Polini Evo Twins Zip 2009

Jij zou eens moeten weten8P
Maar morgen (of is het vandaag?) ga ik gewoon proberen om een boor doorheen te jagen of de geruchten het leuk vinden of niet.
 
Uppie de date.

Gisteren met de trein naar oisterwijk geweest, even een snaar gehaald bij vd Kruijs. Dus rijden kunnen we.

Verder kom ik net van mijn zip af en jawel hoor, ik heb achterrem verandering geborgd. Ofja geboord, draad was op, maar hier een kleine indruk:
[ir]http://94.100.115.72/617700001-617750000/617711601-617711700/617711625_6_EBDn.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.113.82/617700001-617750000/617712001-617712100/617712007_6_oS8g.jpeg[/ir]

Verder leuk nieuws gehoord, iemand maakt plannen om mijn zip weg te halen.
Morgen maar eens duidelijk maken dat zoiets niet in het reglement staat.
 
Gewoon het ding aan 20 meter kettingen vast leggen, deuren goed op slot en als je het echt niet vertrouwt dan tief je je scooter gewoon op je slaapkamer :#
 
3 deuren ondergronds, 1 ketting, 1 schijfremslot met alarm, 1 ruimte alarm en last but not least een GPS-tracker.

Maar toch, zoiets mag niet getolereerd blijven.
 
Last edited:
Borging van de achterremhevel hoeft niet, omdat het heveltje zit opgesloten en dus niet los kan lopen van het asje. En de stelmoeren op de kabels hoeven ook niet geborgd te worden (Zowel voor als achter)

Rest ziet er goed uit.

Wat betreft de diefstal wil een babyfoon + schijfalarm oid wel werken. Maarja daar heb je ook niks aan als je op vakantie bent.
 
Huh, wat moet ik dan hieronder verstaan?

Indien er op een machine trommelremmen aanwezig zijn, moeten deze zo geborgd worden, dat deze niet kunnen loslopen.

Verder betekent het dan ook dat het hele gezeur in Borg-topic onnodig is geweest?

Betreft diefstal: ja voorzorgen zijn er wel. Maar al met al is het gewoon idioot dat mensen het blijven proberen. Maar zelfs als je op vakantie bent is er een oplossing:
http://www.tracktrace.net/Tracktrac...racking_plaatsbepaling_beveiliging_index.html

Dus wat mij betreft mogen ze het ding meenemen, dan kom ik dat ding weer bij ze thuis ophalen met een politiebusje voor het hele gezin.
Enige reden waarom ik het dus wil voorkomen zijn de eventuele beschadigingen door de mensen die er schijt aan hebben.
 
Huh, wat moet ik dan hieronder verstaan?

Indien er op een machine trommelremmen aanwezig zijn, moeten deze zo geborgd worden, dat deze niet kunnen loslopen.

wieger geeft al aan dat je achterrem hevel niet kan loslopen omdat hij zit opgesloten tussen 2 delen van je carter:)

waarom zet je hem niet op je slaapkamer tijdens de vakantie tegen diefstal?
 
gast..

waarom maak je zo'n heisa van een eventuele diefstal?
blaas is een keer niet alles zo enorm op man..

zet dan ding gewoon goed op slot, of ga desnoods naar de politie! wat heeft het voor zin om hier op een forum het slachtoffer of de stoere jongen te gaan uithangen? waarom vertel je uberhaubt dat ze je scootje wilde jatten????
 
wieger geeft al aan dat je achterrem hevel niet kan loslopen omdat hij zit opgesloten tussen 2 delen van je carter:)

waarom zet je hem niet op je slaapkamer tijdens de vakantie tegen diefstal?
Hmm ok, maja geborgd zit het wel.


Waarom vertelt de gene aan jou dat die je scooter gaat jatten eigenlijk? Niet echt slim he
Niet degenedie m wilt jatten, maar mensen die het hebben gehoord.
Ik heb dat ook vaak gehoord hoor dat ''iemand'' me scooter wou jatten, gewoon niet zo serieus nemen;)
Ik vertrouw die mensen, en de jongen die het eventueel gaat doen jat alles wat los en vast zit zonder bij na te denken, dus geloven doe ik het ook wel.
Zorgen voor een goede verzekering en je hebt een stuk minder kopzorgen :)
Hm ja maar verzekering wilt niet altijd alles dokken + ik heb hem liever nog steeds dan geld ervoor.

Verder waarom ik het vertel is gewoon omdat ik behoorlijk pissed ben! en niet omdat ik slachtoffer wil gaan uithangen (er is nog niks gebeurd) of stoer erover wil gaan doen (Ik heb nog niks gedaan).

En ik wil niet dat mijn scooter zo eindigt:
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/d34dly-sr-[nijmegen]-122040
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/good-bad-ugly-project-zip-96987/

Maar fuck dat, mensen hebben gelijk, zolang er niks is gebeurd valt er nergens over te praten. Back to project.

Vrij weinig te vermelden hierover, nog te doen: vork verlagen en snaar inrijden, paar runs maken en richting Hengelo.
 
Huh, wat moet ik dan hieronder verstaan?

Indien er op een machine trommelremmen aanwezig zijn, moeten deze zo geborgd worden, dat deze niet kunnen loslopen.

Verder betekent het dan ook dat het hele gezeur in Borg-topic onnodig is geweest?

