ST.net Sprint Competitie 2005

Status
Not open for further replies.
Razma said:
We staan open voor alle suggesties ivm organisatie en wat ook. Maar wat de reglementen betreft zal er nog weinig veranderen. Er is lang en diep genoeg over nagedacht, enkel op punten die we écht vergeten zijn zullen er nog aanvullingen komen. Er is gebprobeerd om rekening te houden met zoveel mogelijk dingen...

@ Slome: er zijn SOBW racers met 50cc die misschien wel een leuk dagje willen, maar ook bezoekers met een gewone scooter die op de dag zelf nog kunnen beslissen om mee te doen.. al is het met een standaard scooter ! Iedereen moet de kans krijgen..

Wat de inschrijving betreft kan ik helaas nog geen specifiek bedrag geven aangezien ik nog op een jaarprijs wacht van de verzekering. Administratiekosten zullen +/- 25 euro/jaar zijn. De prijs om dan per dag te sprinten zal afhangen van de organisatie van die sprintdag, maar dat is meestal niet meer dan 10/12 euro !
Dat scheelt kwa prijs toch al aanzienlijk ivm de sobw :p

50cc punt zit wat in :p
Misschien toch maar es hebo contacten of de manston 50cc Revolution (manston3, 2005 type) niet mijn kant op kan komen, ipv de 70cc versie :rolleyes:
 
@ Slome, doe aub niet zo allejezus zielig zeg, ik stel/vraag iets.... just that

ik vroeg me gewoon af, of zoiets mogelijk was, meer niet, geen commentaar,
vind het juist een goed iets, maar je moet toch ook tegen een vraag/suggestie kunnen
aangezien ik jou of inne nergens afkraak maar gewoon iets vraag,
 
Nou jah zal wel misverstand zijn geweest dan :)
Met dat moderator bedoelde ik ook niet op deze site natuurlijk, maar gewoon in het algemeen.

Nu weer vrienden?
 
ja idd :). Ik wil ook wel es weten hoe het zit als je je subframe verlast. Om je carb naar achter te zetten dan. En niet voor verlenging. Dan zou pia wel in het voordeel zijn. :|
 
C4rN said:
ja idd :). Ik wil ook wel es weten hoe het zit als je je subframe verlast. Om je carb naar achter te zetten dan. En niet voor verlenging. Dan zou pia wel in het voordeel zijn. :|

Koop dan lekker een piaggio blok zeikjong !! :L Minarelli is toch zo goed he ??
 
RobinV said:
Koop dan lekker een piaggio blok zeikjong !! :L Minarelli is toch zo goed he ??

+ralf+


Maar ontopic :+

VInd het initiatief super, en aangezien iedereen hier nu weer begint te kankeren als iemand iets fixed, DOE HET DAN ZELF :S

Altijd dat gezeik. Ik zit ook in de Special Klasse. BOEIEND.

En het argument over geld:

Je gaat toch ook niet met je FIat Pinda mee doen aan de F1 ? Maybe voor de lol :) En daar gaat het dan toch om ? Niet om te winnen ? Kijk, als je met een dikke 20pk setup aan komt kakken, dan heb je imo als je reactie tijd goed is, echt wel kans tegen een sprint-frame. Kijk naar Chiel z'n broertje, die is het levende bewijs. Met een Sonic, wel aangepast geloof ik, leverde hij op Genemuiden echt een TOP PRESTATIE }:O En iedereen maar denken dat het niet kan. Wel dus :)

En ik kan nix anders dan lof spreken over dit initiatief. Iedereen zit nu al te zeuren van hoe het allemaal wel weer niet goed gaat enzo, maar zelf met verbeterings punten aankomen doet geen een.

