Wat Mag Niet Op/Onder Je Scooter

Originally posted by Oom Agent
wat is gehomologeerd |(

En U weet dat niet? :rolleyes:

gehomologeerd komt van homologeren:

ho·mo·lo·ge·ren (ov.ww.)
1 bekrachtigen, goedkeuren

Greetzz DAW
 
Originally posted by TukkerTurk
Ben zelf gepakt met neon licht onder mijn scooter, 34 euro. Als je 2 keer op 1 dag gepakt wordt voor hetzelfde neonlicht nemen ze je scooter in beslag voor technisch onderzoek (zei meneer motorwout ) .

Dan zeg je toch dat je er een ander neonlicht onder hebt gebouwd ??
 
spiegels is zeker weten NIET verplicht maar het is gemakkelijker kijken wie er achter je kont hangt. je moet wel knipperlichten hebben anders zit je de heletijd met je handen te zwaaien en dat schiet ook niet op al helemaaaaaaaaaaaaaaal niet bij een schakel : Afremmen, richting aangeven, Terug schakelen nu zijn bijdehanden van het stuur en weer gas geven en als je rechts afgaat jah das moeilijker :| maar okeej nu dwaal ik weer af van het Forum ''Subject '' ik heb WEL gehoord dat ze je kunnen naaien voor het geen achter Spatbord hebben dus niet die lange flap maar wat precies op je wiel zit
 
Originally posted by TukkerTurk
Serieus??? Wat een kut regel. En spiegels dan???
in belgie is linkerspiegel verplicht
maar zo'n kleintje kan wel nog handig zijn (vooral als er plots zwaailichtjes achter je rijden, k spreek uit ervaring)
achterlicht zijn ze hier ook heel streng op (wit kapje, rood lampje, maar volgens hen is hij 'té roze')
spatbord, wist ik ook ni, das nu toch te laat :p
 
Originally posted by dna glacius
is ook voor het eerst dat ik dat hoor.

dat is nog van vroeger weet je wel in 1418 reden ze nog met witte achterspatborden.

die mochten er niet af. tegenwoordig hoeven ze er niet eens meer op te zitten.
 
Originally posted by wildgirl
dat is nog van vroeger weet je wel in 1418 reden ze nog met witte achterspatborden.

die mochten er niet af. tegenwoordig hoeven ze er niet eens meer op te zitten.

Ik heb ook een witte achterspatbord maar mijn zip komt niet uit 1418 ;)
Vind het maar een vage regel. Ik heb er nog nooit wat over gehoord.
 
vroeger je weet wel paar jaartjes geleden :) was het nog verrplicht om op een fiets/bromfiets 30 cm van je achterspatbord wit te hebben, maar die scoots van nu hebben dat niet meer.
 
Originally posted by chills
Je achterspatbord erafhalen mag ook niet

volgens mij is dat gelul, want 9 van de 10 rox'jes rijd zonder spatbord rond. Immers, mag je zelf toch weten, niemand heeft er last van, nou ja, een jas met een modderstreep....:|
 
Als je geen achteruitkijkspiegel hebt(in belgië dan) geven ze zéker geen boete voor, ken bijna niemand die er mee rond rijdt dus...
Ook zijn ze nog mals denk ik voor stroboscoop onder je scoot. Maat zijn brommer werd afgepakt ,was voor te snel rijden en vario werdt eronder uitgehaald, die stroboscoop kun je héél duidelijk zien hangen en daar hebben die mannen niets van gezegd
Denk wel dat ze hun niet gaan bezighouden met zo van die kleine dingen als geen spatbord
Ben ook al tegengehouden zonder helm en zeggen ze soms ook gewoon rij maar door, maar niet meer doen hé :)
Maar als je ze kwaad maakt door bijvoorbeeld te gaan vluchten ofzo zullen ze denk ik wel ineens alles opschrijven
 
Originally posted by chills
Je achterspatbord erafhalen mag ook niet

Mag wel als je plaatje maar goed duidelijk in te zien is van alle kanten, had ook spatvord eraf gehaald en plaatje aan carterkap gemaakt. zei meneer de motoragent dat het van rechts niet goed zichtbaar is en ik dat maar gauw goed zichtbaar moest ophangen.
 
Originally posted by funk-master
zonder knipperlichten mag ook wel, de regel is : heb je knipperlichten dan moeten ze het doen, heb je ze niet ..... BOEIE.

Als volgens het type/merk scooter er standaard knipperlichten op horen te zitten moet je die ook hebben. Dus als je een tomos hebt zonder knipperlichten mag dat wel, maar een rox oid moet wel knipperlichten hebben.
 
Back
Top