Waarom ik altijd..

Status
Not open for further replies.

Teunios

Banned
Hoi lui..

Ik heb nu niet echt veel te melden maar ik voel me ongelooflijk kut en het moet er even uit .. Waarom ik zo hier mijn verhaal doe is mij ook onbekend maar tenminste een uitlaat klep aangezien niemand hier is die mijn geblaat kan aanhoren.

Alles zit de laatste tijd tegen.. vooral met scoot, geld, en ouders.
Ik begon met ombouwen naar LC een half jaar geleden.. maar mijn scoot rijdt nog steeds niet.:'(. steeds moet dit of dat weer gebeuren.. Kost me te veel geld.. Ik kom in de problemen.. ook met school.. school gaat nergens meer over, cijfers zijn bagger, resultaten ook. Vooral omdat het thuis niet zo lekker gaat.. me broer doet universiteit.. kom ik aan met mijn mbo weet je wel.. Ik heb altijd een beetje in de schaduw gestaan.. Overal in, qua scoot, weisheid, opleiding, etc. Ook was het vroeger met hem altijd knokken, en dan niet voor fun. maar nu zit hij op kamers in eindhoven.. en ik kan nu heel goed met hem overweg.. ik ga er vaak heen. Fantastisch lijkt me dat.. geen gezeik meer van ouders die altijd prestaties op hoog niveau verwachten..

En qua scoot.. het kostte me te veel geld.. ik ga wel door.. maar het heeft me nu 600 euro in 2 maanden erbij gekost na de maandelijkse uitbestedingen van 100 euro per maand.

Vanmiddag wilde ik proberen of het koelsysteem werkte.. niet dus.. overal kwam koelvloeistof.. veel lekkage.. Tjah geen LC ervaring.. gewoon stom.. dan moet ik weer dat.. en dan weer wat anders.. dan moet dit gereviseerd worden, dan een buskaart voor naar school ( waar blijft dat ov, damn nog 2 maanden )


En daarvoor nog een probleem met Is-tuning,, wat me ook al veel geld gekost heeft ( wat nu opgelost is )
Van de koelvloeistof is al weer de zoveelste tegenslag.. Ik heb er echt geen zin meer in. Ik weet ook niet wat ik aanmoet met mijn ouders en zusje.. ze is echt een bitch.. je weet wel.. 14 en dan van die opmerkingen die heel veel pijn doen gevoelig geplaatst door haar.. maar mijn ouders snappen dan niet wat ze bedoelt maar ze weet heel goed dat ik dat dan wel weet zodat ik me weer klote voel... Daar reargeer ik op terug en dan ben ik fout.. dit is laatst heel erg fout gegaan omdat ik er niet meer tegenkon en haar aanviel.. Het is erg... niemand ziet hoe ze echt is als ze met me alleen is.. wat er allemaal uit die mond kan komen ''.. Ik kan er nu ff niet meer tegen.. Ik weet niet hoe ik dit het beste kon vertellen dus zette het maar @ forum :'(.. het lijkt wel alsof ik alle pech incasseer hier in de buurt.. nee ik heb nieuwe spullen voor scoot... bij een ander werkt het meteen.. Nee maar bij mij moet ik dan dit erbij kopen+ dat en dat daar.. Hetzelfde is voor Alles eigelijk.

:'(

gooi het er maar af als het moet.
 
