Stage lopen

scoop643 said:
hoeveel verdienden jullie @ stage... ik kreeg maar ¬125,00 per maand :(
Wees blij man! Bij de meeste bedrijven krijg je helemaal niks! :X

Ik heb tijdens mijn 2jarige opleding bij de volgende stage gelopen:

- Amigo (Schoenenzaak)
- ReykJavik (Kledingzaak)
- Jack&Jones (Kledingzaak)

En bij Jack&Jones loop ik momenteel stage, tot de zomer vakantie
 
scoop643 said:
hoeveel verdienden jullie @ stage... ik kreeg maar ¬125,00 per maand :(

Ik heb 3x stage gelopen:
GTI Installatietechniek 230,- p/mnd
Hulskamp Audiovisueel 225,- p/mnd
Croon Elektrotechniek 175,- p/mnd

Volgens mij krijg je tegenwoordig wel bij elk bedrijf een vergoeding, ik heb zelfs een keer gehoord dat dit verplicht is.
 
Raceroxie said:
Ik heb 3x stage gelopen:
Volgens mij krijg je tegenwoordig wel bij elk bedrijf een vergoeding, ik heb zelfs een keer gehoord dat dit verplicht is.

Als ze CAO zijn aangesloten en het staat in de CAO voor hun sector is het verplicht.

Gelukking staat in de bouw-CAO een vergoeding van 270 euro per vier weken bruto en het bedrijf waar ik stage loopt is gelukking bij de CAO aangesloten.
 
Ik zoek dus ook een stage plek.

Richting; Toeristisch Management

Stageplek; buitenland lijkt me erg chill, en anders iets in NL.

Plekken; Vlissingen en Rotterdam e.o. sowieso makkelijk bereikbaar, ik heb misschien iets in Noordwijk gevonden, 300E per maand, maar met openbaar vervoer is het 2 uur heen en 2 uur terug reizen :/

Edit; geen reisbureau/vvv/anwb bullshit ofsow, moet wel HBO niveau zijn. :)
 
Vass, zet op een rij wat je graag zou willen zien van het werkende leven. Toen ik mn afstudeeropdracht zocht trok makelaardij me heel erg aan. Ik ben toen dus allerlei makelaars aan gaan schrijven en ben uiteindelijk bij een makelaar een onderzoek gaan doen.

Dit voorbeeldje is alleen wel wat anders dan bij jou; je hebt al een redelijk specifieke opleiding, bij mij (ik deed CE net als Erik) was dit dus niet zo. Maar ik denk dat er bij jou opleiding ook wel verschillende richtingen zijn. mijn ervaring met stage zoeken is dat het vrij makkelijk is in deze tijd. Bedrijven willen graag een advies om beter te kunnen draaien maar wel voor weinig geld. ECHT werk zoeken daarintegen is gewoon kut.

Mja succes ermee en schrijf gewoon leuke bedrijven aan met een GOEDE brief en een GOED CV.
 
Sinds vorige week ben ik ook begonnen met stage bij de Renault dealer.
Mooie is dat Munsterhuis die toko heeft overgenomen dus er komen ook Chryslers etc voorbij.

Verdien niks met mijn stage maar de mogelijkheid is er om volgend jaar bbl te gaan doen.
Dat vind ik al beter dat hun me dat aanbieden.
De buurman van me werkt er ook. Die heeft regelmatig een auto van de zaak op zijn oprit staan :W
 
Toerisme op zich vind ik weinig aan. Het management daarentegen spreekt me dan wel weer aan. Het is bij ons ook mogelijk om 2 stageplekken te vinden. Je moet zeg maar de helft van de tijd meelopen (dat kan dus van alles zijn) en de andere helft moet je zeg maar aan je stage opdracht werken (dus heel wat specifieker; ik noem b.v. hoe kan je de naamsbekendheid van een duikschool het best vergroten? & alle uitwerkingen,kosten alles erbij).

Het makkelijkst is wel om dit alles bij 1 bedrijf te doen omdat je anders van 2 bedrijven een interne organisatiestructuur zal moeten beschrijven.
 
Vassago said:
Toerisme op zich vind ik weinig aan. Het management daarentegen spreekt me dan wel weer aan. Het is bij ons ook mogelijk om 2 stageplekken te vinden. Je moet zeg maar de helft van de tijd meelopen (dat kan dus van alles zijn) en de andere helft moet je zeg maar aan je stage opdracht werken (dus heel wat specifieker; ik noem b.v. hoe kan je de naamsbekendheid van een duikschool het best vergroten? & alle uitwerkingen,kosten alles erbij).

Het makkelijkst is wel om dit alles bij 1 bedrijf te doen omdat je anders van 2 bedrijven een interne organisatiestructuur zal moeten beschrijven.

Mja zulke onderzoeken kon ik ook doen bij CE, zijn nl. marketing verhaaltjes als het over naamsbekendheid gaat. In mijn ogen kun je dan bij een hoop andere bedrijven ook stage lopen, omdat je de beginselen een beetje in de pocket hebt. Als toerisme je dus echt niets lijkt zou ik lekker ook stages zoeken in andere branches, maarja of de school daar zo blij mee is.

Maar als je zulk soort onderzoeken doen leuk vindt, maakt het eigenlijk ook helemaal niet uit bij wat voor bedrijf je het doet, hoofdmoot is toch je onderzoek en niet direct hun producten. Mijn advies is daarom om maar gewoon lekker iets te zoeken in de toerisme, ga je bv. bij een nationaal bekend bedrijf (VVV ofzo) een marketing gerelateerd onderzoek doen.
 
scoop643 said:
hoeveel verdienden jullie @ stage... ik kreeg maar ¬125,00 per maand :(

150€ gekregen net en heb deze week 30uur gewerkt ofzo (stage)

en heb 3 weken stage dus dat is gelijk aan: 450€ / maand.

maar dat was op mijn eerste stageplaats ook niet.
 
ik loop dus stage bij subaru dealer als 2de monteur en zit op roc in hilversum en verdien 300 euro per maand en krijg nu al 2.5% salarisverhoging dus zal wel iets van 310 worden :P naja altijd meegenomen natuurlijk
 
Gemiddeld voor een HBO studie is rond de € 300,- per maand. Zelf verdiende ik bij mijn eerste stage € 325,- per maand, bij de tweede € 300,- en bij mijn huidige stage (afstuderen) weer € 300,-.

Ik zelf vind de bedragen niet het belangrijkst. Het gaat mij meer om de mogelijkheid tot een baan/specifieke kennis opdoen.
 
Back
Top