Polini Evo Twins Zip 2009

je hebt je zipje ongeveer een week geleden opgehaald. je kwam van de bank met 24 pk, dan kan je nu alweer rond de 20 zitten als je pech hebt. hiermee wil ik zeggen dat het toch niks uitmaakt of je het wel of niet zegt want bij een sprint kan het heel anders zijn.
 
Maar wat voor vertanding / RF zit erin? Want met 'malossi gelagerd' ga je niet minder wheelies maken hoor :p

Tjah en wat betreft vermogen met de rest eens, al heb je 24 pk dan is het niet eens zeker of je wel onder de 7 zou rijden bijvoorbeeld, opbouw van het vermogen is veel belangrijker al heb je dan nog maar 21 pk.
 
Wat een gezeur allemaal, waarom zou hij wel ineens binnen korte tijd veel vermogen verliezen en de rest niet... Ik heb gewoon respect voor hoe hij het zipje z'n eigen machine gemaakt heeft...
 
mooi zip hoor :)

boeien wat andere ervan zeggen..
nu nog idd beter leren starten, maar dat is een kwestie van oefenen!

dit vond ik op die zip wel een fijne houding :)
ik ben ook niet de grootste dus weet niet hoe jij het vind..
dit is ook wat maarten bedoelde geloof ik:
[IR]http://i40.tinypic.com/332rort.jpg[/IR]
 
komt helemaal goed misha..
1 tip en dat weet jij zelf net zo goed. Houdt je hand gewoon bij je achterrem!
Dan kan je zelfs je gas erop houwen ookal komtie op zijn achterwiel..
Kwestie van oefenen. En opnieuw als ik rondkijk naar die reactie's word ik schijtziek van die mensen hier man..
Laat hem doen met zijn scooter wat die wil. En geef beetje normaal kritiek ipv rare berichten om iemand zwart te maken.
NIET IEDEREEN KAN ZO PERFECT ZIJN ALS DE ''MANNEN'' HIER..
Iig ze denken dat ze perfect zijn

Maar misha. Los daarvan! Kblijf hem bot vinden :P
 
Afgezien van dat, is die scooter al behoorlijk perfect!
Gewoon een erg net gebouwde machine, dat was het al van Maikel en nu ook bij jou.
Vermogen is wel leuk, maar een project volgen vind ik toch leuker.
Succes ermee!
 
je hebt je zipje ongeveer een week geleden opgehaald. je kwam van de bank met 24 pk, dan kan je nu alweer rond de 20 zitten als je pech hebt. hiermee wil ik zeggen dat het toch niks uitmaakt of je het wel of niet zegt want bij een sprint kan het heel anders zijn.
Klopt als het niet uitmaakt zeg ik het net zo goed niet. En al helemaal als het zo snel kan veranderen, heb ik dalijk 24 pk, zet ik hem bij een meeting op de bank blijkt het maar 20 te zijn, ben ik grote leugenaar.
Maar wat voor vertanding / RF zit erin? Want met 'malossi gelagerd' ga je niet minder wheelies maken hoor :p

Tjah en wat betreft vermogen met de rest eens, al heb je 24 pk dan is het niet eens zeker of je wel onder de 7 zou rijden bijvoorbeeld, opbouw van het vermogen is veel belangrijker al heb je dan nog maar 21 pk.
Ik denk dat ik zowiezo niet onder de 7 ga rijden, tenzij ik 0.0 reactietijd heb met een wheelie van halve baan. Maar zelfs daarmee gaat het vrijwel niet lukken. (totaalgewicht 150+ is wat, 50 kg meer dan de toprijders?)

Betreft RF, ik zeg gewoon heel eerlijk ik ben best n00b daarin dus voordat ik cijfers ga opnoemen waar geen shit van klopt: Koppelingshuis draait 9.5 keer rond, wiel maar 1x. RF 9.5? Dat is overigens al 3 maanden geleden dat ik het heb "opgemeten", dus kan zijn dat ik wat tienden langszit omdat ik het ben vergeten. Kan nog wel 1x voor de zekerheid nameten als het van groot belang is.

