Tuning(manston,speed,evo)

JA klopt, een Team loopt ook wel lekker op mina, maar Manston loopt gewoon stukken beter. Gewoon meer power.
En ik had ook vaak problemen met die Team, PINGEL problemen, heb er ook veel aan gedaan om er vanaf te komen, maar probleem bleef bestaan, met Manston was het hele probleem weg.

Originally posted by Joël
Mensen,

Ga eens na....

Als die drijfstang onder een andere hoek staat wordt natuurlijk de verticale beweging beinvloed...

De GEMIDDELDE zuigersnelheid blijft natuurlijk gelijk... maar niet de MOMENTELE zuigersnelheid.

En voor Mina zou ik zeker een Manston verkiezen boven een Team... al is het alleen al vanwege de verbeterde koeling van de Manston, die de koelvloeistof aan BEIDE kanten van de uitlaatpoort laat stromen dankzij het kanaaltje eronder.

Maar dat was niemand nog opgevallen natuurlijk.... :P
 
Originally posted by Joël
Mensen,

Ga eens na....

Als die drijfstang onder een andere hoek staat wordt natuurlijk de verticale beweging beinvloed...

De GEMIDDELDE zuigersnelheid blijft natuurlijk gelijk... maar niet de MOMENTELE zuigersnelheid.

En voor Mina zou ik zeker een Manston verkiezen boven een Team... al is het alleen al vanwege de verbeterde koeling van de Manston, die de koelvloeistof aan BEIDE kanten van de uitlaatpoort laat stromen dankzij het kanaaltje eronder.

Maar dat was niemand nog opgevallen natuurlijk.... :P

MHR speed op minarelli heeft het ook hoor joel... dus niets nieuws ....
 
Een hoop mensen die de klok hebben horen luiden.

De enige scooters waar malossi een krukas met langere drijfstang voor heeft dan orgineel zijn scooters met een piaggio blok. Je kunt natuurlijk wel in principe een 85mm drijfstang laten plaatsen in een bijv. minarelli as (dynamisch uitbalanceren ws aanbevolen), en een mhr cross zuiger voor piaggio erbij nemen.

De speed van minarelli maakt dus geen gebruik van het langere drijfstang concept! De speed op piaggio wel, maar niet met een 5mm kortere zuiger! De speed cilinder zelf is gewoon 5mm hoger! De zuiger is gelijk aan die van team en speed replica. Gewoon normaal dus. Op 50cc piaggio wordt er bij de team (die voor de 5mm langere drijfstang) WEL gewoon gebruik gemaakt van een 5mm kortere zuiger, net als bij de 70cc mhr cross piaggio.

Wat doet die 85mm ipv 80mm?

Zoals jokl al zegt wordt de momentele zuigersnelheid anders, constanter namelijk! Het haalt de maxima en minima van de sinusgrafiek van de zuigersnelheid er een beetje uit.

En dan?

Dan blijft de slag gelijk,maar:
-je hebt net wat minder verlies door versnellen en afremmen
-net wat minder slijtage door lagere pieksnelheid
maar belagrijker:
-je spoelers blijven langer openstaan bij eenzelfde gemiddelde zuigersnelheid.

dus?

Je kunt nu langer blijven vullen zonder spoelsnelheid te verliezen (zoals bij grotere spoelers), dit is vooral nuttig wanneer er geen gigantische gasfabriek voorhanden is. Malossi mikt hiermee op de 19mm carb restrictie die je overal in de scooterraces tegenkomt.

Veranderd de "timing"?

in seconden wel, in graden niet.

En nu wil ik er niets meer over horen ;)
 
Back
Top