Wat mag nu wel qua showlichten, enz.

X-PloiT

Well-Known Member
Ik ben bezig met het veranderen van me scooter (uiterlijk) en hierbij wil ik zoiezo neon gaan gebruiken (weet dat dit niet mag maar hiervoor maak ik schakelaar). Nu zag ik op een online shop doodskop diodes, lichtgevende flitsende ventieldoppen, en nog meer van dat soort leuke troep. Maar voor bijv. de ventieldopjes is het niet mogelijk om deze uit te doen onder het rijden. Wat is legaal en wat is illegaal als we het hebben over showlichten... is er een site waar dat opstaat (heb al gezocht in dit forum)... alvast bedankt voor de hulp :)

X-PloiT
 
Advertisement - register to remove this

helemaal niks nee,
in precies het zelfde topic paar dagen terug gaf ik nog lijstje met de lichten die erop mogen, kweet niet waar dat topic is gebleven.
 
psies.. je mag alleen lichten erop hebben die er vanaf de fabriek al opzitte.. (koplamp, knipperlichten voor+8er, remlicht) dus alle leds, andere kleur lampen etc zijn al fout..
 
dat stukie is weg gegaan door dat de mods iets hadden gedaan en toe nwas een foutje ofzo, dus toen waren alle topics weg totaan de laatste backup
 
Je mag niks hebben wat andere bestuurdes kan aflijden.

Als jij je buddy van binnen helemaal vol propt met neon lampen of whatever en het is niet zichtbaar van de buitenkant dant doet vrijwel geen een agent moeilijk.

Ik ken ook mensen van puma club, die hebben ook zat gekke dingen in hun auto’s, zoals bij je voeten neon’s, in de kofferbak etc, en ze hebben er nooit gezeik over gehad.
 
Neons mogen erop zitten, maar mogen niet aan staan als je rijdt. Ze mogen enkel aan staan langs de kant

als je rijdt, en je bent betrokken in een ongeval, en je bent in je recht, maar de andere bestuurder zegt dat hij/zij door een licht het zicht belemmerd werd en er hangt neon onder je brom dan heb je het gescheten :)
 
slidershampoo said:
je mag het er helemaal niet op hebben zitten.

Mag wel. Weet niet of je weleens de grote beurt kijkt @ Veronica. Daar monteren ze ook weleens neon onder een bak, en dan zeggen ze erbij dat het niet aan mag staan als je rijd en wel als hij stilstaat. Die auto's worden gemod bij CarE en worden na verbouwing ook nogeens gekeurd enzo, de neons mogen gewoon..
 
je mag alleen je standaart lichten enz erop hebben
je mag wel andere dingen eronder hebben maar als ze je betrappen met die dingen aan dan krijg je dus boete
 
roderunner19 said:
je mag alleen je standaart lichten enz erop hebben
je mag wel andere dingen eronder hebben maar als ze je betrappen met die dingen aan dan krijg je dus boete

Als je het tijdens het rijden aan hebt ja.. Zolang je niet rijd mag je de kermis zo groot maken als je wilt +ralf+
 
heb leuke neon gezien voor onder scoot, als ze je stoppen wat voor boete krijg je dan? iemand die het weet? wil misschien de boete nog wel riskeren, neit zoveel controle hier.
 
Artikel 5.6.65 VR
Bromfietsen mogen niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.6.51, 5.6.52, 5.6.57 en 5.6.58 is voorgeschreven of toegestaan.

Dus GEEN neon er op, ook niet als die uit staat.
 
Back
Top