Aprilia SR MHR Speed Project

Jeroen_

Project SR
Hallo :)

Ik ben Jeroen ben 22 jaar jong, en woon in het brabantse dorp genaamd "Heesch". Mijn hobby's voetbal, reizen, uitgaan, computers en bewonder alles wat een motor heeft!
Ik zal hieronder even een foto plaatsen om een indruk te krijgen wie ik ben :)

[ir]http://eyxqgw.bay.livefilestore.com/y1peBzsbd_k-u72ealRDTConDyOWr_PRhC5_dtsx4Q3EzN3j-37rT5fjHy-RaHl7dWk7UX49ou7r8xUlmJ0m8M_5uhBYAQ6Hkz2/IMG_0999.jpg[/ir]

Even mijn simpele scooter verleden kort samengevat. Toen ik 16 werd moest en zal ik natuurlijk een scooter krijgen. Ik had een mooie aprilia SR gezien in Heesch, hier ging ik dan ook samen
met mijn vader naar kijken. Het was een heuze SR2000 geen idee wat dat was. Maarja hij zag er mooi uit en had een dubbele uitlaat (Ixil Twinner). Goed.. Gekocht, en de benzine
gierde natuurlijk al door mijn aderen en ik moest en zou rijden met dat ding. Nog geen 16 en geen certificaat maar toch maar doen, klein stukje door 't dorp dan kan wel....
Oom agent had ook zon ingeving en we kwamen elkaar tegen...

Na een flinke poos gereden te hebben met mijn scooter, kwam ik terecht op dit forum waar ik nu al enkele jaren lid van ben. Ik begon me te verdiepen in deze scooter en kwam er al
gauw achter dat deze een morini blok had. Njaa wil toch eigenlijk wel wat harder gaan. Wat kan er allemaal met dat ding. Nou ik kan hier een heel verhaal vertellen hoe ik langzaam maar zeker
alle onderdelen bij elkaar sprokkelden, dat doe ik niet. Ik zal hier een paar fotos plaatsen en de setup op te noemen...

- Gilardoni 70
- Yasuni C16 (mina)
- Malossi recht spruitstuk
- Dell 21mm icm DZ vlotterbak
- Buddyfilter
- Malossi Multivar
- Malossi Fly
- Rito P12 krukas

[ir]http://eyxqgw.bay.livefilestore.com/y1prHxgKmu8Sj4Ws8AKHLhoAB1hCRvC1nqftjMfoGczHj-hTtNW4EYFjWZJOASlkvMvAo-xJsYakSKjfHLvU19ahTmg5RwcV74j/Gaas.jpg[/ir]

Engine.jpg


Links%20achter.jpg


[ir]http://eyxqgw.bay.livefilestore.com/y1pJ4Q7Jjgu3hRPDUNleW68y-M1Utmgxh2MRVNFX8Wkgu26UC7gYww7BGqng5UB5p7-xAPA3nlFqzYoRkK35VUNc9vtpEgaTNXY/Achterkant.jpg[/ir]

[ir]http://eyxqgw.bay.livefilestore.com/y1pD-OGc2PndWezwdbbb0FvWz5ufcH3-BGGsR8iMnUj-Fzj5R-SUptR1VcpkefQ2NgAxRoZi8x3DF0ymtIy5fxrdDGy8pch-x77/Links%20voor.jpg[/ir]


Dit alles reed natuurlijk heerlijk. Lekker naar school.. te laat voor school? Nee toch ik heb dat ding in de garage staan :D

Nou tegen die tijd was ik 18 jaar. En ja natuurlijk een rijbewijs? auto? Jaa dat leek me wel wat.. Dus.. geld? Scooter? Verkopen dus..
Helemaal origineel gemaakt. En verkocht. Rijbewijs gehaald en uiteindelijk ook die auto.

Nu dat ik 22 jaar ben en mijn school heb afgemaakt en vast werk heb en de zon begon te schijnen dacht ik.. Die auto pff zo'n scooter is toch veel beter met dit weer.
Zo gezegd zo gedaan, ik ben op marktplaats gaan speuren en mijn oog viel op een zwart met gele aprilia SR (mina SD, 97). Na deze beste jongen opgebeld te hebben bleek deze scooter
te zijn getransformeerd van een AC tot LC. Natuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar een LC dus deze heb ik aangeschaft... Na een ritje Apeldoorn --> Heesch was het ding veilig
geariveerd. En de volgende dag meteen begonnen met strippen...

