Polini Evo Twins Zip 2009

Mijn dank is groot!
Ik ga morgen eerst zelf mee pielen, hopelijk dat het gewoon lukt en dat ik hoge tijd heb door een wheelie dan hoge tijd door verkeerde afstelling.
 
Oke even een mini-update:
Shims gehaald, ik heb er nu 2x 0.3 inzitten, dus 0.6 mm.
Verder sproeier uit nieuwsgierigheid veranderd met 2 maatjes kleiner, dus moet te doen zijn. (Afstelling is hiermee precies zelfde als van "oranje zip").
Dadelijk nog testrijden, is nu nog erg druk ivm vaderdag-inkopen.
Vanavond nog een update dus met misschien een filmpje!
 
Handleiding van twins meegekregen over afstrepen van de vario en het opmeten ervan. Zat dus 0.7 mm boven het toegestane waarde (Edit: Daarmee heeft dus iedereen gelijk dat ik shims erin moest doen en ben ik bij de ze een n00b wat dat betreft). 0.6 eringedaan, dat tiende millimeter slijt toch er zo af.
 
Last edited:
Oke dames en heren, net (3 uur geleden maar goed) een stukje gereden, en reed wel beter maar de sproeier toch maar terug gewisseld, want hij bleef ineens 10 graden warmer. Morgen gaan we dus kijken wat het wordt.

Zoals je ziet zijn we er klaar voor om te vertrekken:
[ir]http://94.100.116.18/621450001-621500000/621464501-621464600/621464503_6_EDfn.jpeg[/ir]

Ik ga nu maar eens snel mijn bedje opzoeken, nog maar 4-5 uur slaap te gaan.
Dus, als je morgen iemand met een witte zip, gare kop en en vol eten ziet, dan ben ik het! Tot morgen!
 
Dames en Heren, Beste mensen, hier komt een uitgebreid verslag over Hengelo tot in elk detail!
Is mijn allereerste sprint ooit, dus ik wil graag alles in geuren en kleuren over vertellen, de keuze om het te lezen ligt aan jou!
Tevens wil ik er graag van tevoren vermelden dat ik nu bijna 40 uur wakker ben waarbij ik een kleine slaappauze had van 4u, dus wees niet te streng voor me als ik een spelfoutje hier en daar maak:P

Oke, de voorbereidingen waren gisterenavond begonnen en daar ging mijn laatste post over dus daar ga ik ook bij verder.

Gisteren was ik dus begonnen om het ding optimaal te laten presteren. 0.6 mm shims en iets kleinere sproeier. Nadat ik had gereden was het duidelijk dat ik sproeier beter terug kon verwisselen en toch nog maar de vario voor de zekerheid nagekeken en er moest 0.3mm eraf. Het was al half 12, dus ik had nog maar 4.5uur te gaan voordat ik wakker zou moeten worden, dus een testritje kon ik beter links laten liggen, want ik had een tijdje geoefend met 0.6mm shims en kleine sproeier en het ding bleef gewoon aan de grond, maar was beter dan shimloos, dus het zal misschien niet al te veel uitmaken als ik de afstelling iets zou aanpassen? Moet makkelijk onder controle te houden zijn toch? Nee nee… had ik maar wel nog gekeken wat ie nu deed, want omdat ik er niet op voorbereid was werd het mij keihard afgestraft de dag erop @ Hengelo. Hoe? De meesten weten het vast wel, zo niet, lees maar verder.

Nadat ik genoeg eten in huis had geslagen en alles had voorbereid ging ik maar naar bed om daarna al vrij snel weer op te staan met als reden dat Bakri tussen 5 en half 6 bij mij zou zijn. Helaas was Bakri tot 6u telefonisch onbereikbaar, maar al met al is hij gekomen! Voordat hij kwam ging ik nog even langs tankstation om benzine en spanbanden te halen. Al met al kwam Bakri net voor 7u mij ophalen en al snel begonnen we met het inladen van mijn scooter totdat… er een politieauto naar ons toe kwam. Ik dacht ah nee he niet weer (lees paar posts terug), daar heb ik nu geen tijd voor.

- Goede morgen heren!
- Hallo
- Zo, wij hebben een melding gekregen dat ze hier misschien scooters zouden stelen, maar het ziet er naar uit dat jullie gaan racen.
- Klopt.. (nog wat gezeur, uitleg, bewondering en grappen eromheen etc)

Toch wel fijn om te weten dat de buren altijd oogje in het zeil houden!

[ir]http://94.100.113.84/623050001-623100000/623078001-623078100/623078075_6__6_H.jpeg[/ir]



We waren klaar om te vertrekken! Of niet soms? Tot mijn verbazing zag ik maar 1 handschoen liggen… Toen kwartier lang naar andere handschoen gezocht terwijl die gewoon ergens in de buurt lag. Daarna snel weer aangereden om vervolgens weer terug te keren om gps te halen dus weer lekker tijd kwijt! Gps ingesteld en die gaf aankomsttijd van 10:00 aan, dus het werd krapjes. Wat de boel nog verder opvrolijkte is dat de scooter vaak omviel waardoor we vaak de vluchtstrook moesten pakken om de spanbanden nogmaals goed te zetten (NOOIT MEER AANHANGERVERVOER VOOR MIJ BIJ DEZE!).



Tussenstop in een jungle om alles recht te zetten:
[ir]http://94.100.115.37/623050001-623100000/623078301-623078400/623078308_6_nwZ4.jpeg[/ir]


Hiermee kwam de geschatte aankomsttijd op 10:13 neer wat overeenkwam met de sluitingstijd van inschrijving! We zaten dus goed in de shit. Uiteindelijk waren we d’r! Brittaniëlaan:D Wij werden snel doorverwezen om onszelf zo snel mogelijk in te schrijven en te keuren.. Nu begon het leukste werk, vooral als je te laat bent+het je allereerste keer is.

Okee scooter uitgeladen en al snel had ik een zakje over mijn overloopbakje gedaan, want zolang het niet op de grond kwam was het goed dacht ik. Vervolgens snel rennen naar de keuring. Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat ik ook mijn helm en jas etc moest laten zien (ik weet niet of het klopte maar volgde toch het advies op), helaas lagen ze in de auto (auto stond geparkeerd aan het einde van de sprintbaan) Dus het werd snel terugrennen! Spullen gepakt en snel terug naar de keuring, eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat ik eerst moet inschrijven en dan pas keuren. Rennen naar de keuring, en je raadt het al, portemonnee in de auto vergeten, daar gaan we dan: weer op en neer. Zo, ingeschreven en nu kon ik mijn hok eindelijk laten keuren. Toen ik in de rij ging staan werd mij verteld dat mijn overloop-opvang-probleem-oplossing-systeem gedoemd was om te falen, ik moest gebruik maken van een blikje oid. Dus dat werd WEER rennen naar XSH stand om daar slangen aan te schaffen. Vervolgens bij de keuring aangekomen, maar de spul nog niet gemonteerd want ik had nog geen juiste gereedschap ervoor, maar de beste mannen hadden het toch goedgekeurd want ik had alles eigenlijk al en het was een 1 min werk. Zo gezegd, zo gedaan! Bij deze bedankt dus voor een voorwaardelijke goedkeuring!

Vervolgens was het dan zo ver, ik kon eindelijk gaan rijden! Nee wacht eens even, waar is mijn hesje? Wakker worden graag! Dus snel naar sbo-stand hollen waar de sprints al waren begonnen. Toch maar met gebaren taal duidelijk gemaakt dat ik nog een hesje nodig heb… welke ik dus niet kon krijgen. Er werd mij geadviseerd om mijn nummer met tape oid op mijn rug te plakken. Helaas werkte het niet zo goed dus Vinnie trok die de eerste run al van mijn rug af voordat het vanzelf eraf zou vliegen, dus de hele dag zonder hesje gereden. Vervolgens aansluiten in de rij en wachten op mijn eerste sprint! Mijn hart maakte flinke overtoeren en ik stond het ene moment strak van adrenaline en het andere moment was ik aan het shaken van de adrenaline. Toen ik eenmaal aan de beurt was kreeg ik nog enkele aanwijzingen van Vinnie om vervolgens mijn startplek in te nemen. Mijn eerste run was tegen Mitchell (waarmee ik eigenlijk zowat de hele dag heb gereden op enkele runs na). Geel… Geel… Geel… Whee-wat krijgen we nu?-lie Dus snel van de gas af om daarna nog weer aan te rijden. Tja.. had je maar geoefend met de nieuwe afstelling. Toch nog een 7.7xxxx gereden war werd afgerond op een 7.8, ik was tevreden voor mijn allereerste run en dat met een wheelie, dus ik wilde al gauw meer en ik moet zeggen dat ik hierdoor iets te zelfverzekerd werd want de komende 4 runs zaten allemaal boven de 8.4 en eentje was bijna 10 sec. Enkele sprints later heb ik nog een laatste run gemaakt waarna de finish-teken door de regen werd gegeven, en toen werd het sprinten naar een schuilplaats wat al vol was, maar gelukkig stond onze auto aan het einde van de sprintbaan geparkeerd dus was het een stukje doorrennen.

Foto eerste run:
[ir]http://94.100.114.137/623050001-623100000/623078901-623079000/623078931_6_ommz.jpeg[/ir]

Foto tweede run:
[ir]http://94.100.113.62/622800001-622850000/622812601-622812700/622812665_6_fQ2V.jpeg[/ir]


Tijdens de natte pauze nog wat gepraat met mensen van SBO en de rest, wat voor afwisseling heeft gezorgd. Nadat we volgens Vinnie een halve Duitse bos door de printer hadden gegooid konden de voorlopige tijden gezien worden. Daarna alsnog kunnen rijden, en het ging supersnel omdat de helft van de rijders ivm de regen vertrokken waren. Toen nog 3 runs gemaakt waarbij ik tegen mezelf telkens bij de start herhaalde: minder gas, minder gas, minder gas. Ook was ik bang voor VInnie, want hij had me gedreigd om met een bezem te slaan als ik nog een wheelie zou maken. Voor mijn gevoel gingen de laatste paar wel beter dan de eerste, maar dat moet nog in tijden bewezen worden. Toen toch maar naar huis gegaan want mijn chauffeur moest vroeg thuis zijn. Toen ik naar de auto liep hoorde ik meerdere keren mensen roepen “hey wheelie-man!”. Daarom bij deze de spreuk van vandaag voor mij: Sprint, maar wheelie met mate. Op de terugweg hadden we weer eens last van de telkens omvallende scooter wat de reisduur behoorlijk lang en irritant maakte.



Klaar voor de terugreis:
[ir]http://94.100.118.72/623050001-623100000/623083201-623083300/623083300_6_lOAK.jpeg[/ir]



Dusss conclusie dan maar:

Heenreis: 3, bang om te laat te komen en de tegenslagen onderweg.

Organisatie van de dag:
10 (Het feit dat we de tijd mochten inhalen wat door de regen verloren ging, wat wil je nog meer wensen?)

SBO-crew ed:
9, Matsing bij de keuring, vele tips en de gezelligheid die er werden gegeven, maar toch -1 omdat ik een Duitse sprinter zonder borging zag, terwijl borging eigenlijk wel een van de meest besproken onderwerpen is. En oh ja, en waar blijft mijn hesje mensen?:P

Mijn rijden: Funfactor 10, kwaliteitsfactor 5 of lager.

Rijden van andere mensen:
8. 10 voor hoog niveau en -2 voor mensen die het nodig vinden om 15sec lang te gaan burnen, rubber op mijn kappen is al minder, maar ik hoef echt niet te weten hoe het smaakt hoor!

Terugreis:
2, Uitgeput, hongerig, en scooter dat telkens omviel en die je daarna weer in de regen moest gaan vastzetten.

En wat mijn project betreft: vork verlagen is een optie een andere vertanding wordt ook door velen aangeraden, maar daar wil ik voorlopig niet aanzitten maar slechts de kwaliteiten van de rijder verbeteren.
 
Ik heb je een aantal keer zien rijden vandaag en natuurlijk even gemeet. Ik moet zeggen het ding wel best vooruit maar ik denk dat je serieus betere tijden gaat rijden als je een RF van 8.5 erin zet. Twins kan wel zeggen dat ze kort vertanden en dat je beter moet oefenen maar als je het niet kan houden is het bullshit, want wheelies kosten echt veel tijd. Kijk naar die 7.7 had zonder wheely wel 7.3 kunnen zijn of nog beter zelfs ;)

Leuk verhaaltje, niet helemaal gelezen hoor maar wel cool om te zien dat je er goed van genoten hebt. Wheelies zien er wel tof uit maja dat is het dan ook ;)
 
8.5? Er zit nu 9.5 in.
Maar zoals ik al zei, eerst vork verlagen en dan wel kijken voor een andere vertanding.
Maar was ook leuk om je paar keer even snel te meeten:) en succes met je 2e ac evo!
 
Lees dit deel nog eens :p

Ik moet zeggen het ding wel best vooruit maar ik denk dat je serieus betere tijden gaat rijden als je een RF van 8.5 erin zet.

Ik weet dat nu 9.5 erin zit ;)
 
EHm sorry man, maar ik ben nu al meer dan 40 uur wakker, dus ik heb hulp bij deze nodig en anders moet je wachten tot morgen op mijn antwoord totdat ik snap wat je echt mee bedoelt. Dus nog kleinere rf? Of zit ik weer fout?:(
 
Idd, hoe langer je vertanding hoe kleiner je RF word. Ik zag ook dat je scooter niet helemaal lekker door liep, meestal duid dat ook op dat de RF nog wat kort is.

Verder heb ik je aardig vaak zien wheelien vandaag ja, vooral de worsteling om hem toch omlaag te houden was wel grappig :P.
 
Idd, hoe langer je vertanding hoe kleiner je RF word. Ik zag ook dat je scooter niet helemaal lekker door liep, meestal duid dat ook op dat de RF nog wat kort is.

Verder heb ik je aardig vaak zien wheelien vandaag ja, vooral de worsteling om hem toch omlaag te houden was wel grappig :P.
Ehm nu ben ik even de draad kwijt (of heb ik hem nooit gehad?) Ik heb een heeeele lange tijd geleden gezegd dat ik 9.5x mijn koppelingshuis moest draaien totdat het wiel 1x rond was. Toen werd er geconcludeerd dat mijn rf dus 9.5 is. Maar als je je vertanding langer maakt, dan zorg je er toch voor dat je koppelingshuis meer rotaties moet maken alvoren het wiel 1x gedraaid is zodat het plaatje rustiger optrekt, of zie ik het nu verkeerd?
Hoe dan ook eerst gaat mijn vork omlaag en daarna gaan we wel verder kijken.

Nette zip man :W Kon hem helaas vandaag niet persoonlijk bekijken..!
Succes ermee iig en sprintje @ SBO Kloosterzande dan maar ;)

Ciao

Thnx!
Ja Kloosterzande is de laatste sprint voor mij, of ja ik mis de 2 die daarna komen want dan zit ik op vakantie. Daarna ben ik weer van de partij!
 
Ehm nu ben ik even de draad kwijt (of heb ik hem nooit gehad?) Ik heb een heeeele lange tijd geleden gezegd dat ik 9.5x mijn koppelingshuis moest draaien totdat het wiel 1x rond was. Toen werd er geconcludeerd dat mijn rf dus 9.5 is. Maar als je je vertanding langer maakt, dan zorg je er toch voor dat je koppelingshuis meer rotaties moet maken alvoren het wiel 1x gedraaid is zodat het plaatje rustiger optrekt, of zie ik het nu verkeerd?
Hoe dan ook eerst gaat mijn vork omlaag en daarna gaan we wel verder kijken.

Andersom juist ;)

PM anders maar, zeg ik wel welke vertanding je precies moet hebben.

Voorvork omlaag zal wel iets schelen maar als er 22+ in dat ding zit en hij dipt niet ga je hem nog niet houden ben ik bang en met een langere vertanding kan hij inderdaad beter doorlopen op de laatste meters. Weet niet wat je sneleheden nu zijn.
 
Ik weet ook niet precies, er werd mij verteld dat mijn run van 7.8 (waar is die?) een top van net geen 100 km/u had. Kan ook zijn dat het een van mijn andere runs was. Edit PM voor kees.
 
Mag ik vragen waar bakri vandaan komt?
want ik zie dat er een uitlaat van lauka racing onder zit.
en die zit bij mij op de hoek van de straat :P
 
Even over het omvallen op de aanhanger.
Je moet bij het stuur de spanbanden aan allebei de kanten doen, dan blijf ie gewoon stabiel staan;)
En dan die over het zadel echt zo strak als het maar kan en dan moet je de velgen ook naar allebei de kanten vast zetten, dan komt ie echt niet meer los:D
 
Probleem met omvallen had ik vorig jaar ook, veel schade door opgelopen toen, je zou met balken kunnen werken bij je wielen, is in principe zo gemaakt. Op de snelweg hing je scooter ook al aardig op half 7:P
 
Ja maar we hadden echt alles al geprobeerd. Stuur zat uiteindelijk ook aan 2 kanten vast, wielen ook. Maar volgende meeting gaat gewoon een busje mee!
 
Back
Top