pro racer
Well-Known Member
hey ik ben michel en ik kom uit noord brabant ik ben vanaf mijn 14 jaar gek van scooters en brommers dus het begon allemaal net als bij veel andere met een puch maxi. ik wilde niet net als iedereen een gewone hebben, ik wilde dan toch een aparte puch hebbe dus ik heb er veel dingen aan veranderd en dingen zo speciaal mogelijk proberen te maken zoals monoshock mijn frame ik heb daar mijn hele voor moeten aan passen:
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/puch.jpg[/ir]
ja na dat ik een keer naar een meeting was geweest was ik helemaal verkocht en wilde ik ook een sprint scooter maken.
maar dan wilde ik geen aerox maar een aprilia sr
toen had ik op internet een sr in onderdelen gekocht zo moest hij er ooit hebben uitgezien voor dat ik hem kocht.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap1.jpg[/ir]
ja zo wilde ik hem natuurlijk niet laten.
een paar weken later had ik ook maar een minarelli blok gekocht ja want zonder rijd zo moeilijk
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap2.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap3.jpg[/ir]
toen ben ik het frame maar even kaal gaan maken om het te kunnen spuiten ( echt een kut werk )
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap4.jpg[/ir]
toen even ik elkaar gezet om te kijke welke kappen ik er op wilde en of het een beetje paste allemaal.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap5.jpg[/ir]
toen nog even het blok lopend gemaakt.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap6.jpg[/ir]
toen had ik een probleem ik had een blok met trommel rem en ik had een achtervelg voor schijfrem en een achter rem klauw toen zaten er 2 dingen op of een andere velg kopen of van trommelrem schijfrem maken.
dus het werd het 2de.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap7.jpg[/ir]
even carters aangepast en en beugel gemaakt voor mijn remklauw.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap8.jpg[/ir]
ja toen het helemaal werkte was het tijd om het blok onderhanden te nemen. helemaal uit elkaar gehaald en gereviceerd.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap9.jpg[/ir]
ja toen even wat onderdelen besteld.
ondertussen ben ik maar aan het kap werk begonnen ik wilde een speciale achter kap maken een beetje racy.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap10.jpg[/ir]
eerst bedach wat ik precies wilde en toen begonnen. toen heel veel gepurt.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap11.jpg[/ir]
ook wilde ik mijn voorkap iets anders maken dus heb ik er de onderkant vanaf gehaald zodat je mijn frame ook meer ziet.
en toen heeeeeeeeeeel veel schuren :'(
ondertussen had ik al wat onderdelen binne gekregen.
zoals mijn top performance vertandings deksel.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap12.jpg[/I
R]
en de echte kracht bron mijn metrakit pro race 2 cilinder 9||6
en natuurlijk ook een pro race 2 krukas :W
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap13.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s18.jpg[/ir]
ik ben nog druk bezig met mijn scooter en ik ga binne kort weer verder met mijn forum laterz
hier ben ik weer met wat nieuwe updates
toen ik die nieuwe pro race 2 had gekocht lag mijn blok helemaal uitelkaar dus ja waarom dan niet meteen mijn carters tunen toen is mijn pa samen met zijn dremel druk bezig geweest om mijn carters maximaal te tunen.