DSC01051.JPG


[ir]http://eyxqgw.bay.livefilestore.com/y1pGZzknNtypAyGsFgLd1l4-QejEl1aqzaqPljk8owqj3hP6_gjj4JAC5Y89EtKIMxcaX-2jabESDWdsQr4RckdssW54k4z4wEi/DSC01049.jpg[/ir]

DSC01050.jpg




OK! We hebben een Aprilia SR wat gaan we er mee doen, in eerste instantie wou ik een scooter. Mijn voorkeur ging uit naar eentje waar de kappen in redelijke staat
waren. Dat was bij deze het geval. Mijn main focus gaat daarom naar het snel maken van het blok. Zoals het er nu naar uit ziet word dit de setup;

Cilinder: MHR Speed 7t '06 ( 3BR S1)
Uitlaat: Yasuni C21
Carburateur: Dell 21mm (60mm Kelk)
Luchtfilter: Malossi E13 60mm
Membraam: Stage 6 v-force
Vario: MHR 2005 vario
Koppeling: Malossi Delta clutch
Krukas: Hebo racing P12 as
Lagers: SKF C4
Carters: SD carter, gestraald (3BR S2)
Bougiekabel: NGK racing cable
Schokdemper: YSS Steed 310mm

DSC01121.jpg


DSC01123.jpg


[ir]http://eyxqgw.bay.livefilestore.com/y1pBnwx4HeieX47LsUplz4c1xUetznBACvxmRUp9af-p6qAsr8tSTe-8Bqihwdxu5FFD_zu8AJNOSIvwQpmxDPczOQ9HoGE6ZVP/DSC01124.jpg[/ir]

DSC01126.jpg


DSC01135.jpg


Hebo Racing P12 asje

DSC01169.JPG


Update 26-6-2009 :)

Dit is gisteren bezorgd...

DSC01172.JPG


DSC01174.JPG


DSC01175.JPG


DSC01176.JPG


DSC01179.JPG


Velgjes....

velgen.JPG


Klauwtje..

DSC01184.JPG


Inlaat compleet incl E13 (thxs Mike :-:)

DSC01340.JPG


Nog wat klein spul...
Foto028.jpg


Zooo ik ben al een heel eind. Blok hangt weer netjes op zijn plekje. Koel systeem is aangesloten en gevuld echter alleen nog ontluchten. Ik kan hem momenteel nog niet aantrappen aangezien ik op mijn membraan zit te wachten en koppeling + huis.
Ik hoop dat dit in de loop van volgende week binnen komt. Samen met de olie en verentrekker. Vandaag is mijn beste vriend de spuiter langs geweest en die heeft alvast wat kappen meegenomen. Verder heb ik de treeplank aangepast aangezien mijn filtertje beetje in de weg zat. Wat moet er verder nog gebeuren;

Voorrem onluchten
Achterrem fixen
Koel systeem onluchten
Inlaat systeem plaatsen
Koppeling + huis monteren

Wat staat nog op het verlanglijstje;

* Paddock
* Schokbreker
* Wat kleine accessoires

Hieronder alvast wat foto's

IMG_0033.jpg


IMG_0034.jpg


IMG_0036.jpg


IMG_0037.jpg


IMG_0038.jpg


IMG_0039.jpg


Na ga maar eens even wat typen. Scooter loopt momenteel en ook al druk bezig geweest met afstellen. Er komt deze week een nieuwe remklauw mijn kant op aangezien de huidige niet meer goed is. Dit weekend flink wezen afstellen. Scooter liep erg beroerd kwam niet op toeren geen vermogen, ploffen. Na netjes aardkabel bevestigd te hebben was dit probleem uit de wereld. Eens kijken wat hij doet... Onderin geen vermogen, gepruttel. Eenmaal op sneldheid half gas gaat goed. Carburateur eens kijken van sproeier 135 tot 105 geprobeerd. Nu momenteel 100 en dit loopt lekker. Echter nog wel fine tunen.Zondag nog even in berghem gekeken.

Optisch gebeuren komt ook in gang. Al mijn kappen liggen bij de spuiter en worden ook aantal aanpassingen aan gedaan. Ik zal zsm eens wat fotos posten hoe het er momenteel bij staat (Kappen). Ook ben ik bezig de carterkap te polijsten en mijn remhendels. Ook ga ik met een cross stuurtje aan de gang. Jaja toch weer polijsten eerlijk gezegd heb ik het er helemaal niet zo op. Maarja het heeft toch wel wat en optisch klimt ie dan toch weer tot een hoger niveau :) Haha wat een klets..

Mini kap update (22-09-2009)

Hallo scooter vriendjes ;)

Even wat kort laten horen voor mij voordat ik voor een weekje richting Frankrijk vertrek. Al mijn kappen liggen momenteel bij mijn lieve vriend de spuiter. Deze doet het hele uiterlijke gebeuren voor me. Deze vrijdag gaan we lak halen en hij is ook al heel druk met al mijn wensen te vervullen betreffende de kapjes. Mono seat vandaag geregeld. Underseat staat in bestelling. Nou goed hier dan maar een paar fototjes; (sorry voor tellie kwaliteit)

Foto037.jpg


Foto038.jpg


Foto039.jpg


Zoals jullie kunnen zien begint het ergens op te lijken, ik ben er iig heel blij mee. Hij heeft er veel werk ingestopt qua afwerking. Hier en daar moet het nog netjes gemaakt worden...

