Project: MHR Viper

Ik zal binnenkort betere filmpjes erop zetten van een goed afgestelde viper. Top snelheid is btw verschrikkelijk laag! Ik haal 88 op auto-teller :S (wel wind tegen maar dan nog) Maar hopen dat de Malossi primaire vertanding dit probleem verhelpt.

Foto's doen het weer, hopelijk blijven ze het doen...
Masjol,
Lennart
 
leuk ding :)

alleen vind ik et altijd op een 1 of andere manier zonde om geld te pompen in een mina vertikaal blok... kan je beter horizontaal blok eronder fixen :)
 
he blueviper jij zei dat de mhr de snelste was voor verticaal
ik weetniet of ik de eerste ben die hier op reageert..
maar de polini evo voor verticaal is nog een tikje sneller..
dus dat klopt niet helemaal wat jij zei ;)

maar verder wel dikke setup hoor..
wat had je betaalt voor die cilinder? 190 eu nieuw?

mzzl
 
SliderOne said:
he blueviper jij zei dat de mhr de snelste was voor verticaal
ik weetniet of ik de eerste ben die hier op reageert..
maar de polini evo voor verticaal is nog een tikje sneller..
dus dat klopt niet helemaal wat jij zei ;)

maar verder wel dikke setup hoor..
wat had je betaalt voor die cilinder? 190 eu nieuw?

mzzl

He gast,

Je hebt helemaal gelijk, ik weet er nu meer vanaf bij scootparts.nl vermelden ze de mhr die ik toen besteld had als 'snelste' cilinder voor vertikaal. De evo zal idd wel een tikje bruter zijn gezien de uitlaatpoort. Maar aangezien m'n uitlaatpoort laatst opnieuw is bijgewerkt zal het verschil niet zo heel groot meer zijn. Ik heb 200 voor die cilinder betaald. En @ scootparts staat ie voor 236 als ik me kan herinneren.

Trouwens binnekort zal ik nieuwe foto's plaatsen!
De volgende dingen zijn gewijzigd:

- Mikuni 24 Flatside i.p.v 21DO
- Nieuwe type SR Velgen + nwe Bridgestone ML50'jes

Carburateur is nog niet goed afgesteld, er moet een grotere sproeier in. Maar hij rijdt nu tijdelijk wel met choke aan. Dus hebben we even gekeken wat die Viper op de 150 meter doet. We hebben het een paar keer gemeten en we kwamen op een gemiddelde van 10,8 seconden! Had ik niet verwacht van een vertikaal blok dat luchtgekoeld is. Viper heeft by the way ook nog geen primaire vertanding waardoor hij op de top veel inhoud.

Foto's komen snel....
Massjol, Lennart
 
T's maar net wat je snel vind, mijn broertje reed met een mina vertikaal cilinder + overslaande ontsteking op een puch maxi al 9,6 :X
 
leuk dat we dat weten....

kijkt iemand op van ze redelijk goede en onverwachte resultaat
trap jij hem net zo hard weer de put in :X

maare ik ben benieuwd hoe die nieuwe type sr velgies passe..
iedereen gooit ze altijd op hun slider..
maar vipers zie je er niet zo vaak mee.
200 is trouwens redelijk goede prijs voor die cilinder..
ik heb al lang door dat de nederlandse shops afzetters zijn..
kijk maaris op bijv scooter-attack.com

maare ga jij er alleen primaire vertanding onder gooien of ook secundair?
je zou voor de gein is aerox vertanding kunne proberen alleen blijf je dan met de schuine (hoge weerstand) overbrenging zitten.
 
En je broertje is zeker 5 jaar oud en weegt 25 kilo :W

Volgensmij staat er ook bij dat alles nog niet goed is afgesteld. Maar ik zal binnekrot ff een filmpje plaatsjes. Die nieuwe type SR Velgen zijn exact hetzelfde als het oude type qua bandenmaat maar ook de afstand tussen de vorkpoten. Heb by the way ook nieuwe type vorkpoten dus dat is wel te fix-xen.

