Realtjuh
Pro Race Fox
Hallo mede beunhazen
Ik ben Robbert, 18 jaar oud en woon in Enschede
Na lang te hebben getwijveld over een project page ben ik er toch maar aan begonnen
Toen ik 15 en een half was kocht ik mezelf een beta ark. Hij stond tekoop voor 750 euro en ik vond het allemaal helemaal geweldig. Eenmaal thuis moest het ding natuurlijk aan een kettingslot. Toen ik eindelijk 16 werd, mocht ik er wat meer mee. Ik ging af en toe beetje rond toeren, je koopt een ander uitlaatje, ander carburateurtje... je kent het wel. Eindresultaat was een scooter die niet harder ging dan 72 met plat liggen erbij... Niet echt een suc6 dus
Hier foto’s
Toen heb ik deze scooter voor een goeie prijs kunnen verkopen en 2 maand later kocht ik me een firefox. Ik heb er geen fotos meer van.
Er begon iets te kriebelen. Ik was met een vriend vna me mee geweest naar een meeting met zijn sprint scooter. Wat ik daar zag, en dat geluid van die scooters... Ik MOEST er zo 1 hebben. Dus ik begon met sparen en kocht me wat onderdelen
Metrakit Pro Race 2
Metrakit Pro Race as pen 12
SD Carters XSH max
Bidalot c20
MHR vl14
MHR Kevlar v-snaar
MHR Vario 2005
MHR Deltaclutch
HPI 2004
Stage 6 24mm
En nog wat optisch spul zoals een Sebac veer, een TP carterkap en SR velgjes.
Hier het blokje met de pijp en carb erop
Om de een of andere reden begon ik als een idioot gekke dingen te bedenken zoals een aerox buddy op een firefox en een aerox radiateur op een firefox. En wat doe je dan?
Juist ja, je gaat slijpen en lassen met als eindresultaat:
Ik snap nog steeds niet wat ik er mooi aan vond. Misschien was het ’t idee dat ik origineel wou zijn. 1 Ding is zeker, origineel was het... ik snapte later ook waarom 8P
Op gegeven moment had ik de gelegenheid om mee te gaan naar een sprint meeting @ Best. Ik vond het helemaal geweldig dus ik maakte me er klaar voor. Paar sprintjes gemaakt, alles verloren, ding trok niet op en het weer zat ook nog eens tegen.
Hier een mooi scherpe foto. En NEE, dat kwam niet door dat het een highspeed camera was
Een foto aan de start
Eenmaal thuis gekomen was ik natuurlijk helemaal depressief omdat ik niks gewonnen had en de scooter pas op 50 meter na de start lekker liep. Ook besloot ik wat aan het uiterlijk te doen namelijk een m stuurtje, en aantal dingetjes gepolijst wat tot een redelijk net restultaat kwam.
Ook nieuw hebo tellertje
En nog 1 van de andere kant
En een leuk koel ding voor me radiateur
Uiteindelijk toch maar doorgespaard voor een bijna compleet nieuwe setup. Want de problemen van de lekkende carburateur, het niet optrekken en nog veel meer werden me teveel. Dus de pruttel verkocht, het was tijd voor het betere werk.
Nieuwe Huidige setup
Metrakit Pro Race 2
Metrakit Pro Race pen 12
Metrakit Pro Race III (Onderlangs)
MHR Overrange 2005
MHR Deltaclutch
MHR Wingbell
MHR Eprom
MHR Pia recht spruit
MHR 13/44
Keihin 28 (echte)
XSH 2.0 wig
V-Force 3
TP Vertandings deksel
En nog wat dingen gedaan en gekocht zoals nieuw filtertje, paddock stand subframe verlast.
Foto’s van de nieuwe setup gemonteerd @ scooter
DE krachtbron
En nog 1tje van totaal overzicht van de scooter
Na een tijdje zelf geprutst en zelf afgesteld te hebben aan het hok werd het eens tijd om een afspraak te regelen bij Marco om ff te kijken hoeveel er nou echt uit te halen is.
