Oldskool Pro Race VIPER LC

John G. Je wind er geen touwtjes om:p

Een adapter maak je niet om de looks maar omdat het nodig is om iets moois passend te maken...
Ik wil de adapter ook zo min mogelijk laten opvallen. Dit wil ik doen door
- er nog wat freeswerk aan te laten doen
- er een gatenkaasje van te maken
- hem wit te laten coaten

Waarschijnlijk wordt het het laatste omdat ik hem niet minder stevig wil maken!
 
ik heb zo'n idee dat die adaptor best nog wat mag afvallen...
wel een érg vette schijf trouwens!! hoe staat het met t kapwerk? daar ben ik eigenlijk nog wel het nieuwschierigst naar :D

grtz Ken
 
Eigenlijk zou je hem moeten laten frezen in de lijnen van de remschijf. Dat het samen een beter geheel is en het niet lijkt alsof de schijf er op geplakt zit. :*

Ik weet niet hoe het dan zit met de stevigheid van de adapter maar dat is in mijn ogen wel het mooste. :W
 
Eigenlijk zou je hem moeten laten frezen in de lijnen van de remschijf. Dat het samen een beter geheel is en het niet lijkt alsof de schijf er op geplakt zit. :*

Ik weet niet hoe het dan zit met de stevigheid van de adapter maar dat is in mijn ogen wel het mooste. :W

In mijn ogen ook maar ik het me laten afraden door iemand die er verstand van zou moeten hebben:)
Hij wordt binnenkort een keer wit gecoat als ik alle andere kleine prullaria ook klaar heb voor het coaten. Misschien doe ik hetzelfde met de achteradapter...
 
In mijn ogen ook maar ik het me laten afraden door iemand die er verstand van zou moeten hebben:)
Hij wordt binnenkort een keer wit gecoat als ik alle andere kleine prullaria ook klaar heb voor het coaten. Misschien doe ik hetzelfde met de achteradapter...



Een figuur infrezen zou moeten kunnen. Maar is sterk afhankelijk van de materiaal eigenschappen.
 
@ tom: Ja en ik heb me dus laten vertellen dat het door die eigenschappen niet aan te raden was:) Ik coat het gewoon wit en dan ist wel goed!

@ Tommy:
Stel je niet TE veel voor bij deze kappenset. Ik ga er niet zoveel werk van maken als bij de sonic. Niet omdat ik dat niet wil want ik vind dat nog altijd mooi werk en doe ook nog weleens dingen voor anderen. Maar bij deze kappenset vind ik dat simpelweg zonde omdat ik hem lekker oldskool wil houden en een viper op zich al apart genoeg is.
Buiten de achterkap wil ik misschien nog iets doen met de gaten voor de voorlampen. Geen simpele booskijkers! Daarover later meer!

Verder heb ik onlangs een nieuwe AC kap en nieuwe Sf kap op de kop getikt. En wat doe je met nieuwe kappen????????? Juist, de zaag erin!:+
Even een tipje van de sluier.

Ik ga er wel mee door en kijk wel wat het wordt. Mijn LC versie kap heb ik gerestaureerd en is ook klaar! Dit is dus een probeersel...

Zoals je ziet sluiten de originele vormen niet zo mooi aan als ik hoopte. Daarom nog maar wat meer weggehakt ... resultaat op foto 2, ietsje minder loze ruimte...

54b0qjq.jpg

4ldbj3c.jpg
 
waarom koop je niet gewoon een LC kap"?

lijkt heel veel op deze als deze af is...

verder wel netjes ;)

groet jeroen

Ten eerste omdat ik polyjunk ben (kleien voor grote jongens:p)
Ten tweede omdat er inderdaad niet zo heel gemakkelijk meer LC kappen in goede staat gevonden kunnen worden.
Ten derde: juist omdat dit design niet ver van de originele look afzit vind ik het leuk (zie het onderschrift onder al mijn posts)...

En ik heb dus ook nog een LC kap maar ik had dit plannetje al langer dus waarom niet proberen he...
 
dat is nog eens uitleg :W

thnx man ;)

tis wel een vet idee,, zo gaat iedereen zich afvragen wat jij voor aparte voorkap heb:W net niet net wel :p

nja wacht op et eindresultaat, en volgend jaar eens tegen je rijden lijkt me ook niet verkeerd:W

groet jeroen ;)
 
Sjaak :). Nette vooruitgang sinds de laatste keer dat ik deze heb bekeken! Ik vind het persoonlijk jammer dat je een bestaand stuk kap op een ander plakt, ik weet dat je qua vaardigheden en fantasie vast iets kan bedenken dat ook bij de tijdloze look past, maar dit word ongetwijfeld ook mooi :).

Succes iig!
 
Back
Top