Scooterevent Geel zaterdag 3 mei

He had nog 2 vraagjes:w

hoeveel sprinters kunnen er in totaal rijden op de meeting?

Wordt er ook per klasse gereden of gewoon door elkaar?

mike8)

He had nog 2 vraagjes:w

hoeveel sprinters kunnen er in totaal rijden op de meeting?

Wordt er ook per klasse gereden of gewoon door elkaar?

mike8)

De hoeveelheid sprinters is eigenlijk onbeperkt. Als het er echt teveel worden dan gaan we er wel beperkingen opzetten. Dus als je zeker een plaatsje wilt zou ik vooraf inschrijven. Er wordt door elkaar gereden. De tijden worden per scooter bijgehouden en dan gaan we per klasse na wie de snelste tijd heeft gereden.

mooi, dit is maar 10 min rijden voor mij, ik vind het mega dat dit in deze streek word gedaan.

ik zal er zijn, met scoot. een paar sprintjes doen en zien wat we kunnen XD

iemand van regio Westerlo hiere???

Last edited:
Wil iedereen die zich al heeft ingeschreven is nakijken of hij in de juiste klasse is ingeschreven en dat alles klopt! Opgelet een aantal sprintnummers zijn veranderd!

Als mijn sprinter tege 3 mei klaar is, zal dit mijn eerste meeting worden. Ik heb net de regels gelezen. Hoe kan ik het beste de bouten/moeren borgen? iemand enige tips? bvd

dit word ook mijn 1ste sprint maar tegen dan heb ik al 2 sbo races gedaan.

borgen is eigenlijk vrij simpel eenmaal je het doorhebt.

neem een boor van 1.5mm en een rol ijzerdraad van 1 mm dik

in elk boutje van je wielen (bv zip vooraan heeft er 5) boor je een gatje

je steekt het ijzerdraadje er door tot je ze alle 5 met elkaar hebt verbonden.

zo doe je dat best ook met je carterkapboutjes , je oliedop(v/d vertanding),

achterwiel(als dat gaat , niet met 1 centrale bout) , boutjes van je remmen,

en nog wat boutjes die jij vind dat ze ooit eens zouden loskomen.

ja kan ze best met een kolomboor doen vanwege de vaste richting, goed inspannen in een bankschroef en boren maar

je moet gewoon een lus maken , dus niet elke bout apart , je gaat gewoon verder van bout 1 naar 2 naar3 enz.

en dan op het einde voorzie je ergens terug een klein gatje voor de draad uiteindelijk aan vast te maken, maar dat moet niet , de kans is zeer klein dat er 5 bouten van je carterkap loskomen.

Back