SvR-Tuning op zn best [pics] hebo ng -> modificatie -> manston

Originally posted by Sjoerd
Jaja...

Ooit wel eens gemeten in de cilinder?

De poorten zouden een paar mm omhoog kunnen ja, maar ik hou ze liever std. ivm richting ed. Ik vertrouw mezelf nog niet genoeg om die aan te gaan passen, en aangezien ze dus al aardig strak staan, laat ik ze zo. Dit moet gaan lukken.

BTW, hij is 20,1mm op zijn max. Ipv 19,7 dus.

Ok:p Maar ik vind de uitlaatpoort vrij extreem vergeleken met de poorten (maja ik heb niet gemeten of wat dan ook dusjaaa) voor de rest wel bruusk en ben benieuwd naar de prestaties.. (ook nog wat aan de kop gedaan?)
 
ik ben vandaag bezig geweest met afstellen en een bietje in de rondte rijden ivm inrijden......het gaat al stukken beter......
jullie horen et wel....

hij doet iig (nog) geen vreemde dingen
 
spoelpoorten van een std ng zijn toch gelijk aan die van een std manston, als je dan de uitlaatpoort maakt zoals manston hoef je je spoelpoorten toch niet aan te passen....
 
Originally posted by Ufo
Wie zegtd at die van een manston zo super zijn dan?

Ik niet :)

Alleen het doel van deze tuneactie was volgens mij om deze ng cillinder op manston nivo te krijgen en dat lijkt me aardig gelukt. Ik weet ook wel dat je met het aanpassen van de spoelpoorten ook nog vermogenswinst kan behalen.
 
Als Hebo ng zelfde is als Athena 70 (waarmee ik ervaring heb) dan zijn de spoelpoorten standaard al redelijk hoog. Dacht timing standaard op 130 graden ofzo. 13k+ geen probleem en veel meer loopt 'ie toch niet met een C16.

Ga eens naar de vermogensbank met je scooter. Dan weet je hoe goed de 'tune-beurt' is gelukt...

ciao
 
Originally posted by Enrico@nrg
Dat weet je alleen als je daarvoor ook al op de bank hebt gestaan...

Nee....

die ng moest op Manston niveau komen.

Je moet hem dus vergelijken met een scooter met een zelfde setup op de manston cilinder na dus.
 
das beetje onzin, je vergelijkt het toch met je eigen scooter, dan pas kan je echt zien hoeveel pk's hij is gegroeid...
 
idd, die scoot had voor de tune beurt op de bank gemoeten voor een juist oordeel ;)

verder sjoerd: ziet er leuk uit, mag ik vragen wat voor gereedschap je ervoor gebruikte (met name of je een tandartsboor of iets dergelijks hebt;))

grtzz, Jacco...
 
Originally posted by mario
Nee....

die ng moest op Manston niveau komen.

Je moet hem dus vergelijken met een scooter met een zelfde setup op de manston cilinder na dus.

Om echt te testen of je tunebeurt wat uithaalt moet je hem dus daarvoor op de bank hebben gehad en daarna weer testen met dezelfde spullen... Zoals jij beschrijft vergelijk je appels met peren.. En om te zien of het een manston is das gewoon meetwerk..
 
Originally posted by mario
Als Hebo ng zelfde is als Athena 70 (waarmee ik ervaring heb) dan zijn de spoelpoorten standaard al redelijk hoog. Dacht timing standaard op 130 graden ofzo. 13k+ geen probleem en veel meer loopt 'ie toch niet met een C16.

Juist... Iets onder de 130 gok ik. Misschien weet Ivo het? En het rijdt btw icm een Bida C20.

Ik heb er vandaag opgereden, en zeer laagtoerig afgesteld, dus alles komt nog niet echt tot zijn recht. Maja daar wordt hard aan gewerkt.

Gereedschap:

Kheb 2 frezen, 1 Proxon, en 1 rodeo ofzo met flexibele slang. Het "grove" werk met de rodeo gedaan, en het fijne werk met die Proxon, en dremel opzetstukjes. Van die langwerpige platte. Fijne freesje, was ook wel nodig anders gaat het nicasil springen. Bij malossi zit het er heel wat steviger op.
 
ik heb nu een klein probleempje dat ik aan het oplossen ben, ik heb last van sputteren, inhouden enzo, dus ik d8: kut he, keerring verrot ofzo.....

thuis meteen gekeken, was niks mis, ik lichtere rollen erin (ding was te laagtoerig zoals sjoerd ook al zei) en huppa 6 meter geblazen toen ineens: PLOFFF, en hij reageerde niet meer opt gas, bleef dus gewoon stationair draaien, als ik gas geef dan is het enkel: BWWPPPPP BWWWWPP.... en dan weer PLOF uit de uitlaat.... de verbranding is net goed ofzo of hij trekt ergens valse lucht.....
 
Originally posted by SR Max Biaggi
ik heb nu een klein probleempje dat ik aan het oplossen ben, ik heb last van sputteren, inhouden enzo, dus ik d8: kut he, keerring verrot ofzo.....

thuis meteen gekeken, was niks mis, ik lichtere rollen erin (ding was te laagtoerig zoals sjoerd ook al zei) en huppa 6 meter geblazen toen ineens: PLOFFF, en hij reageerde niet meer opt gas, bleef dus gewoon stationair draaien, als ik gas geef dan is het enkel: BWWPPPPP BWWWWPP.... en dan weer PLOF uit de uitlaat.... de verbranding is net goed ofzo of hij trekt ergens valse lucht.....

ander bougietje....:?
 
Back
Top