Mag Ik Ff Wat Kwijt???

hoi

kan ik deze brief opsturen

geef ff wat commentaar please

WORD DOC said:
naam
adres
postc.+plaats


Hoofddorp, 10 Mei 2005

Betreft: Klaagschrift; Inbeslagname bromscooter,

Met spoed behandelen a.u.b.


Geachte heer/mevrouw,

Sorry voor de wat late reactie maar ik was op vakantie dus ik had uw brief nog niet gezien.

Naar aanleiding van mijn in beslag nemen van mij bromscooter, 12 april 2005 jl., schrijf ik u deze brief.

Een verklaring voor het hoge vermogen op de rollerbank is er niet. Ik was net bezig met het repareren van mij bromscooter. De originele uitlaat was stuk en hierbij heb ik onderdelen geleend van een vriend van mij, hij had alleen nog een race-uitlaat maar het was toch maar voor een of twee dagen. Ik was zelf aan het wachten op de onderdelen die ik had besteld.

Deze onderdelen had ik geleend om toch vervoer naar mijn school te hebben. Ik studeer in Leiden. Dit betekent dus dat ik eigenlijk niet zonder scooter kan. Om op tijd op school te zijn.

Ook heb ik hem nodig voor mijn werk, ik kom op vrijdag (als ik op de scooter ben) om 16:00 uur thuis dan moet ik eten en weer voor 17:00 uur in Nieuw-vennep zijn.
Dit is momenteel onmogelijk omdat ik nu gebruik moet maken van het openbaar vervoer wat voor mij betekend dat ik vanuit school direct naar mijn werk moet.

Ik was bezig met mijn scooter bezig om hem in originele staat te krijgen, omdat ik reeds 19 ben en met mijn rijbewijs bezig ben. Ik wil nu gewoon een scooter die 100% in orde is en betrouwbaar is.

Bij voorbaat dank en afwachtend op u antwoordt.

Met vriendelijke groeten.



F. Blom
adres
pcode+plaats
tel nummer
zaaknummer

word2 said:
Officier van Justitie
straat nr
postc woonpl

FrankBlom
klaterbos 37
2134JA Hoofddorp

Geboortedatum: 22-02-1986
Bankrekeningnummer: ----


woensdag 11 mei 2005,

Edelachtbare Heer, Mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen uw beschikking d.d. bes dat met beschikkingsnummer BESNR waarvan een kopie is bijgevoegd.
De betreffende agent heeft geconstateerd dat mijn gele stickers missen, ik heb de agent verteld dat ik mijn spatbord heb gedemonteerd omdat hij stuk is.
het was de dag ervoor zondag en ik heb om 7:55 maandagochtend nog geen mogenlijkheid gehad stickers te kopen.

Omdat het spatbord indien aanwezig gevaar oplevert voor medeweggebruikers heb ik hem moeten demonteren.
ik heb inmiddiels al nieuwe stickers en een spatbord besteld.

Indien u de politie om inlichtingen vraagt met betrekking tot de door mij bestreden beschikking, verzoek ik u mij hiervan op de hoogte te stellen. Indien u van de politie geen reactie ontvangt binnen vier weken, dient de beschikking te worden vernietigd op grond van de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften d.d. 29 juni 1999.

Ik verzoek u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en indien deze termijn niet wordt gehaald de beschikking te vernietigen. Uit het oogpunt van rechtsgelijkheid dient deze termijn landelijk te worden toegepast.

Hoogachtend,





FrankBlom
 
Last edited:
Begin eens met het verwijderen van alles taal/stijlfouten.

Ik zal mjn klaagschrift (welke succes had) er eens bij pakken.
 
Hallo,

26 augustus 2003 was mijn sprintscooter na een klein ongelukje in beslag genomen. De agent die ik een paar dagen later aan de telefoon had verzekerde mij dat hij er alles aan zou doen mijn scooter verbeurd te laten verklaren. De toon was gezet, hij vond me een lul en wilde mn scooter zeker uit het verkeer nemen en zou hieraan dan ook 'alles' (alles in politie termen) doen.

Goed, een jaar later is het gelukt om met de hulp van Tim (Black Phantom) mijn scooter toch terug te laten komen.

Het duurde allemaal erg lang, bellen met de politie hielp niet meer aangezien het in handen was van justitie, dus daarmee maar brieven schrijven. Ik had een brief gemaakt om mijn kant v/d zaak te belichten, maar een echte reactie hierop bleef uit. Dus na meer dan een half jaar wachten maar is wat meer kracht erbij gezet door op aanraden van Tim een klaagschrift te sturen.

Dit werkte en men wilde mij horen om het door mij geschreven klaagschrift beter belicht te krijgen. Ik heb bij die zitting mijn verhaal gedaan en de daarbij aanwezig officier van justitie was het uiteindelijk met me eens en ondanks dat de scooter aan bijna geen enkele eis voldeed krijg ik hem terug.

De boete is men nog niet over uit, maar dat is iets wat valt onder het spreekwoord; wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Misschien niet erg speciaal ofzo, maar ik hoorde heel wat tegen me eisen en iedereen werkte zegmaar tegen (tot de officier van justitie) en ben blij dat hij na zo lang wachten weer terugkomt.

