ST.net Sprint Competitie 2005

Status
Not open for further replies.
Komop zeg , zag je @ SMP ook , Ac vlammert ze Phantom knalt echt hard voor AC maar word er uitgevlamt door Stage 6 std zonde rotor etc , tis toch echtwel wat minder :)
 
*quote voor denn1s..*

tjah wat maakt et uit..??

ten eerste: het gaat om de lol/kick die je krijgt.., competitie is alleen voor de lol bij het forum..
ten tweede: er vallen altijd wel regeltjes te bedenken, en zo ben je altijd wel bezig... als je nouw eerst rustig kijkt hoe het dit eerste jaar gaat, dan kan je desnoods volgend jaar in bezwaar gaan of vragen of er dingen kunnen veranderen...
wat is tenslotte een jaar in je leven.. :rolleyes:
 
Ok nouja ieder ze punt , maar ik denk dat je met een team AC tegen een Speed LC max bla dit bla dat wat zowat elke sprinter heeft er toch redelijk uitgevlamt word
 
dan krijg je meer dan 15 klasses uiteindelijk... dus rij je met 10 man per klasse ofzo?
dat kan echt niet dus...
 
Razma said:
euh tja.. wil je een aparte klasse voor jezelf?
wees blij dat er al uberhaupt een opsplitsing komt met zelfbouws enzo

[edit] Gijs has a true point

Sorry als er iemand wat vraagt, zal voortaan ook zo blij gaan reageren..
 
we hebben meer dan 2 maanden bezig geweest om duidelijk reglementen op te stellen, daar is met meerdere personen goed en doordacht overna gedacht...

Dus als iemand beslist om met een Airsal te gaan rijden zal die het ook niet redden tegen een Speed. Eigenlijk een zelfde vergelijking...
Maar als je een sprinter gaat opbouwen kies je toch zelf voor de onderdelen etc, dus ook de wijze van koeling?
 
Razma said:
we hebben meer dan 2 maanden bezig geweest om duidelijk reglementen op te stellen, daar is met meerdere personen goed en doordacht overna gedacht...

Dus als iemand beslist om met een Airsal te gaan rijden zal die het ook niet redden tegen een Speed. Eigenlijk een zelfde vergelijking...
Maar als je een sprinter gaat opbouwen kies je toch zelf voor de onderdelen etc, dus ook de wijze van koeling?

Eigenlijk is het dit punt: De rijke winnen het van de arme als je het zo gaat bekijke

Niet iedereen kan een gehele ,, mhr '' setup betale en zoekt een goedkopere uitweg en maakt totaal geen kans bij de sprints
 
True... zit idd een goed punt in..

vind het alleen erg jammer, dat ik zo weinig kans maak:p, ja het is voor de lol maar zo word het heel moeilijk denk ik
 
Het is gewoon gelul dat bv een ac evo niet net zo hard vlammen kan als een lc evo
De cilinder is in principe hetzelfde , alleen ligt de timing lager ivm warmteontwikkeling etc.

Een std ac evo tegen een lc evo , nee dan red je het niet nee.
Een fatsoenlijk getunede ac cilinder , kan als hij op de juister temp. is naar mijn mening 100% zo hard knallen als een lc exemplaar.
De binnenkant is gewoon hetzelfde.
Maar je moet niet verwachten dat je met een 14krpm ac evo 30 min kan vlammen nee , dan loopt het uiteindelijk nietmeer nee.
Maar voor de sprints is het absoluut mogelijk , maar niemand neemt er de moeite voor.
 
Remco 4 Life said:
Eigenlijk is het dit punt: De rijke winnen het van de arme als je het zo gaat bekijke

Niet iedereen kan een gehele ,, mhr '' setup betale en zoekt een goedkopere uitweg en maakt totaal geen kans bij de sprints

daar draaien tegenwoordig helaas alle sporten op, zeker gemotoriseerd..
maar waar moet je anders de grens leggen? Je kan toch moeilijk een klasse maken voor mensen die minder dan 2000 euro in hun project investeren?

Maar ook reactietijd en gewicht en nog meer dingen spelen een rol bij sprinten.. Ik verlies ook met een all-speed setup tegen een stage6 bijv. hoor aangezien ik een reactietijd van -20 heb :rolleyes:
 
Ontopic
Ik heb helaas geen scoot meer , maar vind het een verdomd goed initiatief,
Voor zover ik heb kunnen lezen zat klasses , ook de regels omtrend het subframe verleggen of lange en korte blokken vind ik zeer goed.
Ikzelf zal binnen nu en een jaar wel eer een leuk sprintertje in elkaar beunen , en dan zie ik het helemaal zitten.

goed werk
 
Razma said:
we hebben meer dan 2 maanden bezig geweest om duidelijk reglementen op te stellen, daar is met meerdere personen goed en doordacht overna gedacht...

