Stage lopen

aerox#1 said:
Gemiddeld voor een HBO studie is rond de € 300,- per maand. Zelf verdiende ik bij mijn eerste stage € 325,- per maand, bij de tweede € 300,- en bij mijn huidige stage (afstuderen) weer € 300,-.

Ik zelf vind de bedragen niet het belangrijkst. Het gaat mij meer om de mogelijkheid tot een baan/specifieke kennis opdoen.

dat is juist maar geld is toch een sterke motivatie.

Als je bv 1 maand lang goed je best hebt gedaan enzo en hij zegt dan: dank je. tot de volgende.

Het is altijd leuker als je wat krijgt.

Heb 2 jaar geleden in de werkplaats van een volvo dealer gelopen. Nu ben ik bezig met het regelen van het magazijn en receptie bij een renault dealer.

Spasta said:

Als je bv 1 maand lang goed je best hebt gedaan enzo en hij zegt dan: dank je. tot de volgende.

Ik zorg altijd dat ik een contract heb, zodat ik verzekerd ben van een vergoeding aan het van de maand i.pv. "tot de volgende". En bij mijn huidige afstudeerstage vond ik het vooruitzicht op een mogelijk baan zeker wel belangrijker dan het geld. Tuurlijk zou ik het niet voor niks doen, want ik moet nog wel een beetje rond kunnen komen, maar voor € 100,- minder had ik het ook nog gedaan.

Ik loop nu tot juli stage in een Computerzaak.. toch wel ff wennen dat je wat moet doen op dagbasis.
Vroeger zat ik alleen maar op me aars de hele dag :P

ik loop stage @ wim jaquet in amersfoort :D
ik loop nu nog 2 dagen in de week maar over paar weekjes full...
is opzich best gezellig...schoeneafdeling pwnd +ralf+
maja jij succes met stage enrico..:*

Yadajo said:
Wees blij man! Bij de meeste bedrijven krijg je helemaal niks! :X

Ik heb tijdens mijn 2jarige opleding bij de volgende stage gelopen:

- Amigo (Schoenenzaak)
- ReykJavik (Kledingzaak)
- Jack&Jones (Kledingzaak)

En bij Jack&Jones loop ik momenteel stage, tot de zomer vakantie
ik moest hier dus ook mijn reiskosten van betalen. Moest 10 weken lang elke dag op en neer naar zutphen. Kon gelukkig met iemand (bijna altijd) meerijden. Maar als hij niet ging die dag moest ik met scooter (30km). Dat is niet leuk.

helemaal als scooter kapot is , dan moet je met de trein (2x).

Dus denk niet echt dat 125 euro zo leuk was :(

Raceroxie said:
Ik heb 3x stage gelopen:
GTI Installatietechniek 230,- p/mnd
Hulskamp Audiovisueel 225,- p/mnd
Croon Elektrotechniek 175,- p/mnd

Volgens mij krijg je tegenwoordig wel bij elk bedrijf een vergoeding, ik heb zelfs een keer gehoord dat dit verplicht is.
van mij was ook croon.... alleen 125 :|

En het is niet verplicht (jammergenoeg).....

Ik vind, het is toch arbeid. Doe dan 50-75% minimaal van het minimum jeugdloon ofzo, dan krijgt iedereen tenminste wat.

En wat ik ook hoor op scholen is dat ze het geld van de hele klas bij elkaar leggen en dan gedeeld door het aantal leerlingen doen. Is ook wel eerlijk.
Want somme verdienen 50 euro, en andere 1000 euro. Terwijl die van 50 euro misschien nog wel meer doet (is wel een extreem voorbeeld, maar het gebeurt wel)

Spasta said:

Klopt, geld is wel motivatie.

maar vind het eerlijker, als ze zouden zeggen een soort van prestatieloon. Doe je je best, dan krijg je wat meer, doe je niet je best. Oké krijg je het minimum van ¬50,00 ofzo....

Maarja bij niv 4 hier in apeldoorn hebben ze nu geregeld dat je 2 jaar naar school gaat, en laatste 2 jaar 3 dagen werken, en 2 dagen school. Tegen minimumloon X 1,4 ofzo... dus dat is wel leuk..

Alleen jammer dat ik 1 jaar niv 4 heb gedaan daarna 1 jaar niv 2 en nu laatste 2 maand van mijn niv 3 :P Dus mij mogen ze gewoon niets geven :z

Last edited:
Ik baal er ook flink van , elke dag van 10 tot 18 werken en GEEN CENT krijgen .
Die baas verdient genoeg op mij omdat ie nu andere thuis kan laten zitten , maar een beetje geld kan er weer niet af :|

Geld is idd een goede motivator. Onze andere stagaires krijgen dan ook een redelijke stagevergoeding, en worden behandeld als normale werknemers, we vragen dezelfde inzet, en ze krijgen dezelfde faciliteiten, schranzen op kosten van de zaak etc...

ik doe ICT opleiding,

heb nu al 1,5 jaar stage gelopen @ 0.91 euro cent de uur :P
word je niet blij van maar toch beter iets dan niets. school bepaalde het selaris. zei krijgen 2 euro ik 0.91. en dat moest ik 1600 uur doen.

die stage heb ik gelopen @ azm maastricht, ziekenhuis.
daar kom je dingen tegen die je niet verwacht had, is best een leuke ervaring.

nu ik verder doorstroom, blijf ik @ azm stage lopen, ik krijg ik ook meer stage vergoeding. nu moet ik weer 900 uur lopen.
nadeel is wel, dat je nooit vroeg uit bent en dergelijke, vind ik soms wel vervelend.

je kunt blij zijn als je stage vergoeding krijgt. het is namelijk niet wettelijk verplicht een stagaire uit te betalen.

dit is mijn ervaring, maar vind het wel leuk om stage te lopen, super leuke afdeling en etc. doe wel ICT , maar op de afdeleing is ook draaibank en dergelijke. voor de fijntechniek. dus komt wel goed uit met beunpraktijken.

suc6

idd geld is echt een motivatie om te gaan werken,bij mij baas werd ik ook echt als werknemer behandeld je krijgt kerstpakketen en al dat soort dingetjes dat zijn nou de leuke dingen die je werk wat leuker maken

Ik doe ook ICT, zit in een klas waarvan 75% eigenlijk beter iets anders kan gaan doen, gewoon omdat ze de feeling en energie niet hebben om ooit een goede ICTer te worden. Deze mensen worden op stageplekken ook aardig veel 'misbruikt', bijvoorbeeld 40 uur per week PC's in elkaar schroeven onbetaald, niets leren niets krijgen.

Onze stagaires worden behandeld als werknemers, en als ze dus niet nuttig genoeg zijn, mogen ze een andere plek gaan zoeken. We vragen 100% inzet en niets minder. Ze krijgen een opleiding en een kans om zich te vesten in het bedrijf, wat er van terrecht komt doen ze helemaal zelf.

Spasta said:

Kleine kans dat dit gebeurt. Ten eerste wordt er meestal gewoon een contract opgesteld en daarnaast biedt een afstudeerder toch vaak een meerwaarde in zin dat hij goedkoop een waardevol onderzoek o.i.d. voor de betreffende instelling doet. Voor de student dus garantie in de vorm van geld en contract. Maakt goede motivatie. En voor de instelling dus garantie van meerwaarde van onderzoek en garantie van motivatie door vergoeding :)Win-win situatie dus aangezien je altijd een onderzoeksplan/werkplan overlegt welke wordt goedgekeurd voordat je begint.

Volgens mij zijn de meeste autobedrijven te gierig om een cent te geven. Vriend van me moest ook een half jaar bij ford en kreeg geen cent. Maar ze hebben wel degelijk profijt van jou gemaakt. Klanten naar huis brengen bijvoorbeeld, dan hoeven ze geen monteur te betalen die dat doet en kan verder met zijn werk gaan.
Ze zeggen wel dat een stagair veel aandacht opeist, maar dat is denk ik per persoon verschillend en ligt ook aan het bedrijf en de werkzaamheden...

Ben benieuwd wat ik moet verwachten morgen, ze kwamen wel aardig over:)
Ik doe net als of het mijn werk is en zet me gewoon 100% in.
De eerste week vind ik altijd vervelend. Je kent bijna niemand en je moet ff kijken hoe iedereen is en wat het bedrijf van je verwacht.
De monteurs waar ik allemaal al mee hebt gepraat waren wel relaxt, ze vroegen of ik vervoer had om daar naar toe te kunnen komen:) (woon er 50m vanaf).

Maarja we zien morgen wel...

tis stage hoor? geen werkplek....

vind et vaag dat je betaald word.. ik heb ook nooit ene cent gezien voor al men stages die ik heb gelopen!!

me 4e stage al, nu bij installatie bedrijf.
Krijgd gvd weer geen moer, echt balen mal.
Werk gewoon full time mee, maargoed, nooit mazzel in dat soort dingen :'(

RickH said:
tis stage hoor? geen werkplek....

vind et vaag dat je betaald word.. ik heb ook nooit ene cent gezien voor al men stages die ik heb gelopen!!

Ben jij op je stages dan niet bedrijfsmatig productief?

Oftewel, heeft je praktijkbegeleider niets aan je verdiend?

Ralf said:
Ben jij op je stages dan niet bedrijfsmatig productief?

Oftewel, heeft je praktijkbegeleider niets aan je verdiend?
Vast wel , maargoed tijdens men stageloop'cariere' was ik echt nog geen professional ofzo hoor. ik heb ook zat dingen fout gedaan. :rolleyes:

Back