Mijn klaagschrift voor de officier van justitie;

XXXXXXXXXX
xxxxxxxxx xx
xxxx XX xxx
xxxxxxxxx

SPOED


Officier van Justitie
Postbus 9032
6800 PH Arnhem



Betreft: Klaagschrift zaaknummer xxxxxxxx


Ede, 17 april 2004


Geachte heer/mevrouw,

26 augustus 2003 is na een klein ongeval mijn bromfiets in beslag genomen, dit om het voertuig verder te inspecteren. Uit deze inspectie kwamen vermeende overtredingen naar voren waarover nog uitspraak moet worden gedaan. In de tussentijd is mijn bromfiets nog steeds in beslag genomen en heb ik er geen toegang toe.

Mijn bromfiets is in afgemonteerde staat ongeveer 2.500 Euro waard. Aangezien dat voor mij (als student aan de HEAO te Arnhem zijnde) een cruciaal bedrag is en de bromfiets nu al ruim zeven maanden in beslag is genomen, vorder ik bij deze vanaf 17-04-2004 mijn bromfiets per klaagschrift terug.

Afgelopen zeven maanden was mijn financiële positie onduidelijk en leefde ik in financiële onzekerheid door het gemis van een stuk van mijn kapitaal. Nu ik volgend jaar ga beginnen aan mijn vervolgstudie, kom ik weer voor enorme kosten te staan. Ter financiering hiervan is het bedrag wat mijn bromfiets nu waard is cruciaal. Daarom is het belangrijk dat mijn bromfiets weer terug in mijn bezit komt om enorme schulden en dus schade te voorkomen.

Met de termijn van zeven maanden die u nu al heeft gehad voor uw beslissing, ben ik van mening dat dit ruimschoots voldoende geweest had kunnen zijn. Het nut van nog langere inbeslagname is voor mij dan ook onduidelijk. De waarde van de bromfiets, zoals hiervoor reeds is aangegeven, komt niet overeen met de normaal geldende sanctie op een dergelijke overtreding.

Daarom vorder ik vanaf 17-04-04 per klaagschrift mijn bromfiets terug. Ik ga er vanuit dat u inziet dat het voor mij van groot belang is dat mijn bromfiets zo spoedig mogelijk weer in mijn bezit komt.

Hoogachtend,






XXXXXXXXXXXXXXX

En diegene voor de rechter:

XXXXXXXXXXXXXX
xxxxxxxxx xx
xxxx XX xxx
xxxxxxxxx

SPOED


Gerechtshof Arnhem
Postbus 9030
6800 EM Arnhem



Betreft: Klaagschrift zaaknummer xxxxxxx


Ede, 17 april 2004


Edelachtbare heer/mevrouw,

26 augustus 2003 is na een klein ongeval mijn bromfiets in beslag genomen, dit om het voertuig verder te inspecteren. Uit deze inspectie kwamen vermeende overtredingen naar voren waarover nog uitspraak moet worden gedaan. In de tussentijd is mijn bromfiets nog steeds in beslag genomen en heb ik er geen toegang toe.

Mijn bromfiets is in afgemonteerde staat ongeveer 2.500 Euro waard. Aangezien dat voor mij (als student aan de HEAO te Arnhem zijnde) een cruciaal bedrag is en de bromfiets nu zeven maanden in beslag is genomen, zou ik hem graag weer terugzien. Enige uitspraak over het vervolg van de zaak zou voor mij de financiële onzekerheid van de afgelopen periode ten einde brengen.

En niet alleen brengt het een einde aan mijn financiële onzekerheid van afgelopen periode, maar met het oog op volgend jaar, waarin ik aan mij vervolgstudie ga beginnen, kom ik weer voor enorme kosten te staan. Hierbij zou ik het bedrag wat mijn brommer nu waard is erg goed kunnen gebruiken. Wanneer ik mijn bromfiets niet terugkrijg, zal ik dan enorme schulden en schade oplopen.

Met de termijn van zeven maanden die de Officier van Justitie nu al heeft gehad voor zijn beslissing, ben ik van mening dat dit ruimschoots voldoende geweest had kunnen zijn. Het nut van nog langere inbeslagname is voor mij dan ook onduidelijk. De waarde van de bromfiets, zoals hiervoor is aangegeven, komt niet overeen met de normaal geldende sanctie op een dergelijke overtreding.

Daarom vorder ik vanaf 17-04-04 per klaagschrift mijn bromfiets terug. En hoop ik dat u inziet dat het voor mij van groot belang is dat mijn bromfiets zo spoedig mogelijk weer in mijn bezit komt.

Hoogachtend,






XXXXXXXXXXXX
 
Last edited:
k ken hier gast, die had rx die 125 liep. dus dik over de top van de rollerbank bij politie (2.3kW). hij kreeg gewoon een boete voor 2.3 kw (290 euro was het) en hij was klaar. ikzelf heb rs, loopt nu ff nie (blokje reviceren), liep 80, en vriend van me kwam ermee op rollerbank. begrenzer van begrenzer.nl, geen boete, goede smoes (slecht afgesteld en prop in uitlaat gezet, uitlaat was fasmem duplo). Was geen enkel probleem, kon zo weer doorrijde:D
de agent moet idd net als gewone scooterrijder op de scooter zitten, incl ene poot.
 
Back
Top