dit was voor
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap14.jpg[/ir]
dit is na :W
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap15.jpg[/ir]
hier een foto van wat toen mijn setup was:
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap16.jpg[/ir]
metrakit pro race 2 cilinder
metrakit pro race 2 krukas
metrakit ecologic uitlaat hometuned
21 mm dellorto carburateur
home made 21 mm recht spruitstuk
top nardo vertandings deksel
malossi vin var
mhr 2000 vario
orgi membraam met polini kleppen
orgi koppeling
stage 6 filter
toen had ik ook maar mijn waterpomp gereviceerd en gepolijst en gefreest
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap17.jpg[/ir]
hier een totaal foto van hoe mijn blok toen was
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap18.jpg[/ir]
update 1
na wat polyesterwerk en heel veel plamuren begint het al ergens op te lijken
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap19.jpg[/ir]
ja omdat ik mijn frame helemaal blank had gemaakt ging mijn frame al wat roesten en dat wilde ik niet hebben :'( dus meteen weg geschuurd en toen maar alvast wat kappen en mijn frame gespoten
metalic oranje (orginele aprilia kleur)
en parelmoer zilver
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap20.jpg[/ir]
ziet er goed uit :W
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap21.jpg[/ir]
het spuitwerk ik goed gelukt ( met dank aan mijn vader 8))
toen alles weer in elkaar gaan zetten.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap22.jpg[/ir]
een tijd je later was ik die 21 mm dellorto een beetje beu
toen had ik een 24 mm stage 6 pwk met powerjet samen met een malossi recht spruitstuk gekocht van danny phantom.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap23.jpg[/ir]
ja het is best een groot verschil met een 21 mm
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap24.jpg[/ir]
ja maar ik had dan nog geen wig om mijn recht spruitstuk op te zetten dus heb ik meteen maar een sp racing wig gekocht en ja waarom dan niet meteen een stage 6 V-FORCE membraam 9||6
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap25.jpg[/ir]
na wat keren gereden te hebben stopte mijn orginele ontsteking er mee dus ben ik een hpi 2006 binnenrotor ontsteking gaan halen.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap26.jpg[/ir]
omdat ik mijn powerfilter net nieuw had gekocht voor die 21 mm dellorto en hij niet op die 24 mm stage 6 paste moest ik hem flink aanpassen zodat hij op die 24 mm paste.
maar uit eindelijk was dan ook niet echt alles hij viel er steeds vanaf en sluite niet goed af toen had ik een stage 6 dubbellaags filter gehaald en die paste wel. toen ik die op internet wilde bestelle zag ik ook een mooi chrome cross stuur en een chrome stuur clamp van str8
dat leek me ook wel mooi staan op mijn sr dus had ik die ook besteld.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap27.jpg[/ir]
update 2
toen even mijn stuurtje en clamp erop gezet en meteen mijn remhevel (zelfgemaakt) en rempotjes gepolijst
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa1.jpg[/ir]
en natuurlijk ook nog wat aan mijn achterkant geschuurd en meteen gezorgt dat hij goed op mijn frame vast zat.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s42.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s41.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s43.jpg[/ir]
en wat leuke stickers voor op mijn spatbord laten maken
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s44.jpg[/ir]
ik wilde eigelijk wel eens weten hoe warm mijn kvs werd en hoeveel toeren mijn blokje draaide dus heb ik een koso lcd toeren/temperatuur meter gekocht
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/tell.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/drll.jpg[/ir]
echt een leuk dingetje
een tijdje later zag ik op scootertuning.net dat het een demo sprint in heerle was op koninginnedag en het leek me wel leuk om daar mee mee te doen en voor de eerste keer te gaan sprinte met mijn sr
en meteen even kijke wat hij tegenover die andere scooters deed.
het ging niet zo als ik had verwacht want ik werd alleen maar kwijt gereden en als het niet erger kon maakte ik ook nog een enorme auto wheely die ik niet meer kon houden zo als er heel veel haden gezien en ik van het gas af moest dat was echt kut :L
maar ja hier wat fotos van toen ik op die meeting was
en de natuurlijk de foto van de blunder
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa5.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa4.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa2.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa3.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/IMG011.jpg[/ir]
maarja dus niks gewonnen maar weer wel tips gekregen hoe ik hem beter kan afstellen omdat hij onder in toeren erg kut loopt.
een paar weken later wilde ik een andere uitlaat gaan halen ik wilde een pro race pijp of een yasuni c21
uiteindelijk had ik de c21 black edition gekocht
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s45.jpg[/ir]
een wereld van verschil moet ik eerlijk zeggen hij trekt nu veel beter op en heeft nu een hoger toeren berijk 13400 om precies te zijn.
ja na een aantal keer rijden op het industriterrein brak in eens mijn v riem en daar ging mijn mijn malossi kevlar x belt helemaan aan stukken
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s46.jpg[/ir]
toen was ook nog die riem achter mijn vario gekomen en waren mijn vario gelijder ook kapot 2 dagen later riem en gelijders besteld en een revisieset voor mijn carburateur.
toen alles weer schoon gemaakt en weer in elkaar gezet.
