Tuning(manston,speed,evo)

hansdrent

The one (100% HD)
Ik ga een nieuwe 70 halen, maar nou hoor ik goede berichten over de speed 70, de manston en de evo. De cilinder moet ook volledig getuned worden, maar welke kan ik dan het beste nemen voor de rest wordt mijn carter getuned,komt er een c20 uitlaat,25mm carb+spruitstuk+racemembraan,overrange setje en eventueel een extra radiateur. Ik zit zelf hevig te twijfelen tussen de hebo en de malossi. Iedereen heeft andere MENINGEN ,maar is er niemand met feiten.
 
Advertisement - register to remove this

koop een jolly moto met carbon demper of laat uw zelf een uitlaat maken deze zijn veel better afgewerkt dan alle andere merken !manston daar heb ik nog nooit van gehoord.hebo is niet zo goed te laage toeren uitlaat koop dan een malossi of jollymoto
 
Originally posted by Malossi
koop een jolly moto met carbon demper of laat uw zelf een uitlaat maken deze zijn veel better afgewerkt dan alle andere merken !manston daar heb ik nog nooit van gehoord.hebo is niet zo goed te laage toeren uitlaat koop dan een malossi of jollymoto
arg, niet oordelen als je er niks van weet. hebo is niet zo goed? Hebo racing 2/3 is dus echt HOOGTOERIG. enne hij vraagt om een cilinder en niet om een uitlaat.

ontopic: Als je de cil helemaal laat tunen, zou ik de gene nemen met de meeste potentie, welke dat is op Minarelli weet ik niet precies.
 
Originally posted by Malossi
koop een jolly moto met carbon demper of laat uw zelf een uitlaat maken deze zijn veel better afgewerkt dan alle andere merken !manston daar heb ik nog nooit van gehoord.hebo is niet zo goed te laage toeren uitlaat koop dan een malossi of jollymoto

Naja, je bent nieuw maar zoek eens naar topics over Eindhoven.. Arne reed toen iedereen zoek met een Hebo Manston en een Hebo Racing 2 pijp... De snelste van die dag reden met een Racing 2...
 
Als je het niet weet zeg dan niets.. daarom zeg ik ook niets :)

Ik denk overigens dat evo het 8terlaat bij manston en cker bij speed...
 
Wist je dat bij de speedcilidner je een speciale krukas nodig hebt en je blok moet laten aanpassen, niet echt aan te raden dus.

Neem een Manston cilinder, laten tunen, en bij Pia een Hebo R ][ en bij Mina een C20...

De rest is goed, als koppeling een Delta Clutch...
 
Manston is goed, speed is ook goed, evo ook. Ligt aan je tjoener welke het snelst is. Over de speed en evo is algemeen meer bekend dan over manston.

Manston loopt heel goed op mina en heeft naar mijn idee 'STANDAARD' meer vermogen dan een speed. Mja dat hangt natuurlijk ook af van de verdere setup.
 
Originally posted by Malossi
koop een jolly moto met carbon demper of laat uw zelf een uitlaat maken deze zijn veel better afgewerkt dan alle andere merken !manston daar heb ik nog nooit van gehoord.hebo is niet zo goed te laage toeren uitlaat koop dan een malossi of jollymoto

heej slet jij moet niet zo blaten...

ik kijk in jouw profile en kom dan tegen dat scootertuning.net je website is :? is dat wel zo eppo ? :|

[edit] a;sof jouw post wel zo nuttige is? een paa rmensen voor je zeiden dit ook al....[edit]
 
Originally posted by Malossi
koop een jolly moto met carbon demper of laat uw zelf een uitlaat maken deze zijn veel better afgewerkt dan alle andere merken !manston daar heb ik nog nooit van gehoord.hebo is niet zo goed te laage toeren uitlaat koop dan een malossi of jollymoto

Hou je mond es ofzo.
Hebo pijpen te laagtoerig? Ik denk eerder dat de Hebo Racing 2/3 hoogtoeriger is als een Jolly, niet dat de Jolly niet laagtoerig is ;) En waarom speciaal met carbondemper? Ga je dan vetter ofzo? :|
Weet waar je over praat...
 
Originally posted by hansdrent
Ik ga een nieuwe 70 halen, maar nou hoor ik goede berichten over de speed 70, de manston en de evo. De cilinder moet ook volledig getuned worden, maar welke kan ik dan het beste nemen voor de rest wordt mijn carter getuned,komt er een c20 uitlaat,25mm carb+spruitstuk+racemembraan,overrange setje en eventueel een extra radiateur. Ik zit zelf hevig te twijfelen tussen de hebo en de malossi. Iedereen heeft andere MENINGEN ,maar is er niemand met feiten.

