mhr vs vtm op storm joor

de uitlaattiming van de cilinder van joor, jah, dat is voor ons een vraag, en voor hem een weet....

eigenlijk is de cilinder van joor, niet "goed" (of, laten we beter zeggen "op de VTM-uitlaat aangepast").

als dit wel het geval was, dan zou in principe dus, naar jouw mening (Tino), de VTM-uitlaat beter presteren...maar de vraag is dan...wat zal de team2000 uitlaat dan doen?.

zo te zien, nog genoeg te testen, en uit te proberen :) (ben heel erg benieuwd!!)
 
Ik ben van mening dat de storm dan idd meer pk's zal geven.
En het kan idd zo zijn dat ie met de MHR dan ook meer geeft.
Zoals je al zegt genoeg te testen.
Ik vond het nu iig al een zeer goede prestatie.
En cartcarbs blijven grafdingen om af te stellen.
Het is wel goed te krijgen maar das een hele klus.
We zullen wel zien wat de toekomst brengt.





Originally posted by Snader
de uitlaattiming van de cilinder van joor, jah, dat is voor ons een vraag, en voor hem een weet....

eigenlijk is de cilinder van joor, niet "goed" (of, laten we beter zeggen "op de VTM-uitlaat aangepast").

als dit wel het geval was, dan zou in principe dus, naar jouw mening (Tino), de VTM-uitlaat beter presteren...maar de vraag is dan...wat zal de team2000 uitlaat dan doen?.

zo te zien, nog genoeg te testen, en uit te proberen :) (ben heel erg benieuwd!!)
 
Ik vermoed dat de vtm pijp iets te vee volume heeft voor joors setup en cilinder zaols ze nu zijn. Daarom zal ie pas willen als je heel krap gaat staan. Mischien dat met een paar kleine aanpassingen aan de cilinder dat volume juist wel weer erg goed van pas komt.
 
Zou mooi zijn.....
Ik vermoed dat met aangepaste timing de curve er heel anders uit zal zien.
Maarja dat weten we pas zeker als ie er weer op staat........
Maar toch een dikke 19pk op de bank in goes is en blijft een nette prestatie.
Ik zal nog eens even die sr en ark en storm door elkaar zetten,allen met vtm dan...........






Originally posted by Ufo
Ik vermoed dat de vtm pijp iets te vee volume heeft voor joors setup en cilinder zaols ze nu zijn. Daarom zal ie pas willen als je heel krap gaat staan. Mischien dat met een paar kleine aanpassingen aan de cilinder dat volume juist wel weer erg goed van pas komt.
 
idd timing kwestie. Blijft altijd moeilijk om te zeggen dat de ene pijp beter is dan de andere. Denk dat bij het aanpassen van de cilinder vooral naar de malossi pijp is gekeken. Vtm vergt maybe andere aanpassingen... Hoewel ze wel ongeveer op zelfde rpm draaien. Zou ze wel eens naast elkaar willen zien.
 
vraag is dan of Fred wist dat op de speed van joor een team2k pijp kwam? ik d8 dat joor zelf niet zeker wist wat voor pijp die wilde? correct me if I'm wrong..
 
Originally posted by Ufo

En het verbaast me wel dat bij joor de team2000 pijp beter was dan de hebo, aangezien de hebo ongeveer gelijk leek aan vtm pijp toen wij in vlissingen waren.

Of ontlopen ze elkaar alle 3 gewoon niet veel?

Het ontloopt elkaar allemaal niet veel, maarja. Een half pk, hogere band of wat koppel is altijd megenomen natuurlijk.
 
Originally posted by Patrick
vraag is dan of Fred wist dat op de speed van joor een team2k pijp kwam? ik d8 dat joor zelf niet zeker wist wat voor pijp die wilde? correct me if I'm wrong..

You're wrong...

Deze cilinder is al meer als 4 jaar oud. Toen gebruikt in Francourchamps (met speed-uitlaat dus).

Verder heb ik vandaag m'n cilinder uitgetimed en vergeleken met een volgens Fred betere cilinder. Toen viel het kwartje Tino.
 
en kunnen we gezien de omstandigheden, dus verwachten, dat het vermogen hoogstwaarschijnlijk nog zal kunnen stijgen....

ik begin met de dag geinteresseerder te worden...
 
