Wat mag nou wel en wat niet??!

arnout@aerox

Well-Known Member
Heey gasten,

Ik had eens een vraagje betreft "neonverlichting".
Ik heb een aerox, en het leek me wel grappig om van die spotjes in het rooster in m'n voorkap te maken.
Zoiets:
0118220455_hi.jpg

Ik weet dat het niet mag.
Maar zijn nou alle vormen van "neon" verboden? Of mogen sommige dingen wel?
Watvoor boete zou je hiervoor KUNNEN krijgen??

Bvd,

Arnout
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij mag er nix van
toch niet op de openbare weg
wegens afleiden van andere bestuurders ofzo
je mag denk ik enkel je standaard verlichting hebben dus enkel voor- en achterlicht en eventueel nog knipperlichten
@ RStuning: dit is echt heel verhelderend :| :rolleyes:
 
Artikel 5.6.65 Voertuig regelement

Bromfietsen mogen niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.6.51, 5.6.52, 5.6.57 en 5.6.58 is voorgeschreven of toegestaan.

Neej je mag dus geen neon of wat dan ook...
 
meestal als het wit voor is is het goed en achter rood is ook goed. paar meer of minder kijken ze dan echt niet op.
Denk dat de gemiddelde agent hier nog nooit van heeft gehoord artikelen 5.6.51, 5.6.52, 5.6.57 en 5.6.58 . Behalve dat het wit licht moet zijn.
 
oranje verlichting mocht toch wel? vrachtwagens hebben ook enorm veel oranje lichies enzo, als jij oranje / wit licht hebt ofz, van je gril afkomend ofz, dan doen ze denks nix, maarja wouten ze zoeken wel iets om je te naaien
 
Voor mag je wit of geel licht hebben, knipperlicht moet oranje zijn en achter moet roodzijn.

De rest is verboden.

Dus spotjes voorop mag gewoon. mits het wit licht is.
 
Bromfietsen op twee wielen MOETEN zijn voorzien van:
- een of twee dimlichten;
- een of twee achterlichten;
- een niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

Bromfietsen op twee wielen MOGEN zijn voorzien van:

- een of twee grote lichten;
- een of twee stadslichten;
- twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde en waarschuwingsknipperlichten;
- een of twee remlichten;
- ambergele retroreflectoren aan de zijkanten van het voertuig;
- vier ambergele retroreflectoren aan de trappers voor zover de bromfiets is voorzien van niet-intrekbare trappers;
- een installatie ter verlichting aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat;
- een naar voren gerichte witte retroreflector.

Meer verlichting mag officieel volgens de wet niet!!! Of een agent er moeilijk over zal doen weet je niet maar meestal wel...
 
Back
Top