Project [ Speedake LC ] MHR Powered

Steppie

Ja hè !?
Hallo,

Mijn Project vanaf het begin tot de dag van vandaag gepost:

Na wat rondgesnuffeld te hebben op eena antal website's en veel peugeots te bekeken hebben die LC waren ging ik toch ook mijn Speedake LC maken.

De laatste setup was (toen ie AC was:))

Airsal T6 70cc (is MHR-r 70cc LC geworden: 3BR/Steppie tuned)
Multivar Malossi Sport (blijft)
Fly Clutch Malossi Sport (blijft)
Bidalot S2 (is MHR70 piaggio-pijp geworden)
19 mm Dell'Orto (is 21mm Dell'Orto + polini Handchoke geworden)
Filterelement Malossi (is Twin Air filter geworden)
Malossi membraamplaatjes (is VL9 geworden)
Malossi Primaire vertanding (blijft)
uitgevreesd spruitstuk (19mm) (is home beuned PIA spruitstuk geworden)
SKF C3 lagers en std krukas (is SKF C4 kunstof kooi en Doppler S1R geworden)

Ik kocht een waterpomp van duoflowtone;
013_08.jpg

En een radiateur, kwam van een gecrashte runner die we gekocht hebben
(samen met een paar maten, hun hebben de overige onderdelen in gebruik genomen, onder andere project Derbi Predator Project PIA LC DD);
007_02.jpg

tevens ook t resevoir kwam van de runner;
028_23.jpg

Cilinder (MetraKit 50cc Gietijzer met fluitpoortjes) van 1nsane, die van ze speedfight projekkie af kwam);
008_05.jpg

Waterslangen bij de autosjop gekocht (thnx 1nsane);
006_03.jpg

overige dingetjes: aandrijving waterpomp enzenz bij GJB;
007_04.jpg


Het geheel monteren, vrij simpel (as usual), de cilinder dan, voor de radiateur ben ik los gegaan met aluminium stripjes. (zoals je kan zien op t eerste plaatje);
024_21.jpg

Zoals je ziet is t radiateurtje niet in de bergruimte voorin gekomen, maar achter het voorwiel (ala runner style);
015_12.jpg

Resevoir kwam wel in de bergruimte;
019_16.jpg


Na onderzoek van de zuiger bleek dat deze niet echt meer bruikbaar was (1 zuigerveer bleef steeds vastzitten, dus daar een nieuwe voor gekocht);
016_13.jpg


De voetenplank (waar de radiateur voor zit) heb ik geperforeerd voor luchtdoorlaat;
023_20.jpg


Het geheel draaiend:
018_15.jpg


De verdere toekomstplannen zijn:

C16 Pia omlassen (= MHR pijp geworden)
Leuke 70cc cilinder (= MHR-R 70cc LC geworden)
Linkercarterdeel met ophanging schijfrem
Schijfremversie achtervelg
AJP remklauw + kabel + handle

Het project is voorlopig even af (vrijdag vertrek ik voor een maand naar frankrijk, als ik terug kom, ben ik stage lopen, dus zal er niet veel tijd zijn, maar als er tijd is gaat er zeker wat gebeuren!)

Grtz, Stephan




14-09-2003

MHR pijp is omgelast (passend dus @ peu blok) maar er is een klein constructie/meetfoutje gemaakt door mij waardoor de pijp veel te hoogtoerig werd, dit is opgelost door een zelfgedraaid stukje pijp er tussen te lassen van 3 cm. Als het goed is word ie morgen weer in elkaar gelast.

MHR-R 70cc LC cilinder is binnen, hier de foto's (foto's van basten, maar de cilinder is nog exact t zelfde)

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


Stickers zijn ondertussen binnen, en zijn geplakt, binnenkort foto's

dit is hoe V&P de previeuw opstuurde via de mail.
lc.jpg


Ik w8 nog steeds op me doppler spruitstuk, dan kan de mina carb (Dell 21mm) er ook op.

Foto's van montage en resultaat komen er aan zodra ik er aan ga beginnen! (komend weekend/volgende week)




21-09-2004

Voor zover vind ik t project wel mooi,

Nog even een Malossi Special Belt er onder gelegd, om t tog even af te maken (wat is er nog niet Malossi aan deze Speedake?)

Ik ben nog een beetje aan het kloten met pakkingen bij de uitlaat om de juiste lengte te zoeken van de pijp.

K heb even de kappen er op gezet voor een nightshot:

nf_DSC00955.jpg


nf_DSC00956.jpg


nf_DSC00960.jpg


nf_DSC00961.jpg


nf_DSC00962.jpg


K heb ook de uitlaat bewerkt met 2T olie en een gasbrander, hij heeft zou z'n orignele gebruinde teintje weer terug, en k heb een poging gedaan om de lasnaden weer te laten zien... is niet perfect, maar niet onaardig.




17-01-2004

Ok, een update:

Ten eerste de pijp vanaf de flens tot de 180 graden bocht vernieuwd, Meurs Motoren in Berschenhoek heeft uit kleine stukjes staalplaat een bocht gemaakt (zeer mooi + net resultaat)
De uitlaat hangt nu compleet spanningsvrij: veer @ flens en in de rubbers @ blokophanging.

Wat is er nog meer gebeurd:

- Achterspatbord verwijderd
- Frame beetje aangepast achter spatbord
- Verzekeringsplaatje met zelfgelaste rvs beugel gemonteerd aan ophoogblokje
- Achterveer van een Aerox (std piaoli)
- Malossi Viton geplaatst (gemonteerd @ luchtfilterhuis)
- Blok schoongemaakt en licht opgeschuurd incl cilinder (buitenkant dan he :p)
- Gat waar startmotor zat dichtgemaakt met Defcon
- MHR stickertje geplakt (snijtekst)
- Carbon-look remhandles gemonteerd
- Flink wat afgesteld :p (nu perfect btw)
- Koso RPM/TEMP meter geplaatst
- Analoge temp meter geplaatst na rad, meter geplaatst achter voorkap, deze meter (oude vailliant cv ketel meter) meet dus de afgekoelde temp (ligt ongv 20 graden lager als actuele waarde op de Koso meter)
- Piaggio 128mm poulies (oude waren wat krommetjes)

K heb voor de zomer een Twin Air filter liggen met zelfgedraaide kelk van telfon, verlengt met een aangepaste 45 graden bocht van pvc (32mm)

Hier gemonteerd (bij wijze van test) @ m'n 19mm carb.
kelk1.jpg


kelk2.jpg


De Rox @ foto's is de special van Mejh14 (Jor) <a href="http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?s=&amp;threadid=25995" target="_blank">Klik hier</a> voor zijn project pagina!