Binnekort update!
MASSJOL, Lennart
 
----------------- | MHR VIPER PROJECT VERVOLG |------------

16.07.04

Genoeg geluld, TIJD VOOR EEN UPDATE.
Heb nu eindelijk een server waar ik m'n foto's kwijt kan en niet te vergeten m'n filmpjes.
Omdat ik de laatste tijd niet zo veel tijd had om te updaten zijn er intussen al weer aardig wat veranderingen geweest.

In het begin zag je dat ik m'n viper velgen aan t spuiten was. Dat was inderdaad niet mooi geworden. Ik heb ook besloten om het nieuw model velgen te kopen. Deze kon ik voor een klein prijsje ophalen:
(er komen wel nieuwe lagers in):
SRVELGEN04.JPG


SRVELGEN02.JPG


Aan de slag gegaan met verfafbijt.
SRVELGEN1.JPG


Voor deze velgen komen 2 nieuwe Bridgestone ML50 bandjes. Moet ik nog bestellen. Zoals je misschien al eerder zag is dat ik een nieuw type voorvork heb. M'n oude type spatbord paste daarom niet dus ik vroeg aan degene waarvan ik die vlegen kocht of ie misschien nog een nieuw type spatbord had. Hij zo: 'ja die krijg je er wel bij' :W
Spatbord in de spuitplamuur, ik laat 'm toch maar wel bij een kameraad van me met de compressor spuiten.

MHRVIPERspatbord01.JPG


MHRVIPERspatbord02.JPG


Toen zag ik plotseling op marktplaats iemand die een Sr Max Biaggi (watergekoeld, horizontaal) aanbood voor een prijs waarvoor ik 'm niet kon laten staan: (misschien voor een nieuw project? :D Nee hij gaat de deur weer uit :p)

MHRVIPERmnmax01.JPG


MHRVIPER38.JPG


MHRVIPER36.JPG


mhrviper39.JPG


Omdat een kameraad van me de nieuwste 28 D-slide Keihin carb ging aanschaffen en dus hij niet wist wat ie met z'n 24 Mikuni vlakschuif (nooit gebruikt!) wilde ik 'm wel overnemen.

MHRVIPER32.JPG


Die gasreactie is voor vertikaal nu echt ZIEK te noemen en de top is er ook behoorlijk op vooruit gegaan. Mar vooral trekt hij veel en veel beter door naar de top. Vergelijk de onderstaande filmjes maar eens (1 met 21mm en 1 met die Mik carb.)
Ik hoop deze week m'n BigValve-kit van polini binnen te krijgen. Ik rijd nu met die van malossi maar dat spruitstuk is ontzettend lang en het is een twee kleps VL9 membraan. Ze zeggen dat die 25mm bigvalve kit (4kleps btw) het stukken beter doet. Daar kom ik deze week waarschijnlijk nog wel achter.
Wat ik nog aan wil schaffen (op 't moment) is het volgende:
- Bridgestone ML50 voor en achter
- Malossi primaire vertanding (loopt op top nu aardig bagger door std. vetanding
- Big Valve kit (komt deze week)
- TNT stuurtje
- Killswitsch
- Binnenrotor

Maar nu eerst de beloofde filmpjes:

Met 24mm Mikuni F.S

Die filmpjes met 21 carb. kan ik zo niet vinden maar k zal ff zoeken.
Dat was het wel fftjes voor nu, en ow ja Viper zit nu op 10,5 @ 150mtr.
Met binnerotor zal dit veel lager komen te liggen en ook dankzij rechte vertanding.

Massjol, Lennart :w
 
Last edited:
bekende scooter

hey grapig is dit, die scooter staat bij mij op de oprit op de eerste foto. was van kameraad van mij .....
hij is wel relaxt geworden hehehehe
 
Back
Top