This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
heb 2 jaar geleden MBO ictbeheerder niv 4 afgerond en kon het 1e jaar overslaan voor HBO en in het 2e jaar ook redelijk wat vrijstellingen krijgen dus met een beetje geluk kon ik HBO redelijk snel afronden.

maar ik werk nu als vrachtwagenchauffeur..

me ouders hebben een eigen bedrijf en ik heb ervoor gekozen om het over een x aantal jaar over te nemen. daarom ben ik nu bij hun aan het werk. in tijd van nood spring ik bij op kantoor en doe ik onderhoud aan de servers e.d. maar de rest van de tijd ben ik gewoon chauffeur. (3/4 dagen in de week)

en op de vrijdag en zaterdag werk ik bij een motorzaak als verkoper. zal er ook niet rijk van worden maar het salaris is redelijk en ik zie het meer als hobby. me ouders zijn altijd bezig met het bedrijf en als ik alleen maar bij het bedrijf werk dan gaat het thuis alleen nog maar over dat werk en nu heb ik iets voor mezelf. Bij de motorzaak heb ik ook erg veel vrijheid en ze zijn simpel gezegd vrij blij dat ik er ben omdat ik ook nog redelijk wat andere bijkomende werkzaamheden voor ze doe.


ik moet zeggen als ik kijk naar de bedragen die ik hier voorbij zie komen dan ga ik daar alleen als chauffeur zijnde al redelijk ver overheen. dan zit ik al aan de 2000 netto in de maand (pak ik soms wel een zondag mee)

ben 21 btw
 

Nu staat ie lekker bovenaan de page :+. Kan dus werken bij:
-Trimbos Instituut
-IVO
-GG&GD
-Politie

en er zijn nog zat andere instituten en onderzoeksbureau's in Nederland waar ik terecht zou kunnen. Maar zoals gezegd liever het buitenland.

Je zou theoretisch ook in het bedrijfsleven terecht kunnen
 
Je zou theoretisch ook in het bedrijfsleven terecht kunnen

Dat wordt eigenlijk bij alle studies wel gezegd.

BSA is trouwens meestal wel makkelijk te omzeilen. Alleen met 0,0 motivatie wordt het probleem, en verder wel goede stok achter de deur.
 
Ik werk alleen nog op zondag bij AH. Werk dan voor 18eu per uur :W

Als wij op zondag moeten werken (gebeurt helaas niet zo vaak) dan krijgen we 300%.
In mijn geval komt dat uit op 22.5 euro per uur, dat is leuk werken .

Ik heb een tijdje geprobeerd om 'studie-gerelateerd werk te gaan doen maar je komt nergens tussen ivm 'geen ervaring' etc. Nu ga ik waarschijnlijk bij een bedrijf dat auto's verhuurt en dan door het hele land auto's ophalen en wegbrengen. 10 uur per dag (07:30-17:30) a 8.40 netto per uur.
 
18 jaar 617,25..

Ik zie het, je verdient goed :+

ik wou net zeggen vergeleken met het minium

maarja toen was ik 18 en werkte ik nog niet in ploegen

nu ben ik 20 en zit wel in ploegen (2) en zit nu op 1350 netto en word over halfjaartje 21 dus dan moet het flink wat omhoog gaan

dit is trouwens zonder diploma's en overhalfjaartje dus 21 + diploma
 
Werk nu iets meer als een jaar bij een bouwbedrijf als werkvoorbereider op kantoor. Doe zeer diverse werkzaamheden en bevalt goed. Salaris valt met niet tegen kan er goed mee rond komen.
 
Heb afgelopen jaar me Vapro B gehaald en werk nu sinds 3 maanden als procesoperator.

Verdient niet slecht voor MBO niv 3 opleiding. 1600-1700 Netto. Zit daar wel voor in 5 ploegendienst. werk 7 dagen en daarna 5 vrij
Maar heb echt ontzettend veel vrije tijd naast me werk. gemiddeld gezien werk je 33.6uur per week.

Ben trouwens 21. Voordeel is dat er gewoon nog veel groei in me salaris zit de komende jaren. als bepaalde trainingen haal dan schiet het aardig op.
 
Ik werk in de beveiliging. Heel relaxed werk, 30 uur per week en ongeveer 1300 brutto, 13x loon per jaar + vakantie geld. Ligt er beetje aan hoeveel nachten en avonden en weekenden je werkt. Je moet het wel van het onregelmatige hebben.

