mhr rox's project

mhr_rox

Aerox & Slider Owner
hier is dan eindelijk mijn project:

ik begon mijn scooterverleden toen ik 16 was. Ik wou niet meteen een scooter ofzo maar na een maand of 2/3 begon ik het wel leuk te vinden dus een beetje rond zitten kijken voor een leuke 2e hands scooter. ik had totaal geen verstand van techniek en laat staan van scooters. na een tijdje te hebben gezocht had m'n ma via via een neo's gezien van 1000 gulden. toen ben ik ff wezen kijken met m'n ma en ik reed dus voor het eerst op een scooter en dat was dus die neo's en ik vond het wel leuk en aardig en we hebben 'em gekocht. toen kort daarna m'n certificaat gehaald en een beetje blazen. na een paar maanden vond ik het tijd voor een ander uitlaatje te monteren. een heuse echte metra kit hand made onderlangs en ik was er blij mee joh! haha reed wel wat harder enzo maar ja. toen nog wat leuke dingetjes aan het uiterlijk gedaan en de problemen kwamen ineens binnen stromen. na ongeveer 1,5 jaar op die neo's gereden te hebben, met veel problemen ook, vond ik dat het tijd werd voor wat anders. ik vond een aerox altijd al erg mooi en had goeie plannen gemaakt van hoe en wat het ongeveer zou gaan worden want mijn neef en een vriend van me hadden allebij een runnner met mhr team en team uitlaat enzo dus dat was wel wat! dus m'n ouders en ik weer opzoek en na een tijdje zoeken een gare 2e hands bij de dealer gevonden die je naaide waar je bij stond dus toen maar een nieuwe zwarte besteld en zo begon mijn aerox.
ik was heel erg blij met m'n nieuwe, mooie aerox en was er heel zuinig op. na een maand of 3 onbegrenst te hebben gereden heb ik goedkoop een heuse echte tecnigas kunnen kopen en dat ging eigenlijk best aardig maar ja... lang niet goed genoeg want m'n neef was natuurlijk het voorbeeld ;) dus toen weer een tijdje zo rond gereden en gespaard. op een dag ging ik met m'n neef en een vriend naar fred motoren in rotterdam en heb ik de hele waslijst aangeschaft:

mhr8tf.jpg

-malossi multivar 2000
-malossi deltaclutch
-mhr rhq pen 12
-mhr team 70cc
-22mm dell'ortho
-malossi v-snaar
-22mm spruitstuk
-malossi vl 14
-denso race bougie
-zooitje sproeiers, pakkingen enzo...

en de mhr team uitlaat had ik al via scootparts besteld want die was die maand in de aanbieding dus kon het hele zooitje gemonteerd worden.
na een tijdje te hebben geklooid heb ik m'n krukas door een vriend erin laten zetten en de rest zelf gemonteerd dus werd het afstellen geblazen maar ja, zoals de meeste hier al weten (ik toen niet) is dat een 22 dell best moeilijk af te stellen is. dus na lange tijd te hebben geklooid had ik er geen zin meer in en heb ik 'em naar koopmans gebracht om te laten afstellen en de oliepomp eruit te halen. toen ik 'em terug kreeg was het echt bizar! ik had nog nooit zoveel power onder m'n reed gehad, auto wheelies, trekkracht alles! en zo heb ik ongeveer een maand of 4 rondgereden. hier wat foto's:

12zi.jpg

mhr team cilinder met uitlaat

28mf.jpg

nogmaals

38wl.jpg

zo stond ie er toen bij

40fa.jpg

nogmaals :)

66ti.jpg

en de voorkant

ik4wt.jpg

blijheid :D

zoals je ziet heb ik al weer het een en ander aangeschaft zoals een tnt race stuurtje met clamp uiteraard, een tp carterdeksel, m'n velgen zwart gespoten, en die zwarte zij kapjes waar de mede passagier z'n voeten opzet heb ik in het zwart gekocht (waren namelijk moeilijk te spuiten) toen werd ik het alweer een beetje zat en ik wou het laten tunen. dus ik een beetje gezocht naar tuners in de buurt die goed waren en niet te duur. na een beetje kijk en vergelijk kwam ik uit bij 3br. ik had joost z'n email gekregen en een beetje msn'en en praten over wat er allemaal moest gaan gebeuren. nou, ik wou niet eerst stage 1 dan 2 dan 3 nee, gewoon gelijk goed doen. dus blok max tunen, membraan en spruitstuk ook maar meteen mee genomen en cilinder ook. toen ik 'em terug kreeg zag het er zo uit:

96gu.jpg

cilinder

101wy.jpg

128mg.jpg

en het blok :)

117mk.jpg

ook had ik via het forum een hpi weten te bemachtigen die joost eveneens gemonteerd en afgesteld had:

241dd.jpg

252fq.jpg

en nog wat foto's van m'n aangepaste en slecht gepolijste carter deksel:

58yw.jpg

87yx.jpg

het is net een gezichtje :P

hij stond er toen zo bij:
204qz.jpg

190hc.jpg

185tz.jpg

178ou.jpg

en hier samen met een vriend z'n scoot die helaas door de politie is ingenomen :| :(

214yy.jpg

223iu.jpg

235fg.jpg

zo weer een tijdje rond gereden en het was snel maar ik was nog niet echt tevreden over de prestaties dus had ik een keihin 28 pwk en een polini overrange aangeschaft en dat was al een hele verbetering!

164pp.jpg

daarna had ik genoeg van de team uitlaat hij was wel erg mooi en een mooi geluid maar toen had ik van malle neos een yasuni c20 gekocht en gemonteerd, hij deed het wel wat beter maar de prestaties waren nog steeds niet zoals ik het wou en toen ging ik wat zoeken op het forum en toen kwam ik een cross zonder zuiger en buitenkop tegen voor 80 euro. ja die kan je natuurlijk niet laten liggen he ;) daarna had ik weer een buitenkop weten te bemachtigen. dus weer blokje eraf en blok en de cross naar joost gebracht om het blok aan te passen en de cross max te laten tunen. ook maar gelijk laten stralen en in de tussentijd had ik nog een electrische waterpomp en een tweede subframe aangeschaft en deze laten aanpassen. toen ik het zooitje terug kreeg en alles had gemonteerd startte die heel slecht en stotterde die als een gek en ineens kwam er een knal en een pluim rook uit m'n filter. alles er weer af, een membraan klep was gebroken :(

klep24rc.jpg

klep18ba.jpg

dus toen maar ff nieuwe kleppen gehaald bij j-p-s en die waren ook binnen de kortste keren geknald. de eerste keer dacht ik dat het gewoon ouderdom was en ze hadden ook een tijdje op de grond gelegen enzo maar ja de tweede keer waren ze nieuw dus er was wat anders aan de hand... maar wat :S thread geopend en de meeste zeiden dat het aan de ontsteking lag en laat ik nou net heel toevallig een leuke aanbieding zien via iemand van het forum voor een malossi met eprom nieuw model:

132ha.jpg

155pi.jpg

143ra.jpg

dus heb ik zelf nog ff een micro meter gekocht en een rotor trekker en zelf de nieuwe ontsteking afgesteld en hij deed het perfect zonder gezeik :P
ook had ik nog via via gehoord dat er iemand met een hagel nieuwe yasuni c21 in het water was gedonderd en het hele zooitje voor weinig verkocht dus na heel veel moeite voor slechts 175 euro een 20km oude c21 kunnen kopen naast z'n oude broertje:

7.jpg

de volledige setup is nu:

-mhr cross max tuned 3br met normale zuiger (80mm drijfstang)
-malossi rhq (gepolijste drijfstang)
-malossi vl 14 3br tuned
-25mm kort recht spruitstuk 3br tuned
-keihin 28pwk (gepolijste ingang)
-malossi e13 filter
-malossi multivar 2000
-polini overrange snaar
-polini overrange poulies
-mhr deltaclutch (bewerkt)
-malossi wingbell koppelingshuis met koelribben
-polini prim. 13/44
-polini sec. 14/48
-malossi binnenrotor met eprom nieuwe type
-ngk race bougie kabel
-denso w35 race bougie
-yasuni c21
-electrische bosh waterpomp

uiterlijk:

-bcd koplamp set
-hier en daar wat dingetjes gefreesd en race gaas geplaatst
-velgen (later nog) zwart laten coaten (ik vond m'n spuit kunsten niet zo super)
-zwarte zijkapjes gekocht
-killswitch koort
-killswitch knopje
-tnt race stuurtje met clamp
-hebo ding om je stuur (geen hebo aanwezig maar ik vond 'em wel leuk)
-standaart stickers verwijdert en slechts enkele kleine stickers erop
-braking wave schijven (voor en achter)
-achterlicht zwart gespoten
-carterkap gepolijst
-waterpomp deksel bewerkt en gepolijst (wat er na de electro waterpomp af is gegaan)
-sebac chroom look gasgedempte achterveer
-carbon look remhendels
-snelgas van crosshop.nl (ben ff vergeten welk merk)
-fiets teller
-koso temp/toeren meter
-banden pirelli evo 21 voor en evo 22 achter (standaart nog)
-doorzichtige kvs slangen

en wat de planning voor het komende jaar word is het hele project gewoon helemaal afmaken, in elkaar zetten, alle puntjes op de i zetten afstellen, alles goed polijsten (heb nu belgom gekocht ;)) dan gaan banken en zo veel mogelijk meetings afgaan om lol te hebben :)

nou ja dit was het voor nu ik heb nog wel wat andere dingen maar nog geen foto's ervan, die zal ik binnenkort ff maken en ook van de rest van de scoot.

groeten jeroen.

Last edited:
Advertisement - register to remove this

ja maar ik had 'em van malle neo's gekocht die had er bijna nooit mee gereden toen ging die naar mij, ik heb er bijna nooit mee gereden, toen naar jou jij hebt er bijna nooit mee gereden en nu weer naar iemand anders de 4e eigenaar dus haha

er is weinig nut maar ja alle beetjes helpen en alle kleine dingen bij elkaar opgeteld is weer wat extra pk's. het zorgt ervoor dat de benzine/olie beter kan doorstromen naar de cilinder dus iets minder weerstand en dat doen ze vooral veel in de motor cross wereld :)

Vet project man:W
Maar eigenlijk heb je nu geen MHR Cross meer...je rijdt neem ik aan met een Speed zuiger?? Wat dus betekent dat je in feite een MHR Speed rijdt....
Correct me if i'm wrong....

Witte_@_SR said:
Vet project man:W
Maar eigenlijk heb je nu geen MHR Cross meer...je rijdt neem ik aan met een Speed zuiger?? Wat dus betekent dat je in feite een MHR Speed rijdt....
Correct me if i'm wrong....

speed zuiger klopt maar weet niet of het nou een cross of een speed is wacht ik weet het: ik rij met een cross replica :P haha is de timing niet anders dan? ach joh zolang het maar vlamt ;)

dieselmaniac said:
wat bedoel je met gepolijste drijfstang??? wat voor nut heeft dat? heb het nog nooit iemand zien doen :?

Heb het ook al wel meer gelezen, alleen het nut ervan is mij ook nog niet duidelijk :X

Maargoed, ziet er allemaal netjes uit hoor ;)

p.s. tip: typ alles netjes in alinea's en met hoofdletters, dat houd het overzichtelijk en is 10x makkelijker lezen...

Rooienaar said:
Heb het ook al wel meer gelezen, alleen het nut ervan is mij ook nog niet duidelijk :X

Maargoed, ziet er allemaal netjes uit hoor ;)

p.s. tip: typ alles netjes in alinea's en met hoofdletters, dat houd het overzichtelijk en is 10x makkelijker lezen...

tja... zoals ik al eerder zei, het helpt niet veel tot weinig maar ja alle kleine beetjes bij elkaar opgeteld maakt weer wat verschil en ik zal binnenkort nog ff nieuwe foto's maken en uppen en ook m'n profiel wat beter in elkaar knutselen zodat het wat overzichtelijker is :D

Back