Zo gezegd zo gedaan, Thys aKa Pikeheat kwam mij ophalen met de aanhanger, ding in geladen en met 90 in ze 2 en een vlinke verbrandings stank reden we naar XSH.
Scooter kwam daar binnen met 16,7 PK. Niet heel slecht maar dat kon natuurlijk beter. Er werd mij verteld dat de zuiger waar ik mee rijd nodig toe was aan vervanging. Dan zou de score ook omhoog gaan .Ik werd geholpen door Plantje, Marco en Pikeheat.
Paar foto’s van het banken:
Scooter op de bank
Scooter + Marco op de bank
Door de hitte werd mijn glimglim gepolijste uitlaat blauw, best tof ;W
Na een beetje gesleuteld te hebben kwam er een geblokkeerde score uit van 17,8 PK
Grafiekje:
We waren inmiddels 2 en half uur aan het banken, en dat was het moment waarop Marco de shop verliet. Thys was nu degene die de bank bestuurde, en je raad het al het ging helemaal mis! Net op het eind toen we gingen proberen om nog meer vermogen eruit te halen gebeurde er iets op de laptop waardoor hij geen grafieken meer doorgaf, en dus ook geen uitdraai daarvan heb!!
Erg jammer, maar de ogen van ons zagen het vermogen tellertje af en toe even over de 18 PK heen schieten. Toen die dag nog een afgedraaide half poullie en een membraanophoog plaat gekocht.
Na het banken was ik een beetje bang om te gaan rijden. Toch maar even gedaan, hij was veel feller dan voor het banken.
Natuurlijk zijn er ook een paar filmpjes gemaakt van het banken:
Plantje op de bromfiets
http://www.youtube.com/watch?v=Co41G1O3N64
En natuurlijk moest Thys nog even het gas los trekken
http://www.youtube.com/watch?v=pcEWFxDUu2s
Een weekje later bood een vriend van mij een Firefox te koop aan. Deze was 300 euro en had rotte kappen en een DD blokje noem maar op. Na even nadenken had ik de scooter gekocht, met als doel dat daar mijn sprintblok onder moest komen zodat ik er kappen op kon zetten en het er ook nog een beetje leuk uitzag!
Ding eenmaal thuis kon ik aan de slag met de kappen. Achterkap eerst maar eens aan elkaar gepolyester en geplamuurd (ding was in 2 stukken gebroken) en toen het achterlicht dicht gemaakt. Aan de voorkant zijn de knipperlichten dicht gemaakt.
Na even schuren gaf het dit resultaat
Voorkap
Achterkap
En het blokje van het ene frame afgehaald om te monteren onder het andere frame
Clamp af laten draaien en beide clamps gepolijst
Toen werd ik wel erg nieuwschierig naar hoe hij eruit zou zien als ik er een paar kapjes op zet en het stuurtje monteer. Snel ff gedaan en paar fototjes gemaakt
Stuurtje
Linkerkant
Rechterkant (let niet op die zwarte uitgeveegte verfvlek )
Onder tussen ook even een waterpomphuis alternatief gemaakt, wel leuke afwerking vind ik zelf
Ik werd nog nieuwschieriger dus vond ik het tijd om de scooter af te bouwen met alles erop en eraan, en de voorovork max verlaagd.
Zijkant
Schuinachter
Schuinvoor (slechte pic)
En nog een foto schuinachter
Na een paar daagjes getwijveld te hebben, heb ik toch maar besloten om met de scooter even achterlangs te gaan om even te kijken hoe hij rijd.
Hij reed niet echt erg lekker, dit kwam omdat er uitlaat boutjes los trilde en hij dus op t laatst een centimeter onder de cilinder hing, wat een flink kabaal gaf.
Maar voordat gebeurd wel dus ff paar keer heen en weer gereden.