Dus als iemand beslist om met een Airsal te gaan rijden zal die het ook niet redden tegen een Speed. Eigenlijk een zelfde vergelijking...
Maar als je een sprinter gaat opbouwen kies je toch zelf voor de onderdelen etc, dus ook de wijze van koeling?
Jep correct :)

Btw hoe gaan jullie controleren of je niet met een 70cc tussen de 50cc klasse rijdt? Vragen of ze cil demonteren lijkt me wat extreem namelijk, en de kans dat iemand dat doet en dus ook nieuwe pakkingen/kvs moet hebben is groot ;)
 
met een lc heb je wel wat vooren ten opzichte van een ac.. maarja een ac kan ook hard gaan..ik ben wel blij met deze opdeling zo.. ik heb zelf ook ac gereden @ speelmans platen en jubberga.. jubberga met 8.4 seconde nooit geofend met stopligten en etc.. dus met een ac mak je wel degelijk kans..
 
waarom zou je het niet gewoon eerlijk vertellen? k denk dat iedereen zijn kinderachtige tijd wel weer door is, toch? :rolleyes:
 
@Slome: omdat je bij de inschrijving voor de competitie moet aangeven welke klasse je gaat rijden, dus daar zit de eerste controlen. Ga je toch met een andere cilinder rijden en het wordt opgemerkt zal door de technische controle gevraagd worden deze te demonteren om te meten. Ook zullen af en toe wel steekproeven gedaan worden.

Na een tijd leer je net als in de SOBW de rijders kennen, evenals de cilinders die bij welke scooters horen.

Ook hier is over nagedacht...
Vermoed trouwens een andere rijder dat een tegenstanderd met een 70cc rijdt, kan die ook steeds een protest indienen. Hoe dat allemaal moet verlopen is eveneens opgenomen in de reglementen.
 
Ferreltje said:
met een lc heb je wel wat vooren ten opzichte van een ac.. maarja een ac kan ook hard gaan..ik ben wel blij met deze opdeling zo.. ik heb zelf ook ac gereden @ speelmans platen en jubberga.. jubberga met 8.4 seconde nooit geofend met stopligten en etc.. dus met een ac mak je wel degelijk kans..
Daarom :p

Overigens 50cc MHR Team AC (lange drijfstang) knalt imo toch net zo hard als een 50 team LC?

Zeur toch niet zo, ga dan zelf een competitie opzetten ofzo |(

Is er eindelijk iemand die zijn/haar tijd in iets wil steken om de wereld te verbeteren, krijg je dit weer.

Ik zie het net als het moderaten, close je een topic, krijg je een dreig email dat ze je ff in elkaar komen slaan omdat het niet naar hen zin is :|

Mensen, wees blij dat er iemand tijd in dit steekt :*

@ Razma:
Denk je trouwens niet dat 99% van de rijders met 70cc zal gaan rijden? En dat de 50cc klasse dan verre van interesant wordt?

Overigens, nog iets, ik kijk ook naar de €€€, is daar al enige richtlijn voor bekend kwa inschrijving, en jaar inschrijving?
Dat het niet elke sprint 40 euri word net zoals bij sobw |(
 
We staan open voor alle suggesties ivm organisatie en wat ook. Maar wat de reglementen betreft zal er nog weinig veranderen. Er is lang en diep genoeg over nagedacht, enkel op punten die we écht vergeten zijn zullen er nog aanvullingen komen. Er is gebprobeerd om rekening te houden met zoveel mogelijk dingen...

@ Slome: er zijn SOBW racers met 50cc die misschien wel een leuk dagje willen, maar ook bezoekers met een gewone scooter die op de dag zelf nog kunnen beslissen om mee te doen.. al is het met een standaard scooter ! Iedereen moet de kans krijgen..

Wat de inschrijving betreft kan ik helaas nog geen specifiek bedrag geven aangezien ik nog op een jaarprijs wacht van de verzekering. Administratiekosten zullen +/- 25 euro/jaar zijn. De prijs om dan per dag te sprinten zal afhangen van de organisatie van die sprintdag, maar dat is meestal niet meer dan 10/12 euro !
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top