Sneeuw 2009-topique

Status
Not open for further replies.
Ik ben morgen vrij, had geen zin om weer 2 uur over 50km te doen :+
Nu hopen dat het tot 4 januari non stop gaat sneeuwen en vriezen, daarna moet ik weer werken en mag het weer wat minderen :P
 
Geen treinverkeer van en naar Utrecht
Uitgegeven: 17 december 2009 15:12
Laatst gewijzigd: 17 december 2009 19:06

UTRECHT - De NS en Prorail hebben besloten donderdag een flink aantal treinen te schrappen vanwege het winterweer. Het treinverkeer van en naar Utrecht CS is donderdagmiddag helemaal vastgelopen.

Dat heeft de NS gemeld. De problemen komen voort uit de vertragingen die de ochtendspits opliep door het winterweer. ''Dit zijn logistieke problemen die je niet kunt voorspellen'', aldus de zegsman.
Het is niet duidelijk hoe lang de problemen gaan duren.

Utrecht Centraal is het belangrijkste station van Nederland. De meeste grote treinverbindingen van noord naar zuid en oost naar west komen langs het station.

Het Utrechtse station stroomt ondertussen vol met reizigers. Grote groepen reizigers drommen samen voor een groot blauw bord waar normaliter vertrektijden van de treinen op staan. Het bord blijft leeg.

Minder treinen

In de rest van het land rijden er minder treinen per uur, vooral in het westen en midden van het land. Op deze manier hopen de NS en Prorail te bereiken dat de treinen die wel rijden hun bestemming bereiken.

Beide partijen adviseren reizigers met klem de avondspits te mijden. Het KNMI waarschuwde eerder al dat het sneeuwfront dat het noorden donderdag teisterde, in de loop van de dag richting het westen trekt.

De NS en Prorail schrappen de rest van de dag ongeveer de helft van alle treinen. Het gaat dan vooral om drukbereden trajecten, waar vier of zes treinen per uur rijden. Dat aantal gaat terug naar twee of drie ritten per uur.

Het ziet er naar uit dat het weer een mooie reis wordt morgen of overmorgen vanuit maastricht naar zoetermeer. Hoor er 3,5 uur over te doen maar normaal gesproken wordt dat altijd 5,5 - 6 uur in de weekends zonder sneeuw.. Ik verheug me erop
 
vandaag werd mijn pakketje keurig netjes bezorgd ,dus er reden nog wel koeriers :)

niet dat ik er veel aan had omdat dit op en scooter moet die afgesteld moet worden :*

later kwam er wel een Sprinter (verlengde) bij onze buren folders brengen , die bij ons in de bocht nog even bijna het tuinhekje meenamen in de zwaai die ze maakten :P

scheelde echt maar 2 cm oid!!

mja , 1 woord : WINTERBANDEN +ralf+

doet wonderen..

Welke koerrier was dit dan? Ik krijg morgen dus winterbanden:P
 
vandaag ook glijdend naar huis gereden.
op de snelweg was het nog wel te doen met 80 maar de wegen daarna waren toch wel een stuk minder.
 
Unitrans (Erica) voor TNT , ik woon zelf nabij Emmen..

deze reden overigens ook met zomerbanden :p

Ondernemers die voor TNT rijden in de regio leek/roden zijn er allemaal mee gestopt mijn collegas die voor tnt in Friesland rijden zijn wel door gegaan (die hebben wel voorwielaandrijving) Ik zelf rij voor DPD in een sprinter met achterwielaandrijving en 3 mm op de banden. Overigs reden GLS DHL UPS ook niet.
 
zo, net terug van pizza's bezorgen. Vanaf 8 uur waren de onbestrooide stukken echt niet meer te rijden. 1 propje gas en je gleed gelijk richting stoep.

Wat heb ik vanavond een lol gehad in de auto :W
 
Grote parkeerplaats is alweer 1 grote ijsbaan, je kon er zelfs schaatsen8P

E30 is gelukkig in de stalling en de pickup heeft alweer een halflege tank, ik vind het leuk:P
 
net thuis van de middagsdienst :( wat een teringbende hier in Hoogezand (groningen)
Op de parkeerplek iedereen drukken, en maar proberen er fatsoenlijk af te komen. ow en rick, +2, gewoon 2 keer op me bek gegaan he door het niet zien van een stoeprand
 
2z9mstc.jpg


Leuk man, zo'n verlaten weg. :P

Had nog een klever achter me, dus ik trap ff op die rem, zie ik zijn auto in me spiegel van links naar rechts gaan. :#
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top