SvR-Tuning op zn best [pics] hebo ng -> modificatie -> manston

Hey,

ik wil hier niemand dissen ofzo... ik zeg gewoon wat mijn ervaring is. Een klein hapje of een kleine 'uitschieter' in een poort maakt in 99% van de gevallen NIKS uit voor het uiteindelijke vermogen. Ook voor de duurzaamheid hoeft het niks uit te maken. Als de zuigerveer maar goede geleiding heeft en niet langs scherpe hoeken gaat. Mede daarom is afbramen belangrijk.

Ciao
 
Ziet er netjes uit. Alleen heeft sjoerd niet helemaal de echte Manston timing aangehouden als ik zo de map zie in de cilinder. Want de Manston hoogte is 19,6 :)
En dat schuin aflopen hoort ook bij de Manston. Uitlaat poort is nu t zelfde als mijn Manston. (daar heeft hij de poort gegevens van :))
 
Originally posted by JohnB
Ziet er netjes uit. Alleen heeft sjoerd niet helemaal de echte Manston timing aangehouden als ik zo de map zie in de cilinder. Want de Manston hoogte is 19,6 :)
En dat schuin aflopen hoort ook bij de Manston. Uitlaat poort is nu t zelfde als mijn Manston. (daar heeft hij de poort gegevens van :))

wat is er dan aan jouw manston veranderd dat deze afwijkende maten heeft
 
Nix ik heb een oud type Manston liggen. Maar mijn uitlaat ligt 19,6 onder deck en sjoerd heeft m volgens de map 19,7 onder deck gehouden. Of dit in praktijk zo is weet je alleen door t zelf op te meten
 
Originally posted by mario


Poorten afschuinen (met een steentje 45 gr hoek maken bij overgang naar NiCaSil) zou ik trouwens wel eerst doen i.v.m. eventueel loslaten NiCaSil.

Klopt... Dit is echt nodig ja. Heb ik op de meeste plekken gedaan, zo uit de fabriek is het btw ook niet overal gedaan maja...

De maten zijn idd niet helemaal v/d Manston, maar deze poort lag ook heel laag, beetje vreemd. Hij is iig goed omhoog gegooid.

Maare?? Heb je nou wel een voorwiel?

En die titel hoeft nou ook weer niet zo hoor...8P
 
Netjes gedaan hoor Sjoerd, ik heb al een aantal andere cil's van jou gezien, zelfs hier bij ons verschijnen ze weleens, maar je leveert steeds beter werk.
 
Originally posted by slidervsstunt
ligt het nou aan mij of de hoek waarop de foto is genomen of zijn de inlaat spoelers een beetje scheef t.o.v elkaar

Je kan er natuurlijk niet helemaal precies recht voor staan . ligt aan de pic dus ;)
 
Originally posted by SR Max Biaggi


verder heb ik nog 2 alu verstevingsbuizen aan me frame gemaakt, hierdoor is het frame extreem stijf geworden, echt een genot om te rijden :W :D
verder ook DD gemaakt......

Alsof je dat merkt als je gewoon op de straat rijdt:rolleyes:
 
Ziet er leuk uit michiel, complis voor sjoerd, we gaan een x vlammen als die van mij af is :)
Mijn ng gaat helmaal top tuned worden By Ivo :)!!!
 
Maar de spoelers zijn dus nog standaard? Ik had dezelfde cilinder en mijn spoelers lagen 10 graden te laag in verhoudeing dan met de uitlaatpoort, en op hoge toeren verzoop ie zeg maar omdat hij niet goed spoelen wilde dus. 'k Hoop niet dat jij dat ook krijgt want dan kun je je spoelpoorten mooi aanpassen..
Maar toch mooi werk. Alleen waarom die uitlaatpoort dan zo MEGA veel vergroten/verhogen en de spoelers standaard houden?

Muilie
 
Originally posted by Enrico@nrg
Mja, ik snap de bedoeling ook niet helemaal.. Lijkt wel half af zo:);)

Jaja...

Ooit wel eens gemeten in de cilinder?

De poorten zouden een paar mm omhoog kunnen ja, maar ik hou ze liever std. ivm richting ed. Ik vertrouw mezelf nog niet genoeg om die aan te gaan passen, en aangezien ze dus al aardig strak staan, laat ik ze zo. Dit moet gaan lukken.

BTW, hij is 20,1mm op zijn max. Ipv 19,7 dus.
 
Back
Top