Er was iets?Pronk said:Ohw er is ook mee gereden hoor..maar er was iets...volgens mij hadden we nog geen koeling ofzo waardoor we niet echt konden kijken wat het nou deedt. Zoals Joor al aangaf..toen we er echt verder mee wilde ging fred naar duitsland, erg jammer...
Pronk said:Ohw er is ook mee gereden hoor..maar er was iets...volgens mij hadden we nog geen koeling ofzo waardoor we niet echt konden kijken wat het nou deedt. Zoals Joor al aangaf..toen we er echt verder mee wilde ging fred naar duitsland, erg jammer...
Joël said:Leuk project met die turbo, al vind ik het wel eigenaardig dat de carb niet is aangepast voor blow through gebruik.
Als het al zou werken, dan zou de benzine heftig uit de overlopen van de carb spuiten.
Daarnaast zitten jullie met het turbo toerental ongeveer een factor 10 te laag, dan doet ie helemaal geen zak.
Ook zit je met het probleem dat als de turbo blaast je zowat alles direct de uitlaat in sluist. Je zal dus een geforceerde inlaat en uitlaat opening moeten toepassen, en het expansieprincipe even vergeten.
Nogmaals leuk dat jullie het geprobeerd hebben, maar enige theoretische diepgang vooraf was hier geen overbodige luxe.
Pronk said:Een scooter start en loopt op elk toerental zonder membraankleppen,start wel wat moeilijk, maar ik heb het zelf ervaren, en dat was nog eens met het blok met de compressor erop ook...
Dat bevestigd maar weer dat membraankleppen op een hoog toerental toch echt gaan zweven..
Joël said:Leuk project met die turbo, al vind ik het wel eigenaardig dat de carb niet is aangepast voor blow through gebruik.
Als het al zou werken, dan zou de benzine heftig uit de overlopen van de carb spuiten.
En ik maar afvragen waarom fred zo graag de druksensor op de bank wilde aansluiten.Joor said:De overloopjes van de carb bleven gelijk met de laaddruk, daar hadden we wel voor gezorgd. De rest was, zoals je gelezen kunt hebben gewoon proberen. De hoogste druk die we gemeten hebben was zo'n beetje 50 milibar bij 6kRPM ofzo...
Wel leuk dat jij nogsteeds gewoon Joël bentOuwe knjerp.
Joor said:De overloopjes van de carb bleven gelijk met de laaddruk, daar hadden we wel voor gezorgd. De rest was, zoals je gelezen kunt hebben gewoon proberen. De hoogste druk die we gemeten hebben was zo'n beetje 50 milibar bij 6kRPM ofzo...
Wel leuk dat jij nogsteeds gewoon Joël bentOuwe knjerp.
ruud. said:waarom denk je dat dat zoveel beter is dan een suck trough principe? bedoel je dan gelijk dat overlopen? Of bedoel je de mengsel kwaliteit oid (of evt warmte)
Een suck trough lijkt me iig veel eenvoudiger te maken..
Dat hebben we nog opgelost hoorJoor said:De snaren van de aandrijving voor de charger schoten er steeds af
Joël said:Wat denk je van de bezine die de vlotterkamer in moet? Die zal met een hogere druk aangevoerd moeten worden, dus daar moet een pomp met regeling aan moeten worden gehangen die altijd meer druk geeft dan de boostdruk.
Joor said:Tsja, daar zeg je me wat. Is de kinetische energie van een hoge tank dan niet genoeg?
Joël, zoals je weet ben ik zowieso niet van de theorie. Dat had ik aan Joor overgelaten. Verder zoals denk ik al duidelijk was hebben we het puur voor de fun gemaakt, je moet toch wat doen om je te vermaken? Onze eigen gedachte erachter was dat het voor geen meter zou werken, des te mooier was het dat het blokje gewoon liep zonder problemen. Of het ook rendabel is, daar komen we in de toekomst misschien nog wel achter