-:-
 
Nou bijv nu word het ingedeeld in 50 cc en 70cc

Laat ze dan hun cilletje opschrijven en vergelijk dit met andere sjeezers

Bijv: Athena vs Stage 6
Evo vs Speed

Niet speed lc vs Stage 6 Ac

Maarja het is zowiezo al een verbetering maar als het zo kan zou het voor de meeste nog beter zijn denk ik :)
 
Remco 4 Life said:
Nou bijv nu word het ingedeeld in 50 cc en 70cc

Laat ze dan hun cilletje opschrijven en vergelijk dit met andere sjeezers

Bijv: Athena vs Stage 6
Evo vs Speed

Niet speed lc vs Stage 6 Ac

Maarja het is zowiezo al een verbetering maar als het zo kan zou het voor de meeste nog beter zijn denk ik :)
Hoe bedoel je? Moeten er dan nog meer klasses komen, waaronder dus ingedeelt in type cilinder? (hoogtoerig/middeltoerig/laagtoerig?) :)

Ik zie niet in waarom dit nodig zou zijn, iemand die niet kan afstellen braait ook niet veel met een Speed/Manston/Evo/Pro-Race hoor :p (kijkt naar zichzelf :+ )
 
Met een Airsal AC 70, std ontsteking en C20 haal ik over de 17 pk. Als ik dan tegen een standaard airsal rijd is dat dan ook oneerlijk? :rolleyes:
 
Neen, want imo rijden jullie toch beide airsal dan?

Net wat ik zeg, ik denk dat de klasses dan teveel worden in vergelijking met het aantal deelnemers :)

Razma gaf het ook al aan, straks heb je 15 klasses en per klasse 5 deelnemers ofzo, is het dan nog leuk?
 
Razma said:
wat de tussenstands etc betreft, yep, die worden allemaal bijgehouden.
Elke wedstrijd krijg je een ander startnummer met de hesjes, maar dat is allemaal geregeld !

Om toch nog even hierop terug te komen (ben me kamer aan het opruimen en kom een programma boekje tegen van de SOBW races), ik kreeg net een idee :p

Is het niet toch handiger om bij de 1e sprint (of eerder) een inschrijving te laten plaasvinden voor rijders die van plan zijn elke wedstrijd mee te doen? Dan kun je bijvoorbeeld deze rijders de 1e 50 nummers toedelen en dan op de wedstrijd zelf de daginschrijvingen hogere nummers geven.

Zo kun je bijvoorbeeld een programma boekje in elkaar draaien met vaste deelnemers lijsten, en kunnen rijders die echt voor het kampioensschap gaan ook een vast startnummer op de scooter zelf maken (bv met het spuiten). Ook zou je dan in het prog.boekje de tussenstand kunnen plaatsen :!

Dat van de 1e 50 is natuurlijk maar een voorbeeld, bij ons in de motocross (ja 13 jaar wedstrijden gereden :) ) was het zo dat de vaste jaarrijders de nummers onder de 150 konden kiezen en dat dagdeelnemers alles boven de 150 mochten kiezen.

Kijk maar of je hier wat mee kan :p
 
RobinV said:
Koop dan lekker een piaggio blok zeikjong !! :L Minarelli is toch zo goed he ??

heb je mij horen zeggen dat mina het beste is? Hoor je mij zeggen dat het mij uitmaakt in elke klasse ofzoiets ik kom? Zeg ik dat ik een pia blok wil?
nee inderdaad. Moet je ook je vreetmole dicht houwe.:|
 
C4rN said:
heb je mij horen zeggen dat mina het beste is? Hoor je mij zeggen dat het mij uitmaakt in elke klasse ofzoiets ik kom? Zeg ik dat ik een pia blok wil?
nee inderdaad. Moet je ook je vreetmole dicht houwe.:|
Of jij houd ook op en blijft ONTOPIC :rolleyes:
 
Jezus kinders ff rustig...denk aan je bloeddruk en loop dit topic niet zo te verneuken. Volgens mij draait het niet echt om stage 6 vs speed maar gewoon om wat voor tijd je rijd trouwens.

Ik vind het een erg gaaf initiatief en ben benieuwd wat voor leuke projectjes hiervoor gebouwd gaan worden :)
 
NeoGeniX said:
Jezus kinders ff rustig...denk aan je bloeddruk en loop dit topic niet zo te verneuken. Volgens mij draait het niet echt om stage 6 vs speed maar gewoon om wat voor tijd je rijd trouwens.