Koop een Manston en laat em tunen. Laat de aansluitingen waar je spoelpoorten op komen op het carter vergroten. 25mm carbu is wel leuk, maar je kan natuurlijk ook een 28mm nemen. Als je toch een slurper wilt, doe het dan meteen goed :) Maak zelf een 28mm recht spruitstuk. Overrange is wel k0el :)
c20 zou er op een minarelli beter uitkomen als de Hebo Racing 2/3, dus nemen :) Is trouwens een zeer phatte pijp 8)
En neem zoals je zelf zegt een 2e radiateur :)
Verder als je toch al geld aan het uitgeven bent, neem dan meteen een Malossi binnenrotor, of een HPI :)
Ook is het aan te raden om een andere vertanding aan te schaffen. Malossi primair ofzo, want dan is je gehele vertanding recht, dus minder weerstand.
Nu je het toch goed aan het doen bent neem je ook een Yamashi pen12 of een Doppler pen12 krukas met SKF c4 lagers.
Wat ik ook ergens heb gehoord om je Manston meer Piaggio achtig te krijgen, is om de drijfstang van je krukas eraf te halen, laten we uitgaan dat je een Yamashi pen12 krukas hebt, en er een drijfstang van Yamashi voor Piaggio in te zetten en dan de zuiger van een Manston voor Piaggio te monteren.
En wat voor clutch neem je? Malossi Deltakluts moet wel goed zijn en neem er gelijk een Malossi verstevigd koppelingshuis bij :)
Ook wel handig is het om van je buddyseat een luchtfilter te maken ;)
Nog een tip: Neem altijd je rugtas mee op je rug met een gevulde jerrycan erin :)
Verder: veel succes 8)
 
Doe het gelijk goed en laat een uitlaat lassen.
Dan maakt de cilinder ook niet zoveel meer uit..
Haal je toch meer uit dan welke productie uitlaat ook (geven ze garantie op btw).
 
Originally posted by Honda NSR-II
Haal je toch meer uit dan welke productie uitlaat ook (geven ze garantie op btw).

Dus je bedoelt dat als je vetter gaat met een andere pijp, dat ze weer een andere pijp in mekaar lassen, zonder enige kosten?
 
Re: Re: Tuning(manston,speed,evo)

Originally posted by Daanje


Koop een Manston en laat em tunen. Laat de aansluitingen waar je spoelpoorten op komen op het carter vergroten. 25mm carbu is wel leuk, maar je kan natuurlijk ook een 28mm nemen. Als je toch een slurper wilt, doe het dan meteen goed :) Maak zelf een 28mm recht spruitstuk. Overrange is wel k0el :)
c20 zou er op een minarelli beter uitkomen als de Hebo Racing 2/3, dus nemen :) Is trouwens een zeer phatte pijp 8)
En neem zoals je zelf zegt een 2e radiateur :)
Verder als je toch al geld aan het uitgeven bent, neem dan meteen een Malossi binnenrotor, of een HPI :)
Ook is het aan te raden om een andere vertanding aan te schaffen. Malossi primair ofzo, want dan is je gehele vertanding recht, dus minder weerstand.
Nu je het toch goed aan het doen bent neem je ook een Yamashi pen12 of een Doppler pen12 krukas met SKF c4 lagers.
Wat ik ook ergens heb gehoord om je Manston meer Piaggio achtig te krijgen, is om de drijfstang van je krukas eraf te halen, laten we uitgaan dat je een Yamashi pen12 krukas hebt, en er een drijfstang van Yamashi voor Piaggio in te zetten en dan de zuiger van een Manston voor Piaggio te monteren.
En wat voor clutch neem je? Malossi Deltakluts moet wel goed zijn en neem er gelijk een Malossi verstevigd koppelingshuis bij :)
Ook wel handig is het om van je buddyseat een luchtfilter te maken ;)
Nog een tip: Neem altijd je rugtas mee op je rug met een gevulde jerrycan erin :)
Verder: veel succes 8)

Samenvatting hiervan zie je in mijn post :p
 
Re: Re: Re: Tuning(manston,speed,evo)

Originally posted by Sjoerdyo


Samenvatting hiervan zie je in mijn post :p

Dan heb je het over een HELE korte samenvatting waar het een en ander ontbreekt...
En trouwens, niet om lullig te zijn ofzo hoor, maar bij mina heb je voor een Speedcilinder geen speciale krukas met verlengde drijfstang nodig (like VDM said :)). Bij Piaggio is dit echter wel het geval...
 
Re: Re: Tuning(manston,speed,evo)

Originally posted by Daanje
Wat ik ook ergens heb gehoord om je Manston meer Piaggio achtig te krijgen, is om de drijfstang van je krukas eraf te halen, laten we uitgaan dat je een Yamashi pen12 krukas hebt, en er een drijfstang van Yamashi voor Piaggio in te zetten en dan de zuiger van een Manston voor Piaggio te monteren.

Wat is het nut? Dat het zuigerpengat qua hoogte anders gepositioneerd zit in de zuiger?

Greetz.
 
Re: Re: Re: Tuning(manston,speed,evo)

Originally posted by Bart Nrg Mc2


Wat is het nut? Dat het zuigerpengat qua hoogte anders gepositioneerd zit in de zuiger?

Greetz.

Ik heb het ook maar gehoord, so don't ask me :)
Misschien iemand anders die een theorie ervoor heeft?
 
Re: Re: Re: Re: Tuning(manston,speed,evo)

Dat van die zuiger klopt niet mina en pia zuiger zijn gelijk.
Originally posted by Daanje


Ik heb het ook maar gehoord, so don't ask me :)
Misschien iemand anders die een theorie ervoor heeft?
 
Hier zijn tenminste mensen met verstand. He Daanje bedankt voor je reply ik zit stevig te denken aan die manston, want de speed is bijna een cliche aan het worden. Ik ga ook zeker wanneer ik weer geld heb een HPI halen en alleen primaire vertanding is voldoende(heb me nooit in vertanding verdiept).Geeft dat verlies in optrekken of juist niet. En buiten het tunen bouw ik alles er zelf op en stel ik het zelf af. Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe hier heb ik wat aan.
 
Back
Top