En elk jaar krijg ik leuk potje van de belasting terug. 2 jaar had ik mijn loonheffingskorting nog bij een ander bedrijf, betaal je dus elke maand veel belasting maar kreeg wel 2100 en 3500 euro terug toen.
 
ik heb altijd medelijden met beveiligers als ik ze zie. ze weten van verveling niet meer wat ze moeten doen. bij banken enzo
 
ik heb altijd medelijden met beveiligers als ik ze zie. ze weten van verveling niet meer wat ze moeten doen. bij banken enzo

Ik zit bij een groot distributie centrum. Overdag komen daar veel vrachtwagens die zich melden bij ons, papieren controleren, aanmelden, auto's controleren, dat soort dingen. S avonds en s nachts is er niks te doen, dus dan maar tv en dvd kijken. En internetten wanneer ik bij de receptie zit

Maar ik verveel me er wel dood, het is even leuk dat tv, film kijken en hele dag internetten maar het gaat nu wel vervelen.
 

Dat is bij mij dus heel mooi verlopen. Ik begon toen ik 15 was op een sneeuwbaan (De Uithof) te werken als uitgifte boy en baanmedewerker (liftboy, toezicht, schepwerkzaamheden enz.) Op mijn 17e ben ik daarnaast ook nog snowboardleraar geworden.
Toen ik 18 werd, stopte ik met school door prive omstandigheden, en werd op mijn werk de functie als supervisor op de sneeuwbaan aangeboden. Dit deed ik toen 60 uur in de week tot mijn 19e, omdat ik toen weer naar school ging (HBO facility management).

Toen ben ik 40 uur gaan werken, omdat ik het anders niet zou redden. En sinds afgelopen voorjaar rijd ik 's nachts daarbij ook nog op de pistenbully. Dit heb ik express erbij gedaan, omdat ik zelf verantwoordelijk ben voor de kwaliteit van de sneeuwbaan en doordat ik zelf de piste prepareer en de sneeuw 'maak', heb ik dit alles zelf in handen.

Werk op het moment 40 uur als supervisor en dat wisselt per dag/avond of in de weekenden + 3 nachten in de week pistenbully rijden á 2,5 uur.

Bij elkaar nu al 6 jaar werkzaam daarzo en heb het nog steeds naar mijn zin. Daarbij help ik vrienden van mij af en toe door op vrijdag avonden achter de bar te helpen bij de ijshockey en in de maanden april en mei bij het ijskarten. Dit alles maakt het zeer afwisselend en leuk
 


Krijg je nooit het gevoel dat je meer kan dan dit...?

Ik zou geen voldoening halen uit tv kijken, internetten etc. En als de pleuris uitbreekt, wat voor bevoegdheden heb je meer dan een burger? Of is het puur de 'autoriteit' van het Victor-kostuum?

Ben benieuwd naar je motivatie!
 
Nu ga ik waarschijnlijk bij een bedrijf dat auto's verhuurt en dan door het hele land auto's ophalen en wegbrengen. 10 uur per dag (07:30-17:30) a 8.40 netto per uur.


Hond! Daar had ik ook voor gesolliciteerd (zelfde soort functie bij Europcar) maar afgewezen, vanwege and i quote: De reden voor deze beslissing is dat andere kandidaten beter voldoen aan de selectiecriteria die zijn opgesteld voor deze vacature.
 

2e graads inderdaad

@ Bart: Ik heb even je tekstje gelezen.. Maar dat einde met 'ik werk hier echt met plezier' klinkt best ongeloofwaardig :')..

Jah echt hoor, heus wel, werk hier heus wel met plezier, ECHT! :+

Ach, je doet je verhaal, die reclamebois kiepen er een commercieel sausje overheen, en dat krijg je dit soort teksten :Z
 

Hoe gaat het met je studie? Ik zou het erg knap vinden als je zo veel werkt per week en al je ECTS haalt .

Hond! Daar had ik ook voor gesolliciteerd (zelfde soort functie bij Europcar) maar afgewezen, vanwege and i quote: De reden voor deze beslissing is dat andere kandidaten beter voldoen aan de selectiecriteria die zijn opgesteld voor deze vacature.

 
Status
Not open for further replies.