Mag Ik Ff Wat Kwijt???

FRANQ

SENIOR USER
hoi

vandaag reed ik vanaf mijn huis naar het station, k was een beetje aan het haasten vanwege dr trein

nu haalde mijn scoot op teller maar de waanzinnige snelheid van 70

ben bijna bij het station komt er zon @#$^&@$&$*& op zon wit gestreepte motor voor me neus staan.

of ik ff mee wilde komen

ik moest mijn certi inleveren en meerijden

hij vond dat we wel ff @ auto weg konden dus dat ff gedaan.
ik rij plank en al die autos halen me gewoon in (jah het is een 80km/weg)

uiteindelijk @ rollenbank ging hij tot de 1,8 vervolgens draait de agent om te kijken en zet zijn voet daarbij op de grond sciet me scoot ineens door tot ca 2cm over de 2 heen |(

nu heb ik een bekeuring voor geen gele stickers
geen verzekering bij me
plaatje verkeerd
balhoofdspeling
geen gasdichte uitlaat
teveel herrie
en ovj bepaald de snelheidbekeuring

nou lijken mij dit meer dan 3 bekeuringen :|

me scoot staat nu @ politiebureau

en k krijg hem wss over 4 weken weer terug
dan moet ik hem in 1-2 weken compleet std maken en de rest ook in orde

dan moet hij geschouwd worden

maar kan ik hier nog iets tegen doen??
naar mijn mening klopt de meting niet

was ook een jonge die een bekeuring van de vorige dagbij zich had , toen ging zn scoot 1,1 nu bijna 1,9

een dag verschil :X

dus die roller klopt niet denkik

maar wat moet ik nou

dit gaat tegen de 400 euro lopen

en dat heb ik dus echt niet
niet nu en over 3 maanden ook niet

gaan zitten krijg je strafblad van (hoorde ik)

dus 400 euro bekeuringen en dan nog ruim een x dat bedrag om std te krijgen

dat heb ik gewoon niet

maar het is een kennigsgeving van bekeuring

kan ik dan bezwaar indienen?

iig alvast bedankt

MVG

FRANKY

ik heb btw gewoon meegewerkt bij de aanhouding
netjes U gezegd ed.

IK WIL GEEN ANTWOORDEN VAN

WEES EEN MAN EN ACCEPTEER JE BEKEURING
 
Advertisement - register to remove this

bezwaar kan je altijd aan maken, of het je lukt is natuurlijk een 2de, en k denk erlijk gezegd dat je totaal geen punt hebt waarop je bezwaar kan maken wat ook daadwerkelijk lukt. Maar wie niet waagt, wie niet wint...
 
heeft iemand enig idee wat de ovj voor bekeuring uitschrijft?

een schatting

het is mijn eerste keer en ik ben 19 (zal dan wel weer duurder zijn)
 
Die agent mag tog zn voet niet op de grond zetten!!! DAT IS ZWAAR ONZIN! Zo kan ie iedereen een bekeuring geven!
 
Punt 2: Ik heb alleen mn varioring eruit gehaald, mn scoot loop 70 (zonder tegenwind) op de teller, en ik heb 0,7 op de rollerbank. En jouwe met 1,8 haalt ook 70 km/u?????
 
Aerox Jaguar said:
Punt 2: Ik heb alleen mn varioring eruit gehaald, mn scoot loop 70 (zonder tegenwind) op de teller, en ik heb 0,7 op de rollerbank. En jouwe met 1,8 haalt ook 70 km/u?????


hij haald normaal de 100 makkelijk maar nu was hij zo bagger afgesteld dat ik netaan de 70 haalde

en de agent die alles opschreef vroeg nog van zal ik 1,9 neerschrijven word die andere agent ineens boos en zegt : NEE, OVER DE 2 KW
 
Tsja de agent mag wel meer boetes uitschrijven omdat je 18+ bent

Alleen het feit dat hij ze poot op de grond zetten zodat er minder gewicht op de scooter komt , DAT MAG NIET

Helaas zal je hier mischien wel bezwaar tegen kunnen indienen maar zonder echt bewijs kom je helaas niet ver
 
Was het een beetje tenger ventje die agent?
Een bromfiets-meting moet worden uitgevoerd door een ambtenaar van minstens 70 75 (ty Rox) kilogram, en deze mag natuurlijk zijn voet niet op de grond zetten.

Ik zou mn nette kloffie aantrekken en naar het bureau gaan, en ter plekke een her-meting eisen. Je scoot staat op het bureau dus zij snappen ook wel dat je niet snel iets hebt veranderd waardoor de meting nu opeens veel lager uitslaat.
Heb je een rechtsbijstandverzekering, of woon je nog thuis en hebben je ouders er 1 waar je onder valt? Dan zou ik dus ook even opbellen en dit voorleggen.
Dit is gewoon naaierij..
 
Last edited:
Bewijs is in principe niet nodig denk ik...als je verhaal echt klopt kan je he bewijzen!! Je zegt dat hetgeen ze nu genoteerd hebben (over 2 Kw) NIET correct is, en dat je dat kan bevestigen met NOG een rollerbank-test. Als ze onder toezocht nu nogmaals de scoot op de rollerbank zetten en hun voetje NIET op de grond zettenm zal je dus geen 2 Kw moeten halen.....
En je kan tussentijds niet met je scoot gerotzooid hebben, want hij heeft bij de politie gestaan! Idee?
 
Cipher said:
Was het een beetje tenger ventje die agent?
Een bromfiets-meting moet worden uitgevoerd door een ambtenaar van minstens 70 kilogram, en deze mag natuurlijk zijn voet niet op de grond zetten.

Correctie : 75 Kg
 
Aerox Jaguar said:
Bewijs is in principe niet nodig denk ik...als je verhaal echt klopt kan je he bewijzen!! Je zegt dat hetgeen ze nu genoteerd hebben (over 2 Kw) NIET correct is, en dat je dat kan bevestigen met NOG een rollerbank-test. Als ze onder toezocht nu nogmaals de scoot op de rollerbank zetten en hun voetje NIET op de grond zettenm zal je dus geen 2 Kw moeten halen.....
En je kan tussentijds niet met je scoot gerotzooid hebben, want hij heeft bij de politie gestaan! Idee?


ik vroeg het terplekke al of ze hem ovrnieuw wilden doen

maar dat wilden ze niet

maar ik laat het nog wel een x teste hoor

desnoods bij koopmans oid
 
Bij mij deden ze dat ook een keer. Ik vroeg waarom ze dat deden. Hun hadden het er over dat als je scooter begrenst is met een ring en prop , dat het niet uitmaakt als je gaat staan. Dat de scooter dan vrijwel niks harder ging omdat ie zwaar geknepen word.

Maar ik vind dit iig een wazige situatie
 
kun je dat niet in nederland hier in belgie kan je naar het ijkingsbewijs van de rollerbank vragen en als ze dat niet kunnen tonen dan hoef je niet op de roller te staan. weet niet hoe het bij jullie zit
 
scooter fr€@k said:
kun je dat niet in nederland hier in belgie kan je naar het ijkingsbewijs van de rollerbank vragen en als ze dat niet kunnen tonen dan hoef je niet op de roller te staan. weet niet hoe het bij jullie zit

Bij deze ga ik er dus zwaar over nadenken om t imigreren :p
 
zo naait hij je hard dan :|
ik zou bezwaar in dienen... als je de boete krijgt..
ik had ook zoiets.. ik ga met std sr op roller (1,4 kw)
ik krijg een boete van 66 euries...
ik krijg hem thuis en hij is 99 :|
 
gilardoninrg said:
zo naait hij je hard dan :|
ik zou bezwaar in dienen... als je de boete krijgt..
ik had ook zoiets.. ik ga met std sr op roller (1,4 kw)
ik krijg een boete van 66 euries...
ik krijg hem thuis en hij is 99 :|


hadde ze et briefje omgedraaid voor zich ligge:p
 
lol die metingen kloppen iig nooit van geen kanten, ben aantal jaren terug ook eens op de rollen geweest, wijzer van de rollen ging van 50 naar 80 naar 50 naar 80, zegt hij, hoow dan zullen we maar 80 opschrijven he 8P beter dat ze nu digitaal zijn :p maar ik zou als ik jou was bezwaar aan tekenen. je hebt altijd kans dat ze het teniet doen he.
 
A-Bizar said:
Bij mij deden ze dat ook een keer. Ik vroeg waarom ze dat deden. Hun hadden het er over dat als je scooter begrenst is met een ring en prop , dat het niet uitmaakt als je gaat staan. Dat de scooter dan vrijwel niks harder ging omdat ie zwaar geknepen word.

Maar ik vind dit iig een wazige situatie

Dan nog maakt het geen flikker uit. Het vermogen van de scooter mag niet hoger zijn dan.. ehh.. wat was het ook alweer? o.4? Nouja, in ieder geval, hij mag dat niet overschrijven bij een belasting van minstens 75kg.

Tijdens het rijden zet je toch ook niet even je voeten op de grond zodat ie harder kan. Scooters moeten voldoen aan een bepaalde maximum constructiesnelheid. Één of andere TU heeft een tabel opgezet waar het vermogen kan worden vergeleken met een bepaalde snelheid, bij een belasting van 75kg. Als de scooter met minder wordt belast klopt die hele omrekentabel niet, en kunnen ze nooit aantonen dat je constructiesnelheid te hoog ligt met behulp van een vermgoensbank
 
Back
Top