Betreft diefstal: ja voorzorgen zijn er wel. Maar al met al is het gewoon idioot dat mensen het blijven proberen. Maar zelfs als je op vakantie bent is er een oplossing:
http://www.tracktrace.net/Tracktrac...racking_plaatsbepaling_beveiliging_index.html

Dus wat mij betreft mogen ze het ding meenemen, dan kom ik dat ding weer bij ze thuis ophalen met een politiebusje voor het hele gezin.
Enige reden waarom ik het dus wil voorkomen zijn de eventuele beschadigingen door de mensen die er schijt aan hebben.


bor·gen borgde, h geborgd 1 (techn) beveiligen tegen losgaan: een moer ~ 2 (fig) beschermen tegen verwateren: ontwikkelingen ~

Als iets niet kan los lopen is het al geborgd. Gezeur om niks is idd onnodig ;)
Maargoed beter iets meer geborgd dan te weinig!
 
Ja maar het gaat toch eerder om de schroef dat erachter zit? Moer kan zeker niet loslopen, want die zit tussen 2 carterdelen, maar de schroef wat er doorheen zit wel. Al met al beter te veel dan te weinig, daar heb je gelijk in.
 
Het gaat er om dat je die remhevel niet los krijgt zonder je achtervelg en remsegmenten te demonteren. Het boutje kan wel los komen, maar dan zit die hevel er nog steeds.
 
Mini-update, eerder een verslag van gebeurtenissen.

Net uit het niets ervoor gekozen om mijn v-snaar nog even in te rijden.
Nadat ik een halve tank van 3l had ingereden ging ik steeds meer met gas spelen. Maar nog steeds als ik meer dan halfgas gaf, kwam er een fluitend geluid uit mijn carter. Vervolgens paar sprintruns gemaakt, maar ging niet echt geweldig. Sure, gasreactie was beter dan met de oude snaar, maar omhoogkomen wilde hij nog niet echt.
Daarna naar huis gegaan, ding opengemaakt en tot mijn verbazing was de snaar nog steeds behoorlijk stug. Toen maar besloten om bij te tanken en verder te gaan rijden. Zo gezegd zo gedaan, totdat het ging regenen. Naar de garage, ding wegzetten, alles netjes achterlaten, loop ik naar buiten: gestopt met regenen. Lang leve het weer in NL!

Things to do:
- Morgen voorwiel as ophalen, installeren en borgen.
- Heel misschien voorvork verlagen, maar eerst kijken hoe het beestje morgen rijdt als de snaar wat beter is.

Verder een vraagje aan TK: maakt het uit in welk reservoir de overloopslangen van carburateur uitlopen?
Bijvoorbeeld zoiets ipv een blikje?
[ir]http://94.100.115.176/618700001-618750000/618717701-618717800/618717784_6_bX7B.jpeg[/ir]
 
Okee mooi, lekker lichtgewicht dus.

Wou net snaar verder in gaan rijden, loop ik de straat uit word ik aangehouden door undercover fietsagent8PNa een mooi verhaal over sprintscooters, aanstaande zondag en het bewust zijn van dat ik niet mee over straat mag rijden mocht ik doorlopen naar mijn bestemming (toen ze eenmaal weg waren, draaide ik mooi om naar huis)

Vanavond vooras erinzetten en borgen, en misschien wat verder rijden.

En wat offtopic: net gebeld, ik ben geslaagd voor mijn VWO<]. Dus volgend jaar Ehv/Tilburg chillen:)
 
Gefeliciteerd met je diploma.
Verder ziet de zip er zeer netjes uit,ik vind het witte persoonlijker mooier dan het oude oranje van maikel.ben benieuwd naar je tijden zondag:)
 
Gefeliciteerd met je diploma.
Verder ziet de zip er zeer netjes uit,ik vind het witte persoonlijker mooier dan het oude oranje van maikel.ben benieuwd naar je tijden zondag:)

Thnx en Thnx.
Tijden ben ik zelf ook benieuwd maar zoals het er nu naar uitziet wordt het weinig moois. Reden: slip in de overbrenging. Waarschijnlijk moet ik mijn snaar nog een stuk verder inrijden want die is behoorlijk stug. Morgen ga ik alles nogmaals voor de zekerheid nakijken of er niet iets mis is. Want ik wil mijn stuiterbal terug.

Een van de laatste updates voor zondag:

Net na mijn werk nog aan de zip zitten werken, en geloof mij maar is geen pretje om eenzaam, moe en hongerig bezig te zijn. Maar gelukkig toch nog een mooi resultaat afgeleverd. Wat gedaan?
Nou als eerste en belangrijkste is de boel weer veilig, er zit een nieuwe vooras in, en wat was het toch leuk om die te borgen. Op het laatste moment brak mijn boortje af, maar gelukkig had ik al genoeg geborgd. Results? Check it out:

[ir]http://94.100.114.122/619600001-619650000/619626401-619626500/619626480_6_kVEw.jpeg[/ir]

Achterwerk:
[ir]http://94.100.114.82/619600001-619650000/619626401-619626500/619626488_6_w8Un.jpeg[/ir]

Duuuus, hiermee 110% van benodigde borgwerk klaar.

Ook was mijn plan om de vork te verlagen, maar ik gaf het al snel op toen ik merkte dat mijn zaagje op was|(

Na 1 uur of meer zitten, boren, draaien, borgen, vegen, poetsen, schelden en ondertussen mensen sms'en die geslaagd zijn was ik eindelijk klaar. Ik vond het zeker waardig om mezelf te belonen, door erop te gaan rijden.
Wrong guess. Zodra ik alles had nagelopen voor eventuele missers en was aangekleed liep ik richting de buitenlucht. Eenmaal daar voelde ik een druppel nadat ik 10m had gelopen. Van het een kwam het ander en al gauw was het onmogelijk om te rijden.

Conclusie: Nog 2 dagen te gaan, en ik moet de overbrenging probleem oplossen. Aan de ene kant hoop ik dat het niet aan mijn snaar ligt, maar moet haast wel. Dus wordt het nog enkele kilometers draaien. Maar het weer moet natuurlijk wel meewerken! Anders wordt het weinig leuks zondag voor mij.
 
Back
Top