Advertisement - register to remove this

Achja als het oplucht kan het er gewoon op blijven stan hoor gewoon effe je verhaal doen lucht altijd op.
Ik heb ook in dezelfde periode gezeten alleen ouders snapte opeens mijn kant ook van het probleem op school enz.
Het ging daar ook niet goed
werd gedwongen om met opleiding te stoppen en kreeg een opmerking van school ga maar lkr werk zoeken ook niet echt motiverend.
Maargoed het is allemaal weer goed gekomen zit wer op school en hoop dat het net zo goed blijft gaan als nu.
Het belangrijkste is ook dat je ouders je steunen vind ik dan kom je er echt wel hoor geloof mij nou.
 
dude, sjezus, ik weet wat je bedoelt, ik heb het 2 jaar geleden ook meegemaakt, nouja, het is eigenlijk nu nog bezig, maar wel minder. Het is idd het kutte dat dan ook echt meteen alles tegen je is, mensen en dingen. Je zit in een dip/dal, en daar moet je zien uit te komen. tja, nou denk je ws, ''wtf lult die gast, dat zegt ie makkelijk maar onderhand....'' dit dacht ik namelijk ook toen mensen het zeiden. Je moet op 1 of andere manier de zooi proberen te negeren. Het is moeilijk om dat te doen, maar als je echt overal op gaat letten geraak je alleen maar dieper in het al te grote dal. ik heb het ook zo gedaan, ik heb geprobeerd een eigen leven naast het kut-leven te creeeren, in me eigen had ik een doel, geen gefok, relax, en behaal de top. (op me werk/school, me toekomst dus.) deze 3 dingen ben ik strikt gaan volgen, gewoon lekker werken, en uitgaan met vrienden, laat die scooter staan, ga er alleen sleutelen als je in een dwaze bui bent, wat je vanzelf merkt. dan doe je dingen goed aan je scooter. als je weer gezeik krijgt me zus, negeren, beter eigenlijk, probeer je zus te vermijden, dan kan er geen gezeik komen. hoe? verder gaan met je eigen ''nieuwe'' leven die je aan het creeeren bent.

dit is zoooo moeilijk uit te leggen, ik weet wat je doormaakt, heb het zelf gehad en ik wil je uitleggen hoe je het zou kunnen minderen/verbeteren/stoppen, maar gevoelens etc uitleggen is erg lastig.


in ieder geval, sterkte! :)
 
ja... dat heb ik ze ook proberen te vertellen en ik had een heel lesjaar moeten verneuken voordat ze besefte dat ik meende wat er allemaal door mijn hoofd gaat/ging. Ik ga nu maar weer naar scholen kijken.. Maar ik heb de laatste 2 jaar echt een kutleven.

Ik weet niet of meerdere dit zo ervaren.. maar het is echt niet leuk
 
Idd een klote periode man.
Maar ik denk at je bepaalde dingen meer met een korrel zout moet nemen. Dus beetje schijt aan die zus van je krijgen. Mijn zus is precies zo en ik had zo'n schijthekel aan dat wijf gekregen dat ik wel 3 maanden geen letter met haar uitgewisseld heb, nu gaat het wel weer maar ik kan nog niet goed met haar overweg. Maar dit is een bekend verhaal met die puberende zusjes, gaat wel over denk;)
Scoot moet je ook maar btje rustig mee aan doen dan, wel erg veel geld erdoorheen gejast, het moet school niet in de weg gaan staan.

Succes man
 
He Teun, kop op man, je grootste probleem is je scooter als ik het zo lees, sommige dingen zijn nou eenmaal lastig en lukken niet 1,2,3 al lijkt het nog zo eenvoudig. Wrs ben je niet zo technisch aangelegd, maar vind je het wel leuk allemaal, snelle scoots enzo.
Hou het dan eenvoudig, gewoon ander uitlaatje ofzo, maar ga dan niet zelf je scooter lc maken. Laat het dan desnoods doen als je er niet zeker van bent dat het niet gaat lukken en je het toch wilt. En wat je zusje betreft, wat zegt ze dan zoal? Zij zit in het begin van de puberteit en heeft mischien ook wat probleempjes wat ze op jou af reageert, zou kunnen. Ga anders is een gesprek met dr aan, waarom ze je zo behandeld, en wat betreft je ouders. Vertel ze ook is hoe jij het bekijkt, niet iedereen kan een universiteit doorlopen en zal dus bijvoorbeeld mbo gaan doen, maargoed ook. Praat dus is met ze en eis niet alteveel met het resultaat kwa scooterunen, hou het wat simpeler
 
ja dank je allanzoet.. mijn zus vermijden.. dat is onmogelijk.. Kijk een voorbeeld: Ik kom thuis.. we hebben nog geen netwerk maar wel i-net.. ze wilt altijd chatten @ msn.. dus ik kom wat later thuis dan haar.. wil ook ff Forummen maar ze wil haar internet niet afstaan.

