Telefoon diefstal.....

Arnold MHR

Well-Known Member
Hey mensen, als je telefoon gestolen is en je hebt er gelijk aangifte van gedaan, kan je dan per direct je nieuwe telefoon komen ophalen mits ie daarvoor verzekerd ? Of duurt dat langer?
 
Advertisement - register to remove this

Moet je denk ik bij je verzekering vragen. Maar er is nog iets, kheb een mail binnen gekregen waar in stond dat ze nu op twee verschillende manieren je simkaart willen misbruiken. zal ff de mail hierbij zetten:

TER INFO

WAARSCHUWING VOOR GSM-GEBRUIKERS:
Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten. Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel.
DOE DIT NIET EN VERBREEK DIRECT DE VERBINDING!!

Deze bende beschikt over apparatuur om via deze ingetoetste
code het nummer van uw
SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer.
Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten. Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit
zijn van een GSM-toestel.
Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende:
U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer
0141 45 51 14 terug te bellen, dit moet u dus NIET doen. Als u dit
namelijk doet kan degene die u dat berichtje heeft gestuurd op uw kosten bellen.
Deze twee vormen van gsm-fraude zijn officieel bevestigd door
de KPN en Vodafone.
PAS OP, deze fraude wordt al op grote schaal toegepast!!
Als u dit bericht ontvangt, stuur hem dan a. u. b aan zoveel
mogelijk mensen door!!!!!


> > > Bron: Politie Haaglanden

Ik weet niet of het echt is maar ik geloof het wel.
 
Originally posted by Arnold MHR
Hey mensen, als je telefoon gestolen is en je hebt er gelijk aangifte van gedaan, kan je dan per direct je nieuwe telefoon komen ophalen mits ie daarvoor verzekerd ? Of duurt dat langer?

moet je idd bij je verzekering zijn ja

wat betreft die mail: die heb ik ook gekregen en ik weet dat het bestaat maar ik weet alleen niet welke nummers het precies zijn en of die in de mail kloppen
 
ligt eraan wat voor een verzekering je hebt afgesloten bij je gsm dealer. Als je de duurste verzekering hebt kun je meteen naar de winkel gaan en een nieuwe ophalen.
 
Dat duurt jaren. Je moet eerst aantonen dat je telefoon niet gestolen is omdat jij er te onvoorzichtig mee bent geweest.
Het is echt een hoop heisa.
 
Wat een bullshit die mail.....van de meeste toestellen is trouwens gemakkelijk het serienummer (*#06#) te veranderen dus je telefoon serienummer als gestolen opgeven is meestal nutteloos...
 
Originally posted by Arnie
ligt eraan wat voor een verzekering je hebt afgesloten bij je gsm dealer. Als je de duurste verzekering hebt kun je meteen naar de winkel gaan en een nieuwe ophalen.

dat dacht je maar..... ik heb ook de duurste verzekering, je moet een brief naar verzekeringsbereau sturen met de aangifte.... heb nu nog steeds geen bericht na 1,5 week :|
 
Dat van die e-mail is nep... Net zoiets als 'HotMail geeft jou een gratis telefoon als je dit doorstuurt naar 50 mensen' :W Die mailtjes die een paar jaar geleden rondgingen...

Heeft ook echt zo'n standaardzinnetje: 'Dit is bevestigd door blabla'. Stond ook in al die nep-virusmailtjes...

Maar volgens mij kan je vrij snel een nieuwe telefoon hebben, om even ontopic te blijven :)
 
Back
Top