This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Project: MHR Viper

Blueviper

MHR VIPER
December 2002 heb ik deze Aprilia SR Viper gekocht.


Ik was verliefd geworden op de kappen... Deze zijn namelijk heel mooi gespoten (metallic blauw). Gespoten door autospuiter in opdracht van de vorige eigenaar. Maar ja wat er onder zat was minder mooi, onder die mooie kappen zat namelijk een 'wrak'.










Een hoop roest zoals je wel ziet op de foto's, een leuke uitdaging._Dus toen heb ik het frame helemaal aangepakt. In de primer gezet en een nieuwe verflaag._

Gedeeltelijk aangepakt frame:


De set-up van m'n Viper was:
-----------------------------------------------------------------------------------
- 70cc DR (staat voor Dikke Rommel)
- 12mm carburateur
- Standaard kruk-as
- Malossi Multivar Sport vario
- Technigas uitlaat (ook niet om vrolijk van te worden, demper was er afgeknald omdat ie doorgeroest was :-D)
- standaard koppeling
- Standaard membraanplaatjes (gevaarlijke dingen)
- Standaard ontsteking
- Standaard luchtfilter
Gare zooi dus...

Ik heb nog wel een tijdje met die DR gereden. Later was die ook vastgenaaid (zie foto's verderop) gelukkig kon ik er wel om lachen om dat ie er toch onder wegging... hij begon er langzamerhand steeds beter uit te zien:




Ik heb toen m'n set-up een beetje gewijzigd, deze set-up is trouwens nu al weer verouderd.
- 70cc DR
- 17,5mm Dellorto carburateur
- Standaard kruk-as
- Malossi Multivar Sport vario
- Polini For Race uitlaat
- Top Performance koppeling
- Polini Carbon membraanplaatjes
- Aangepaste standaard ontsteking
- Malossi Powerfilter (chroom)


Hierboven nog even m'n mooie (vastgelopen) DR :-d






Je ziet op de foto's dat er witte striping op is gekomen, carbon luchthapper, carbon handvaten, carbon zadelhoes, nieuwe type voorvork, witte pinkers en natuurlijk de For Race

Maarja, ook deze set-up begon me te vervelen, en we zijn inmiddels bijna een jaar verder na datum van aanschaf (dec 2002) Ik heb besloten om toch verder te gaan met minarelli vertikaal, ik vind het een uitdaging om juist dit 'langzame blok' snel te maken zijn namelijk weinig mensen die dat doen. Ik heb gekozen voor de volgende set-up:

-> Malossi MHR TEAM 70cc ( wordt getuned )
-> 21mm carburatateur Dellorto
-> Doppler S1R pen 10_
-> SKF C4 lagers
-> Malossi Multivar vario
-> Polini For Race uitlaat (later andere pijp)
-> Top Performance koppeling
-> Polini Carbon membraanplaatjes
-> Aangepaste standaard ontsteking
-> Malossi Powerfilter (chroom)

Ik krijg de onderdelen (MHR, Doppler-as, SKF C4 lagers)
waarschijnlijk deze week binnen, ik heb voor de MHR gekozen omdat dit de snelste cilinder is voor minarelli vertikaal. Ik heb getwijfeld tussen de MHR, MHR- Replica en de Polini W-Poorter. Ik had een beetje de search gebruikt en kwam er al snel achter dat de MHR de snelste cilinder was.

Heb spullen eindelijk binnengekregen :W




Heb nog een ander vertikaal blok op de kop weten te tikken, die ga ik dan helemaal standaard maken zodat ik toch nog een beetje kan 'rijden'
Kreeg deze carters binnen van iemand op marktplaats voor heel weinig.....


Deze opgestuurde carters bleken beter te zijn dan m'n andere carters dus heb ik besloten deze voor het snelle blok te gebruiken met bovenstaande set-up. Dus na een schoonmaakbeurtje:


Bij een mooi innerlijk hoort natuurlijk ook een mooi uiterlijk, dus wou ik een paar dingen anders hebben, voorspoiler wit spuiten, velgen ook wit spuiten (eerst maar m'n voorvelg), booskijkers gemaakt en dit was het resultaat:







Stoned van de verfafbijt de oude verf van de velg afgehaald. Achtervelg moet trouwens nog gespoten worden en ik moet nog een nieuw model voorspatbord hebben i.v.m met het nieuwe type voorvork dat hier op zit. Voor zover even weer genoeg over het uiterlijk--->

Ondanks dat mijn For Race uitlaat een top-uitlaat is een echte trekker denk ik toch niet dat hij het goed zal doen op mijn MHR cilinder. Het is namelijk een laagtoerige pijp, en ik moet een hoogtoerige pijp hebben. Bij een MHR cilinder hoort nou eenmaal een MHR uitlaat nietwaar?



Helemaal op moeten halen in Enschede (in totaal 4,5 uur in de trein gezeten) maar het was de trip wel waard. Uitlaat is trouwens nog nooit gebuikt! Heb van die gast ook gelijk een ander membraan en spruitstuk gekocht(zie foto hierboven). Spruitstuk is van Malossi (25mm) en membraan is ook van Malossi.
En toen kon ik eindelijk gaan beginnen: carters splitsen, carters tunen, Doppler kruk-as erin + SKF C4 lagers erom.






Wat eten we vandaag?


Tadaaaa....... Blok gedeeltelijk in elkaar gezet voor de foto:




Binnenkort gaat het blok eronder, ik houd jullie op de hoogte.....

Greetz,
Lennart
 
Last edited:
leuk projectje, oude SR's blijven gewoon mooi

laat keertje weten hoe die mhr repli piep het doet

tipje : met een setup als de jouwe op mina verti doe je best om een rox vertanding te regellen, die is perfect voor een snelle(re) mina verti setup, std is die nl ultra kort en dan ga je mss max 90 digi rijden en loos toeren draaien das dan ook weer nix

anyway, succes verder ! :W
 
Zijn een paar pics dood..

Verder ziet het er goed uit.. ik begrijp het dus goed dat je verder niks meer aan het uiterlijk gaat doen?

[edit]
Nu wel :?
[/edit]
 


hij neemt een mhr team
Leuk project dit, wordt cker wel een snel beestje
 
Swing.. kappen zien dr zeker netjes uit.. Beter laat je je velgen ff coaten is 10x mooier. Nu zit je met die spuit randen Verder ziet het er vers uit8)
 
bedankt voor de reacties:w Is idd geen replica pijp
Waarom m'n foto's het weer niet doen snap ik nix van, ligt aan lycos weet imand nog een adres waar ik m'n foto's kan uploaden via FTP?

Greetz,
Lennart
 
Zo hehe pics doen het weer.... hopelijk blijven ze het doen weet iemand ondertussen misschien een geschikte server? Éentje waar je er niet afgekikt wordt dankzij direct-linking
Thnxs voor de replies BTW :W

Greetz, Lennart
 
Ziet er zeer vetjes uit ! Eerst Viper die ik zie met een MHR uitlaaT :W......ziet er zeer strak uit !


Mijn grote complimenten......binnenkort filmpjes
 
----------------------------- V E R V O L G ----------------------------------

Eindelijk had ik weer eens tijd om m'n project lopend te krijgen. Dit week-end was het zover. 'Originele' blok eronder weggehaald en een compleet ander blok blok eronder hangen.

Dit blok had ik steken (voor vervoer)
- 50cc std
- Polini For Race
- 17,5 DO

Toen maar het complete MHR-blok eronder gezet, ik kon niet wachten om hem aan te trappen maar heb maar even rustig aan gedaan alles is tenslotte NIEUW.... Aantal keren kicken en ja hoor hij was geboren :w Roken als een gek, door de olie in de cilinder. Na een poosje stationair te hebben gelopen maar eens even voorzichtig aan het gas trekken jezus christus, wat heeft die MHR-pijp een mooi geluidje. Stationair lekker stil maar eenmaal hengsten aan dat gas en er komt een bulderend geluid uit. Na een tijd rustig te hebben gereden werd het tijd om hard op te trekken. Ik stond stil trok aan het gas en ik schrok me dood er gebeurde iets wat ik van een vertikaal-blok absoluut niet verwachtte--> auto-wheelies! Prachtig, het moment van de auto-wheelies mag nog iets vroeger (strakkere trekveertjes). Maar het zal nog wel een tijdje duren voor dat deze set-up optimaal is afgesteld. Hier een paar foto's met m'n nieuwe blok eronder:





Ik wist eigenlijk wel zeker dat de mhr-pijp beter presteerde op deze set-up dan de Polini For race maar omdat de For Race mij niet in de weg hing heb ik hem toch maar even getest, conclusie:

De For Race had net iets meer koppel in het begin maar het toerenverloop naar de top verliep onregelmatiger dan met de MHR-pijp. En de For Race kreeg na halfvermogen al een dood punt en trok heel langzaam door na de top. Heb ook nog meerdere sprints gedaan om te kijken welke uitlaat sneller over een bepaalde afstand deed, met de MHR kwam hij sneller op punt van bestemming :W
Dus MHR blijft er verlopig onder hangen.

---------------Malossi MHR Team vs. Polini For Race--------------------




Heb trouwens nog een filmpje, kameraad van me trekt weg. N.B viper is nog niet goed afgesteld maar je ziet dat hij omhoog komt.
http://members.lycos.nl/mhrviperr/IM003611.AVI (1,37 MB)

Massjol,
Lennart
 
Originally posted by Martin@Runner
Met zon ruk aan het stuur wil die ook wel omhoog
HAHA idd
mjah zet die trekveren een stuk strakker en voel wat autowheelies zijn :X
Mjah wel origineel zo.... mijn complimenten
 
Ruk aan t stuur?? Lijkt me misschien zo maar ik nodig jullie bij deze uit een keer te komen kijken :w

Massjol,
lennart
 
Jah die kutserver heeft mij er weer uitgetrapt onder het motto 'misbruik van de service'. Kent iemand nog een server voor opslag van foto's en filmpjes?