Dus ik ben bereid wat met haar af te spreken. over uur ga ik.. dan kan jij weer. etc.. Nou dan krijg ik de grofste scheldwoorden naar mijn hoofd.. negeer het maar.. je weet wel.. ze zegt zoiets van : je bent gek, hebt mavo gedaan, daan studeert op TU.. ( daan =broer) Ik word dan gek.. geef haar een duwtje.. van hou op mens.. ik hou toch ook mijn mond. Dan gaat zij dat eenmaal mijn ouders thuisgekomen omvormen tot een grote klap.. ik sloeg haar. .ze gaat huilen.. krijsen.. zeggen dat ik onredelijk was enz enz.. Ik blijf dan rustig probeer mijn kant te vertellen.. Nou je kan zelf wel indenken wat voor beeld een schept als je dochter jankend en krijsend staat te vertellen wat ik gedaan zou hebben.. terwijl het helemaal niet zo zit..

Dit gaat zo heel vaak en voor mij part TE vaak..
Ook is ze vol trots aan anderen aan het vertellen waar ik dan naast sta van: ja mijn broer doet dit en dat kan dit.. blabla..
Dan krijg ik zoiets. : beteken ik dan geen ene fuck? :'( doet best pijn.

Zulke dingen..
wil het niet meer..

*edit* Kijk sander.. technisch lukt het wel allemaal met me.. ik moet vaak dingen fixen voor vrienden, en ik ben zeer precies en best een doordouwer enkel ik verwacht soms wel teveel van me ja..dat is zo. *edit* Dat is wel fucking lastig om toe te geven aan mezelf.. ik ga overhaasten.. en ben dan verbaasd dat het mislukt.
 
Dat van dat internet is izi, gewoon ervoor zorgen dat je zusje niet meer kan msn'en. En dan zelf zeggen dat msn down is.

Me zusje heeft dan wel een eigen pc op haar kamer maar ik ben de server. Dus als ik ga Cs'en en heb lag, dan trap ik haar zo het netwerk af :p

Jeroen
 
''Ik word dan gek.. geef haar een duwtje.. van hou op mens.. ik hou toch ook mijn mond''

dit moet je ook NIET doen, gewoon he-le-maal negeren, gewoon met ''jep'' antwoorden ofzow.

die duwtjes etc. dat wil ze juist, dat jij dat doet, want dan kan ze jou weer fokken bij je ouders.

_alles_ negeren dus. tenminste, probeer het. laat je niet gek maken. luister er niet naar. je denkt er te veel over na, over wat ze zegt. ook niet doen, dat gaat pijn doen, wat je zus wil.

zorg dat je zus dr zin niet krijgt, negeer er dus volkomen en als ze wat grofs zegt, niks terug zeggen/doen en denk er niet over na.
 
Beter sla je haar gewoon een keer echt hard, die grote klap blijft dan diezelfde grote klap en dan voel jij je er ook nog eens goed over...Ik heb het probleem met zusje nietmeer, vorige week zijn mijn ouders uit elkaar gegaan..voel me heel verneukt, spijbel veel en zuip veel (Meer dan ik al deed) Ik probeer weer een beetje op t goede pad te komen...maja nu weer over jou...Pak der hard aan, mocht het niet lukken vertel je het hele verhaal aan je ouders...maybe kleine bandrecorder lenen en je zusje tapen...Rigoreus maar doeltreffend! Succes
 
