Stage lopen

Ik doe een opleiding binnenvaart. Ik loop dus in de zomervakantie stage :eek:.
Hierdoor mis ik hoogstwaarschijnlijk lelystad dus ook.

Maar ik ga dus aan boord bij de Hendrik-Jan, 110 m lang 3000 ton. 10 dagen op 10 dagen af. Vergoeding is minstens 228,- per 4 weken (en ik moet 16 weken sstage lopen).

Ik moet dit weekend langs voor een gesprek, dan weet ik wat er vergoed wordt en hoeveel ik krijg :W.

Leuk, al die ICT beheerders die als ze klaar zijn compleet nutteloos zijn in de arbeidsmarkt, gewoon omdat ze niets hebben geleerd en ook niets hebben willen leren... :x

Trouwens weet iemand toevallig hoeveel je betaald moet krijgen bij een BBL opleiding
dus 4 dagen werken en 1 dag naar school...,?
Is bepaald geen stage tog maar gewoon 4 dagen werken en een dag school...?

alvast bedankt

Het ligt eraan of je een Stage contract krijgt bij 4 dagen werken 1 dag school of een echt contract. Bij een stage contract krijg je het vastegestelde bedrag in het bedrijf per uur. Bij een werkcontract krijg je minimaal het minumumloon.

Ik moet 1 juli beginnen in Noordwijk. Pharos Reizen, is een organisatie van de ANWB uit die autoreizen binnen Europa organiseert. Ik moet een beetje reizen uitzoeken, contracten opstellen, en proberen de communicatie tussen de klant en het bedrijf te bevorderen. De meest std. vragen proberen te voorkomen door een FAQ ofsow. En als ik aanleg heb mag ik nog een paar stukjes schrijven voor de website en de blaadjes die ze uitgeven :)

Ik moet in totaal 1280 uur stage lopen. Krijg 250,- per maand + nog mn stufi dus is wel te doen. Nog ff een kamer zoeken in Noordwijk en klaar, bye bye Rotterdam then :)

Nog 4 weekjes en dan zit mijn stage bij de ABN-Amro er weer op.. heb dan in totaal 20 weken stage gelopen :) Werk is niks aan, je doet elke dag hetzelfde, dus ben ook blij als ik hier klaar ben.. maar verder was alles wel netjes geregeld. Krijg vergoeding van 200 euro in de maand, en heb bedrijfskleding..

Na de vakantie ga ik weer 20 weken stage lopen, maar dan bij een makelaar (dat is ook de opleiding die ik wil gaan volgen, vastgoed en makelaardij)

Enrico@Sprinter said:
Jullie krijgen allemaal wel weinig stagevergoeding zeg.. Geen HBO opleidingen of zo? Ik krijg nu gemiddeld 300 per maand en ik hoop dat het bij de volgende stage verdubbelt wordt..

[ralf]sorry, verkeerde post geedit :x[/ralf]

heb mn havo3 verneukt dus momenteel helaas MBO :X

Enrico@Sprinter said:
Ik moet in februari gaan stage lopen en nu ben ik opzoek naar een interessant bedrijf.. Ik doe de opleiding commerciele economie dus kan wel op veel plekken terecht hoop ik.. Waar hebben jullie, of gaan jullie stage lopen? Kan ik misschien nog wat inspiratie opdoen:P

Erik

ik doe ook de opleiding economie en ik loop nu stage bij karwei duzz mss is dat wat voor je suc6 mzzl

Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn stage hoor.. Verder mag ik waar ik nu stage loop van de vakantie ook gaan werken en tevens ook afstuderen.. Zit wel snor dus..

Neo's boy said:
ik doe ook de opleiding economie en ik loop nu stage bij karwei duzz mss is dat wat voor je suc6 mzzl

heheh wat moet je bij karwei voor je stage doen?

ik heb ook bij karwei gewerkt, parttime, en toen liep er ook een stage loper daaro rond, en die had niks met het managment te maken, hij moest iemand helpen die op een keuken en kastenafdeling rond liep, beetje showkasten schoon maken en uitleg geven over kasten. weinig met economie te maken dus.

ik heb vorig half jaar een stage gelopen bij een bouwbedrijf. ik zat daar op kantoor en deed daar werkvoorbereiding en calculatie. best interresant, klussen op meten bij klanten/opdrachtgevers, planningen maken voor kleine projecten, materiaal bestellen bij leveranciers, offertes opvragen, offertes opstellen, projecten calculeren, tekening lezen/maken etc.

RobinL said:
Ik doe een opleiding binnenvaart. Ik loop dus in de zomervakantie stage :eek:.
Hierdoor mis ik hoogstwaarschijnlijk lelystad dus ook.

Maar ik ga dus aan boord bij de Hendrik-Jan, 110 m lang 3000 ton. 10 dagen op 10 dagen af. Vergoeding is minstens 228,- per 4 weken (en ik moet 16 weken sstage lopen).

Ik moet dit weekend langs voor een gesprek, dan weet ik wat er vergoed wordt en hoeveel ik krijg :W.

Hihi, was vandaag langs geweest. Reis + eten wordt allemaal vergoed. En ik krijg 500,- netto per maand :W en ik ben VRIJ @ LELYSTAD 8). heerlijk gewoon. Ik ben super blij :)

hoeveel?

Ik zou wel eens van jullie willen weten wat je nu zelf redelijk vindt voor een volle werkweek stage en een gemiddeld opleidingsniveau/verantwoordelijkheid.

Ik zie hier bedragen langskomen die nogal verschillen, maar toch al gauw richting 3-400 euro gaan. Is dat dan redelijk in jullie ogen of zou het nog wat meer moeten zijn?

Brand los.....

ik krijg zelf niks, dus ik zou al blij zijn met 5 euro per week :?
verder zou ik het wel normaal vinden een klein btje te verdienen, ik loop nu dus ook 5 dage in de week.
verdien dus helemaal niks, en nu moet ik op zaterdag ook werken voor me geld.
dus 6 dagen werken
en de zondag de dingen doen die je normaal btje op de andere dagen zou doen.
dus chillen is voor mij de laatste tijd een btje weg :(
dus ook al zou je een euro per uur geven, of per maand een leuk cadeau, vraag wat voor hobby's die heeft en geef hem iets in die richting.

Bij mijn weten is in het HBO een euro of 250 of 300 per maand heel normaal. Ik kreeg ook nog eens mijn kamer vergoed, ook nog zo'n 200 per maand, dat komt wat minder vaak voor.

Ik moet in augustus gaan afstuderen, maar heb dus nog geen plaats gevonden :'( De plaatsen (in de luchtvaart dan toch) zijn nogal schaars :( Het zou trouwens ook helpen als die aarzen eens wat sneller zouden reageren, het duurt telkens weer minstens een week voor ik bericht krijg :(

Een HBO'er vindt ik het redelijk dat die 300 krijgt in de maand.. Helaas is dit in de praktijk niet altijd zo.. Ik heb het geluk dat ik nu dus 500 krijg..

ik heb 2 weken bij 2 verschillende motorzaken stage gelopen. bij de eerste deed ik wijnig want er was wijnig werk, wel een stoepje aangelegd enzo.
bij de 2e heb ik gewoon zelfstandig gewerkt, ik deed hetzelfde als wat de andere monteurs deden (wouten motors ombouwen:|)en toen kreeg ik aan het eind van de week wel een leuk BMW motorad shirtje, bleek 45 euro te kosten :)
k heb nu waarschijnlijk ook al een stage plaats voor straks, k ga ondernemer klein bedrijf doen duz

Mijn stage is afgkeurd door die ***** school jongens ik zeg het ff nu, ga nooit never niet naar ROC ASA TE UTRECHT want dit is de meest grote gaotische klere school van heel NL !

stage afgkeurd omdat ik 2 dagen te kort kom :X de lui laten lerrlingen in de steek en me ouders zijn pissed off.. en zullen ook naar die directeur gaan.
De problemen die ik heb mee gemaakt waar ook zelfs een topic is over geweest werd allemaal op mijn bord gedonderd !
ik ben niet de enigste die een afkeur heeft gehad er zijn nog 8 anderen !
de comminucatie tussen school of de begeleiding was gewoon ruk
tevens gaan er ook 5 anderen leerlingen uit mijn klas van school af doordat ze bij deze stage bedonderd zijn omdat er gewoon weg geen afspraken werden na gekomen.

dit is gewoon echt triest !

Back