Filmpje (klote kwaliteit)
http://www.youtube.com/watch?v=k0FYxYRjFP4
Foto’s van sprinthouding
En de bocht kreeg weer een ander kleurtje. Dit keer licht blauw. Het heeft wel wat.
Dit was het voor deze keer. Binnenkort weer een nieuwe update over de kleurtjes die de scooter moet gaan krijgen. Alles word geupdate in de eerste post.
En ik heb besloten om vanaf nu alleen nog foto’s te maken met de digitale camera, want zoals je misschien zelf al is opgevallen zijn de eerste paar foto’s niet van de beste kwaliteit. Sorry hiervoor!
Gr Robbert
Update 12-3-2007
Vandaag wou ik ff wat filmpjes maken van 't hok..
Eerst natuurlijk ff lekker opgewarmt, paar keer rustig heen en weer... en toen we een filmpje wouden maken... ging het fout..
Ik trok het gas vol open, reed tegen de 100 kmh en toen gebeurde het...
Hij vloog enorm in de toeren en daarna viel die ineens uit en stond ik stil... Natuurlijk vlink vloeken en doen, maar toen ik ff rond de scooter had gelopen viel op dat er olie/benzine mengsel achter de ontsteking vandaan kwam, lekker keerring dus waarschijnlijk! Maar kben ook bang dat doordat hij ineens zoveel lucht aan trok, en dus geen benzine.. dat hij misschien vegen heeft gemaakt in de cilinder. Omdat hij ook plots stil stond, daarna kon ik nog wel kicken, maar totaal geen compressie 8P
Vandaag of morgen maar eens kijken wat er nou werkelijk gebeurt is, alleen hebk weinig zin om de boel weer los te trekken omdat het allemaal net perfect is afgesteld op de bank en goed in elkaar zat.
Sowieso moet de ontsteking eraf, maar of ik de cilinder eraf haal weet ik nog niet.
Foto's van het kleine drama volgen snel
Zoals eerder vandaag gezegt volgend hier de drama foto's
de zuiger is er slecht aan toe, en aan de cilinder zitten een aantal vlekjes op preciesdezelfde veegvlakken als de zuiger. 1 daarvan voelt ruwer aan dan de nicasil
Fotos van de zuiger
Intotaal zaten er 3 van dat soort vegen op
Dit was toch wel de ergste, de zuigerveer is er helemaal ingesmolten
En tot slot de cilinder, de vlek heb ik ff rood omcirkeld
En nog 1
Wat de reden is van de drek bij me ontsteking weet ik ook nog niet zeker
of iets met de keerring, of zoals ik net hoorde een uitlaat kwab
De hele schaal was gepolijst, rechts zie je nu alleen maar zwart
Zwarte ontsteking
Wat me nu te doen staat is dus een nieuwe zuiger halen, en misschien dat de cilinder voor een hoon beurtje moet, maar omdat ik dus geen heb hoe dat vlekje uitmaakt op een nieuwe zuiger, weet ik dus niet wat ik ermee moet!
Volgende keer hopelijk een leuke update
Update 27-3-2007
In het verleden had ik al diverse tellertjes versleten. Moge het zijn dat het de kwaliteit was, of de manier was waarop ze door mij behandeld werden doet er niet toe
Het werd maar eens tijd dat ik een goeie teller ging aanschaffen zodat ik in het vervolg de temp. en toeren netjes in de gaten kan houden en hopelijk daarmee kan voorkomen dat hij nog een keer warmloopt
Daarom een mooie AIM (en ja.. deze doet het)
En tot slot leek het mij wel leuk om een achterstaaf te hebben, dus ben eens gaan tekenen, meten, en laten maken. Het is een 40cm lange ALU achterstaaf. Of ik deze ga gebruiken is nog niet zeker, eerst eens kijken of het wat is, en natuurlijk polijsten
Foto
Het plan was om vorige week alles naar de coater te brengen, maar dat ging niet door... dat geeft mij nog wat extra tijd om over de kleurtjes na te denken!
Als iemand nog een leuk idee heeft hoor ik het graag!
Dit was het voor vandaag
Ik ben Robbert, 18 jaar oud en woon in Enschede
Na lang te hebben getwijveld over een project page ben ik er toch maar aan begonnen
Toen ik 15 en een half was kocht ik mezelf een beta ark. Hij stond tekoop voor 750 euro en ik vond het allemaal helemaal geweldig. Eenmaal thuis moest het ding natuurlijk aan een kettingslot. Toen ik eindelijk 16 werd, mocht ik er wat meer mee. Ik ging af en toe beetje rond toeren, je koopt een ander uitlaatje, ander carburateurtje... je kent het wel. Eindresultaat was een scooter die niet harder ging dan 72 met plat liggen erbij... Niet echt een suc6 dus
Hier foto’s
Toen heb ik deze scooter voor een goeie prijs kunnen verkopen en 2 maand later kocht ik me een firefox. Ik heb er geen fotos meer van.
Er begon iets te kriebelen. Ik was met een vriend vna me mee geweest naar een meeting met zijn sprint scooter. Wat ik daar zag, en dat geluid van die scooters... Ik MOEST er zo 1 hebben. Dus ik begon met sparen en kocht me wat onderdelen
Metrakit Pro Race 2
Metrakit Pro Race as pen 12
SD Carters XSH max
Bidalot c20
MHR vl14
MHR Kevlar v-snaar
MHR Vario 2005
MHR Deltaclutch
HPI 2004
Stage 6 24mm
En nog wat optisch spul zoals een Sebac veer, een TP carterkap en SR velgjes.
Hier het blokje met de pijp en carb erop
Om de een of andere reden begon ik als een idioot gekke dingen te bedenken zoals een aerox buddy op een firefox en een aerox radiateur op een firefox. En wat doe je dan?
Juist ja, je gaat slijpen en lassen met als eindresultaat:
Ik snap nog steeds niet wat ik er mooi aan vond. Misschien was het ’t idee dat ik origineel wou zijn. 1 Ding is zeker, origineel was het... ik snapte later ook waarom 8P
Op gegeven moment had ik de gelegenheid om mee te gaan naar een sprint meeting @ Best. Ik vond het helemaal geweldig dus ik maakte me er klaar voor. Paar sprintjes gemaakt, alles verloren, ding trok niet op en het weer zat ook nog eens tegen.
Hier een mooi scherpe foto. En NEE, dat kwam niet door dat het een highspeed camera was
Een foto aan de start
Eenmaal thuis gekomen was ik natuurlijk helemaal depressief omdat ik niks gewonnen had en de scooter pas op 50 meter na de start lekker liep. Ook besloot ik wat aan het uiterlijk te doen namelijk een m stuurtje, en aantal dingetjes gepolijst wat tot een redelijk net restultaat kwam.
Ook nieuw hebo tellertje
En nog 1 van de andere kant
En een leuk koel ding voor me radiateur
Uiteindelijk toch maar doorgespaard voor een bijna compleet nieuwe setup. Want de problemen van de lekkende carburateur, het niet optrekken en nog veel meer werden me teveel. Dus de pruttel verkocht, het was tijd voor het betere werk.
Nieuwe Huidige setup
Metrakit Pro Race 2
Metrakit Pro Race pen 12
Metrakit Pro Race III (Onderlangs)
MHR Overrange 2005
MHR Deltaclutch
MHR Wingbell
MHR Eprom
MHR Pia recht spruit
MHR 13/44
Keihin 28 (echte)
XSH 2.0 wig
V-Force 3
TP Vertandings deksel
En nog wat dingen gedaan en gekocht zoals nieuw filtertje, paddock stand subframe verlast.
Foto’s van de nieuwe setup gemonteerd @ scooter
DE krachtbron
En nog 1tje van totaal overzicht van de scooter
Na een tijdje zelf geprutst en zelf afgesteld te hebben aan het hok werd het eens tijd om een afspraak te regelen bij Marco om ff te kijken hoeveel er nou echt uit te halen is.
Zo gezegd zo gedaan, Thys aKa Pikeheat kwam mij ophalen met de aanhanger, ding in geladen en met 90 in ze 2 en een vlinke verbrandings stank reden we naar XSH.
Scooter kwam daar binnen met 16,7 PK. Niet heel slecht maar dat kon natuurlijk beter. Er werd mij verteld dat de zuiger waar ik mee rijd nodig toe was aan vervanging. Dan zou de score ook omhoog gaan .Ik werd geholpen door Plantje, Marco en Pikeheat.
Paar foto’s van het banken:
Scooter op de bank
Scooter + Marco op de bank
Door de hitte werd mijn glimglim gepolijste uitlaat blauw, best tof ;W
Na een beetje gesleuteld te hebben kwam er een geblokkeerde score uit van 17,8 PK
Grafiekje:
We waren inmiddels 2 en half uur aan het banken, en dat was het moment waarop Marco de shop verliet. Thys was nu degene die de bank bestuurde, en je raad het al het ging helemaal mis! Net op het eind toen we gingen proberen om nog meer vermogen eruit te halen gebeurde er iets op de laptop waardoor hij geen grafieken meer doorgaf, en dus ook geen uitdraai daarvan heb!!
Erg jammer, maar de ogen van ons zagen het vermogen tellertje af en toe even over de 18 PK heen schieten. Toen die dag nog een afgedraaide half poullie en een membraanophoog plaat gekocht.
Na het banken was ik een beetje bang om te gaan rijden. Toch maar even gedaan, hij was veel feller dan voor het banken.
Natuurlijk zijn er ook een paar filmpjes gemaakt van het banken:
Plantje op de bromfiets
http://www.youtube.com/watch?v=Co41G1O3N64
En natuurlijk moest Thys nog even het gas los trekken
http://www.youtube.com/watch?v=pcEWFxDUu2s
Een weekje later bood een vriend van mij een Firefox te koop aan. Deze was 300 euro en had rotte kappen en een DD blokje noem maar op. Na even nadenken had ik de scooter gekocht, met als doel dat daar mijn sprintblok onder moest komen zodat ik er kappen op kon zetten en het er ook nog een beetje leuk uitzag!
Ding eenmaal thuis kon ik aan de slag met de kappen. Achterkap eerst maar eens aan elkaar gepolyester en geplamuurd (ding was in 2 stukken gebroken) en toen het achterlicht dicht gemaakt. Aan de voorkant zijn de knipperlichten dicht gemaakt.
Na even schuren gaf het dit resultaat
Voorkap
Achterkap
En het blokje van het ene frame afgehaald om te monteren onder het andere frame
Clamp af laten draaien en beide clamps gepolijst
Toen werd ik wel erg nieuwschierig naar hoe hij eruit zou zien als ik er een paar kapjes op zet en het stuurtje monteer. Snel ff gedaan en paar fototjes gemaakt
Stuurtje
Linkerkant
Rechterkant (let niet op die zwarte uitgeveegte verfvlek )
Onder tussen ook even een waterpomphuis alternatief gemaakt, wel leuke afwerking vind ik zelf
Ik werd nog nieuwschieriger dus vond ik het tijd om de scooter af te bouwen met alles erop en eraan, en de voorovork max verlaagd.
Zijkant
Schuinachter
Schuinvoor (slechte pic)
En nog een foto schuinachter
Na een paar daagjes getwijveld te hebben, heb ik toch maar besloten om met de scooter even achterlangs te gaan om even te kijken hoe hij rijd.
Hij reed niet echt erg lekker, dit kwam omdat er uitlaat boutjes los trilde en hij dus op t laatst een centimeter onder de cilinder hing, wat een flink kabaal gaf.
Maar voordat gebeurd wel dus ff paar keer heen en weer gereden.
Filmpje (klote kwaliteit)
http://www.youtube.com/watch?v=k0FYxYRjFP4
Foto’s van sprinthouding
En de bocht kreeg weer een ander kleurtje. Dit keer licht blauw. Het heeft wel wat.
