Pro Race 2 Firefox

Realtjuh

Pro Race Fox
Hallo mede beunhazen

Ik ben Robbert, 18 jaar oud en woon in Enschede

Na lang te hebben getwijveld over een project page ben ik er toch maar aan begonnen :D

Toen ik 15 en een half was:p kocht ik mezelf een beta ark. Hij stond tekoop voor 750 euro en ik vond het allemaal helemaal geweldig. Eenmaal thuis moest het ding natuurlijk aan een kettingslot. Toen ik eindelijk 16 werd, mocht ik er wat meer mee. Ik ging af en toe beetje rond toeren, je koopt een ander uitlaatje, ander carburateurtje... je kent het wel. Eindresultaat was een scooter die niet harder ging dan 72 met plat liggen erbij... Niet echt een suc6 dus
Hier foto’s

2co0c2f.jpg


2dqoftl.jpg


Toen heb ik deze scooter voor een goeie prijs kunnen verkopen en 2 maand later kocht ik me een firefox. Ik heb er geen fotos meer van.

Er begon iets te kriebelen. Ik was met een vriend vna me mee geweest naar een meeting met zijn sprint scooter. Wat ik daar zag, en dat geluid van die scooters... Ik MOEST er zo 1 hebben. Dus ik begon met sparen en kocht me wat onderdelen

Metrakit Pro Race 2
Metrakit Pro Race as pen 12
SD Carters XSH max
Bidalot c20
MHR vl14
MHR Kevlar v-snaar
MHR Vario 2005
MHR Deltaclutch
HPI 2004
Stage 6 24mm


En nog wat optisch spul zoals een Sebac veer, een TP carterkap en SR velgjes.

3yw7fxi.jpg


Hier het blokje met de pijp en carb erop
43mvcs7.jpg


Om de een of andere reden begon ik als een idioot gekke dingen te bedenken zoals een aerox buddy op een firefox en een aerox radiateur op een firefox. En wat doe je dan?
Juist ja, je gaat slijpen en lassen met als eindresultaat:

3yoe929.jpg


Ik snap nog steeds niet wat ik er mooi aan vond. Misschien was het ’t idee dat ik origineel wou zijn. 1 Ding is zeker, origineel was het... ik snapte later ook waarom 8P
2n1dmqg.jpg


Op gegeven moment had ik de gelegenheid om mee te gaan naar een sprint meeting @ Best. Ik vond het helemaal geweldig dus ik maakte me er klaar voor. Paar sprintjes gemaakt, alles verloren, ding trok niet op en het weer zat ook nog eens tegen.

Hier een mooi scherpe foto. En NEE, dat kwam niet door dat het een highspeed camera was:p
4i3y6hu.jpg


Een foto aan de start
3z20x09.jpg



Eenmaal thuis gekomen was ik natuurlijk helemaal depressief omdat ik niks gewonnen had en de scooter pas op 50 meter na de start lekker liep. Ook besloot ik wat aan het uiterlijk te doen namelijk een m stuurtje, en aantal dingetjes gepolijst wat tot een redelijk net restultaat kwam.

Ook nieuw hebo tellertje
472aohz.jpg


En nog 1 van de andere kant
30v0gh3.jpg


En een leuk koel ding voor me radiateur
48nq5wo.jpg




Uiteindelijk toch maar doorgespaard voor een bijna compleet nieuwe setup. Want de problemen van de lekkende carburateur, het niet optrekken en nog veel meer werden me teveel. Dus de pruttel verkocht, het was tijd voor het betere werk.
Nieuwe Huidige setup

Metrakit Pro Race 2
Metrakit Pro Race pen 12
Metrakit Pro Race III (Onderlangs)
MHR Overrange 2005
MHR Deltaclutch
MHR Wingbell
MHR Eprom
MHR Pia recht spruit
MHR 13/44
Keihin 28 (echte)
XSH 2.0 wig
V-Force 3
TP Vertandings deksel

En nog wat dingen gedaan en gekocht zoals nieuw filtertje, paddock stand subframe verlast.

Foto’s van de nieuwe setup gemonteerd @ scooter

DE krachtbron
4cabnsh.jpg


En nog 1tje van totaal overzicht van de scooter
433kzut.jpg



Na een tijdje zelf geprutst en zelf afgesteld te hebben aan het hok werd het eens tijd om een afspraak te regelen bij Marco om ff te kijken hoeveel er nou echt uit te halen is.

Zo gezegd zo gedaan, Thys aKa Pikeheat kwam mij ophalen met de aanhanger, ding in geladen en met 90 in ze 2 en een vlinke verbrandings stank reden we naar XSH.

Scooter kwam daar binnen met 16,7 PK. Niet heel slecht maar dat kon natuurlijk beter. Er werd mij verteld dat de zuiger waar ik mee rijd nodig toe was aan vervanging. Dan zou de score ook omhoog gaan .Ik werd geholpen door Plantje, Marco en Pikeheat.
Paar foto’s van het banken:

Scooter op de bank
2z6glzt.jpg


Scooter + Marco op de bank
2hpmycn.jpg


Door de hitte werd mijn glimglim gepolijste uitlaat blauw, best tof ;W
2nvdlky.jpg


Na een beetje gesleuteld te hebben kwam er een geblokkeerde score uit van 17,8 PK
Grafiekje:

2qv9ket.jpg



We waren inmiddels 2 en half uur aan het banken, en dat was het moment waarop Marco de shop verliet. Thys was nu degene die de bank bestuurde, en je raad het al :p het ging helemaal mis! Net op het eind toen we gingen proberen om nog meer vermogen eruit te halen gebeurde er iets op de laptop waardoor hij geen grafieken meer doorgaf, en dus ook geen uitdraai daarvan heb!!
Erg jammer, maar de ogen van ons zagen het vermogen tellertje af en toe even over de 18 PK heen schieten. Toen die dag nog een afgedraaide half poullie en een membraanophoog plaat gekocht.
Na het banken was ik een beetje bang om te gaan rijden. Toch maar even gedaan, hij was veel feller dan voor het banken.

Natuurlijk zijn er ook een paar filmpjes gemaakt van het banken:

Plantje op de bromfiets
http://www.youtube.com/watch?v=Co41G1O3N64

En natuurlijk moest Thys nog even het gas los trekken
http://www.youtube.com/watch?v=pcEWFxDUu2s



Een weekje later bood een vriend van mij een Firefox te koop aan. Deze was 300 euro en had rotte kappen en een DD blokje noem maar op. Na even nadenken had ik de scooter gekocht, met als doel dat daar mijn sprintblok onder moest komen zodat ik er kappen op kon zetten en het er ook nog een beetje leuk uitzag!

Ding eenmaal thuis kon ik aan de slag met de kappen. Achterkap eerst maar eens aan elkaar gepolyester en geplamuurd (ding was in 2 stukken gebroken) en toen het achterlicht dicht gemaakt. Aan de voorkant zijn de knipperlichten dicht gemaakt.

Na even schuren gaf het dit resultaat

Voorkap
2mzgjso.jpg


Achterkap
2mhgepc.jpg


En het blokje van het ene frame afgehaald om te monteren onder het andere frame
2zpqp0j.jpg


Clamp af laten draaien en beide clamps gepolijst
3496r1h.jpg



Toen werd ik wel erg nieuwschierig naar hoe hij eruit zou zien als ik er een paar kapjes op zet en het stuurtje monteer. Snel ff gedaan en paar fototjes gemaakt

Stuurtje
405dlvn.jpg


Linkerkant
2pqnza0.jpg


Rechterkant (let niet op die zwarte uitgeveegte verfvlek :p)
2ikwqci.jpg


Onder tussen ook even een waterpomphuis alternatief gemaakt, wel leuke afwerking vind ik zelf
405rnz5.jpg


Ik werd nog nieuwschieriger dus vond ik het tijd om de scooter af te bouwen met alles erop en eraan, en de voorovork max verlaagd.

Zijkant
2nk711z.jpg


Schuinachter
4c1jl8z.jpg


Schuinvoor (slechte pic)
29pt3fa.jpg


En nog een foto schuinachter
2igkt94.jpg


Na een paar daagjes getwijveld te hebben, heb ik toch maar besloten om met de scooter even achterlangs te gaan om even te kijken hoe hij rijd.
Hij reed niet echt erg lekker, dit kwam omdat er uitlaat boutjes los trilde en hij dus op t laatst een centimeter onder de cilinder hing, wat een flink kabaal gaf.
Maar voordat gebeurd wel dus ff paar keer heen en weer gereden.

Filmpje (klote kwaliteit)
http://www.youtube.com/watch?v=k0FYxYRjFP4

Foto’s van sprinthouding :p
2uz6u6s.jpg


En de bocht kreeg weer een ander kleurtje. Dit keer licht blauw. Het heeft wel wat.
490y05k.jpg




Dit was het voor deze keer. Binnenkort weer een nieuwe update over de kleurtjes die de scooter moet gaan krijgen. Alles word geupdate in de eerste post.

En ik heb besloten om vanaf nu alleen nog foto’s te maken met de digitale camera, want zoals je misschien zelf al is opgevallen zijn de eerste paar foto’s niet van de beste kwaliteit. Sorry hiervoor!

Gr Robbert

Update 12-3-2007


Vandaag wou ik ff wat filmpjes maken van 't hok..
Eerst natuurlijk ff lekker opgewarmt, paar keer rustig heen en weer... en toen we een filmpje wouden maken... ging het fout..
Ik trok het gas vol open, reed tegen de 100 kmh en toen gebeurde het...
Hij vloog enorm in de toeren en daarna viel die ineens uit en stond ik stil... Natuurlijk vlink vloeken en doen, maar toen ik ff rond de scooter had gelopen viel op dat er olie/benzine mengsel achter de ontsteking vandaan kwam, lekker keerring dus waarschijnlijk! Maar kben ook bang dat doordat hij ineens zoveel lucht aan trok, en dus geen benzine.. dat hij misschien vegen heeft gemaakt in de cilinder. Omdat hij ook plots stil stond, daarna kon ik nog wel kicken, maar totaal geen compressie 8P

Vandaag of morgen maar eens kijken wat er nou werkelijk gebeurt is, alleen hebk weinig zin om de boel weer los te trekken omdat het allemaal net perfect is afgesteld op de bank en goed in elkaar zat.
Sowieso moet de ontsteking eraf, maar of ik de cilinder eraf haal weet ik nog niet.

Foto's van het kleine drama volgen snel :p


Zoals eerder vandaag gezegt volgend hier de drama foto's
de zuiger is er slecht aan toe, en aan de cilinder zitten een aantal vlekjes op preciesdezelfde veegvlakken als de zuiger. 1 daarvan voelt ruwer aan dan de nicasil

Fotos van de zuiger
4fzg5rr.jpg


Intotaal zaten er 3 van dat soort vegen op
Dit was toch wel de ergste, de zuigerveer is er helemaal ingesmolten
3yo4lqs.jpg


En tot slot de cilinder, de vlek heb ik ff rood omcirkeld
2a00vhj.jpg


En nog 1
35kk6xi.jpg


Wat de reden is van de drek bij me ontsteking weet ik ook nog niet zeker:p
of iets met de keerring, of zoals ik net hoorde een uitlaat kwab

De hele schaal was gepolijst, rechts zie je nu alleen maar zwart
43q46le.jpg


Zwarte ontsteking
46zckxy.jpg



Wat me nu te doen staat is dus een nieuwe zuiger halen, en misschien dat de cilinder voor een hoon beurtje moet, maar omdat ik dus geen heb hoe dat vlekje uitmaakt op een nieuwe zuiger, weet ik dus niet wat ik ermee moet!

Volgende keer hopelijk een leuke update :D


Update 27-3-2007

In het verleden had ik al diverse tellertjes versleten. Moge het zijn dat het de kwaliteit was, of de manier was waarop ze door mij behandeld werden doet er niet toe :D
Het werd maar eens tijd dat ik een goeie teller ging aanschaffen zodat ik in het vervolg de temp. en toeren netjes in de gaten kan houden en hopelijk daarmee kan voorkomen dat hij nog een keer warmloopt :p

Daarom een mooie AIM (en ja.. deze doet het)
3zqg5sn.jpg


En tot slot leek het mij wel leuk om een achterstaaf te hebben, dus ben eens gaan tekenen, meten, en laten maken. Het is een 40cm lange ALU achterstaaf. Of ik deze ga gebruiken is nog niet zeker, eerst eens kijken of het wat is, en natuurlijk polijsten :p
Foto
4hs69w8.jpg


Het plan was om vorige week alles naar de coater te brengen, maar dat ging niet door... dat geeft mij nog wat extra tijd om over de kleurtjes na te denken!
Als iemand nog een leuk idee heeft hoor ik het graag!

Dit was het voor vandaag
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hijs vet robbie:winner:

ik kan me nog herrineren dat je kvs slangen verkeerd had aangesloten:D :winner:

hoop tegen je kunnen sprinten:p
 
Last edited:
Ja, mag dan toch eindelijk eens #1 zeggen, en deze is het waard Robbert ;)
Echt vet, en we rijden in de toekomst zeker nog een sprintje!
En tot binnenkort, 't kriebelt ook weer bij mij ;)

Of toch niet, ffs :p
 
Netjes man .. :)

Heb vraagje he.. Heb jij gewoon een Firefox remklauw voor zitten bij die SR voorvelg?
Heb namelijk ook SR velgen op Firefox, alleen Aerox & SR klauwen passen al nie 8P

Suc6 er verder nog mee!
 
Aaait, eindelijk een page aangemaakt :)
Meneer met oog voor detail dus komt goed denks ^^

Straks ff klokken met CBR he! xD
 
Netjes man .. :)

Heb vraagje he.. Heb jij gewoon een Firefox remklauw voor zitten bij die SR voorvelg?
Heb namelijk ook SR velgen op Firefox, alleen Aerox & SR klauwen passen al nie 8P

Suc6 er verder nog mee!

Ja ik heb gewoon me std firefox remklauw. doet het prima


De rest bedankt voor Reacties :D

Kleurtje blijft nog eventjes geheim :p de ondergrond word iig een donkere kleur:p

en hoelang de tailpipe zo mooi blauw blijft is denk ik ff afwachten... kan maar zo dat hij zwart gaat worden :p
 
ziet er goed uit man.. uitlaatje is ook best vet nu die zo blauw verkleurt :)
ik houd em in de gaten

oja die lekkende carb was tog niet een 28 0ko he?
 
Back
Top