tsja...iedereen heeft van dat soort periodes..ikzelf zit nu ook een beetje in zelfde schuitje .....ouders krijgen brief thuis dat ik half jaar stage moet overdoen ivm laxheid.....zien bankAFschrift.....en maar zeuren enzo....en mijn zus doet HEAO en heeft net voor stage gemiddeld een 9 gehaald :) dus weet precies wet je doormaakt...maar eens in de zoveel tijd ben je gewoon "aan de beurt" . denk dat iedereen dat thuis wel heeft......dus gewoon niet bij nadenken en gewoon verder gaan .....en tsja over je zusje :p 14 jarige meisjes zijn best heel erg onzeker dus die kun je heeeeeel subtiel heeeeel erg te pakken nemen :p
je laat je toch niet in de zeik nemen door je zusje :p

gewoon effe kop op..en met weekie is het weer voorbij
 
hey teun,

ik snap wat je bedoel.Dat noemen ze de puperteit...ut is gewoon ff een K*T periode,maar je komt er heus wel uit,wees daar maar niet druk om,ik zit zelf ook MIDDEN in de Puperteit,en ik heb soms ook van die klote dagen weken....,dat alles tegen zit.
Ik hoop voor je dat het zo snel mogelijk weer goed gaat.
En wat betreft met Familie problemen...vertel het tegen je ouders...zodat ze JOU begrijpen,ook je zusje,'verwen' haar een x ergens mee zodat ze je daarom gaat respecteren en je op een bepaalde manier bedankt door aardig tegen je te doen.

iig SUCCES ermee!
 
ik ken het probleem... zal ik ook ff dan ?
het begon allemaal heel lang geleden, deed nooit iets op school, kreeg toch me vwo af na 7 jaar... ik naar universiteit, lucht en ruimtevaart techniek, me ouders onwijs zeiken van: met die mentaliteit enzo lukt het je nooit (omdat ik nooit wat deed) altijd als ze me even niet bezig zagen aan school kreeg ik dat te horen... kreeg er beetje genoeg van en nu lijkt het nog of ze gelijk hadden ook, maar is eigenlijk hun schuld, ze praten me zo'n kutgevoel aan, ook zeiken zo ook altijd dat ik dus teveel achter de computer zit, vooral 's nachts... doe ik eigenlijk ook pas sinds ze zo lopen te zeiken. en daarbij komen dus ook nog me scooters, heb er 2 gehad, dingen waren altijd verrot, koste me gewoon onwijs veel, ging echt 90% van me geld heen, krijg je jaaropgaaf... heb je 8000 piek verdient in een jaar, en waar is dat nu ? nou, 7000 dus in me scooter... in 2,5 jaar ben ik nu al zo'n 8000 euro kwijt aan die dingen :S (zijn vast wel mensen met meer... maar ik doe dus ook nog voltijd studie ernaast, en heb dus niet veel tijd om te werken) nu zit ik er aan te denken om maar te stoppen met me studie en tijdelijk te gaan werken of gewoon wat makkelijkers te gaan doen... maar dan moet ik studiefinancierring weer trugbetalen, wordt het dus ook niet echt beter op financieel, en dan gaan me ouders nog meer zeiken, ik zit er ook aan te denken op kamers te gaan, maar als ik toch met me studie stop, heeft dat ook niet echt veel nut...
ga denk ff een goed gesprek houden met me studieadviseur (van school) en me ff helemaal niks aantrekken van me ouders, wat ze zeggen enzo, deed ik eigenlijk toch al niet meer, magoed.
nu dus echt niet meer.
en dan hopen dat alles weer goedkomt, en dan na de zomervakantie een nieuwe goeie start maken...
 
