Update Storm schokdempers.

Originally posted by Folkert@MinaRally

:? is dat zo, ik heb nog nooit gehoord dat die snel(ler) zouden slijten.

Ze zijn gewoon lichter, maar oersterk.

(Als ik artikel van BBS mag geloven)

Magnesium gaat verpulveren met de tijd..

Sommige ducati racers met magnesium achterbruggen van een paar jaar terug zakken bijna door hun hoeven omdat het magnesium afbrokkeld.

Last edited:
Originally posted by XeRioNaTiC

Magnesium gaat verpulveren met de tijd..

Sommige ducati racers met magnesium achterbruggen van een paar jaar terug zakken bijna door hun hoeven omdat het magnesium afbrokkeld.

als het verpulvert hoe kan het dna dat ze er laptops en md spelers van maken verpulveren die ook :eek: :?

Originally posted by Zip-Sptje

als het verpulvert hoe kan het dna dat ze er laptops en md spelers van maken verpulveren die ook :eek: :?

Ik heb het nu over die achterbruggen, hoe het verder zit weet ik ook niet.

Bij die achterbruggen zag je gewoon hoe er kleine deeltjes afbrokkelden.

Bij Ducati Corse ging het Puur om het onafgeveerde gewicht omlaag te brengen dmv Magnesium wielen + Magnesium achterbrug. (Ding woog volgens mij rond de 1.5 Kilo)

Dit werk hoogstens 1 a 2 races gebruikt, toen werd er nieuw spul gemonteerd.

agnesium wordt ook gebruikt voor blokken te maken ... bijvoorbeeld maico en dergelijke .. likt me niet dat die uit elkaar vallen .. ik denk dat het te maken heeft wat voor legering er gebruikt wordt voor het magnesium.. maar afbrokkkelen dat lijkt me stug....

Originally posted by Ridderruud
agnesium wordt ook gebruikt voor blokken te maken ... bijvoorbeeld maico en dergelijke .. likt me niet dat die uit elkaar vallen .. ik denk dat het te maken heeft wat voor legering er gebruikt wordt voor het magnesium.. maar afbrokkkelen dat lijkt me stug....

Die blokken hebben maar een klein percentage magnesium.

NSR heeft ook magnesium carters, die worden ook om de zoveel tijd vervangen.

Back