Project BFE Alu Power Sprinter

update damwoude

Hallo mensen,

Met Damwoude voor de boeg moeten we toch maar weer eens wat van ons laten horen.
Het project heeft een poosje stil gelegen. Het frame is een poosje achter in de schuur verdwenen bij gebrek aan interesse, tijd en geld. Op een mooie zomeravond hebben we een goede oplossing gevonden. Dus we hebben de afgelopen weken hebben we zeker niet stilgezeten. Samen met Johnny beter bekend als BFE EVO SR van het volgende project:

8-1.jpg


hebben wij besloten een doorstart te maken. Johnny neemt het blok voor zijn rekening, en ik zorg voor het frame en ben de rijder.

Johnny heeft er een sport van gemaakt, om alles 2e hands te kopen maar wat nog nooit gebruikt is en voor ±50% van de nieuwwaarde.


En zie hieronder het resultaat:

DSC02005.jpg


DSC02012.jpg


DSC02006.jpg


DSC02009.jpg


DSC02031.jpg


DSC02014.jpg


DSC02037.jpg



Nadat we het blok netjes hadden opgebouwd. Hebben we even naar Karsemeijer gebeld om een afspraak te maken voor een avondje banken, daar kwam de volgende score uitrollen:

Vermogen-ToerenJager.jpg


De score viel ons eerlijk gezegd wat tegen, maar door wat aanpassingen hopen we in de toekomst een nog hoger vermogen te behalen. Nadat het blokje voor elkaar was zijn we verder gegaan met het frame. Helaas is het bij de frieschesprint verplicht een verende voorvork te hebben. Aangezien de tijd al aardig begon te dringen en de standaard binnenpoten van een Zip te kort zijn... moet je roeien met de riemen die je hebt. Toen kwamen we op idee om de vlaggenstok van de plaatselijke natuurwinkel om te bouwen tot een schitterende verende voorvork.

Helaas hebben we weinig foto’s van de verdere opbouw maar het eindresultaat mag er zeker zijn. Tijd voor wat foto’s:

DSC02074.jpg


DSC02077.jpg


DSC02076.jpg



Uiteraard moest er nog wel even getest worden hier het resultaat:


[ame="http://www.youtube.com/watch?v=OC22DtcER90"]YouTube - MOV02080[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=5Ei4gCdv9eU"]YouTube - MOV02083[/ame]


We willen graag de vader van Johnny bedanken (de man met de magische woorden; Die gaat echt hard hoor!) voor het coaten en de hulp met het opbouwen van dit project.

Tot morgen in damwoude!

Lennart Mulder #173 X-treme klasse
Johnny Jager​
 
Last edited:
Mocht willen dat ik zo iets moch maken als school project:D (Doe zelf ook opleiding werktuigbouw) Frame ziet er heel netjes uit:W
 
Aah dus met jou heb ik egven staan praten en tegen gereden, nu herken k je project wel, wist alleen niet dat die blauw zou worden.
Ik reed op het hok van John
ding is echt zeeer netjes!
 
Nog ver gekomen gisteren? Ik had hem idd ook niet herkent in het kleurtje.

Nice ding hoor! Echt netjes afgewerkt.
 
verslag Damwoude



Onze eerste sprint met het frame is zeer geslaagd. Het blok bleek erg snel te zijn en kon goed meekomen. We hoopten natuurlijk op een tijd onder de 7 seconden, dat was voor de eerste keer prachtig geweest maar net niet gelukt.
De eerste run hadden we een tijd van 7.17 met een eindsnelheid van ± 122 km/h. Door deze tijd wisten we eigenlijk al meteen dat we door gingen naar de omloop. 2e heat tegen het frame van John ging wat minder. We hadden rollen gewisseld omdat we te weinig toeren draaiden maar dat liep uit in te veel toeren en zo kwamen we op een tijd van 7.34
In de omloop moesten we tegen de Sym van Mario. Dit was een zware loting voor ons aangezien de Sym al onder de 7 had gereden. De rijder bleek eveneens zeer snel te kunnen starten en versloeg ons met een tijd van 6.93 waar wij zelf 7.16 reden. Uiteindelijk hebben we volgens mij de 5e tijd gereden.

Hier nog wat foto’s en het filmpje van heat 2

DSC02088.jpg


DSC02084.jpg



[ame="http://www.youtube.com/watch?v=0quARP7myB4"]YouTube - MOV02099[/ame]


Nu is het zaak voor ons om verder te testen en te oefenen met starten. En hopelijk kunnen we nog wat vermogen vinden in het blok maar dat komt wel goed.
Iedereen bedankt voor de complimentjes en de leuke dag die we gehad hebben.


 
Zoals johnny net al gepost heeft hebben we een leuke dag gehad:) Het doel voor een tijd onder de 7 is dan wel nog niet gehaald, maar het zit er zeker in! Veel mensen hebben hem inderdaad niet herkend in deze kleur,

@Jordi: waarom vind je het jammer dat er een kleurtje opzit?

@DennisG: Ik heb idd nog een poosje met jou staan praten(A)

@John: dankje:) zoals je in de post hierboven kunt lezen. Zijn we helaas in de 1e omloop uitgeschakeld en hebben we een 5e plek behaald.

Iedereen bedankt voor de reacties!

tot snel
 
Ziet er prima uit hoor en loopt ook nog goed door. Maar is die 7t nog stnd dan of heb ik er overheen gelezen, want als het een stnd 7t is dan is het absoluut geen slechte score.
 
Ziet er prima uit hoor en loopt ook nog goed door. Maar is die 7t nog stnd dan of heb ik er overheen gelezen, want als het een stnd 7t is dan is het absoluut geen slechte score.

We hadden gewild dat deze nog standaard was :p Maar je hebt er niet overheen gelezen we hebben het ook niet vermeld. Maar de cilinder en carters waren al xsh tuned toen we het kochten :)
 
Hoezo zulke langen slangen, is alleen maar gewicht. je kunt ook eentje afdoppen en eentje kort aan het frame met een moter rem olie tankje!
 
een 7T wordt hierboven gezegt

en ik vind een kleurtje op een aluminium frame altijd zonde, beter polijsten. maargoed iedereen zijn smaak en het is weeres wat anders:W
 
Hoezo zulke langen slangen, is alleen maar gewicht. je kunt ook eentje afdoppen en eentje kort aan het frame met een moter rem olie tankje!

Dat had idd een optie kunnen zijn, maar dat is niet echt netjes. plus dat het vrij lastig is zulke kleine systemen te ontluchten, hebben we ervoor gekozen om een klein reservoir te maken waardoor het systeem zichzelf ontlucht.

Zoals Jordi al opgevallen was zit er gewoon een speed onder, en dus geen bigbore(A) hebben jullie nog foto's of filmpjes van de sprint tussen ons?
 
Back
Top