Misschien had je een hele tijd geleden maatschappelijk werk moeten in schakelen. Zoiets als bureau jeugdzorg bijvoorbeeld, of een gezinsvoogd. Dat soort mensen kunnen dat soort familiaire problemen wel oplossen. Meestal praat je ook over problemen en zo. Ik heb het ook niet makkelijk gehad, maar als je niet voldoende sociale vaardigheden hebt kom je natuurlijk geen stap verder. Dus misschien dat je met de familie eens professionele hulp kunt vragen. Zodat jullie allemaal kunnen leren om gaan met mensen,zowel in de prive sfeer als buiten met andere mensen!
 
Mijn zusje is bijna 13 maar is dus ook zoals bij jou, het is echt niet normaal meer....laatst liep ze de hele tijd te schelden enzo op me omdat ze wilde msn-en.Ik was een verslag voor school aan het maken dus ik zei dat ze over 20 minuten mocht.
Opeens begint ze keihard te gillen en te janken dat ik haar op dr oog had geslagen.Nou mn ma helemaal boos op me en begint meteen allemaal dingen op te noemen , over mn cijfers,gedrag enz. en mn zusje zit lekker van achter de pc te lachen naar me terwijl ik 3 uur lang sta te ruzieen met mn ma.

Dat gebeurt echt zo vaak en dan voel je je gewoon zo kut als je ma dan over vanalles begint te zeiken tegen je terwijl het begon omdat je zusje zoiets verzint.En dan wil je stoppen maar dan blijft ze maar door zeiken.
Je krijgt gewoon de neiging om je zusje echt helemaal in elkaar te meppen dan...

Tja gewoon proberen je zusje te negeren,ik zeg soms gewoon 2 dagen niks tegen haar...het is raar maar het werkt wel (bij mij)
 
Eej volgens mij zit je echt in een zware dip ...
Maar ik weet precies wat je bedoelt, ik heb die periodes ook gehad. Ooit op de basisschool zeiden ze tegen me dat ze verwachten dat ik makkelijk Gymnasium kon doen en nu zit ik uiteindelijk ook op het MBO. Sow what ? MBO is best een goede opleiding hoorz en je kan later altijd nog HBO erachter aan doen.

En met scoot ken ik je probleem ook wel. Ik heb ook zoveel plannen maar sommige zijn niet uitvoerbaar door gebrek aan geld en andere week door gebrek aan know-how ...

Maar dat is eigenlijk ook het leuke aan een project :p dat niet alles binnen een paar dagen afhebt.

Mjah ik ben nu bijna 18 en het gaat steeds beter (op geldgebrek na dan 8P :rolleyes: ) dus ... k weet niet hoe oud jij bent ??? Maar het komt vast wel weer goed ;)

edit /
Bas ... ik zou der dan egt een vette dikke mep op de oog geven 8)

Ik heb zelf trouwens een broertje van bijna 15 en die is ook zo vaak zo super irritant en die kan ook egt wel het bloed onder me nagels vandaan halen.
Zit ik een uurtje te forummen komt ie zo staan: "Ja over 5 minuten GA ik op de computer".
Dan zeg ik jij gaat helemaal nix :p Mjah dan gaat ie weer heel hard roepen MAMAAAA en dan komt zei weer zeggen dat hij mag :'( Mjah ik pest hem vaak genoeg terug 0?
 
Ik ben net als jij bijna 18 Th@ de@ler.. Maar met die bandrecorder dat ga ik zeker doen.. even eentje zien op te pikken..

En ik vind het btw echt koel dat er zo gereargeert word.. Thx you all :).. Ik kan me vooral in het verhaal van bas en frank vinden... Vanmiddag maar weer met de scoot aan de slag, en vanavond maar weer uit. FF allemaal van me kop af..
ik hoop dat het allemaal goed komt
Thx :)
 
Succes en sterkte
En doe rustig aan met sleutelen en vraag desnoods tussentijds nog op ut forum :D

edit/
Trouwens uitgaan werkt ook wel :) Lekker biertje drinken met je maten en ff chickie scoren :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top