Wat een gezeur allemaal, waarom zou hij wel ineens binnen korte tijd veel vermogen verliezen en de rest niet... Ik heb gewoon respect voor hoe hij het zipje z'n eigen machine gemaakt heeft...
Thnx:)
mooi zip hoor :)

boeien wat andere ervan zeggen..
nu nog idd beter leren starten, maar dat is een kwestie van oefenen!

dit vond ik op die zip wel een fijne houding :)
ik ben ook niet de grootste dus weet niet hoe jij het vind..
dit is ook wat maarten bedoelde geloof ik:
[ir]http://i40.tinypic.com/332rort.jpg[/ir]
Ik ben wel groot maar niet al te groot, 182 ofzo.
En thnx, zo heb ik gisteren ook geoefend. Ging aardig goed.:)
komt helemaal goed misha..
1 tip en dat weet jij zelf net zo goed. Houdt je hand gewoon bij je achterrem!
Dan kan je zelfs je gas erop houwen ookal komtie op zijn achterwiel..
Kwestie van oefenen. En opnieuw als ik rondkijk naar die reactie's word ik schijtziek van die mensen hier man..
Laat hem doen met zijn scooter wat die wil. En geef beetje normaal kritiek ipv rare berichten om iemand zwart te maken.
NIET IEDEREEN KAN ZO PERFECT ZIJN ALS DE ''MANNEN'' HIER..
Iig ze denken dat ze perfect zijn

Maar misha. Los daarvan! Kblijf hem bot vinden :P
Thnx:*
Afgezien van dat, is die scooter al behoorlijk perfect!
Gewoon een erg net gebouwde machine, dat was het al van Maikel en nu ook bij jou.
Vermogen is wel leuk, maar een project volgen vind ik toch leuker.
Succes ermee!
Thnx9||6


Edit: Heb net wat fotos gekregen hoe het gisternacht ging met andere zithouding, helaas allemaal kwalitatief uitermate teleurstellende kwaliteit. Hier een van de betere, maar helaas nog steeds behoorlijk wazig.

[ir]http://94.100.113.226/607400001-607450000/607405301-607405400/607405391_6_u5CS.jpeg[/ir]
 
Last edited:
Met een RF van 9.5 heb je niet veel vermogen nodig om dit soort wheelies te veroorzaken. Origineel zit er in een zip een RF van ongeveer 11 á 12 geloof ik.

Je kunt denk ik het beste rond de 8.5 en als dat nog te gek is rond de 7.9 gaan zitten qua RF.

Het opmeten is simpel, je moet gewoon de hoeveelheid tandjes van je sec. en prim. vertanding tellen. In het gevorderde gedeelte van het forum staat een topic (sticky) waarin precies uitgelegd staat hoe je dit uitrekent etc.
 
Groot delen door klein maal groot delen door klein ;).

Een RF van 9.5 zou idd wat kort zijn voor std lengte en een niet al te zwaar iemand.
 
Haha ja dan is heb ik geen rf van 9.5. Want zoals ik al zei, ik heb niks nergens geteld (tanden of iets, laat staan berekend), slechts gekeken hoevaak de koppeling(shuis) moet draaien totdat het achterwiel 1x draait. Ik zat rond 9.5 keer (zover ik het dat nog weet).
 
ant gebruikt vaker vrij korte RF bij zijn twins zipjes, dat is wel algemeen bekent :)
werkte altijd prima... kwestie van oefenen
 
Haha ja dan is heb ik geen rf van 9.5. Want zoals ik al zei, ik heb niks nergens geteld (tanden of iets, laat staan berekend), slechts gekeken hoevaak de koppeling(shuis) moet draaien totdat het achterwiel 1x draait. Ik zat rond 9.5 keer (zover ik het dat nog weet).

Dan heb je een RF van 9,5 dus :P.
 
Heel leip zipje gast...
k ben nog steeds zeer tevreden over jou ''oude'' :P oranje kappen..
k trek veel bekijks bij de sobw races :P
ik hou deze pagina in de gaten..
je zip is echt te gruwelijk
spreek je ...
laterrrr
 
Groot delen door klein maal groot delen door klein ;).

Een RF van 9.5 zou idd wat kort zijn voor std lengte en een niet al te zwaar iemand.


Ben ik het niet mee helemaal eens. Reed zelf ook altijd met een RF van 10,5 en genoeg vermogen. Zolang je hem van onderen net kunt houden is het goed.
 
Heel leip zipje gast...
k ben nog steeds zeer tevreden over jou ''oude'' :P oranje kappen..
k trek veel bekijks bij de sobw races :P
ik hou deze pagina in de gaten..
je zip is echt te gruwelijk
spreek je ...
laterrrr
Thnx man, en ik ben blij dat de kappen jou bevallen, ik ben ook blij dat je goed kunt rijden en de kappen niet als airbags in de grindbak worden gebruik.

Ben ik het niet mee helemaal eens. Reed zelf ook altijd met een RF van 10,5 en genoeg vermogen. Zolang je hem van onderen net kunt houden is het goed.

Achja net op het punt dat ik het begon te leren was mijn v-snaar op. Ik was net bij twins, en jawel hoor geen snaren meer, en bestelling bij polini had hij al verzonden. Nu moet hij spoed bestellen en komt het ergens volgende week binnen. Dan nog snaar ff snel inrijden en paar laatste runs maken, daarna zien we @ Hengelo wel of mijn RF te klein is, of mijn reet te dik is.:+ Verder is het best een idee om mijn vork te verlagen.

Verder heb ik handschoentjes besteld.
[ir]http://www.motorkledingweb.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/23a50612c7b8810495f1cdf01c3ecb0c.jpg[/ir]

36€ maar voor dat moois! normaal ben je 3x zoveel kwijt.

Ook nog langs de praxis geweest om boortjes te halen om te borgen.

En bij twins toch nog rollen gehaald en borgdraad, was alleen overloopbakje vergeten, maar desnoods komt er een lege gofast blikje voor in plaats.
 
hey mish hoeveel draad hedde?? kan ik wat van jou pakke
haha waar hedde da handschoen vandaan man!

ohja je moet je haar wat langer groeie en een baard late staan (scheelt met het gewicht naar voren) of je moet met je heupe tegen t stuur hange of maak op de voorkap een zadel :)
 
hey mish hoeveel draad hedde?? kan ik wat van jou pakke
haha waar hedde da handschoen vandaan man!

ohja je moet je haar wat langer groeie en een baard late staan (scheelt met het gewicht naar voren) of je moet met je heupe tegen t stuur hange of maak op de voorkap een zadel :)

Funny, ik ben er al mee bezig:P

Handschoenen zie PM.

Borgdraad.. nou dat is toevallig, ik kom NET terug van mijn scooter vandaan, was hele tijd aan het borgen. En ik heb zelf nog maar net genoeg over voor mijn voorwielas (deze gebeurt van de week, want er moet nieuwe in.) Maar je had zelf toch al? Haal anders bij gamma ofzo:P

Hier wat fotos van mijn Da Vinci Co.. eh Borg...

[ir]http://94.100.114.112/611350001-611400000/611353501-611353600/611353551_6_nCDY.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.114.179/611350001-611400000/611353501-611353600/611353571_6_pWgq.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.115.3/611350001-611400000/611353501-611353600/611353593_6_n4Ms.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.114.151/611350001-611400000/611353601-611353700/611353603_6_5UGL.jpeg[/ir]

Ik geef toe mensen, beun van hogere klasse:X
 
Last edited:
Back
Top