Kap updeet (24-10-2009)

Kijk en aanschouw het paarse gedeelte ;)

DSC00139.JPG


DSC00140.JPG


DSC00141.JPG


DSC00142.JPG


DSC00143.JPG


DSC00144.JPG


DSC00145.JPG


DSC00146.JPG


DSC00148.JPG


Updeet spuit project 15-11-09

Afb0334.jpg


Afb0335.jpg


Afb0338.jpg


Afb0338.jpg


Afb0339.jpg


Afb0341.jpg


Afb0373.jpg


Afb0374.jpg


Afb0375.jpg


Afb0377.jpg


Afb0378.jpg


Afb0380.jpg


Afb0382.jpg


Afb0482.jpg


Afb0483.jpg


Afb0486.jpg


Afb0491.jpg


Afb0493.jpg


Afb0497.jpg


Afb0498.jpg


Afb0504.jpg


Afb0535.jpg


Afb0536.jpg


Afb0537.jpg


Afb0538.jpg


Afb0539.jpg


Afb0540.jpg


Afb0541.jpg


Afb0542.jpg


Updeet (4-12-09)

Halloo,

Ik heb natuurlijk niet stil gezeten al die tijd. Ben druk bezig geweest met verschillende onderdelen te polijsten zoals;

* Voorvork
* Remdelen op het stuur
* Carterkap
* Blok
* Waterpompdeksel

Hier zal ik binnenkort eens fotos van maken. Ook heb ik nog wat kleine onderdelen gekocht zoals een nieuwe schokbreker, remdeksel, ventieldopjes je kent het wel, details ;) Gister kon ik het niet laten en heb zijn kontje in elkaar gezet. Hieronder een foto daarvan sorry voor de baggere tel kwaliteit. Ik ga zsm goede fotos maken.

DSC00307.jpg


PS: Reageren toegestaan

Update (5-7-10)

Nou na lang weg geweest te zijn hier maar eens een update van mijn kant.
Scooter is helemaal opgebouwd. En is ook zo goed als afgesteld. Echter op dit moment heeft mijn originele onsteking het begeven CDI of bobine denk ik.
Momenteel ligt er een MHR rotor te wachten voor installatie. Maar ik heb al wel wat mooie fotos laten maken. Toevallig dat ik een jongen tegen kwam van autogespot en deze was zo vriendelijk om even wat kiekjes vast te leggen. Ook heeft hij eea bewerkt met Photoshop. Hier komen ze;

Scooter%201%20klein.JPG


Scooter%202%20klein.JPG


Scooter%203%20klein.JPG


PS: Let niet op die jonge op de laatste foto....

Chiao... Jeroen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Tuning? Je doelt denk ik op de cilinder, carters? Deze blijven zoals het er nu naar uit ziet nog eventjes standaard :)


ok,,,

persoonlijk zie ik het zo:

je carters of cilinder moeten zowieso aangepast worden om te passen
dan heb ik het over kotteren van je carters
of het afdraaien van je cilinderwangen..

als je je carters toch laat kotteren is het het makkelijkst als je ze gelijk laat pasmaken op je cilinder,,

cilindertuning kan dan altijd nog..

mja we zien het allemaal wel!

succes;)
 
ok,,,

persoonlijk zie ik het zo:

je carters of cilinder moeten zowieso aangepast worden om te passen
dan heb ik het over kotteren van je carters
of het afdraaien van je cilinderwangen..

als je je carters toch laat kotteren is het het makkelijkst als je ze gelijk laat pasmaken op je cilinder,,

cilindertuning kan dan altijd nog..

mja we zien het allemaal wel!

succes;)

Carters worden idd wel aangepast aan de speed cilinder...
Tuning houd ik idd nog even achterwegen..

Tot snel..
 
Er zitten nog meer snelle jongens in onze buurt, heur. ;)
Nogmaals, erg netjes project, duidelijk iemand die er met veel zorg aan werkt! :)
 
Kijk iemand uit buurt, net begin zo met schone carters. Wil je gaan sprinten of is het gewoon voor straat gebruik?

Naah, sprinten zit ik niet echt aan te denken. Denk idd straat gebruik. En voornamelijk om met iets bezig te zijn <] Zo nu en dan dat ding pakken en je een dagje te vermaken als je snapt wat ik bedoel.. ;)
 
ziet er allemaal erg netjes uit is weer eens wat anders dan een 28mm carb :W

rijd zelf ook met speed en een 19mm blijf deze zeker volgen 9||6
 
Als ie nog stotterd zou ik nog kleiner gaan in sproeier. Bougie kleur al gecheckt?;)

Verder ziet het er allemaal heel netjes uit!:W
 
Back
Top