Stage lopen

mijn stage :

loop stage op de IT afdeling van een brandbeveilings bedrijf in Bilthoven ik volg een opleiding ICT beheerder vandaar de IT afdeling.
Het is wel leuk maar erg rustig (zie mijn tijd @ st.net overdag) af en toe voor school bezig en moet hier af en toe wat doen,
tja computer
If it work, don't fix it
If it ain't broken, don't fix it

dus als het goed gaat heb ik niks te doen .
ik mijn opzich is het TE rustig ben ook te veel met software bezig, ik wil graag dingen met me handen doen zoals hardware inbouwen dan ben je bezig en gaat de tijd sneller vind ik .
voor de rest krijg ik een stage vergoeding van 150 per maan waarvan 50 euro aan belanstig word ingehouden omdat ik me loonheffings kortig al krijg van de AH, volgend jaar belanstig formulier invullen denks wie weet krijg ik wat terug.

stage vergoeding is niet verplicht maar ik vind het wel lekker , heb ik iig mijn rijskosten er uit.
 
Heb net goed nieuws van me stage gekregen :P dat ik nu 3 dagen er mag komen werken inplaats van 2 omdat andere stage loper weggaat.Voordeel daarvan is dat ik nu salaris krijg als werknemer en niet als stageloper en mag nu zelfstanding werken,nadeel is dat ik nu moet klokken op tijd :P (vergeet dat meestal wel is een keer :P)
maarjah verdien eerst 300 eurie per maand dus zal nu wel meer worden weet nog niet hoeveel
 
Ze zouden die Stagevergoeding echt moeten verplichten of gewoon de Studiefinanciering omhoog gooien tijdens de stageperiode.

Je betaald namelijk tijdens je stage gewoon nog een vol jaar lesgeld terwijl je maar een half jaar lessen volgt (ok das gewoon normaal). Maar het kan zich dus voordoen dat je ivm. reistijd oid. s'avonds geen bijbaan meer kan nemen. Sterker nog , de meeste scholen raden dit af. Het komt er dan dus op neer dat je alleen in het weekend nog kan werken. Niet helemaal eerlijk denk ik als je dan alles moet gaan verdienen.
 
Last edited:
Effe een vraagje. Ik ga volgend schooljaar, mn 3e jaar werktuigbouwkunde in.
Ik moet dan ook 100 werkdagen stage lopen. Nu heb ik interesse om bij de luchtmacht stage te lopen. (vliegbasis Soesterberg). Heeft iemand hier ervaring mee? En is er een vergoeding of iets dergelijks te verwachten?
Ik heb namelijk geen idee, maar het lijkt me wel een leuke ervaring...
 
Xearo said:
kan je daar wel stage lopen??

Ja, k heb daar al wel geinformeerd. Er was waarschijnlijk nog wel plaats (hij had zo snel niks voor zich om het na te kijken) en moest even mn CV en sollicitatiebrief insturen... Maar ik vroeg me gewoon af of iemand er ervaring mee heeft...
 
ik moet in totaal 2500 uur stage lopen.

ik doe net als zenith_ust ICT beheerder. idd erg rustig werk en niet veel te doen hier @ azm maastricht.
maar als ik geen vergoeding zou krijgen zou ik geen stage lopen. Want heb nu al 1,5 jaar achter de rug. en ik moet 3 dagen zoiezo van half 9 tot 5 en dan 2 dagen school. als je geen vergoeding krijgt, moet je iedere avond gaan werken wil je een project, jezelf en dergelijke onderhouden. dus ik vind gewoon verplicht. ik krijg nu 2,50 de uur. is voldoende vind ik. toch 200 de maand extra.
 
Ik krijg niks hier op stage :(

edit: Ook ICT Beheer dus..
Ik zit in een klein bedrijfje , ben DE systeembeheerder :o:o
Ik help iedereen die wat wilt weten, en nu ben ik bezig met hun website aanpassen en optimaliseren (denk aan plaatjes van 3 mb@2000*3000 die op de site staan als 300*150 ofzo verkleinen 8P en nieuwe paginas aanmaken)
+stiekem wat dingen veranderen aangezien het zo debiel is opgebouwd +ralf+ +ralf+

Verder wat op het forum kijken, met mijn eigen dingen bezig en wat radio luisteren :P
 
het leven als Ict_beheerder is zwaar ik zit hier samen met de beheerder, maar wel aan de overkant van hem 8-) nu valt het niet op dat ik zit te forummen.

klasgenoot van mij runt nu in ze eentje een school
(school = overheid = gierig = geen stage vergoeding = balen)
3 gebouwen totaal 3000 leerleeringen omdat de systeem beheerder ZIEK is, en de andere stagaire en gewoon niet/ niet vaak is..

tja en zelfs hij heeft het soms rustig... tijd dat ik met me handen dingen ga doen :).
denk dat het een computer winkel wordt is toch wel leuker dan het software geklets en domme vragen van gebruiker wat toch maar neer komt op software
 
Ik loop stage bijeen Renault dealer en zit nu daardoor in de ziektewet.
Moest een trekhaak monteren en moest een bout ondereen hoek van 25graden vastdraaien, daar hebben ze een speciaal knikstuk voor.
Zet dat ding op de luchttol met een verlengstuk, knalt me met volle snelheid dat verlengstuk tegen mijn hoofd aan.
Gevolg, zit nu thuis met een hersenschudding....

