Yadajo said:
Wees blij man! Bij de meeste bedrijven krijg je helemaal niks! :X
Ik heb tijdens mijn 2jarige opleding bij de volgende stage gelopen:
- Amigo (Schoenenzaak)
- ReykJavik (Kledingzaak)
- Jack&Jones (Kledingzaak)
En bij Jack&Jones loop ik momenteel stage, tot de zomer vakantie
ik moest hier dus ook mijn reiskosten van betalen. Moest 10 weken lang elke dag op en neer naar zutphen. Kon gelukkig met iemand (bijna altijd) meerijden. Maar als hij niet ging die dag moest ik met scooter (30km). Dat is niet leuk.
helemaal als scooter kapot is , dan moet je met de trein (2x).
Dus denk niet echt dat 125 euro zo leuk was
Raceroxie said:
Ik heb 3x stage gelopen:
GTI Installatietechniek 230,- p/mnd
Hulskamp Audiovisueel 225,- p/mnd
Croon Elektrotechniek 175,- p/mnd
Volgens mij krijg je tegenwoordig wel bij elk bedrijf een vergoeding, ik heb zelfs een keer gehoord dat dit verplicht is.
van mij was ook croon.... alleen 125 :|
En het is niet verplicht (jammergenoeg).....
Ik vind, het is toch arbeid. Doe dan 50-75% minimaal van het minimum jeugdloon ofzo, dan krijgt iedereen tenminste wat.
En wat ik ook hoor op scholen is dat ze het geld van de hele klas bij elkaar leggen en dan gedeeld door het aantal leerlingen doen. Is ook wel eerlijk.
Want somme verdienen 50 euro, en andere 1000 euro. Terwijl die van 50 euro misschien nog wel meer doet (is wel een extreem voorbeeld, maar het gebeurt wel)
Spasta said:
dat is juist maar geld is toch een sterke motivatie.
Als je bv 1 maand lang goed je best hebt gedaan enzo en hij zegt dan: dank je. tot de volgende.
Het is altijd leuker als je wat krijgt.
Klopt, geld is wel motivatie.
maar vind het eerlijker, als ze zouden zeggen een soort van prestatieloon. Doe je je best, dan krijg je wat meer, doe je niet je best. Oké krijg je het minimum van ¬50,00 ofzo....
Maarja bij niv 4 hier in apeldoorn hebben ze nu geregeld dat je 2 jaar naar school gaat, en laatste 2 jaar 3 dagen werken, en 2 dagen school. Tegen minimumloon X 1,4 ofzo... dus dat is wel leuk..
Alleen jammer dat ik 1 jaar niv 4 heb gedaan daarna 1 jaar niv 2 en nu laatste 2 maand van mijn niv 3
Dus mij mogen ze gewoon niets geven :z