scoot bloopers

Status
Not open for further replies.
Heb laatste tijd wat zitten sleutelen en ja hoor...... Bloopers :p
Electrisch starten met zuigerstop erin, scoot op zijstandaard zetten tijdens vastmaken van me uitlaat en standaard schiet weg: scoot bijna bovenop me kop gekregen, bijna wegrijden met remschijfslot @ parking @ Hubo, aantal keren me handen openhalen aan van alles en nog wat, boutje laten vallen in frame....
 
Hier ook weer:P

Scooter stilzette en dan loslaten
Oeps vergeten op std te zetten :P

Met slot om achterband ff volgas geven gelukkig nix ernstigs maar wel slot proberen los te krijgen :S

Volgas opentrekken net voor oprit :P Resultaat: Dag spatbord
 
1. cilinder er af willen halen maar wil niet, ikke schroevendraaier dr tussen, cilinder naar de haaien

2. nieuwe uitlaat er op zetten en vergeten steun vast te zetten: nieuwe uitlaat, ole! :(

3. uitlaat er op willen zetten maar schroef doldraaien

4. carter er af halen om koppeling te vervangen, vergeten er weer olie in te doen: koppeling weer kapot :(

5. schakel was verzopen, ik had de bougie dr uitgahaald maar wel in de bougiedop laten zitten om te kijken of hij wel vonkte. dus ik rennen om hem droog te lopen, wat denk je: brommer in de hens omdat de bougie te dicht bij mn cilinder lag.

ik heb nog wel meer van dat soort dingen maar dat zijn er te veel om op te noemen :P
 
Het verkeerd monteren van een achter remklauw, waardoor de remklauw inc ophanging doorschoot. Resultaat blok naar de klote, remklauw stuk, remleiding stuk en velgen beschadigd.

//edit: dit was nog in mijn noob jaren :p
 
Ik nog erger :p Al een week vroeg ik me af waar dat getik en getril uit me blok kwam. Niemand die het echt wist te zeggen en ik vreesde al voor m'n vertabding....
Nou vorig weekend ff kijken en dus achterwiel eraf om makkelijker te sleutelen. ff aan de imbusbouten draaien:"Damnz, die zitten losser dan anders...."
Had gewoon een week gereden met een half vast achterwiel :rolleyes:
 
ah joh.. dat kan best :P
zelf een keer paar honderd meter volgas gereden @ provinciaal met los achterwiel :|
Handig... je achterwielmoer vastdraaien :D
 
scooter starten met de gashendel compleet open, omdat het gas bleef haken:D nog snel erachter aan gerend om hem te behoeden voor de rij winkelwagentjes.. ikkan toch aardig snel rennen op zon moment:D
 
Je afvragen waarom je scoot ineens niet lekker meer rijd onderweg (had al 30 km gereden)... Vooral in de bochten was het glibberen...

Ik rij de oprit op: pssssssssssssssssss... --> lekke voorband..
Kijk ik naar mn achterband.. goh die zit wel los... halve cm speling :rolleyes: was vergeten te borgen (@ Typhoon)

Vandaar het lummeloze gevoel in de bochten :P

Carterdeksel voor het eerst open..En wat doe je dan? juist.. Kickstart eraf halen... (was toen 15 ofzo)
Ik naar Tino..want ik kreeg dat ding er niet meer op.. Wij proberen dat ding erop te fixen, zegt ie: hou daar maar even met de schroevendraaier tegen... Ik zet die schroevendraaier ertussen, maar er stond meer kracht op dan ik dacht :rolleyes: resultaat --> pin schoot IN mn duim... dat deed ook wel zeer.. :(

Scooter reed daarna overigens perfect :P

Airsal 50 @ NRX :P n000b...

Voor de rest... ook heel je scooter uit elkaar halen en dan tot bedenkens komen.. goh, volgens mij hangt daar mn bougiekabel..

En volgas in de garage geven, en dan blijft je gas hangen.. Ook leuk voor de kliko... (m'n voorband erin geklemd :rolleyes: )


Net voordat je je scooter verkoopt, smiddags nog ff een rondje rijden.. Dan denken oow die bocht kan makkelijk met 70...
En uiteindelijk in de bocht tot de conclusie komen dat 30 een betere snelheid was geweest..

Resultaat, scheur in de kap, en heel de scooter onder de modder (hij was op 5 cm na in de sloot beland..).. gelukkig kwam die gozer savonds, en zag tie het niet :P (afgezien van dat hij nog een kappenset extra kreeg)

Ik ga maar stoppen want, anders schrijf ik nog wel even door :P
 
helm niet goed op mn hoofd gezet, ff een stoppie maken vliegt mn helm van mn hoofd precies op een vooruit van een auto.
 
met mn moeders tomosje gaan rijden er achter komen dat het bougie kapje er niet goed op zit en het er rijdend weer terug op willen zetten een een schok krijgen :D
 
ik met een vriend (allebei tomosje) zijn brommer deed het niet meer en we wilden even kijken of hij nog wel vonkte, alleen we hadden geen bougiesleutel :S.
Toen kwamen we op het idee om mijn bougiekabel op zijn brommer aan te sluiten alleen ik kreeg echt super veel schokken :'(, hij deed het wel :P
 
vorige maand, ik denk ga ff naar sgool (20 km) met me fox. Had net ninja eronder gegooid en 'afgesteld'. Ik dus stuk gereden, deed het best:p.
Maar dan na km of 15 gereden te hebben, ineens op volle snelheid gigantisch veel toeren draaien, uitvallen, en bij kicken kleregeluid. Ik denk vastnaaier, dus helemaal naar huis gelopen, 3 uur lang;(
Na wat onderzoek bleek me vario los te zijn geraakt;), had dus netzo goed ff naar een bromzaak kunnen gaan
 
3x is scheepsrecht zeggen ze wel eens :)
Bougie vervangen en dan lang kicken en je amar afvragen wat het is overkomt me regelmatig. Of mijn broer, die had zijn buxy vast aan 1 handvat. Hij draait om om zijn helm te pakken, pats boem flikkerd die scooter om en heeft ie alleen het handvat vast.
 
Een keer toen ik op een honda dax reed bij opa en oma in het weiland kom ik eruit sta ik stil val ik op me pleures omdat ik nog niet goed bij de grond kon was ik net omgevallen lig ik daar draai ik ook nog het gas open. lekker dom!!
 
haha, je scooter na een ongeluk weer opbouwen. std uitlaat erop...sproeier veranderen lucht filter erop :P naar tankstation om banden op te pompen :P vervolgens denken wat is dat voor geluid...niet nadenken...thuis komen en erachter komen waarom je 2 km de choke open hebt gehouden :D luchtfilter hing op de grond :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top