Originally posted by Valentino...
Dan vind ik gezien de omstandigheden 19+ pk erg veel.......
;)

Dat vind ik eigenlijk ook. We hoopten natuurlijk op een score van 20+, al was het maar 20,001 :P

Maargoed, ik heb verder niks over de cilinder opgevangen gisteren. Dus Joor leg eens uit, of vertel het me vanavond ff :)
 
IK ben ook erg benieuwd wat je gaat scoren met een nieuwe cilinder, en dan gewoon vet getimed. Deze cilinder is gewoon.....gaar.... :#
 
Originally posted by Valentino...
Dan vind ik gezien de omstandigheden 19+ pk erg veel.......
;)

Mwoa Tino, dacht da'k het hele verhaal al wel verteld had:

-Cilinder gebruikt voor Fancourchamps door Fred, gepoetst en nieuwe zuiger.
-Cilinder verkocht aan Knot, vastgelopen, gepoetst, nieuwe zuiger en weer rijden. Toen weer vast en complete speed zip verkocht aan Johan, cilinder aan mij.
-Toen zijn Fred en ik in België gaan gassen met een verkeerd om draaiende waterpomp, warmgelopen. Niet meer gepoetst.
-En toen onder de storm met c-zuiger... :D

Eergisteren nog cilinder uitgetimed. Uitlaatpoort was niet zo slecht als ik dacht, spoelpoorten vielen wat tegen zeg maar.

Maar goed, ik denk dat deze cilinder toch echt het stempel RIP krijgt. Gisteren wat dingetjes veranderd met negatief effect.
 
Uiteraard spelen er andere dingen mee. HEt is meer om aan te geven dat het in de basis niet helemaal lekker zit.

Ohja, effe voor de pro-ers alvast. Storm gaat dit weekeinde logeren, ga dit weekeinde beginnen met het fixxen van de NRG van Debbie. Komt die ook weer eens in aktie en kan ik het spul eens vergelijken. Want voorlopig kan ik daar nieta an tippen ;)
 
Originally posted by Joor
Uiteraard spelen er andere dingen mee. HEt is meer om aan te geven dat het in de basis niet helemaal lekker zit.

Ohja, effe voor de pro-ers alvast. Storm gaat dit weekeinde logeren, ga dit weekeinde beginnen met het fixxen van de NRG van Debbie. Komt die ook weer eens in aktie en kan ik het spul eens vergelijken. Want voorlopig kan ik daar nieta an tippen ;)

He cool, dan kom ik jullie zaterdag weer vervelen als Fred het niet irritand vindt :)
 
Originally posted by mhr4ever
He cool, dan kom ik jullie zaterdag weer vervelen als Fred het niet irritand vindt :)

Ik vind het erg :) (geintje)

Maar euh, kan dat dan wel, aangezien ik iets hoorde over een gebroken fietswiel ofzo.

Verder ben ik benieuwd hoe de NRG er allemaal uitziet. Kunnen we een hoop van opsteken!
 
Absoluut een nette prestatie gezien de omstandigheden...

Ik had trouwens op desbetreffende avond heb ik ook nog getest maar die vielen tegen .... veel lekkage bij membraan (valse lucht ) en dus daling van de carterdruk + speling van 1mm op de lagers van de krukas....dus reden genoeg om het blok nog maar eens te reviseren .....

lagers zijn wel lang meegegaan .... zijn het eerste paar nog ....

;)
 
Maak je maar geen illusies hoor Mol... Die NRG heeft voor mij echt geen geheimen. Dat maakt het allemaal eigenlijk nog onverklaarbaarder :'(

Ruud: Dat ej getest had die avond konden ze i.i.g. in heel Zeeland wel weer ruiken. Als je eenmaal gaat nadenken bij die lucht.. Lekkage komt wel weer goed toch. En die lagers lijkt me een goed idee gezien de speling.
 
Last edited:
Ruud: erg kut dat hij lekte, ondanks dat toch nog een nette prestatie neergezet in die paar runs. Alleen die benzine is echt te erg. Tenminste ik was blij dat ik met Joor buiten stond zegmaar :)

Joor: Ik zat meer aan cilindertje opmeten en kijken/meten hoe het carter gedaan is ofzo. Dat er verder geen echte geheimen inzitten voor jou weet ik ook wel, aangezien je hem al 10x gestript hebt ofzo...
 
Back
Top