Project BFE Alu Power Sprinter

@ Jordi: Dat je het niet eens bent met het ontwerp heeft niets te maken met het resultaat van het frame. Het frame is zo geworden zoals ze getekend/berekend hebben en is super netjes gemaakt dus wat mij betreft is het resultaat(zeker voor een schoolproject) op en top gelukt. Dus wat mij betreft goed gedaan jongens!
 
Vind het er zeer netjes uit zien!
Vond het op de tekeningen allemaal wat vaag, en op je vorige update ook. Maar nu het zo in elkaar zit.. :W!
 
ik vind het resultaat tegenvallen. veel te veel schorren en het frame is veel te "smal" als er een beter ontwerp was geweest had het stukken beter gekunt.

niet dat dit niet zal werken maargoed:)

met welke cilinder rij je trouwens, geloof dat ik daar overheen gelezen heb.

Hij staat er precies zoals die is ontworpen, of doel je meer op de afwerking? Wat betreft de cilinder ik rij zelf met een evo onder mn benelli, wat voorn blok hier onder komt is nog onbekend.
 
Vind het er zeer netjes uit zien!
Vond het op de tekeningen allemaal wat vaag, en op je vorige update ook. Maar nu het zo in elkaar zit.. :W!

Bedankt voor je reactie:) ik ben het met je eens dat de tekeningen wazig zijn, het is heel lastig ze hier op het forum duidelijk te krijgen. denk aan werktekeningen etc. maargoed je kan hem nu zien zoals die op de "onduidelijke" tekeningen bedoelt was(A)
 
hij kon het niet laten om het op internet te zetten he;)

het ziet er allemaal goed uit kerel

kziet je met zandvoort:) ik kom aleen zondag.. omdat ik zaterdag weg moet dus ik baal er wel van
 
eerste start!

Hallo lieve mensen,

We hebben ondertussen niet stil gezeten.
Het frame is inmiddels helemaal af incl alle ophangbeugeltjes e.d.

Totaalgewicht frame incl. alle ophangpunten: 3400gram
Totaalgewicht voorvork: 1700gram
Totaalgewicht frame+vork: 5100gram

Het totaalgewicht van de hele sprinter is nog niet bekend
maar hij gaat deze week nog op de weegschaal!
Aangezien we nog geen lopend SD blok hebben.
Hebben we er voor gekozen om tijdelijk mijn blok eronder te hangen,
met joris zn evo aangezien de mijne even weg is voort e.e.a.
Dus het blok loopt niet optimaal maar volstaat om mee te testen.

Hieronder een foto en een filmpje van de eerste start
(let vooral niet op mn mooie landstede tuinbroek:p)

Foto-S3Z78YCX-D.jpg


[ame="http://www.youtube.com/watch?v=uAvl6F3Rk8g"]YouTube - eerste start Project BFE Alu Power Sprinter[/ame]

Dit was hem weer ff voor nu, als het goede weer aanhoud later
deze week een testrit. Daarna uiteraard een uitgebreide update met filmpjes en foto's

tot dan.

laterz​
 
Ik zou er een recht stuur op zetten. Met zo'n stuur is het nog langer. Zit positie tenopzichte van het achterwiel is ook niet ideaal.
 
Ik zou er een recht stuur op zetten. Met zo'n stuur is het nog langer. Zit positie tenopzichte van het achterwiel is ook niet ideaal.

Er komt wss ooknog een recht stuur op, eerst maar eens zo rijden. Er is wel gerekend aan die positie, na de eerste testrit zullen we het weten.

Staat hij nog op school? Anders kom ik als ik tijd over heb van de week even kijken wat jullie ervan gebakken hebben :p

Hij staat niet op school, want we gaan hem testen deze week. hij is met opendagen wel te zien op school(A)

denk wel dat je wat last gaat krijgen van wielspin?
Ben benieuwd wat he op de baan doet.

Na de testrit zullen we het weten, ik verwacht de volgende update binnen een week!

laterz
 
Denk ik niet, kijk maar naar ons frame van 2007. Zit positie is niet anders, met een goede band moet het wel goedkomen.
 
Er is gerekend aan de verhouding gewicht tussen het voor en achterwiel. Wrijvingscoeffient van rubber en asvalt. Zoals tommy ook zegt is daarbij de band ook heel erg belangerijk. We hebben bij het bepalen van de zitpositie ook gekeken naar de andere frame's waaronder ook die van jullie(Tommy):p Ik verwacht van het weekend de volgende update met resultaten van de eerste testrit.

tot dan

laterz
 
testrit!

Hallo mensen,

Na het mooie weer van afgelopen weekend
hebben we de eerste sprintjes kunnen trekken:)
Inmiddels is hij ook op de weegschaal geweest het
totaalgewicht is 38kg incl. earox achtervelg en klauw.
Dus met de afgedraaide viper en zip velg zal het gewicht nog iets omlaag gaan.

Tijd voor de foto's:

Foto-S6ZDHPUO-D.jpg


Foto-7J3YAZQM-D.jpg


Foto-ZVUWFLA6-D.jpg


Foto-ZWICUUGQ-D.jpg


Foto-78OFCUPU-D.jpg


Foto-GWNMZ4H3-D.jpg


Foto-RRVP3N4A-D.jpg


Foto-BEJXQHLP-D.jpg


Foto-VN8QX77K-D.jpg



Na het maken van de foto's besloten we de machine
toch maar eens aan te trappen. Hieronder een aantal filmpjes van het testen,
de kwaliteit is niet heel goed, betere volgen nog!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gCMXcwmJ1o8"]YouTube - Testrit Project BFE Alu Power Sprinter #1[/ame]


[ame="http://www.youtube.com/watch?v=LChICMzjn28"]YouTube - Testrit Project BFE Alu Power Sprinter #2[/ame]


[ame="http://www.youtube.com/watch?v=szM_mIdc0FY"]YouTube - Testrit Project BFE Alu Power Sprinter #3[/ame]

Na het testen kunnen we concluderen:

-Het een goed stabiel frame is, ook op hoge snelheid.
-Dat het frame nauwelijks trilt.
-Geen last van wheellie's
-Geen last van wielspin mits je de band goed warm burnt uiteraard.
(op filmpjes 1 en 2 probeerde we het eerst zonder te burnen)

Dit was hem weer ff voor nu.

tot snel!​
 
Back
Top