Polini Evo Twins Zip 2009

Okee mooi, lekker lichtgewicht dus.

Wou net snaar verder in gaan rijden, loop ik de straat uit word ik aangehouden door undercover fietsagent8PNa een mooi verhaal over sprintscooters, aanstaande zondag en het bewust zijn van dat ik niet mee over straat mag rijden mocht ik doorlopen naar mijn bestemming (toen ze eenmaal weg waren, draaide ik mooi om naar huis)

Vanavond vooras erinzetten en borgen, en misschien wat verder rijden.

En wat offtopic: net gebeld, ik ben geslaagd voor mijn VWO<]. Dus volgend jaar Ehv/Tilburg chillen:)

Met dat geintje van over de straat lopen ben ik toendertijd mijn zip gewoon keihard kwijt geraakt. Dus ik zou er mee uitkijken.
 
kijk dit is nou nog is een nette borging!
ziet er toch een stuk beter uit als 1st?

mooi werk jongen & nog gefeliciteerd
 
Je snaar hoef je geen 500KM in te rijden hoor? En hoe weet je zo zeker dat er zoveel slip in de overbrenging zit heb je een eim club teller oid? Misschien is je v-snaar teveel uitgeshimt waardoor hij slipt? Genoeg oorzaken hoor, dus zou dat v-snaar inrijden maar lekker laten :p

Wat je wel kan proberen is je snaar goed opwarmen door even wat te burnen en de koppeling aan te grijpen een paar keer sommige snaren presteren pas goed als ze warm zijn.
 
Nou, je borging ziet er in ieder geval mooi uit nu!
Vandaag wordt t wel mooi weer dus kan je lekker knallen :P
Thnx! Ja ik zal dalijk kijken hoe het zit!

Is het niet handig om hem even de testbank op te jagen?,en daar je snaartje in te laten lopen.
Daar is helaas momenteel geen tijd voor. Maar ik kijk wel of ik dalijk iets kan vinden.

Met dat geintje van over de straat lopen ben ik toendertijd mijn zip gewoon keihard kwijt geraakt. Dus ik zou er mee uitkijken.

Ja het scheelt natuurlijk ook wat voor agent je tegenover je hebt. We hebben hier ook een erg beruchte agent wat dat betreft in Helmond, hij had paar jaar geleden een jongen bijna dood gereden. Gast lag paar dagen op de IC. Een "shoot first, ask questions later-type". Als hij degene was die mij zag lopen dan was het misschien een ander verhaal geweest.
+ Ik heb vroeger in shoarmatent gewerkt waar elk agent een en ander kwam halen, of ik moest dingen op bureau bezorgen. En het eerder genoemde feit dat ik bij de gemeente werk als vrijwilliger met probleemjongeren zorgt ervoor dat een paar agenten mij ook kennen en weten (of denken?:P) dat ik anders ben.

kijk dit is nou nog is een nette borging!
ziet er toch een stuk beter uit als 1st?

mooi werk jongen & nog gefeliciteerd
Thnx, ja ik zou maar nee zeggen:P
Maar bedankt!
Je snaar hoef je geen 500KM in te rijden hoor? En hoe weet je zo zeker dat er zoveel slip in de overbrenging zit heb je een eim club teller oid? Misschien is je v-snaar teveel uitgeshimt waardoor hij slipt? Genoeg oorzaken hoor, dus zou dat v-snaar inrijden maar lekker laten :p

Wat je wel kan proberen is je snaar goed opwarmen door even wat te burnen en de koppeling aan te grijpen een paar keer sommige snaren presteren pas goed als ze warm zijn.

Ik wou dat je gelijk had maar:
1) Ik heb geen een shim in zitten, dus dat zal het niet zijn.
2) Ik heb juist polini snaar omdat je die niet warm hoeft te draaien en anders: ik heb al met 50-60 graden gereden en paar keer vantevoren geburnd en helaas, zelfde resultaat.

Maar ja, ik had vantevoren het hele carter schoongemaakt van rubber, en misschien een revet of waterpomptandwiel niet goed eropgezet waardoor ie nu ergens tegenaanloopt? Ik zal dalijk kijken. En anders toch gewoon een stukje rijden en kijken wat het wordt. Oh ja, natuurlijk moet je snaar geen 500 km inrijden, ik zou wel willen dat ie zo lang meeging:P Maar 1.5 liter = ? 7 km bij lage toeren? Dus misschien mis ik dat ene beetje.
 
Waarom denk je dat dat het slip is?

En bij mij was een polini snaar juist weer niet beter, bij bas met kort blok wel trouwens op polini poulies. Je kant evt ook andere snaren proberen.

Is het geen dip waar je last van hebt? Dat hij dus niet op toeren wilt komen de eerste meters?
 
Enige reden waarom ik dus denk dat het aan de snaar ligt en dat het NIET aan snaarkwaliteit of afstelling ervan ligt is dat het voorheen altijd goed was. Dus waarom nu opeens niet meer met de nieuwe snaar? Maar gelijk heb je wel maarten, tenminste shimmen werkt zelfde als inrijden, dus het is wel een feit/mogelijkheid.
 
Elke snaar moet je opnieuw shimmen.
Shimmen werkt niet het zelfde als inrijden. Met shimmetjes stel je namelijk de afstand tussen je vario en halfpoulie af. Het kan wel zo zijn dat je bij een nieuwe snaar meer moet shimmen als bij een oude snaar omdat de nieuwe snaar breder is.
Maar met inrijden rijd je gewoon de nieuwigheid er af waardoor hij iets meer grip heeft, het is niet de bedoeling dat je zo lang gaat inrijden dat de snaar een milimeter smaller slijt zodat hij de ideale breedte heeft.
 
shimmen werkt niet hetzelfde als inrijden. Je snaar is nu breder als de oude. Dus hij word in het begin meer geklemd tussen de vario als eerst. Het heeft geen vrij begin meer om te beginnen. Een nieuwe snaar moet je altijd shimmen, anders kan het zijn dat hij kut rijd.
 
Hm, ja ik ga dalijk dus kijken of ik nog ergens shims heb liggen, en anders wordt het inkopen doen bij marco zondag. Snaar moet ook een stuk verder omlaag dat weet ik zeker. Nadat ik hem bij twins heb opgehaald heeft hij maar 2 tankjes geleefd. Dusss... Op zoek naar shims en anders iemand naar twins ervoor sturen. Iemand suggesties? 1mm?
 
Het is een kwestie van kijken en passen. Gewoon ervoor zorgen dat je snaar mooi onderin de vario ligt. Wij kunnen niet zeggen hoeveel mm je nodig hebt. Je hebt zowiezo meerdere diktes nodig omdat je snaar slijt door het seizoen heen, zeker als je naast sbo ook nog veel op straat rijd.
 
Ja zal zeker meteen meerdere pakken. Maar ik rijd niet veel op straat, iig niet doelloos, alleen laatste tijd dan om te oefenen etc.
 
Hier komt een verhaal wat eigenlijk toch best grappig is als je de achtergrondinfo kent.

In Helmond hebben we meerdere bromfietszaken, maar eentje blinkt er toch echt uit! Waarom? Omdat ze vet cool zijn door "stoere en getunede" scooters op de kopen om ze daarna weer door te verkopen. Ze hebben zelfs een twins evo zipje staan met HR4 en een schuine spruitstuk, toch levert dat ding 26 pk:L En nog wat andere snelle scootahs. Trekt veel scooter fanboys dus. Helaas zijn het mensen die schijt aan alles hebben, ze nemen kinderen van 14 aan om te werken in hun werkplaats. Zo was er ooit iemand die niks van scoots af wist, dus mocht hij de kappen van een aerox monteren. Helaas pasten de kappen niet goed erop. Reden? Gescheurde balhoofd. Oplossing? Scheef dichtlassen, kappen zo goed mogelijk erop en zo snel mogelijk verkopen. Aangeven bij de politie voor poging tot doodslag zou ik zeggen. Ik heb nog honderden lachwekkende verhalen over ze maar daar kan een apart topic voor geopend worden.

Wat heeft het met mij te maken? Nou zoals velen nu weten moet ik shims hebben, en ik moest net mijn examencijferlijst op school ophalen en het is toevallig zo dat hun chop-shop op mijn route ligt, dus ik wou kijken wat er ging gebeuren. Nou ik dus binnenlopen, zit er een meid achter de balie waarvan je ziet dat ze eigenlijk achter de kassa bij C1000 moet gaan werken, dus ik wist niet zeker of het wel een juist personneel was.

- Ehm.. Kunt U mij helpen?
- Ja zeg het maar.
- Euh.. hebben jullie shims?
- ja die hebben we
- :eek: (Zijn ze toch niet zo beun als ik dacht?)
- laat ze mij een Sym-scooter zien|(
- Ehh nee is voor de vario..
- De watte? Wacht maar (roept haar collega)

- Hallo
- Hallo, hebben jullie shims?
- .......
- Voor de vario, afstandringen?
- Begrenzers?
- |(* Draait om en loopt weg *

Niet dat ik iets anders had verwacht, maar was toch lachen om weer eens te zien wat voor mensen het eigenlijk zijn.

En nu weer ontopic: Morgenochtend meteen naar twins voor Syms. Ik bedoel shims:P Proberen zo goed mogelijk af te stellen en hopen op het beste. Tot de update van morgen en anders tot zondag!
 
Dat maakt niet uit, heb net gebeld, Twins heeft de goede al klaar liggen voor me.

Edit: O ja! Voor de geïnteresseerden onder ons: ik neem mijn oude polini poulies mee zondag.
 
Last edited:
wat een verhaal :P, zelfde probleem heb ik dus ook vaak.. haal de "normale"dingen in de buurt en voor de wat "racie spullen" toch bij een wat bekendere scooterwinkel :P

succes verder met je zip ;) al die verhalen over de kleuren, ik vind ze beide erg tof!
 
Back
Top