ST.net Sprint Competitie 2005

Status
Not open for further replies.
Het valt mij op dat een aantal reacties overbodig zijn vanwege het feit dat het regelement niet goed gelezen is. Dus eerst goed lezen en dan vragen of opmerkingen plaatsen, lijkt mij de juiste volgorde.

Ga er maar echt vanuit dat dit het beste initiatief is, dat voor het 50cc racen genomen is in Nederland, sinds 1983 toen de 50cc GP racen werd afgeschaft, waarbij de vrijheid in toegepaste middelen maximaal is voor de fanatieke recordjager en er toch een lage instapdrempel is voor nieuwkomers met minimale middelen.
De vele positieve reacties geven nu al aan dat het een regelrecht succes gaat worden.

Groeten
Luc
 
sprintfreakz said:
vet dat je ook met afgas enzo mag rijden, dat zal de tijden ten goede doen })


Had niet goed gelezen maar het is me ook nog niet duidelijk.
is de brandstofkeuze vrij of wordt er gezegd: alleen brandstoffen die langs de Nederlandse wegen verkrijgbaar zijn, wat ik denk het beste is aangzien er elders Jubbega,Damwoude,Genemuiden ook alleen maar met 98 gereden mag worden. En de sprints die nu al bestaan zoals de hierboven genoemde, gaan die sprints mee met de regelementen en dus toegevoegd worden aan de competitie of blijven ze zelfstandig?
 
beter :W, dit had er al veel eerder moeten komen.

Daar gaan van der schie zijn eeuwige overwinnings-praktijken.

HIhihi 8P

Wel beter, dat er eindelijk is een goeie verdeling komt.
 
Wat mij overigens nog niet duidelijk is he,

-is er al meer bekend mbt locaties en data?
-is er op elke sprint eenzelfde afstand of gaan we gebruik maken van verschillende afstanden zodat het een verschil gaat geven voor mensen met kortere of langere vertandingen. (beetje het verschillende circuits idee)
 
FIM records

Aerox-Evo70 said:
ook kijkend naar FIM records die op 1/8e of 1/4 mile staan...

FIM records voor de 1/8 mile bestaan (nog) niet. Ook FIM records voor de 150 meter bestaan nu niet. Dat wil niet zeggen dat ze er nooit komen. Als er maar genoeg op deze afstanden gereden worden, zullen ze er ooit wel komen.

De FIM klassen zijn 50-80-100-125 enz. De volledige lijst staat op www.fim.ch
Hier nog een keer alle FIM sprintrecords voor 50cc en 80cc. Meer zijn er niet.

50cc klasse
1/4mile 12okt80 Jan Nyhuys Elvington Casal Sparta Plompen 15,857 sec 94.29 km/h
1 km 6okt85 R.Sullivan Elvington Kreidler 30,515 sec 117.97 km/h
1 mile 21sep68 Aalt Toersen Elvington vanVeen 5v Kreidler 44,932 sec 128,94 km/h (Oud FIM)

80cc klasse
1/4mile 5okt86 B.Smit Elvington BZ Minarelli 13,857 sec 104.525 km/h
1 km 5okt86 B.Smit Elvington BZ Minarelli 26,391 sec 136.41 km/h
1 mile 6okt96 D.Govoni Nardo (It) Top Performances 42,754 sec 135.511 km/h (scooter)


Alle NL sprintrecords:
http://www.explosiondragracing.com/records.htm
Hier staan ook oude records van niet bestaande klasse zoals van de 50cc.
 
Razma said:
ja, je moet ergens grenzen stellen.
zonder achterkappen = special

Ok, fair daar is mee te leven.

Maar je mag dus je bijv. NRG lichtachterunit ding eruit laten ?

En als je je frame hebt verlicht door een klein deel van het kontje af te flexen, word het geen scooter special toch ?
 
JusSeb said:
Ok, fair daar is mee te leven.

Maar je mag dus je bijv. NRG lichtachterunit ding eruit laten ?

En als je je frame hebt verlicht door een klein deel van het kontje af te flexen, word het geen scooter special toch ?

Lees de reglementen zorgvuldig door en je weet het... :|
 
Hey Inne,

kzit net de regelementen voor de schakels te lezen...
er staat dat de ketting afgeschermd moet worden dmv een kettingrand...voldoet de ori kettingrand ook?
of moet de onderzijde van de ketting ook worden afgeschermd?

voor de rest toppie!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top