Maar ja ik zie geen cent van hun, en heb al mijn stage opdrachten al af.
Dus loop er een beetje voor jan lul rond daarzo.
Alleen om de rotkarweitjes van anderen op te knappen.
 
@ arnie je kan lijkt mij ook geen knik stuk @ lucht tol doen :X
iig als ik er logisch bij nadenk zit je met een centrifigale kracht :p

ik loop nu 8 weken stage op een school voor zo'n 20 uurtjes in de week :p

fantastisch die kiddo's moeten mini bike's bouwen en een auto boot vliegtuig dat soort dingen :p
en ik moet hun een beetje tips geven en ondersteunen :p
 
ICT beheerder is echt chille


deze week dan rustig hiero, beetje te rustig, heb letterlijk niks gedaan.

tenzij je iets inscannen , werken noemt.
dus dan maar beunen en forum checke.
 
ik doe internationaal marketing vandaag bezig geweest

Opties

Bedrijf in breukelen die internationaal reserve onderdelen levert aan garages
Functie: Assistant Product manager
Wat moet je doen: Meelopen op inkoop afdeling auto onderdelen (namaaken echt) vergelijken rapporten schrijven etc. Klanten uit Oosten waar je zaken contacten mee hebt. veel reisjes door europa vanwege verkoop aanschaf van auto onderdelen vind echt tof! internationaal en in auto branche zit veel meer achter maar anders is 5 a4tjes vol :p

Kroymans holding
Functie Assistant product manager
Doel; bij Jaguar cadilac of ander merk naar keuze met engels talige moedervoertaal van merk stage lopen op import van autos te regelen, betekend veel contact met buitenland en reisjes

Weet nog wat minder van af, maandag verdere info

Weet niet welke moet doen :( lastig
 
Funk_dm said:
@ arnie je kan lijkt mij ook geen knik stuk @ lucht tol doen :X
iig als ik er logisch bij nadenk zit je met een centrifigale kracht :p

Klopt maar een hoek van 25graden wil normaal net :P
 
Zo. Ik ben alweer een week gestopt met m'n stage in Houten, ben per direct over gestapt op een andere school wat niet in de planning stond. Stage afgebroken, school via email gedag gezegd. Hierdoor kan ik nu al wat handelingsdelen afsluiten zoals ANW/frans 1 etc.
Nu ga ik lekker verder met de havo en hoop binnen een jaar m'n papiertje te hebben, of daarna nog een jaar voor m'n vwo.
Morgen het "afscheidsfeestje" op m'n stage, het zou wat speciaals worden zeiden ze dus ben benieuwd :P.
Ik ben iig al gevraagd om daar permanent te komen werken na deze school. 8)
 
Doe je goed , verstandige keus van de havo als je er de kans voor hebt, vooral omdat je net als ik ook van het griftland af bent gegaan zonder officieel diploma. :)

Je kan er toch meer kanten mee op later.
 
Ik doe opleiding motorvoertuigentechniek laatste jaar. Loop vanaf 1 februari stage. Ik liep bij een renaultdealer. De eigenaar van dit bedrijf heeft in totaal 7 vestigingen. Ik heb tot begin mei bij 1 van hun renaultvestigingen gelopen.

Vanaf begin mei tot deze laatste week dat ik stage heb loop ik bij een nissanvestiging van hun, dit is tevens het hoofdkantoor. Ze hebben mijn nu een contract aangeboden als Service Adviseur op deze vestiging. Ik ga zeker weten deze baan niet voor mij neus voorbij laten gaan.

Is mijn stage toch nog ergens goed voor geweest :)
 
loopt nu ook stage. krijg helemaal niks. zelfs reiskosten doen ze moeilijk over. en die wil ik zeker vergoed hebben(60km per dag). :(

anders moet school maar een plek in de buurt regelen of de reiskosten op zich nemen.
 
Xearo said:
loopt nu ook stage. krijg helemaal niks. zelfs reiskosten doen ze moeilijk over. en die wil ik zeker vergoed hebben(60km per dag). :(

anders moet school maar een plek in de buurt regelen of de reiskosten op zich nemen.

Weet je waar ze dan mee aankomen? 'je hebt toch een OV' :|

Ben nu ook aan het zoeken trouwens, weet iemand nog iets in de luchtvaart??? :rolleyes:
 
Back
Top