DSCF0001.JPG


DSCF0003.JPG


DSCF0004.JPG


DSCF0005.JPG


DSCF0006.JPG


DSCF0007.JPG


DSCF0008.JPG





19-01-2004

Ok, zondag (18-01) gemeet met Thomas en Mejh14

Zijn wat foto's uit voortgekomen:

(let niet op mijn vieze scoot)

100_3301.JPG


100_3303.JPG


100_3307.JPG


100_3308.JPG


100_3314.JPG


100_3318.JPG


100_3319.JPG


100_3321.JPG


100_3428.JPG


100_3325.JPG



Enjoy :p




28-01-2004

Ok,

Eergister 26-1 ff m'n Twin-Air filtertje gemonteerd incl home-made kelk.

Zie hier op de foto op m'n 19mm carb gemonteerd bij wijze van test
TA-kelk19mm.jpg



BCD achterspatbordje is gemonteerd, eindelijk (ding lag al 2 maanden weg te stoffen in de garage)
Zit er strak uit in ieder geval!
Beschermkapje (Speedfight II origineel) voor de cilinder is wat aangepast, zodat je er eigenlijk vrij weinig van ziet, dus meer aandacht voor t BCD spatbordje :D

Foto's komen soon!

(als t zondag droog is, gaat de meeting door hier in de buurt, dan zullen er vast wel foto's gemaakt worden!)




02-02-2004

Ok, gister (1 feb) meeting in vlaardingen, zoals gehoopt waren er aardig wat mensen, en was t natuurlijk gezellig.

Ik zal hier ff de foto's posten van m'n Twin Air en t BCD spatbordje.

Scoot op z'n mooist (had m voor de meeting schoongemaakt en gepoetst, maar naar de meeting toerijden was de weg vies :s)
100_3458.JPG


Twin air vanaf de zijkant + deel BCD spatbordje
100_3427.JPG


BCD spatbordje + andere kant van de Twin Air (duidelijk zicht op de homemade kelk :p)
100_3457.JPG


Soon nog steeds naar Koopmans voor een testrun.

Keep on tuning!




12-02-2004

Kleine opwaardering:

K heb zelf t cilinderhemd deels aangepast naar ideeën van BMF tuning.

Dit word nog verder afgewerkt (extreme cilhemd tuning)

Verder gaat de cilinder binnenkort naar 3BR tuning voor een stage 2 tuning:

- Uitlaatpoort timing aanpassen.
- Uitlaatpoort vorm aanpassen.
- Uitlaatschacht egaliseren.
- Uitlaatschacht opschonen.
- Uitlaatpoort afwerken.
- Spoelpoorten afwerken.
- Bevels aanbrengen.
- Zuiger afwerken.

Zelf komt daarbij (zoals hierboven:

- Cilinderhemd aanpassen.
- Zuiger aanpassen

De foto's komen er natuurlijk aan als ie getuned is!

Verder belt de postbode 10 min geleden aan, heeft ie een pakje in z'n handen: Malossi TC-Unit met RPM control. [thnx 2 ErWiNnEr]

Kijken of er iets van verschil te merken is.




15-02-2004

Weer een tussendoorse update:

Blok + Cilinder + aanhang heb ik vandaag weggebracht naar Boyd van 3BR, word dus Stage 2 3BR getuned zoals hierboven beschreven.

Verder:

- Vliegwiel word geparelstraald + primer coat, daarna ga ik m geel spuiten
- Spruitstuk word geparelstraald
- Subframe word geparelstraald + primer coat, daarna ga ik m zwart of geel spuiten (ben er nog niet uit)

Waterpomp heb ik opengewerkt met de dremel, moet zeggen leuk resultaat:

peuwaterpomp.jpg


Als t blok terug is worden er genoeg foto's gemaakt van het resultaat + montage.




16-02-2004

Dus als je blok weg is heb je weinig te doen...

Post ik maar ff een duidelijke foto van de bocht van me uitlaat en van de home-made RVS flens.
(komt voor andere peugeot-freaks misschien van pas...)

mhruitlaatbocht.jpg


flens.jpg





27-02-2004

Vanmiddag Spruitstuk, Vliegwiel en Subframe opgehaald bij de straler.

Is zeer netjes geworden,

Vliegwiel staat inmiddels in de 1e laag geel :p
Subframe in de 1e laag zwart :p

Spruitstuk blijft kaal, vin m wel mooi geworden:

spruitstuk.jpg

spruitstuk2.jpg


/edit Vliegwiel in 1e laag geel:
vliegwiel1e.jpg



Blok + Cil ligt nog steeds @ 3BR, het wachten is daarop.




28-02-2004

Vliegwiel + subframe klaar:

vliegwiel.JPG

subframe.JPG


W8 nog steeds @ nieuws 3BR




02-03-2004

Kleine update:

Paar foto's hoe de scoot er nu bij staat:

IMG_0032.JPG


IMG_0035.JPG


IMG_0048.JPG


Ben bezig met de slangen voor de kvs te vervangen voor koperen leidingen (15mm doorsnede)
Het is nog niet af, want ik moet ongeveer weten waar ik uitkom, en daar heb ik m'n blok voor nodig.. Ligt nog steeds @ 3BR

IMG_0040.JPG


IMG_0033.JPG


BCD Spatbord:

IMG_0042.JPG


Spruitstuk (gestraald):

IMG_0043.JPG


Opengefreesde waterpomp met geelgespoten vliegwiel:

IMG_0046.JPG


IMG_0047.JPG





07-03-2004

Zaterdag avond ff m'n blok opgehaald bij 3BR, cilinder ligt er nog, daar is ie nog mee bezig.

Vandaag (zondag) was t een mooie zonnige dag, en wat gaat Stephan doen? Juist hij duikt z'n garage in en gaat aan de slag met het blok:

Als eerste was de inlaat nog een keer aan de beurt, deze kreeg een freesbeurtje:

(weer webcam foto's sorry 4 that, maar k heb geen digi)

IMG_0012.JPG


IMG_0016.JPG


IMG_0017.JPG



Toen was t irritantje heuveltje onder t spruitstuk aan de beurt die ervoor zorgt dat m'n V-snaar op een eigenaardige manier slijt:
(wat nu dus niet meer gebeurt)

IMG_0021.JPG



Gestraald spruitstuk gemonteerd:

IMG_0023.JPG



Blok gemonteerd met cilinderkop los op de tapeindjes, en de uitlaat ook :p om te bepalen hoe de KVS pijp uit moest komen:

IMG_0027.JPG


Nog zonder slangenklemmen (komen vdweek, ff langs de formido karren daarvoor)
IMG_0032.JPG



Opengedremelde waterpomp:

IMG_0031.JPG



Bewerkt carterdeksel: (moet ik ooit nog afwerken, jaja RickH)

IMG_0034.JPG


IMG_0036.JPG


IMG_0037.JPG



Nu rest alleen nog het w88 tot Boyd klaar is met m'n cil en dan komen (hopelijk) de 1e tekens van leven sinds lange tijd uit de scoot!