toen had ik mijn carburateur maar is onder handen genomen helemaal uit elkaar gedraaid en gereviceerd met een keihin revisie set toen ook mijn carb van binnengepolijst en ook meteen mijn wig gepolijst
hier wat fotos
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aaa1.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aaa2.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aaa3.jpg[/ir]
groeps foto :W
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aaa5.jpg[/ir]
dit was het weer voor vandaag tot de volgende update laterzzzz
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/puch.jpg[/ir]
ja na dat ik een keer naar een meeting was geweest was ik helemaal verkocht en wilde ik ook een sprint scooter maken.
maar dan wilde ik geen aerox maar een aprilia sr
toen had ik op internet een sr in onderdelen gekocht zo moest hij er ooit hebben uitgezien voor dat ik hem kocht.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap1.jpg[/ir]
ja zo wilde ik hem natuurlijk niet laten.
een paar weken later had ik ook maar een minarelli blok gekocht ja want zonder rijd zo moeilijk
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap2.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap3.jpg[/ir]
toen ben ik het frame maar even kaal gaan maken om het te kunnen spuiten ( echt een kut werk )
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap4.jpg[/ir]
toen even ik elkaar gezet om te kijke welke kappen ik er op wilde en of het een beetje paste allemaal.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap5.jpg[/ir]
toen nog even het blok lopend gemaakt.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap6.jpg[/ir]
toen had ik een probleem ik had een blok met trommel rem en ik had een achtervelg voor schijfrem en een achter rem klauw toen zaten er 2 dingen op of een andere velg kopen of van trommelrem schijfrem maken.
dus het werd het 2de.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap7.jpg[/ir]
even carters aangepast en en beugel gemaakt voor mijn remklauw.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap8.jpg[/ir]
ja toen het helemaal werkte was het tijd om het blok onderhanden te nemen. helemaal uit elkaar gehaald en gereviceerd.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap9.jpg[/ir]
ja toen even wat onderdelen besteld.
ondertussen ben ik maar aan het kap werk begonnen ik wilde een speciale achter kap maken een beetje racy.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap10.jpg[/ir]
eerst bedach wat ik precies wilde en toen begonnen. toen heel veel gepurt.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap11.jpg[/ir]
ook wilde ik mijn voorkap iets anders maken dus heb ik er de onderkant vanaf gehaald zodat je mijn frame ook meer ziet.
en toen heeeeeeeeeeel veel schuren :'(
ondertussen had ik al wat onderdelen binne gekregen.
zoals mijn top performance vertandings deksel.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap12.jpg[/I
R]
en de echte kracht bron mijn metrakit pro race 2 cilinder 9||6
en natuurlijk ook een pro race 2 krukas :W
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap13.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s18.jpg[/ir]
ik ben nog druk bezig met mijn scooter en ik ga binne kort weer verder met mijn forum laterz
hier ben ik weer met wat nieuwe updates
toen ik die nieuwe pro race 2 had gekocht lag mijn blok helemaal uitelkaar dus ja waarom dan niet meteen mijn carters tunen toen is mijn pa samen met zijn dremel druk bezig geweest om mijn carters maximaal te tunen.
dit was voor
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap14.jpg[/ir]
dit is na :W
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap15.jpg[/ir]
hier een foto van wat toen mijn setup was:
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap16.jpg[/ir]
metrakit pro race 2 cilinder
metrakit pro race 2 krukas
metrakit ecologic uitlaat hometuned
21 mm dellorto carburateur
home made 21 mm recht spruitstuk
top nardo vertandings deksel
malossi vin var
mhr 2000 vario
orgi membraam met polini kleppen
orgi koppeling
stage 6 filter
toen had ik ook maar mijn waterpomp gereviceerd en gepolijst en gefreest
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap17.jpg[/ir]
hier een totaal foto van hoe mijn blok toen was
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap18.jpg[/ir]
update 1
na wat polyesterwerk en heel veel plamuren begint het al ergens op te lijken
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap19.jpg[/ir]
ja omdat ik mijn frame helemaal blank had gemaakt ging mijn frame al wat roesten en dat wilde ik niet hebben :'( dus meteen weg geschuurd en toen maar alvast wat kappen en mijn frame gespoten
metalic oranje (orginele aprilia kleur)
en parelmoer zilver
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap20.jpg[/ir]
ziet er goed uit :W
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap21.jpg[/ir]
het spuitwerk ik goed gelukt ( met dank aan mijn vader 8))
toen alles weer in elkaar gaan zetten.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap22.jpg[/ir]
een tijd je later was ik die 21 mm dellorto een beetje beu
toen had ik een 24 mm stage 6 pwk met powerjet samen met een malossi recht spruitstuk gekocht van danny phantom.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap23.jpg[/ir]
ja het is best een groot verschil met een 21 mm
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap24.jpg[/ir]
ja maar ik had dan nog geen wig om mijn recht spruitstuk op te zetten dus heb ik meteen maar een sp racing wig gekocht en ja waarom dan niet meteen een stage 6 V-FORCE membraam 9||6
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap25.jpg[/ir]
na wat keren gereden te hebben stopte mijn orginele ontsteking er mee dus ben ik een hpi 2006 binnenrotor ontsteking gaan halen.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap26.jpg[/ir]
omdat ik mijn powerfilter net nieuw had gekocht voor die 21 mm dellorto en hij niet op die 24 mm stage 6 paste moest ik hem flink aanpassen zodat hij op die 24 mm paste.
maar uit eindelijk was dan ook niet echt alles hij viel er steeds vanaf en sluite niet goed af toen had ik een stage 6 dubbellaags filter gehaald en die paste wel. toen ik die op internet wilde bestelle zag ik ook een mooi chrome cross stuur en een chrome stuur clamp van str8
dat leek me ook wel mooi staan op mijn sr dus had ik die ook besteld.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/ap27.jpg[/ir]
update 2
toen even mijn stuurtje en clamp erop gezet en meteen mijn remhevel (zelfgemaakt) en rempotjes gepolijst
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa1.jpg[/ir]
en natuurlijk ook nog wat aan mijn achterkant geschuurd en meteen gezorgt dat hij goed op mijn frame vast zat.
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s42.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s41.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s43.jpg[/ir]
en wat leuke stickers voor op mijn spatbord laten maken
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s44.jpg[/ir]
ik wilde eigelijk wel eens weten hoe warm mijn kvs werd en hoeveel toeren mijn blokje draaide dus heb ik een koso lcd toeren/temperatuur meter gekocht
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/tell.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/drll.jpg[/ir]
echt een leuk dingetje
een tijdje later zag ik op scootertuning.net dat het een demo sprint in heerle was op koninginnedag en het leek me wel leuk om daar mee mee te doen en voor de eerste keer te gaan sprinte met mijn sr
en meteen even kijke wat hij tegenover die andere scooters deed.
het ging niet zo als ik had verwacht want ik werd alleen maar kwijt gereden en als het niet erger kon maakte ik ook nog een enorme auto wheely die ik niet meer kon houden zo als er heel veel haden gezien en ik van het gas af moest dat was echt kut :L
maar ja hier wat fotos van toen ik op die meeting was
en de natuurlijk de foto van de blunder
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa5.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa4.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa2.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aa3.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/IMG011.jpg[/ir]
maarja dus niks gewonnen maar weer wel tips gekregen hoe ik hem beter kan afstellen omdat hij onder in toeren erg kut loopt.
een paar weken later wilde ik een andere uitlaat gaan halen ik wilde een pro race pijp of een yasuni c21
uiteindelijk had ik de c21 black edition gekocht
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s45.jpg[/ir]
een wereld van verschil moet ik eerlijk zeggen hij trekt nu veel beter op en heeft nu een hoger toeren berijk 13400 om precies te zijn.
ja na een aantal keer rijden op het industriterrein brak in eens mijn v riem en daar ging mijn mijn malossi kevlar x belt helemaan aan stukken
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/s46.jpg[/ir]
toen was ook nog die riem achter mijn vario gekomen en waren mijn vario gelijder ook kapot 2 dagen later riem en gelijders besteld en een revisieset voor mijn carburateur.
toen alles weer schoon gemaakt en weer in elkaar gezet.
toen had ik mijn carburateur maar is onder handen genomen helemaal uit elkaar gedraaid en gereviceerd met een keihin revisie set toen ook mijn carb van binnengepolijst en ook meteen mijn wig gepolijst
hier wat fotos
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aaa1.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aaa2.jpg[/ir]
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aaa3.jpg[/ir]
groeps foto :W
[ir]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/michelmetrakit/aaa5.jpg[/ir]
dit was het weer voor vandaag tot de volgende update laterzzzz
Last edited: