Hier komt een verhaal wat eigenlijk toch best grappig is als je de achtergrondinfo kent.
In Helmond hebben we meerdere bromfietszaken, maar eentje blinkt er toch echt uit! Waarom? Omdat ze vet cool zijn door "stoere en getunede" scooters op de kopen om ze daarna weer door te verkopen. Ze hebben zelfs een twins evo zipje staan met HR4 en een schuine spruitstuk, toch levert dat ding 26 pk:L En nog wat andere snelle scootahs. Trekt veel scooter fanboys dus. Helaas zijn het mensen die schijt aan alles hebben, ze nemen kinderen van 14 aan om te werken in hun werkplaats. Zo was er ooit iemand die niks van scoots af wist, dus mocht hij de kappen van een aerox monteren. Helaas pasten de kappen niet goed erop. Reden? Gescheurde balhoofd. Oplossing? Scheef dichtlassen, kappen zo goed mogelijk erop en zo snel mogelijk verkopen. Aangeven bij de politie voor poging tot doodslag zou ik zeggen. Ik heb nog honderden lachwekkende verhalen over ze maar daar kan een apart topic voor geopend worden.
Wat heeft het met mij te maken? Nou zoals velen nu weten moet ik shims hebben, en ik moest net mijn examencijferlijst op school ophalen en het is toevallig zo dat hun chop-shop op mijn route ligt, dus ik wou kijken wat er ging gebeuren. Nou ik dus binnenlopen, zit er een meid achter de balie waarvan je ziet dat ze eigenlijk achter de kassa bij C1000 moet gaan werken, dus ik wist niet zeker of het wel een juist personneel was.
- Ehm.. Kunt U mij helpen?
- Ja zeg het maar.
- Euh.. hebben jullie shims?
- ja die hebben we
-
(Zijn ze toch niet zo beun als ik dacht?)
- laat ze mij een Sym-scooter zien|(
- Ehh nee is voor de vario..
- De watte? Wacht maar (roept haar collega)
- Hallo
- Hallo, hebben jullie shims?
- .......
- Voor de vario, afstandringen?
- Begrenzers?
- |(* Draait om en loopt weg *
Niet dat ik iets anders had verwacht, maar was toch lachen om weer eens te zien wat voor mensen het eigenlijk zijn.
En nu weer ontopic: Morgenochtend meteen naar twins voor Syms. Ik bedoel shims
Proberen zo goed mogelijk af te stellen en hopen op het beste. Tot de update van morgen en anders tot zondag!