Tuning(manston,speed,evo)

blablabla pia of minarelli....zips kan moeilijk gewonnen van worden.. en als ik die max biaggia's zie hie rop forum.. pffffffffff menig pia krijgt het moeilijk daarme.. VET...

mja ik win in morini klasse :W
 
Originally posted by krizzz
blablabla pia of minarelli....zips kan moeilijk gewonnen van worden.. en als ik die max biaggia's zie hie rop forum.. pffffffffff menig pia krijgt het moeilijk daarme.. VET...

mja ik win in morini klasse :W

Je vergeet mijn SR, das geen maxxie :) Maar uuuh vla...uhhm rijdt wel, ik ga al tegen Boeiuh sporten dus ... :)

Oei oei oei, mja ik neem hem gewoon ff mee, ff showen :)
 
Daan wil gewoon een beetje mekkeren, en meedoen met de v0lwassen jongens, zodat niemand merkt dat hij niets meer (en ook nix minder) is dat een gereanimeerde moederkoek...

Zo, en nu weer [ontopic]

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Daan wil gewoon een beetje mekkeren, en meedoen met de v0lwassen jongens, zodat niemand merkt dat hij niets meer (en ook nix minder) is dat een gereanimeerde moederkoek...

Zo, en nu weer [ontopic]

Greetz.

Jij wilt altijd laatste w00rd hebben :)
Omdat je zo lief altijd voor me bent, krijg je dat ook ;)

Nu weer back 2 ontopic :P
 
<ontopic>
Wat betreft die drijfstang, een langere veranderd nog steeds de timing niet, dat kan je alleen doen door de hartlijn van de bigend te verplaatsen.
Daarmee verander je ook de slag duzz..

Waarom een langere drijfstang?
Als je zuiger precies in het middel van zijn slag staat (de bovenkant dus) staat de bigend op 90 graden tov van de cilinder.
Op dat moment heeft de drijfstang een bepaalde hoek op de cilinderwand.
Met een langere drijfstang verminder je deze hoek.

Waar zou iemand die hoek willen verminderen?
Als je iets ergens tegen aandrukt onder een hoek van 90graden, prima, maar onder een hoek van 45 graden gaat het schuiven, en wel naar de zeikant, onder 0 graden komt er helemaal geen kracht op hetgeen waar je op wilde duwen, je druk dan naar de zelfde richting als het oppervlak loopt.

Hallo waar ben je mee bezig?

Nou als je machine fijn dikke toeren aan het draaien is gaat die drijfstang toch wat wegen door die snelheid die hij heeft, en die drukt ook je zuiger tegen de cilinder wand.
Als je dus die hoek kleiner kan maken word het moeilijker om er zoveel krachten op die cilinderwand te zetten.
Wat de kans op een kantelende zuiger vermindert.
(schijnt in de racerij weleens een probleem te wezen..)

Genoeg geblaat zoiets is het volgens mij, iemand nog wat te corigeren? (graag!)

</ontopic>
 
Originally posted by Honda NSR-II
<ontopic>
Wat betreft die drijfstang, een langere veranderd nog steeds de timing niet, dat kan je alleen doen door de hartlijn van de bigend te verplaatsen.

Timing verandert WEL
 
Originally posted by Honda NSR-II
[BWat de kans op een kantelende zuiger vermindert.
(schijnt in de racerij weleens een probleem te wezen..)
[/B]

Logisch, vooral bij getunede cilinders met een groot poortoppervlak...

Greetz.
 
Mensen,

Ga eens na....

Als die drijfstang onder een andere hoek staat wordt natuurlijk de verticale beweging beinvloed...

De GEMIDDELDE zuigersnelheid blijft natuurlijk gelijk... maar niet de MOMENTELE zuigersnelheid.

En voor Mina zou ik zeker een Manston verkiezen boven een Team... al is het alleen al vanwege de verbeterde koeling van de Manston, die de koelvloeistof aan BEIDE kanten van de uitlaatpoort laat stromen dankzij het kanaaltje eronder.

Maar dat was niemand nog opgevallen natuurlijk.... :P
 
Back
Top