Keep updated!




08-03-2004

Vanmiddag kwam Thomas even langs, zijn we even gezamelijk naar de
lokale dealert geblaascht in z'n Duck voor wat loze dingetjes, toen
we terugwaren gelijk wat foto's geshoot:

000_0043.JPG


000_0044.JPG


000_0045.JPG


000_0046.JPG


000_0047.JPG


000_0048.JPG


T was wel verneuqt koud:

000_0049.jpg


000_0050.JPG


000_0051.JPG


Gestraald + gespoten subframe (met stof uiteraard):

000_0052.JPG


Malossi TC unit incl RMP control:

000_0053.JPG


.:: Steppie ::. Tuned rad :confused:

000_0054.JPG





09-03-2004

Ok, t koperwerk is weer exit, de oude rubberspul zit er weer op.

'T ging nu al oxideren aan de binnenkant, en dat met een paar
druppels kvs wat uit me rad lekte :s

Morgen weer ff langs de dealert en dan heeft ie de juiste tapeindjes
voor me (ipv de losse peugeot tapeindjes ga ik er vaste in zetten
zoals Pia en Mina std hebben)

Still waiting for the tuned MHR-r cil :picasso:




11-03-2004

Wh:eek:t

Gisteravond de cilinder opgehaald bij boyd, hij is echt extreem
gegaan met de uitlaatpoort, ik mag van m een portmapje plaatsen, maar
geen maten erbij.

K mag jullie wel met blijheid :cool: vertellen dat ie qua timing @
MHR Team zit, en dat de poort nu verdacht dicht in de buurt zit van MK-ProRace :D

Foto's komen r nog aan (mooie digicam foto's)

Mocht ik niet meer updaten voor Oisterwijk, ik zie jullie @ Oister :)

't portmapje:
portmap1.jpg





22-03-2004

M0hh,

Weer ff een kleine update van mij!

*c:eek:l* *wh:eek:t*

Oister was gewoon te gek, heb er een leuke score van 15,8 PK
neergezet op de testbank van van der Kruis.

Vraag me niet wat dat allemaal is in die grafiek, maar dat is nu opgelost.

Klik hier voor de print van de testrun!

Ok, wat verder.

Afgelopen zondag was ik me weer eens aan het afvragen wat nou die stotter was.

Ik had ondertussen al van alles geprobeerd:


- Nieuwe (std) ontsteking, geleend van Hama-Parts (thnx 4 that Dennis)
- Nieuwe bobine + bougiekabel, ook geleend van Hama-Parts (thnx 4 that Dennis)
- Andere 21mm carb, geleend van Raynie (thnx Ray :kusje: )
- Nieuwe keerringen vd krukas
- Ander vliegwiel geleent van GJB (ook thnx 2 them)
- Alle elektra er uit gedonderd behalve de kabels van ontsteking
-->cdi--> bobine en van het contact/killswitch (is nu allemaal netjes
ingetaped, maar eindelijk heb ik de grote stap kunnen maken om de
rest van de kabelboom er uit te rotten)

(- Gelijk maar een Man-Over-Board snoerdinggeval gekocht, en gemonteerd.)

Dit alles hielp dus niet.

Ook alle sproeiermaten geprobeerd, incl een W7 gasnaald, die blijft
maar gelijk zitten, want het gaf wel een leuke gasreactie.

Maar dus, ik vertelde dus over afgelopen zondag:

Ik reed hier voor me deur op de Woonboulevard ff een testrondje, na
500 meter denk ik, ej hij maakt meer herrie, ik kijk naar links, en
toen linksonder me, en zag tot mijn schrik dat de Twin Air verdwenen was.

Ik kijk achterom, ligt ie 500 meter terug.

Ik terugblazen naar dat filter, ik stap van me scoot om het te pakken
en hij stopt er gelijk mee...

Beetje jammer.

Thuis aangekomen cil er afgeschroeft (ik had nl al een vermoeden) en
ja hoor, zuigertje verneuqt (onderste veer stuk afgebroken en verdwenen)

Ik GVD :bomb: :headbang: :errm: :wtf: :| :kwaad: :( enzovoorts

Cilinder nog helemaal strak als een spiegel, vertoonde lichte
wrijvingsplekken, dat is netjes weggepoetst met Brasso (koperpoets)icm de Dremel.

Vandaag dus een nieuw zuigertje gehaald, en deze keer werd het een
Vertex/Athena/Italkit zuiger met jawel 1 mooi veertje van 1mm dik.

Ipv de std mhr-r zuiger met 2 dikke veren.

Ik me carter uitgeplozen naar restjes zuigerveer, nix kunnen vinden,
komt me buurgast aangelopen met een soort antenne met aan het einde
een magneetje, ik :D dus ik steek dat ding me carter in, haal m
terug, en ja hoor, er zat een mooi stukje zuigerveer aan!!! :eek:

Ik blij, ding weer in elkaar gebeunt (thnx andy voor de gezelschap)

KVS bijvullen en blaaschen maar.

Tot mijn verbazing heeft het ding niet 1x gestotterd, maw, die k*t
zuiger zorgde dus voor teveel weerstand (achteraf heel logisch allemaal)

Dus het moraal van het verhaal:

Als je een stotter heb, trek je luchtfilter er af, laat een
zandkorreltje via je carb meeten met je zuiger en je weet zo wat er mis is! :confused:
Meer foto's komen soon!

/edit, scan van de zuiger, rood omcirceld de lucky beschadiging,
volgens velen een geluk dat er nix aan de wand beschadigd is.
De zuigerveer was in een veel slechtere staat...

zuigerdood.jpg





25-03-2004

Nog even een post van de totale setup:

Cilinder: MHR-R 70cc LC 3BR S2 + Max Home Tuned Cilhemd
Uitlaat: MHR70cc pijp (omgelaste pia)
Carburateur: 21 mm Dell'Orto
Luchtfilter: Twin Air + zelfgedraaide telfon kelk
Vario: Multivar Malossi Sport
Koppeling: Fly Clutch Malossi Sport
Membraan: Malossi VL9
Vertanding: Malossi 13/35 (primaire kant)
Carters: Home Tuned (inlaat)
Poulies: 127mm Piaggio
Koppelingshuis: Piaggio huisje
V-snaar: Dayco stofding
Spruitstuk: Doppler 21 mm (aangepast op VL9
Lagers: SKF C3

Elektra: Niks meer :p
Banden: Deestone

Sproeier: 110 (inc)
Variorollen: 3,6 Gram en 4,0 Gram Malossi gemixed
Drukveer: Malossi Blauw
Trekveren: Malossi Blauw




07-04-2004

En weer es een kleine update van mij:

K heb beetje lopen kloten hier en daar, ding staat weer helemaal in elkaar.

DWZ: kappen er op :p

Ook heb ik geëxpirimenteerd met vertanding.

T eerste expiriment:

Standaard vertanding proberen, verhouding 12/33, werkte voor geen fuck.

Toen ging m'n kleine as van de primaire kant even in m'n deksel lopen
eten, beetje jammer, waarschijnlijk te weinig olie :L die ik ben..

Nu heb ik bij de dealer ff een blokje kennen lenen om ook het een en
ander te proberen, dit was een Viva Snor blok, dus daar werd de
vertanding even uitgehaald incl dekseltje.

Verhouding: 9/42

Dit resulteerde in een gigantische trekkracht, niet normaal meer, ik
heb zelfs moeite met m aan de grond houden.

Ik moest wel wat inleveren in de topsnelheid, maar voor een sprint
boeit me dat geen ene fuck.

Morgen dus ff naar de dealer om het zooitje af te rekenen, en een
helycoil in m'n blok fixen, want er is een draadbus dol :s

Tja, ik kon hier niet echt een fotoverslag bij doen, zal nog wel wat
foto's plaatsen van de vertanding ect.

wel een enkele foto van mij bezig met vertanding:

(thnx 2 area vld)

tp1010184.jpg


Till Next Time!




11-04-2004

Vandaag (zondag 11 april 2004) 1e paasdag, nou de paasgedachte was
ver te zoeken, wij gingen de even wat spelen met de scoots.

Thnx 2 Thomas & PieterF

De NRG op de filmpjes is dus thomas, waar ik van verloor bij de
sprints in oisterwijk (op de laatste 30 cm!!)

Maar nu: helaas thomas, je trekt me er nie meer uit :p

Sprint 1
Sprint 2
Sprint 3
Oto Wheelie 1
Oto Wheelie 2
Oto Wheelie 3
Oto Wheelie 4

/edit: T mooiste filmpje van allemaal: ging hier met hoge snelheid langs :O

Mooie Sprint


Was weer een leuke afsluiting van de middag, politie is ruim 8 keer
langsgeweest (geen filmpjes van helaas) maar nix gedaan, behalve dat
ik m'n helm opmoest tijdens het rijden, zoals ik dus altijd doe!




21-04-2004

Whoot, ben m'n knipperlichten aant het volbrengen (qua spuiten)

Op het achterlicht ga ik een sticker plakken met waarschijnlijk de volgende tekst:

Speedake LC
MHR Powered

of:

Speedake LC
Steppie (oid)

Kijk wel wat k t beste vind staan.

Fototje van glaasjes + hoe scooter er zielig bij staat (weer webcam pic's)

img_0220.jpg


Me uitlaat was weer gescheurd, dit keer was t weer de
ophanging van de demper, heb ik dus weer laten lassen bij t bedrijf
die m al 2x gefixed hebben, wat ik dus nooit meer daar laat doen:

T verbouwen van de uitlaat (3e keer, na 2x scheuren met tig-lassen)
kosste me toen 60 euro (compleet nieuwe bocht laten maken)
Nu: 40 euro voor een bruggetje laten maken en monteren

Kortom: K*T zaak die Meurs Motoren stelletje egoistische
Schakel-N.E.R.D.S. laat t voortaan wel door me opa lassen ofzo, dat
kost tenminste alleen maar een kratje bier.




04-05-2004

Weer een update van mij:

Zondag ochtend, 2 mei, ik ga controleren of alles nog een beetje ok
is voor de meeting van die dag.

Ik schroef m'n carter open, alles ok.
Ik haal m'n startkrans er af, en ik kijk, en ik kijk nog een x, ik
denk ow nee he!:eek: Heb ik waarschijnlijk de laatste x die moer nie
vast genoeg gedraaid, zijn de spiebaantjes weg op de krukas.

Nou zooitje stevig in elkaar gedraaid voor de laatste rit, t kon nog
wel even houden d8 ik zelf.

En dat klopte, ik kwam in naaldwijk aan zonder problemen.

Na een x aantal keer heen en weer gecruised te hebben op t circuit en
naar de bloemenveiling kom ik Raynie tegen, hij springt achterop om
terug te gaan naar Wollebrand, ik trek op en krak, poing en weet ik
veel wat. De scooter zakte 20 meter naar beneden en ik kijk Raynie
aan: WTF:confused: Veer gebroken.

*Zucht* Ding op t carter laten rusten (de restanten van de veer) en
ik kon nog naar huis rijden gelukkig.

Helaas is wel de beta versie van m'n spatbordje overleden door het
frame wat er op lag te slapen.

20.JPG


Dat was Zondag 2 mei.

Vandaag was ik t helemaal zat, samen met Raynie blok er onder uit
gehaald en het kreng gesplitst.

Krukas word dus vervangen door opnieuw een Doppler S1R asje.
Gelijk maar nieuwe lagers er in proppen en keerringen.

Kwam ik er ook nog achter dat het rad van de waterpomp brak was, dus
daar word ook een nieuwe voor gezocht.

Ondertussen al een nieuwe veer gevonden:
veer.jpg


Paar foto's van het spul wat uit het blok kwam, en van het gesplitte
blok (afgewerkt en getuned, de peugeot members zien duidelijk verschil)

IMG_0292.JPG

IMG_0293.JPG

IMG_0295.JPG

IMG_0296.JPG

IMG_0297.JPG

IMG_0298.JPG

IMG_0299.JPG

IMG_0301.JPG

IMG_0302.JPG

IMG_0303.JPG


Carters worden morgen gestraald, vandaar dat je boutjes er in zitten,
morgen ff een gasvlammetje fixen om me oude lagers er ff in terug te poppen.

Tot zo ver weer.




06-05-2004

Zo vanavond zijn is m'n carter weer terug.

Zal proberen een echte digicam ergens te ristelen voor wat mooiere foto's van alles.

Hier nog even een 3 tal foto's van de 3BR + Steppie Tuned cilinder (3BR dus de uitlaatpoort, en de rest zelf gedaan)

IMG_0313.JPG


IMG_0314.JPG


IMG_0316.JPG


Dus vanaaf of morgen betere foto's

K ga vandaag ook een nieuwe krukas halen en een nieuwe startkrans.
Tevens even langs de SKF dealer voor wat lagers.




09-05-2004

Haai, weer een update...

Vandaag is het ongelovelijke mij overkomen,
was bij Raynie aan het beunen met z'n scooter (chrome runner) omdat
het kreng diezelfde avond verkocht zou worden.
(achteraf dus niet verkocht, h0eren ding, ik wil m noooooit meer zien
die h0eren scooter)

Cilindertje gemonteerd, blokkie er onder, nog ff v-snaartje spannen
(ff aan de koppelingsschaal draaien, en plop, toen zat mijn
wijsvinger tussen de schaal en het carter, resultaat:

Nagel doorgesneden door het vlijmscherpe carter tot vlak voor het bot :S

Raynie kijkt me vies aan, hij zegt wat moet ik doen?

Uhhm, verband weet ik veel, hij rent naar boven, ik later mee,
vinger ff onder de kraan gehouden om het vuil er uit te spoelen,
en een washandje er om heen wikkelen...

Omdat raynor geen rijbewijs heeft, heeft z'n moeder mij met mijn
supersnelle 205 naar het ziekenhuis gereden
(Nog bedankt daarvoor Raynor's mama)

Daar foto's gemaakt, gelukkig nix met het bot aan de hand, en weer
terug naar huis.

Resultaat van carter lol:

IMG_0321.JPG

IMG_0323.JPG


Nog even een foto van m'n vinger na 3 dagen healing process:

vinger.jpg


Is alweer aardig dicht gegroeid (ik snap ook nie waarom t zo snel
gaat) maar t bovenste deel vd nagel moet afsterven volgens de zuster
int ziekenhuis, als je t zo ziet valt t allemaal wel mee, maar toen
t net gebeurt was schrik je tog wel als je aan het einde van die snee
iets wits ziet zitten. (bot ofzo)

Dit is weer een bewijs dat Pia gewoon voor prutz0rs is (zoals ik) :|

Nu verder:

Me pa was zo lief om even (met mijn auto) langs Tim te rijden,
die had de carters klaar (gestraald)

Ik helemaal blij en hij kreeg van mij eervol een 12pak Heineken overhandigd :D

Thuis aangekomen nog even geilen op het carter, damn wat is dat mooi:

P1010010.JPG

P1010009.JPG

P1010004.JPG

P1010005.JPG



Nieuwe Doppler asje ligt ook klaar voor montage: (let niet op m'n zielige hand :errm: )

IMG_0332.JPG

IMG_0333.JPG


Nieuwe startkrans ook gehaald vandaag:

P1010015.JPG


T blok gaat nog niet in elkaar, want RickH stuurt mij t weekend
(of na het weekend) een ander carter helft (kleine deel) op mét
ophangpunt voor de waterpomp, deze is ooit in het verleden afgebroken
door toedoen van m'n vader tijdens het beunen:

P1010005.JPG


Zoals jullie dus rechtsboven kunnen zien..

Moet ik Tim nog even lief aankijken of hij het andere carter nog wilt
stralen voor me. (moet m 1st nog bijwerken met de dremel zoals bij
m'n eigen deel ook is gedaan.)

Ook even een enkele gaskabel er in geflekst vanwege de oliepomp die nu exit is.

P1010007.JPG


Hier even t carterdeel er onder gehangen om te bepalen hoe lang de gaskabel moest worden.

P1010001.JPG


Wannabee foto: (alweer) :picasso:

P1010016.JPG

P1010018.JPG


Fototje van cilindertje (iets duidelijker als de webcam pic's)

P1010013.JPG

P1010014.JPG


En dan heb je nog een hond met een mac beker in z'n bek? :S

P1010022.JPG


Waarschuwing!!! Extreme Speedake Powahhh

P1010023.JPG


Thnx 2 Area vld voor de foto's

Tot zover :*




11-05-2004

En wat ga je doen als je je verveeld (buiten het schoolwerk om :| )

Juist je gaat onnuttige dingen maken enzo *Just 4 the Detail*

De wieldop in detail uitgevoerd (beter als dat het was) komt nog een transparante laklaag op:

IMG_0379.JPG



T vlak waar de oliepomp op zat, heb ik een plaatje van alu voor gemaakt: (tegen valse lucht en vuil)

IMG_0386.JPG

IMG_0384.JPG

IMG_0387.JPG


Dit word ook uitgevoerd op het nieuwe carterhelft wat ik vanavond ga
ophalen bij *! TjáR !*, daar heeft RickH het naartoe gezonden samen
met nog wat speelgoed voor Tjarda.

Tot zover, Steppie, createur de Speedake :cool:




13-05-2004

Woensdag 12 mei 2004, grootste PECH-dag in men leven :errm:

Het verhaal begint ongeveer om 15.00, ik beun m'n blok in elkaar (C4
lagers, Doppler asje enz)

Hele blok staat in elkaar om 17.00 incl overbrenging shizzle, cilinder enz.

Monteer t blok onder de scooter, sluit alles netjes aan, carb, uitlaat, rem enz.

K probeer t ding te starten, hij start niet, na 30x kicken met shocke.

Kom ik er achter dat het plugje van de onsteking in het verkeerde
gleufje in t stekkerblok zit.

Op dat moment loopt me ma de garage in en zegt dat we over 10 min
gaan eten. Eindelijk, m'n maag rammelde als een mofo.

Me ma loopt naar boven.

Ik kick nog 1x hard en hij start gelijk, voordat ik het doorhad had
ik de scooter al niet meer in m'n handen. :headbang:

Ding gaat op z'n achterwiel volgas de garage in, ramt vol op de
WorkMate die op zijn beurt de wasdroger inramt.

Daarna draaide de scooter zich in de lucht om om vervolgens een
flinke burn te zetten op de vriezer, het gevolg daarop was dat de
vriezer zich in de gipswand muur daarachter ramt.

De Speedake beland op de stofzuiger en ramt die kapot.
Uiteindelijk ramt ie ook nog m'n fiets die daar staat met het gevolg
dat hij ff m'n voorwiel omtovert tot een ei. (van de fiets)

Dit alles binnen 2 tot 3 seconden tijd.

Ik ren dus achter de scooter aan die daar nog op de grond volgas
tegen de vriezer en fiets ligt te burnen, trek de KillSwitch koord er
uit en hij stopt.

Schade:

Wasdroger deur, Vriezer deur, Stofzuiger, Voorwiel fiets, muur kapot,
vleugel van de Speedake achterover geklapt en de toerenteller
overleden. Workmate heeft t wonder boven wonder overleeft.

M'n pa en ma in een grote trip, ze dachten dat ik tegen de muur
geramt was (buiten) en dat ik er in mindere mate bij zou liggen.

Ik heb gelukkig zelf geen schade opgelopen (alleen emotionele)

Totale schade rond de 500 euro, en nix word vergoed door de
verzekering omdat het door mij zelf is toegedaan (als t geen
gezinslid was had alle schade vergoed geweest.

Nadat ik gegeten heb ben ik samen met m'n pa aan de slag gegaan om
het een en ander proberen te reparenen. Nieuwe houten achterwand
laten zagen bij de gamma zodat je nix meer van het gat in de muur
ziet (onder de werkbank)

Later op de avond heb ik de scooter nog eens gestart, op een blok
hout, met het voorwiel tegen de muur en een maat van me (die
toevallig op bezoek kwam) hield t koord van de kill in z'n handen om
t er op tijd uit te trekken en het beest liep normaal stationair.

Er zijn dus gister gewoon boze krachten bezig geweest mij te lopen fucken.

Weer tot zover, Steppie, createur de Chaos.




18-06-2004

Aahhh, eindelijk, geilheid, m'n Special staat weer online.

Thnx 2 Iedereen die de Crew gesmeekt heeft om m zsm weer online te zetten (wegens aanpassen van de foto's hosten @ de server van SF) en de crew (Lennart, Tim enz) ook bedankt!


Hier dan ff een kleine update.

Ben 22 mei 2004 aanwezig geweest @ Politiedag schiedam, samen met Mejh14 (persomod, en SW rox project) en swpanjamember, en nog redelijk wat andere forummers waren daar aanwezig.

2 tal foto's van mij en m'n beest (1e foto, vlnr: Ik, swpanjamember en Mejh14)
58-1085239564.jpg


58-1085239607.jpg


Inne (ST.net) nog bedankt voor het maken van de foto's! (nee, geen SPAM)

Was een hele leuke, gezellige dag, veel lol gehad om de gekste creaties die op de Rollerbank gingen van de politie, ben zelf ook nog gegaan, haalde heel snel de 0 Kw :D
Toen ik de agent de uitdraai van Oister liet zien, schrok hij wel, want hun bankie gaat maar tog de 2 Kw, en hij produceerde @ oister al ruim 12 Kw ;)

Hier een filmpje van de rollerbank, let niet op mijn houding, de agent was te lui om de klem vast te zetten, en al stond ie vast, ik vertrouw die dingen niet.

Aan het einde zegt die bolle btw: "niet goed", "dôh:D" was t antwoord van mij.

Filmpie!!

Verder, van m'n ongelukje is niets meer te zien, gelukkig zaten m'n kappen er niet op, dus daar is geen schade aan, vleugeltje weer teruggebogen.

Ben vdweek (gister en eergister) bezig geweest met een std PIA spruitstuk aan te passen voor m'n blok, en ik moet zeggen, dat is aardig gelukt, moet alleen t geheel nog even afwerken, dan maak ik er gelijk foto's van.

Scheelt trouwens een hoop in gasreactie, damn, wat een beest.

Tot zover eventjes :*




22-06-2004

Ben ik weer :D

Hier ff wat webcam foto's van m'n experiment met het std 20mm PIA spruitstukkie.

Wat er nu aangepast is:

VL9 membraam afgevlakt (hobbels er uit halen)

IMG_0242.JPG


Std PIA spruitstuk, de grondplaat en de binnendiameter: 21+mm

IMG_0241.JPG


IMG_0240.JPG


Std membraam als ophoogblokje (anders hangt de carb te n**k*n met m'n carter)

PS, dat donkergrijze op het membraam is Defcon, daar heb ik het gat mee opgevult (zie plaatje van het onbewerkte membraam)

IMG_0243.JPG


IMG_0244.JPG


Dit is overigens niet naar m'n zin gegaan. oa de scheefheid van het gat, en t schroefgat was scheef geboort (was ook proefmodel)

Er ligt namelijk alweer een ander std membraam klaar voor bewerking:

IMG_0245.JPG


IMG_0246.JPG


Hier een mooi beeld hoe lang het Doppler Spruitstuk (lengte is gelijk aan origneel spruitstuk, diameter is ipv 14mm --> 21mm) in vergelijking is met het PIA Home-Beuned Spruitstuk is:

Doppler:
IMG_0248.JPG


Pia Home-Beuned:
IMG_0250.JPG


IMG_0251.JPG


Weer tot zover, en waarschijnlijk tot komende Zaterdag (26e) in Grou!




25-07-2004

Trug van weggeweest, nog steeds gevreesd, Steppie van de SF, op z'n 70cc vroem vroem door je straat als een wegpiraat, bereid tot elke tune daad!

Ik heb nieuwe iedeën opgedaan tijdens mijn rust (vakantie heet dat volgens mij) en kwam tot het briljante plan om de verbindingsas tussen pri en sec te gaan lageren (ala TP deksel mina)

Er zijn 2 mogelijkheden.

1 is het deksel laten uitboren/kotteren en tevens het blok om de as niet aan te passen voor het lagercupje.
2 is het asje afdraaien om het blok en deksel niet aan te hoeven passen voor het lagercupje.

Ik ben er nog steeds niet over uit.

Eerst maandag (morgen dus, de 26e) even langs skf, kijken wat voor lagers ze hebben, als er een cupje is die direct in het originele gat past van het deksel en blok (14,10mm) dan word het asje afgedraaid en vice versa.

Vandaag na het werk verveelde ik me en ben m'n uitlaat maar eens op gaan knappen. Zoals hij was is te zien op alle andere foto's, en zoals ie nu is is te zien op de komende foto's:

18971.jpg


18973.jpg


18975.jpg


18976.jpg


Hier met demper, deze wil ik overigens nog laten parelstralen (Boyd/Joost/3BR ;) )
18977.jpg


De vage plekjes die je ziet in de blanke delen zijn diep ingeroeste stukken, dat gaat er echt niet meer uit, al met al een leuk resultaat geworden (naar mijn mening)

Nog een 3 tal foto's van de beunhazerijen aan de Speedake:

(paddock stand :rolleyes: )
18978.jpg


18979.jpg


In het middelste (ongelagerde) gat moet dus een lagercupje komen, zelfde in het deksel.

18980.jpg


Tot morgen!




26-07-2004

M0hh,

Vandaag naar SKF groothandel geweest in Rotterdam.

Na een tijdje staan daarzo kwamen we tot de conclusie dat t blok en carter toch uitgevreesd/gekotterd moest worden.

Geen probleem, komt allemaal in orde.

De beste man gaf mij 2 lagers mee voor 6 euro in totaal:

19142.jpg


Hier moet het lager dus inkomen:

19143.jpg


Zo dus:

19144.jpg


Breedte van het lager (20mm exact, en het gat in het deksel en blok is nu 14,1mm, as is exact 14mm dik, komt overeen met de specificatie van het lager (14mm binnenmaat, 20mm buitenmaat, en 12mm hoog)

19145.jpg


Binnenkort meer!




28-07-2004

Vandaag naar een draai en freesbedrijf geweest om de lagerzitting te laten frezen op maat:

Blok monteren op de tafel:
19316.jpg


19317.jpg


Middenpunt bepalen met een of ander gek tooltje:
19318.jpg


Frezen op 19mm (lager is 20mm):
19319.jpg


Honen op 20mm exact (dit is het deksel, zelfde gegaan als bij blok)
19320.jpg


Toen zat er een lager op de plek waar eerst geen lager aanwezig was :w:
19321.jpg


19322.jpg


En het draaid lekker zoepel:
19324.jpg


Zelfde situatie in het blok (zit een doekje in gepropt tegen eventueel vuil:
19325.jpg


Laatste probleem is het lager er uit krijgen wat links zit (op de foto hierboven)
hier heb ik nog niet echt een oplossing voor gevonden, ben nl gelijk alle lagers aan het vervangen, iemand een ID?

Grtz, Steppie




31-07-2004

Nog even een fotoloze update:

Het blok heb ik donderdag naar Fred Motoren gebracht, deze zouden het klusje wel even klaren voor mij.

Dus niet :|

Vandaag (vrijdag) om 10.00 gebeld, nee nog niet klaar, bel over uurtje nog even, uurtje later, nee vanmiddag 4 uur.

Ik denk ok, is goed.

's Middags om 15.30 Steppie en z'n mattie Andy (CrapRox) staan bij Fred Motoren. Nog niets gebeurt met het blok.

Die jongen toch maar even aan het werk gegaan en Andy ondertussen een MHR2000 vario, Dayco V Snaar en Buzetti Mina Sleutel rijker (en 110 euro armer)

Lukte dus niet, hij zou het blok naar een reviseur sturen, en dan moet het komende week weer terug in Rotterdam-Zuid zijn.

Zou gezegd zo ge-diggi-daan en het blok daar achter gelaten.

Nieuwe update als de vertanding is gemonteerd en t blok weer onder z'n frame zit.

Mocht iemand nog met een Waterpomp voor peug in z'n maag zitten, hij is van harte welkom op de Speedake (m'n eigen is lek!) Laat het me weten!!!




04-08-2004

Vandaag druk bezig geweest aan de scooter.

Ten eerste het blok opgehaald bij Fred, lager was r eindelijk uit.
Thuis aangekomen, nieuwe lagers er in, keerring er in.
Tandwieltjes terug op hun plaats, deksel er op, schroefjes er in.
Damn, wat suf...

Al met al blokje weer in elkaar gestouwd en onder de scooter geplakt en aangesloten.

Starten, hij deed t nog :=

Weer ff naar binnen, KVS bijvullen, en wat zie ik tot mijn grote verbazing :eek:
Hij lekt transmissie olie (vertandingsolie) :'(

F*ck

Zoeken en zoeken waar het vandaan komt, blijkt het dus na een langduring onderzoek van de achteras lager te komen.
De passing waar de keerring in zit was een stukje weggescheurd oid, reden: geen id.
Probleem opgelost door een nieuwe keerring voor het gaatje te plaatsen.

Dat was opgelost.

Blok weer in elkaar, starten en rondje rijden in de polder (om 01.00 's nachts!)
Heerlijk.
13.700 RPM, toch wel netjes voor een getunde MHR-r (moet getuned tussen die 13.6 en 13.8, komt dus wel netjes terecht.)
Er zit btw weer de mhr vertanding (13/35 pri) in (snor was ik zat, dat steigeren)

Gisteren btw nog langs Boyd (3BR) geweest, die heeft m'n demper + demperring gestraald, zeer strak geworden.

Foto's komen nog (zal area vld lief aankijken of ie foto's wil komen maken)

Volgende update dus met foto's!




09-08-2004

Wat foto's van hoe het beest er nu bij staat:

Samen met de Area51 van area vld (de fotograaf)
20753.jpg


De lekkende waterpomp (moet snel een andere voor komen)
20755.jpg


De opgeknapte pijp incl gestraalde demper by Boyd (3BR)
20756.jpg


Home made spruitstuk met op de achtergrond de Denso W31 bougie die vlak na het nemen van deze foto overleed (incl de Euro 95 benzine met kut olie gemend te zien in de vlotterkamer)
20757.jpg





25-08-2004

Zo, weer ff een update (zonder fotow's, komen nog!)

Heb maandag in Roosendaal een HPI 2003 var.curve binnendraaierd opgehaald bij jpvdw speedake voor een leuk prijsje.

Volgens zeggen was hij 'koopmans' aangepast.

Nou als koopmans zoiets afleverd :confused:

Maarja, het aangepaste sloeg dus op de meeneemplaat voor de waterpomp. (zag er dus niet uit :'( )
Dit is dus compleet opnieuw gedraaid vanuit een dik vierkant blok alu door een maat van me :)* 2 ED)
Hij heeft t plaatje gelijk geparelstraald en de grondplaat ook.
Tevens is gaat hij morgen (25e) de rotor zelf afdraaien, dus het moerachtige ding eraf, en nog 2mm daaronder eraf zodat die plaat er lager op komt te liggen.

Heb m vandaag even gestart met de rotord, damn, how sweet :+

Overigens heb ik de killswitch en contact slot gewoon behouden, hiermee kan de onsteking dus ook uitgeschakeld worden.

Morgen de rest doen, en fotow's maken.

Qousje :*
 
Advertisement - register to remove this

Jah, is lang verhaal ik weet t.

Voorlopig hou ik t op deze cilinder. Vin t wel grappig vermogen uit een mhr-r cilindertje, miss nog wel een andere pijp, maar daar moet eerst m'n portemonee weer een beetje gevult voor worden.

Maar t is een samenvatting van m'n Project.

Komen nog meer update's bij, ook met de aangeschafte HPI 2003 en de Elek pomp e.d.
 
emo said:
why dont you buy the bolt-on manifold?? you can put even up to 30mm on this..


Because I still believe the intake is way to long with this set.

Like I've made it now, I can also put on a Piaggio 24/28 mm intake if I want to have an bigger Carb.
 
27-09-2004

HPI draaid als een tierelier, zonder meeneemplaat, deze klapte bij de 1e keer gasgeven uit elkaar, dus die is nu definitief afgeschreven op dit project.

Rotor is verder afgedraaid (totdat het moerachtige ding weg was) nog een keer :* 2 Erwin voor het afdraaien.

Verder is de rotor gepolijst (had nix te doen)

Ben aanwezig geweest @ SMP, daar ook een run gedaan op de bank, kwam deze keer 14,2 PK uit rollen, op zich niet slecht voor een Peug met MHR-r cilinder.

Fototjes van SMP:

DSC02867.jpg


vlnr: John (area raptor) Chantal, Lola, Ik en achter mij zittend @ scoot Thalassa (MySpy)

Speelmansplaten%20007.jpg


(k weet t, fout om te posten op dit forum....)

Verder voor SMP nog een elek pomp gemonteerd, van een mercedes, deze word gevoed door een 4 Ah Accu in de bergruimte voor en word ingeschakeld door een schakelaar onder t stuur met een lampje, samen met lampje goed voor minimaal 5 uur koelplezier (@ SMP had ik een 2e accu als reserve bij me, en niet gebruikt)

Vandaag, gister en eergister bezig geweest met een andere velg (reden: de velg die ik nu heb heeft 2 deuken in de velgrand), ontdaan van lagers, band, schijf en ventiel ligt deze klaar om vrijdag (de 1e) gestraald en gespoten te worden (Zwart glanzend, net zoals de originele kleur @ Speedake)


Daar komt op:

- Dezelfde band als die op de oude velg zat
- Een Metra Kit 220mm zwevende remschijf:

mkd.JPG


- Een runner remklauw (dubbel zuiger) Racing Brake staat er op.
- Nieuw ventiel
- Blauw ventieldopje :w

Verder is m'n stalen tank nu eindelijk er af, en ga ik mijn olietankje gebruiken als benzine tank (1,3L) icm een filter en runner benzine kraan.

Ook is Steppie dringend op zoek naar een Speedake Frame met een goeie stuurkolom, mijne is al een jaar of 3 lichtelijk ovaal...

Ik zal proberen deze week nog een digicam te ritselen ergens om een aantal fotowtjes te maken.




18-11-2004

Zo, eindelijk weer eens een update van mijn kant.

Heb t de laatste tijd redelijk druk gehad, met werk, motorrijden en owjah, school.

Tussendoor heb ik wat kleine dingetjes gedaan aan de scooter.

Als eerste wil ik erwin bedanken voor het stralen en spuiten van m'n velgen!!!

De Metra Kit zwevende schijf [ MKRD 01 ] is gemonteerd, en getest, en het remt als een gek, en t ziet r nog eens gek uit ook!

Let aub niet op hoe vies de scooter is, kwam een paar plassen tegen tijdens het rijden naar de 'foto lokatie'

Ook heb ik een 2e rad gemonteerd in serie met de andere radiateur, t is trouwens weer een runner rad geworden, deze ligt onder een hoek van 60° ten opzichte van t voorste rad er achter.
Helaas geen foto van, want de onderkuip zat daarvoor in de weg, binnenkort wel een webcam foto als ik de onderkuip er af heb. (moet nog wat uitgezaagd worden in het voorscherm voor de doorstroming.)

Ik moet zeggen, t koelt als een jekko, toen ik ff ging testrijden zonder onderkuip, bleef netjes rond de 55°C hangen, geen stijgers behalve na ongeveer 2 min volgas, klom ie langzaam naar de 59/60°C.

En als ik stilsta, en hij draaid stationair zakt ie weer ff terug naar de 50°C

Kortom, de perfecte koeling!

100_7051.JPG


100_7055.jpg


100_7056.JPG


De afgedraaide en gepolijste HPI 2003 rotor:

100_7057.JPG


100_7058.JPG


Stukje elek pomp:

100_7060.jpg


Nieuw stukje slang van olie tank naar carb incl Benzine filter en Runner benzine kraantje:

100_7061.JPG


Bobine, Olietank (1,2L), stukje frame, en omdat de originele tank er uit is heb ik van alu een frampje gebouwd om het zadel op te laten steunen (zeer stevig geworden!!)

100_7062.jpg


Voorkant die open staat, de accu staat intussen in een alu accubakje, zodat deze niet meer los ligt zoals op de foto)

100_7063.jpg


2 foto's tot slot van t beessie:

100_7064.JPG


100_7065.JPG


Ben ondertussen aan het onderzoeken hoe ik meer vermogen uit deze setup ga halen. Plannen blijven voorlopig nog even secret, wil natuulijk wel origineel blijven en houden (strax is iemand me voor :rolleyes: )

Thnx 2 Pieter en ThomasF voor de foto's!: )
 
Hoeveel PK heb je momenteel?
Dis echt het grote voorbeeld voor mij, een van de voorbeelden waarom ik met me Project begonnen ben :)
Succes kerel..
 
yo steppie nog steeds leuke scootie hoor.
kom vd week wel eens langs als je weer aant beunhazen bent en misschien wel ef foto's make (ik ben tenslotte de fotograaf hahaha)
laat hem nog harder vlammen.
 
Enrico@Sprinter said:
Wat is dat voor temp. metertje? Waar te krijgen en werkt het via accu?

Dat is een temp metertje van een Vailliant geiser..

Hier zit een koperen leidinkje aan met een voeler aan het einde.

Ik heb 2 koperen buisjes van 10mm aan elkaar gesoldeerd, en 1 buisje aan de onderkant dichtgesoldeerd en vol laten lopen met geleidingspasta (van de CPU's) en daar de sensor in laten zakken..

Het open pijpje heb ik langer gehouden om deze nog te plaatsen tussen m'n KVS systeem (overloop/uitzet resevoirtje slang) te plaatsen..

Hier zie je t zitten ingetaped met isolerende tape:

100_3318.JPG


Ik heb op de Tovami bank van Scootermania (die aanwezig waren @ SMP) 14,235 PK gehaald.

Eerder heb ik 15,8 PK neergezet op de bank van van der kruis tijdens meeting Oisterwijk. (deze gaf volgens velen niet de juiste PK's weer) dus ik hou de Tovami PK's als de werkelijke aan.

Er zit meer in, maar daar word aan gewerkt.

Hier de grafiek, de lijn die terug loopt was volgens mij het remmen van de rol, dit was de 3e run en tevens te hoogste score. zoals je kan zien is er nog wat afstelwerk te doen, wat ik niet op straat kan doen.

runkleinsmp.JPG
 
Wow, lekker bezig, lang verhaal. Heerlijk om te lezen. Succes ermee! Fred motoren rdam? Kom je uit de buurt van rdam. Groet kaj,
 
Back
Top