Originally posted by hansdrent
Ik ga een nieuwe 70 halen, maar nou hoor ik goede berichten over de speed 70, de manston en de evo. De cilinder moet ook volledig getuned worden, maar welke kan ik dan het beste nemen voor de rest wordt mijn carter getuned,komt er een c20 uitlaat,25mm carb+spruitstuk+racemembraan,overrange setje en eventueel een extra radiateur. Ik zit zelf hevig te twijfelen tussen de hebo en de malossi. Iedereen heeft andere MENINGEN ,maar is er niemand met feiten.
Koop een Manston en laat em tunen. Laat de aansluitingen waar je spoelpoorten op komen op het carter vergroten. 25mm carbu is wel leuk, maar je kan natuurlijk ook een 28mm nemen. Als je toch een slurper wilt, doe het dan meteen goed
Maak zelf een 28mm recht spruitstuk. Overrange is wel k0el
c20 zou er op een minarelli beter uitkomen als de Hebo Racing 2/3, dus nemen
Is trouwens een zeer phatte pijp 8)
En neem zoals je zelf zegt een 2e radiateur
Verder als je toch al geld aan het uitgeven bent, neem dan meteen een Malossi binnenrotor, of een HPI
Ook is het aan te raden om een andere vertanding aan te schaffen. Malossi primair ofzo, want dan is je gehele vertanding recht, dus minder weerstand.
Nu je het toch goed aan het doen bent neem je ook een Yamashi pen12 of een Doppler pen12 krukas met SKF c4 lagers.
Wat ik ook ergens heb gehoord om je Manston meer Piaggio achtig te krijgen, is om de drijfstang van je krukas eraf te halen, laten we uitgaan dat je een Yamashi pen12 krukas hebt, en er een drijfstang van Yamashi voor Piaggio in te zetten en dan de zuiger van een Manston voor Piaggio te monteren.
En wat voor clutch neem je? Malossi Deltakluts moet wel goed zijn en neem er gelijk een Malossi verstevigd koppelingshuis bij
Ook wel handig is het om van je buddyseat een luchtfilter te maken
Nog een tip: Neem altijd je rugtas mee op je rug met een gevulde jerrycan erin
Verder: veel succes 8)