Ik vind het een erg gaaf initiatief en ben benieuwd wat voor leuke projectjes hiervoor gebouwd gaan worden :)
Kijk, jij snapt het tenminste :henko:
 
Gijs said:
Het is gewoon gelul dat bv een ac evo niet net zo hard vlammen kan als een lc evo
De cilinder is in principe hetzelfde , alleen ligt de timing lager ivm warmteontwikkeling etc.

Een std ac evo tegen een lc evo , nee dan red je het niet nee.
Een fatsoenlijk getunede ac cilinder , kan als hij op de juister temp. is naar mijn mening 100% zo hard knallen als een lc exemplaar.
De binnenkant is gewoon hetzelfde.
Maar je moet niet verwachten dat je met een 14krpm ac evo 30 min kan vlammen nee , dan loopt het uiteindelijk nietmeer nee.
Maar voor de sprints is het absoluut mogelijk , maar niemand neemt er de moeite voor.

ik ben het helemaal met je eens Gijs!! en voor de huilebalken onder ons?
Let maar eens op , Henri alias Polinisprinter heeft een supersnelle AC die tegen Knapuh @ Lint (belgie) maar net verloor mede dankzij een hele slechte start, al die Blaters die hard Roepen dat AC ondergeschikt is aan LC hoeft maar een PM te sturen voor een besloten meeting, !! zullen we wel zien welke sneller is!!
 
Razma said:
Tja, het wordt denk ik wel eens tijd om duidelijkheid te brengen aangezien er al veel gepraat wordt ;)

En inderdaad, de geruchten zijn waar !
Er komt een officiële ST.net Sprint Competitie in 2005...

Wat houdt het in:
* Bij elke brommersprint en/of legale meeting die gehouden wordt ism ST.net krijgen de mensen die ingeschreven zijn punten aan de hand van de resultaten. Op het einde van het jaar wordt er dan een kampioenshuldiging gehouden...
* Iedereen die inschrijft voor de competitie krijgt een persoonlijke ongevallen verzekering die geldig zal zijn bij elke sprint en/of training die ism ST.net georganiseerd wordt.
* Er zijn reeds reglementen opgesteld inzake algemeen dingen + technische. Die komen zeer binnenkort volledig online, dus gelieve hierover nog ff geen vragen te stellen.

De klasses in groffe indeling:
* Scooter 50cc en 70cc
* Scooter Special - scooters zonder kappen, verlengde subframes etc
* Schakel 50cc en 70cc
* Automaten tot 70cc
* Super Special klasse - zelfbouw frames, 80cc, NX, schakels & automaten etc

De Super Special klasse zal tevens ook meetellen voor de internationale FIM records.

De datums en plaatsen hangt af van welke huidige brommersprints zich willen aansluiten bij de competitie + mensen die serieus bezig zijn en/of plannen hebben een brommersprint/legale meeting te organiseren. Voor deze laatste groep: neem even contact op met mij.

Er zijn reeds enkele data + plaatsen zo goed als zeker, maar dat wordt bevestigd als ze 100% zijn.

Dus.. de reglementen komen zo snel mogelijk online, evenals de data, mogelijkheid tot inschrijven, prijs voor inschrijving en verzekering.

Greetz,
Inne


Is het niet beter om de automaten een inhoud van t/m 80cc te geven aangezien iedereen in de automaten met 80cc rijd. Ik denk dat het met 70cc niet echt spectaculairder wordt om naar te kijken.
 
sprintfreakz said:
Is het niet beter om de automaten een inhoud van t/m 80cc te geven aangezien iedereen in de automaten met 80cc rijd. Ik denk dat het met 70cc niet echt spectaculairder wordt om naar te kijken.

:?
 
A-Bizar said:

hij bedoelt dat, de mensen met puch (die dan in de automatenklasse) rijden, bijna allemaal met metrakit en gila 75 rijen. Dus dat het met de automaten klasse nog al rustig en onspectaculair gaat worden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top