December 2002 heb ik deze Aprilia SR Viper gekocht.
Ik was verliefd geworden op de kappen... Deze zijn namelijk heel mooi gespoten (metallic blauw). Gespoten door autospuiter in opdracht van de vorige eigenaar. Maar ja wat er onder zat was minder mooi, onder die mooie kappen zat namelijk een 'wrak'.
Een hoop roest zoals je wel ziet op de foto's, een leuke uitdaging._Dus toen heb ik het frame helemaal aangepakt. In de primer gezet en een nieuwe verflaag._
Gedeeltelijk aangepakt frame:
De set-up van m'n Viper was:
-----------------------------------------------------------------------------------
- 70cc DR (staat voor Dikke Rommel)
- 12mm carburateur
- Standaard kruk-as
- Malossi Multivar Sport vario
- Technigas uitlaat (ook niet om vrolijk van te worden, demper was er afgeknald omdat ie doorgeroest was :-D)
- standaard koppeling
- Standaard membraanplaatjes (gevaarlijke dingen)
- Standaard ontsteking
- Standaard luchtfilter
Gare zooi dus...
Ik heb nog wel een tijdje met die DR gereden. Later was die ook vastgenaaid (zie foto's verderop) gelukkig kon ik er wel om lachen om dat ie er toch onder wegging... hij begon er langzamerhand steeds beter uit te zien:
Ik heb toen m'n set-up een beetje gewijzigd, deze set-up is trouwens nu al weer verouderd.
- 70cc DR
- 17,5mm Dellorto carburateur
- Standaard kruk-as
- Malossi Multivar Sport vario
- Polini For Race uitlaat
- Top Performance koppeling
- Polini Carbon membraanplaatjes
- Aangepaste standaard ontsteking
- Malossi Powerfilter (chroom)
Hierboven nog even m'n mooie (vastgelopen) DR :-d
Je ziet op de foto's dat er witte striping op is gekomen, carbon luchthapper, carbon handvaten, carbon zadelhoes, nieuwe type voorvork, witte pinkers en natuurlijk de For Race
Maarja, ook deze set-up begon me te vervelen, en we zijn inmiddels bijna een jaar verder na datum van aanschaf (dec 2002) Ik heb besloten om toch verder te gaan met minarelli vertikaal, ik vind het een uitdaging om juist dit 'langzame blok' snel te maken zijn namelijk weinig mensen die dat doen. Ik heb gekozen voor de volgende set-up:
-> Malossi MHR TEAM 70cc ( wordt getuned )
-> 21mm carburatateur Dellorto
-> Doppler S1R pen 10_
-> SKF C4 lagers
-> Malossi Multivar vario
-> Polini For Race uitlaat (later andere pijp)
-> Top Performance koppeling
-> Polini Carbon membraanplaatjes
-> Aangepaste standaard ontsteking
-> Malossi Powerfilter (chroom)
Ik krijg de onderdelen (MHR, Doppler-as, SKF C4 lagers)
waarschijnlijk deze week binnen, ik heb voor de MHR gekozen omdat dit de snelste cilinder is voor minarelli vertikaal. Ik heb getwijfeld tussen de MHR, MHR- Replica en de Polini W-Poorter. Ik had een beetje de search gebruikt en kwam er al snel achter dat de MHR de snelste cilinder was.
Heb spullen eindelijk binnengekregen :W
Heb nog een ander vertikaal blok op de kop weten te tikken, die ga ik dan helemaal standaard maken zodat ik toch nog een beetje kan 'rijden'
Kreeg deze carters binnen van iemand op marktplaats voor heel weinig.....
Deze opgestuurde carters bleken beter te zijn dan m'n andere carters dus heb ik besloten deze voor het snelle blok te gebruiken met bovenstaande set-up. Dus na een schoonmaakbeurtje:
Bij een mooi innerlijk hoort natuurlijk ook een mooi uiterlijk, dus wou ik een paar dingen anders hebben, voorspoiler wit spuiten, velgen ook wit spuiten (eerst maar m'n voorvelg), booskijkers gemaakt en dit was het resultaat:
Stoned van de verfafbijt de oude verf van de velg afgehaald. Achtervelg moet trouwens nog gespoten worden en ik moet nog een nieuw model voorspatbord hebben i.v.m met het nieuwe type voorvork dat hier op zit. Voor zover even weer genoeg over het uiterlijk--->
Ondanks dat mijn For Race uitlaat een top-uitlaat is een echte trekker denk ik toch niet dat hij het goed zal doen op mijn MHR cilinder. Het is namelijk een laagtoerige pijp, en ik moet een hoogtoerige pijp hebben. Bij een MHR cilinder hoort nou eenmaal een MHR uitlaat nietwaar?
Helemaal op moeten halen in Enschede (in totaal 4,5 uur in de trein gezeten) maar het was de trip wel waard. Uitlaat is trouwens nog nooit gebuikt! Heb van die gast ook gelijk een ander membraan en spruitstuk gekocht(zie foto hierboven). Spruitstuk is van Malossi (25mm) en membraan is ook van Malossi.
En toen kon ik eindelijk gaan beginnen: carters splitsen, carters tunen, Doppler kruk-as erin + SKF C4 lagers erom.
Wat eten we vandaag?
Tadaaaa....... Blok gedeeltelijk in elkaar gezet voor de foto:
Binnenkort gaat het blok eronder, ik houd jullie op de hoogte.....
Greetz,
Lennart
Ik was verliefd geworden op de kappen... Deze zijn namelijk heel mooi gespoten (metallic blauw). Gespoten door autospuiter in opdracht van de vorige eigenaar. Maar ja wat er onder zat was minder mooi, onder die mooie kappen zat namelijk een 'wrak'.
Een hoop roest zoals je wel ziet op de foto's, een leuke uitdaging._Dus toen heb ik het frame helemaal aangepakt. In de primer gezet en een nieuwe verflaag._
Gedeeltelijk aangepakt frame:
De set-up van m'n Viper was:
-----------------------------------------------------------------------------------
- 70cc DR (staat voor Dikke Rommel)
- 12mm carburateur
- Standaard kruk-as
- Malossi Multivar Sport vario
- Technigas uitlaat (ook niet om vrolijk van te worden, demper was er afgeknald omdat ie doorgeroest was :-D)
- standaard koppeling
- Standaard membraanplaatjes (gevaarlijke dingen)
- Standaard ontsteking
- Standaard luchtfilter
Gare zooi dus...
Ik heb nog wel een tijdje met die DR gereden. Later was die ook vastgenaaid (zie foto's verderop) gelukkig kon ik er wel om lachen om dat ie er toch onder wegging... hij begon er langzamerhand steeds beter uit te zien:
Ik heb toen m'n set-up een beetje gewijzigd, deze set-up is trouwens nu al weer verouderd.
- 70cc DR
- 17,5mm Dellorto carburateur
- Standaard kruk-as
- Malossi Multivar Sport vario
- Polini For Race uitlaat
- Top Performance koppeling
- Polini Carbon membraanplaatjes
- Aangepaste standaard ontsteking
- Malossi Powerfilter (chroom)
Hierboven nog even m'n mooie (vastgelopen) DR :-d
Je ziet op de foto's dat er witte striping op is gekomen, carbon luchthapper, carbon handvaten, carbon zadelhoes, nieuwe type voorvork, witte pinkers en natuurlijk de For Race
Maarja, ook deze set-up begon me te vervelen, en we zijn inmiddels bijna een jaar verder na datum van aanschaf (dec 2002) Ik heb besloten om toch verder te gaan met minarelli vertikaal, ik vind het een uitdaging om juist dit 'langzame blok' snel te maken zijn namelijk weinig mensen die dat doen. Ik heb gekozen voor de volgende set-up:
-> Malossi MHR TEAM 70cc ( wordt getuned )
-> 21mm carburatateur Dellorto
-> Doppler S1R pen 10_
-> SKF C4 lagers
-> Malossi Multivar vario
-> Polini For Race uitlaat (later andere pijp)
-> Top Performance koppeling
-> Polini Carbon membraanplaatjes
-> Aangepaste standaard ontsteking
-> Malossi Powerfilter (chroom)
Ik krijg de onderdelen (MHR, Doppler-as, SKF C4 lagers)
waarschijnlijk deze week binnen, ik heb voor de MHR gekozen omdat dit de snelste cilinder is voor minarelli vertikaal. Ik heb getwijfeld tussen de MHR, MHR- Replica en de Polini W-Poorter. Ik had een beetje de search gebruikt en kwam er al snel achter dat de MHR de snelste cilinder was.
Heb spullen eindelijk binnengekregen :W
Heb nog een ander vertikaal blok op de kop weten te tikken, die ga ik dan helemaal standaard maken zodat ik toch nog een beetje kan 'rijden'
Kreeg deze carters binnen van iemand op marktplaats voor heel weinig.....
Deze opgestuurde carters bleken beter te zijn dan m'n andere carters dus heb ik besloten deze voor het snelle blok te gebruiken met bovenstaande set-up. Dus na een schoonmaakbeurtje:
Bij een mooi innerlijk hoort natuurlijk ook een mooi uiterlijk, dus wou ik een paar dingen anders hebben, voorspoiler wit spuiten, velgen ook wit spuiten (eerst maar m'n voorvelg), booskijkers gemaakt en dit was het resultaat:
Stoned van de verfafbijt de oude verf van de velg afgehaald. Achtervelg moet trouwens nog gespoten worden en ik moet nog een nieuw model voorspatbord hebben i.v.m met het nieuwe type voorvork dat hier op zit. Voor zover even weer genoeg over het uiterlijk--->
Ondanks dat mijn For Race uitlaat een top-uitlaat is een echte trekker denk ik toch niet dat hij het goed zal doen op mijn MHR cilinder. Het is namelijk een laagtoerige pijp, en ik moet een hoogtoerige pijp hebben. Bij een MHR cilinder hoort nou eenmaal een MHR uitlaat nietwaar?
Helemaal op moeten halen in Enschede (in totaal 4,5 uur in de trein gezeten) maar het was de trip wel waard. Uitlaat is trouwens nog nooit gebuikt! Heb van die gast ook gelijk een ander membraan en spruitstuk gekocht(zie foto hierboven). Spruitstuk is van Malossi (25mm) en membraan is ook van Malossi.
En toen kon ik eindelijk gaan beginnen: carters splitsen, carters tunen, Doppler kruk-as erin + SKF C4 lagers erom.
Wat eten we vandaag?
Tadaaaa....... Blok gedeeltelijk in elkaar gezet voor de foto:
Binnenkort gaat het blok eronder, ik houd jullie op de hoogte.....
Greetz,
Lennart
Last edited: