Polini Evo Twins Zip 2009

Tip: koop je een borgtang of vlecht ff die kabels.

Dit is geen borgen he, die draad breek je nu zo over als die moer een beetje maar lostrilt .
 
Heb je nou je borgdraad van je olie plug aan de rem vast zitten of lijkt dat zo?
en ook nog aan de linker kant van de plug.
dus als je een keer remt trekt die aan het draad en draai je als het ware je plug open.
of zie ik dat verkeerd op de foto?

succes verder!



Mike
 
omg dat is echt geen borgen :X Twist gewoon die kabels, is echt niet zo moeilijk gewoon paar keer doen, hier heb je echt niks aan ;)
 
2 waterpomptangen en je kan een prima borging leggen..
dit zou ik op een keuring keihard afkeuren!

zou zeggen neem er ff uurtje de tijd voor en alles is tiptop
 
Heb je nou je borgdraad van je olie plug aan de rem vast zitten of lijkt dat zo?
en ook nog aan de linker kant van de plug.
dus als je een keer remt trekt die aan het draad en draai je als het ware je plug open.
of zie ik dat verkeerd op de foto?

succes verder!



Mike
Fuck nu je het zegt.. Was om 3u 's nachts met dat ding bezig, beetje slaperig, komt goed.

Maak dat ding eens schoon joh! :P:*
Ja scheelt 100 gram aan vuil:P

Voor de rest zal ik kijken of ik het ga verbeteren,

3.1 Borgen is verplicht voor alle machines die deelnemen aan SBO sprint wedstrijden. Onder borgen wordt verstaan: het voorkomen van loslopen door gebruikmakingvan metalen draad met een dikte van minimaal 0,7 mm. Het gebruik van splitpennenwordt beschouwd als borgen. Het gebruik van zelfborgende moeren en van
producten zoals Loctite wordt niet beschouwd als borgen omdat de goede werkingdaarvan niet zonder demontage kan worden vastgesteld bij de technische keuring.Alle vuldoppen, pluggen, bouten en moeren die bij het loslopen olielekkage kunnenveroorzaken, moeten zijn geborgd.

Er staat niks erover dat het moet zijn gevlochten of wat dan ook, loslopen zal het zo zeker niet gebeuren dus het voldoet aan reglement. Er wordt gebruik gemaakt van de draad, draad is dik genoeg, loslopen gebeurt SOWIESO niet, en al zeker nu niet. Don't see the problem. (Behalve dat het EXTREEM lelijk en beun is)
 
Ach, binnekort als je een uurtje niks te doen hebt ga je er voor zitten en is het in een mum van tijd netjes! Hou je misschien zelfs tijd over om even een doek/spons over 't hok te halen :).

Tof ding! Tot in Hengelo...
 
Je moet gewoon goede draad gebruiken, dan gewoon lang stuk door het gaatje halen voor de helft, en dan onder een hoek van bijv telkens 90 graden vlechten. Dan krijg je met een beetje oefenen net zo'n vlechting als met een tang, duurt alleen wat langer. En voor je olieaftapplug zou ik effe gaatje boren oid en daar naar toe werken :)
 
sorry hoor whaha die as waar j em vast heb zitte aan je blok/subframe
kan het nog los draaien hoor
die lange bout kan ook draaien... dan gaat tie toch ook los?????
 
TM-5-2420-222-34_22_1.jpg

Wiretie.gif

Sample_Lock_Wire_Poster1.jpg


hier zijn de voorbeelden
 
Last edited:
Ach, binnekort als je een uurtje niks te doen hebt ga je er voor zitten en is het in een mum van tijd netjes! Hou je misschien zelfs tijd over om even een doek/spons over 't hok te halen :).

Tof ding! Tot in Hengelo...
Dat zijn nou eens motiverende woorden waardoor ik er zin in krijg om het wel netjes te gaan doen. Thnx, en idd tot in Hengelo.

Je moet gewoon goede draad gebruiken, dan gewoon lang stuk door het gaatje halen voor de helft, en dan onder een hoek van bijv telkens 90 graden vlechten. Dan krijg je met een beetje oefenen net zo'n vlechting als met een tang, duurt alleen wat langer. En voor je olieaftapplug zou ik effe gaatje boren oid en daar naar toe werken :)
Komt goed, van het weekend weer een update dan maar.

sorry hoor whaha die as waar j em vast heb zitte aan je blok/subframe
kan het nog los draaien hoor
die lange bout kan ook draaien... dan gaat tie toch ook los?????

Nee, bout gaat misschien los, maar loopt niet eraf, zo mag het ook, nagevraagd in "borgen hoe of wat-topic".
 
Wegens boze fanmail een update.

Toelichting: Had tekort aan draad, bij het borgen van de remklauw was de draad afgebroken toen ik te ver doordraaide, en voorwiel as moet je niet op letten, er komt vd week een nieuwe as op, vandaar niet geborgd.

[ir]http://94.100.115.82/613150001-613200000/613158401-613158500/613158442_6_e63l.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.116.146/613150001-613200000/613158401-613158500/613158431_6_fhFc.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.116.113/613150001-613200000/613158401-613158500/613158420_5_uBVl.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.116.11/613150001-613200000/613158401-613158500/613158412_6_kDoL.jpeg[/ir]

Scroll naar boven om het verschil te zien.:P

Tevens moet ik toegeven dat ik het werkelijk leuk vond om te doen (No sarcasm) (Hoe hypocriet is dat).

Tevens een kleine update rondom de rest van het project:
- Handschoenen vandaag binnengekregen, props for goede service.
- Ik zit voorlopig zonder snaar, geweldig als zoiets gebeurt net voor de deadline. (Ik heb wel Joël gemailed of hij eentje voor mij op voorraad heeft, dus hopen daarop)

Tevens nog een vraag voor de rest:

Tijdens de ochtendkeuring mag er geen afdek materiaal over de borging zitten.
staat in het reglement.

Moet ik dan zonder bepaalde kappen naar de tk gaan om subframeborging te laten keuren?
 
Last edited:
ow mish zo ver heb ik nie bekeken hoe je de stel schroef moest borgen... :)
goed idee maar hoe wil je die bout van die achterrem arm of zo iets...
 
ow mish zo ver heb ik nie bekeken hoe je de stel schroef moest borgen... :)
goed idee maar hoe wil je die bout van die achterrem arm of zo iets...

THnx, maar achterrem arm tja... er gaan geruchten rond dat mensen zijn goedgekeurd zonder borging ervan @ sluiskil. Maar zie topic van borgen hoe of wat voor mijn plan hoe ik dat wil doen.

Of hier:

Beetje onder een hoek gaan bor(g)en zeg maar.

[ir]http://94.100.116.41/616300001-616350000/616327001-616327100/616327018_6_uTP0.jpeg[/ir]
 
Back
Top