Dit was het voor deze keer. Binnenkort weer een nieuwe update over de kleurtjes die de scooter moet gaan krijgen. Alles word geupdate in de eerste post.
En ik heb besloten om vanaf nu alleen nog foto’s te maken met de digitale camera, want zoals je misschien zelf al is opgevallen zijn de eerste paar foto’s niet van de beste kwaliteit. Sorry hiervoor!
Gr Robbert
Update 12-3-2007
Vandaag wou ik ff wat filmpjes maken van 't hok..
Eerst natuurlijk ff lekker opgewarmt, paar keer rustig heen en weer... en toen we een filmpje wouden maken... ging het fout..
Ik trok het gas vol open, reed tegen de 100 kmh en toen gebeurde het...
Hij vloog enorm in de toeren en daarna viel die ineens uit en stond ik stil... Natuurlijk vlink vloeken en doen, maar toen ik ff rond de scooter had gelopen viel op dat er olie/benzine mengsel achter de ontsteking vandaan kwam, lekker keerring dus waarschijnlijk! Maar kben ook bang dat doordat hij ineens zoveel lucht aan trok, en dus geen benzine.. dat hij misschien vegen heeft gemaakt in de cilinder. Omdat hij ook plots stil stond, daarna kon ik nog wel kicken, maar totaal geen compressie 8P
Vandaag of morgen maar eens kijken wat er nou werkelijk gebeurt is, alleen hebk weinig zin om de boel weer los te trekken omdat het allemaal net perfect is afgesteld op de bank en goed in elkaar zat.
Sowieso moet de ontsteking eraf, maar of ik de cilinder eraf haal weet ik nog niet.
Foto's van het kleine drama volgen snel
Zoals eerder vandaag gezegt volgend hier de drama foto's
de zuiger is er slecht aan toe, en aan de cilinder zitten een aantal vlekjes op preciesdezelfde veegvlakken als de zuiger. 1 daarvan voelt ruwer aan dan de nicasil
Fotos van de zuiger
Intotaal zaten er 3 van dat soort vegen op
Dit was toch wel de ergste, de zuigerveer is er helemaal ingesmolten
En tot slot de cilinder, de vlek heb ik ff rood omcirkeld
En nog 1
Wat de reden is van de drek bij me ontsteking weet ik ook nog niet zeker
of iets met de keerring, of zoals ik net hoorde een uitlaat kwab
De hele schaal was gepolijst, rechts zie je nu alleen maar zwart
Zwarte ontsteking
Wat me nu te doen staat is dus een nieuwe zuiger halen, en misschien dat de cilinder voor een hoon beurtje moet, maar omdat ik dus geen heb hoe dat vlekje uitmaakt op een nieuwe zuiger, weet ik dus niet wat ik ermee moet!
Volgende keer hopelijk een leuke update
Update 27-3-2007
In het verleden had ik al diverse tellertjes versleten. Moge het zijn dat het de kwaliteit was, of de manier was waarop ze door mij behandeld werden doet er niet toe
Het werd maar eens tijd dat ik een goeie teller ging aanschaffen zodat ik in het vervolg de temp. en toeren netjes in de gaten kan houden en hopelijk daarmee kan voorkomen dat hij nog een keer warmloopt
Daarom een mooie AIM (en ja.. deze doet het)
En tot slot leek het mij wel leuk om een achterstaaf te hebben, dus ben eens gaan tekenen, meten, en laten maken. Het is een 40cm lange ALU achterstaaf. Of ik deze ga gebruiken is nog niet zeker, eerst eens kijken of het wat is, en natuurlijk polijsten
Foto
Het plan was om vorige week alles naar de coater te brengen, maar dat ging niet door... dat geeft mij nog wat extra tijd om over de kleurtjes na te denken!
Als iemand nog een leuk idee heeft hoor ik het graag!
Dit was het voor vandaag
Last edited: