This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SR Stealth Black&White

steppy spy said:
mooie scoot, uitlaat al getest?? het dremelwerk ziet er puik uit

Uitlaat zelf nog niet getest, dit komt doordat ik nog niet alles van de ophanging weet. Ik moet de ophanging dus zelf gaan maken, morgen ga ik denk dr ff wat alu voor halen en een beginnetje wagen. Ik ga er verder wel vanuit dat de uitlaat goed gaat werken. Volgens Kervin van Roké racing deed hij het zeer bruut, hij had hem een tijdje terug nog getest als het goed is

En dremelwerk ben ik zelf ook zeer tevreden over, het is zelfs de 1e keer dat ik iets frees. Tnx voor het compliment en de reaktie :*
 
Zal ik vanavond m'n c20 eens meenemen, kun je 'm mischien proberen of de ophangingspunten noteren+ een malletje maken voor jouw uitlaat +ralf+
 
amico-70 cc said:
Zal ik vanavond m'n c20 eens meenemen, kun je 'm mischien proberen of de ophangingspunten noteren+ een malletje maken voor jouw uitlaat +ralf+

Aardig dat je het aanbied, maar de zelfbouw is stukken stijler omhoog nog dan de forrace zelfs omdat de demper onderlangs is. Dus heb ik er helaas niets aan aan die maten daarvan.

Vanmiddag heb ik wel ff een mooi stuk alu gehaald en als alles goed uitgedacht is ga ik dan eindelijk de ophaninging maken en kan de uitlaat eens ff flink aan de tand gevoeld worden *D
 
Om het een beetje levendig te houden weer ff een kleine update +ralf+


De ophanging uitgetekent en berekent. Te zien is dat ik al heb geprobeert de dikke plaat alu van 3mm te trotseren met diverse gereedschappen, maar kom dr nog steeds niet doorheen. Morgen ga ik 'm dus maar ff laten frezen door een constructie bedrijf op het indus hier *D


Op deze foto ligt de Polini for race ophanging dr op, deze gebruikte ik voor het tekenen van de ronding bij de waterpomp en de gaten van de ophangpunten bij de waterpomp. Hij staat ong. even stijl omhoog als de for race blijkt hieruit.

Dan moet ik nog ff verzinnen wat ik met het middendeel van de ophanging doe. Denk gewoon wat simpele gaten ofzo -:-
 
Last edited:
mijn uitlaat hangt gewoon met een stripje met 2 gaten erin vast. En om het recht te krijgen wat ringetjes, niet echt mooi, maar werkt wel
 
steppy spy said:
mijn uitlaat hangt gewoon met een stripje met 2 gaten erin vast. En om het recht te krijgen wat ringetjes, niet echt mooi, maar werkt wel

Tja, ik zat ook over dat soort strips te denken.. Maar ik wilde het gelijk maar ff mooi en stevig doen en zo'n plaat is niet duur. En ik twijfel of strips wel stevig genoeg zijn gezien de uitlaat nogal schijnt te "knallen" })

>dafox< said:
echt mooi gefreest die letters met special effect -:-

om even toe te lichten: Dat special effect zijn schuine randen van de letters, hierdoor lijken de letters wat "dieper". Echt special is het niet, maar het is beter dan hoekige randen +ralf+
 
Last edited:
Stealth-EVO50 said:
Tja, ik zat ook over dat soort strips te denken.. Maar ik wilde het gelijk maar ff mooi en stevig doen en zo'n plaat is niet duur. En ik twijfel of strips wel stevig genoeg zijn gezien de uitlaat nogal schijnt te "knallen"

ja, een evo 50 beukt wel wat meer dan mijn getunde airsal 50 . Frees er dan wel een mooi motiefje in, dat staat wel uber en heeft bijna niemand
 
steppy spy said:
ja, een evo 50 beukt wel wat meer dan mijn getunde airsal 50 . Frees er dan wel een mooi motiefje in, dat staat wel uber en heeft bijna niemand

Het is meer de uitlaat die de herrie+trillingen bij mij zal gaan veroorzaken vrees ik. Ik dacht eraan om "SR" dr uit te halen, maar ik kan niet zelf frezen want kom er totaal niet doorheen. Misschien kunnen ze op letters eruit halen bij dat bedrijf, als dat zo is worden het dezelfde letters als op het kapje. Mochten ze het niet kunnen maak ik wel wat met de boormachiene, maar ik zie morgen wel hoe het uitkomt
 
===Update===

Vrijdag een veer wezen halen voor bij de flens gezien ik maar 1 passende veer heb. Daarna ben ik naar het constructiewerkenbedrijf gegaan waar m'n uitgetekende ophangen uitgefreesd werd met een snijbrander. Ik mocht zelf ook nog ff snijbranden, maar ik kan je vertellen dat dat best wat oefening vergt.

Gisteren gaten gemaakt ik ophanging en nog opgemeten hoe wijd hij moet staan en busjes van die lengte gemaakt. Alles leek mooi te gaan passen... Leek ja, want bij de flens wil het nog niet lekker zitten allemaal. De veren zitten goed, maar er is ruimte aan 1 kant die nog open is. De uitlaat kan ik ivm. waterpomp huis niet echt verder de juiste richting voor een goede sluiting op zetten. Nu hoop ik dat Kervin inmiddels meer weet over hoe de uitlaat hangen moet, want het lijkt erop of ie voor het waterpomphuis langs moet, maar het kan ook zijn dat de flens evt. schuiner moet.

Misschien vanavond nog foto's, heb nu ff geen digi tot mijn beschikking..
 
Hier de beloofde foto's (van de cilinderkant kon ik niet nemen van telefoon heeft geen flitser):





Op de laatste foto zie je bij het waterpomphuis de busjes zitten. De uitlaat zit nu denk 1mm dr onderlangs bij de waterpomp, zoals je misschien op de 1e foto een beetje zien kunt.

Dit ophangingsplaatje is trouwens puur voor het passen en meten. Als hij helemaal goed is maak ik een computertekening en wordt het computergestuurd met een machiene uitgefreesd. Dan komt dr ook wat in het midden (logo oid)
 
Last edited:
Kerbinos said:
mooi uitlaatje

Goed bezig vanceee-:-

heey ouwehoer Ik kom dr nog steeds niet uit

Zoals je al kan lezen zit hij nog niet goed, dus misschien weet jij inmiddels of hij voor de waterpomp langs moet misschien of dat de flens misschien te kort is?

Ik mail/pm je dr nog wel ff over want je zit niet meer zoveel op msn de laatste tijd |

Greetzz *D
 
Last edited:
Problem solved De uitlaat zit gewoon goed, enkel is de flens iets te kort.

Gelijk ff een tekening voor Kervin gemaakt +ralf+


En ik vermeld er gelijk ff bij dat nu 1cm in de uitlaat steekt, bij dat deel moet dus 1,5 cm..
 
Last edited:
wel een gaaf project alleen jammer dat op de begin post je foto´s dood zijn maar zeker gaaf ik blijf hem zeker volgen!

ga zo door dan kunnen we op een dag nog een sprintje trekken tegen elkaar
 
J-491RR said:
wel een gaaf project alleen jammer dat op de begin post je foto´s dood zijn maar zeker gaaf ik blijf hem zeker volgen!

ga zo door dan kunnen we op een dag nog een sprintje trekken tegen elkaar

hmm, die pics zijn vaag |( Voordat ik op vakantie ging deden ze het nog, doen het hopelijk vanzelf weer want alles is gewoon goed gelinkt enzo en zit niet @ Lycos, dus daar ligt het ook niet aan denk.

Over dat sprintje trekken: 2005 wil ik naar meetings gaan met aanhanger als die scooterproof is en de scooter ook goed hard gaat dus tref je vast een keer @ een meeting

Terug van vakantie zat m'n hoofd weer vol plannen. Ik heb allereerst maar ff de demper van de for race gepolijst. Vandaag heb ik wat verlichting gemaakt:





En nee, ik heb nog steeds carbon knipperlichtglazen op. De lampjes zijn blauw, blauwe kapjes komen dr nooit op

Ik ben ook geen neonfreak, maar vind het gewoon leuk om te maken en om naar te kijken.
 
Aprilia Sr Klok said:
Mwah ik heb ook dat probleem dat na een tijdje me pica's doodgaan dat schijnt teliggen aan dat je telang niet ingelogd ben ofzo iets dergelijks mijn pica's staan op www.picturetrail.com

mzzl

Ik heb ze gewoon @ wanadoo staan. Mja, ze zullen het morgen denk wel weer doen. De helft doet het gewoon. Als ze het morgen nog niet doen load ik het spul allemaal wel weer ff opnieuw up

Wat ik nog vergeten ben is dat er in die knipperlichten netzoals in het achterlicht 2 leds zitten aan een zelfgemaakte lichtsluis.