This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Polini Evo Twins Zip 2009

Haat? nee, we/ik zeg(gen) alleen wat ik weet en hoe het zit
Voor de rest thnx

OT zipje begint weer wakker te worden, gisteren met rollen gespeeld, vandaag ga ik iets aan de sproeiermaat doen. En het lijkt wel of het ding een eigen wil heeft, gisteren reed ie alleen als ie "een reden had"8P

Gisteren dus wezen testen, reed in het begin gewoon goed, daarna ging ik mijn bougie controleren, en vervolgens verzoop ie alleen maar. Daarna weer gestopt, bougie weer eruitgedraaid, schoongemaakt, en nee, steeds zelfde verhaal. Toen stotterend naar huis proberen te rijden totdat ik paar vrienden van me tegenkwam

- ja we zochten je al
- niks te zoeken, ding wilt niet
- hoezo dat dan?
- ja kijk dan: ineens reed ie gewoon weer "normaal"...

Dus ik blij, paar baantjes trekken, ging ie weer stotteren, ik dacht HE? dus ik bougie checken.. De helft is zwart, de helft is bruin.. my ass.
Vervolgens komt er nog een vriend van mij eraan met zijn auto,

- rijdt ie weer?
- soort van..
- kom dan laat zien..
- nah, stotteren maja schijt..

Ik ding gestart, hij reed al aan met voorsprong, ik reed "rustig" aan tot ik bij 40-60 kmu vervolgens gas vol open trok. Ding begint zijn eigen ineens op het achterwiel te lanceren.

Hoe dan ook, ik wacht wel tot vrijdag, dan mag hij de bank op, en oh wee als hij dan ineens "niet wilt".:|
 
haha klinkt goed

tsja dan moet je dingen gaan uitsluiten he. stationairsproeier? carb schoonspoelen, membraan ff checken oid.

altijd die klotedingetjes die je gek maken....
 
70 kg mischa weegt die nu?
Zal mijne denk ik ook zoiets wegen misschien nog wel iets meer met mijn voorvork, gaat moeilijk worden in scooter 70 klasse maar ik kan ook niet meer naar standaard scooter klasse.

Laat me ff weten wat die op de bank heeft gedaan ja
 
Ik heb het zelfde probleem wel eens gehad toen er een klein stukje membraam plaat in me carburateur zat. Loopt de carburateur ook over?
 
Mischien je massa kabeltje los getrilt ofzo? of gewoon je ontsteking verschoven.
Massakabel zit gewoon goed. Heb er al naar gekeken. En de ontsteking is door twins eropgezet en afgesteld + zou anders totaal niet moeten lopen laat staan goed.
Ik heb het zelfde probleem wel eens gehad toen er een klein stukje membraam plaat in me carburateur zat. Loopt de carburateur ook over?
Nee de carb is ok, tenminste hij loopt niet over + voordat ik het blok in elkaar had gezet had ik de carb tot in elke schroefje uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Probleem komt alleen voor als ik te lang stilsta met benzinekraan open. Als ik de benzinekraan dichtdraai en een stukje rij en daarna weer opendraai da is het allemaal over. Ik schroef de carb in een van dezer dagen nog een keer eraf voordat ie de bank op gaat voor final check.
 
Je carb loopt dus gewoon te vol, ik zou dan gewoon heel iets je vlotter bij buigen, zodat ie dat niet meer doet en altijd je benzinekraan dicht doen uiteraard als ie stil staat
 
Inderdaad, dat zou het goed kunnen zijn.

Wat ik dan altijd doe is het vlotterbakje eraf halen en dan een slangetje op de carb aansluiten en door het vlottertje omhoog te duwen en te blazen merk je wanneer de vlotter de toevoer afsluit. Als hij dat dus niet doet kun je hem iets verbuigen waardoor hij eerder dicht gaat..
 
Thnx voor de handige tips
Echter, PRECIES zelfde probleem kreeg ik bij een scooter van een maatje van me, daar had hij een normale spruitstuk, dus niet schuin of iets en het resultaat: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=utfzYstegE8"]YouTube - Engine running without intake[/ame]
Alleen had hij het een stapje erger: de scooter reed ALLEEN met dichte benzinekraan, of zonder inlaat natuurlijk
 
hey mischa

kan ook zijn dat de membraam klejes niet goed sluiten .laat je dan je bezine kraan open staan loopt je blok vol ,
 
Thnx voor het advies, maar ik denk echter dat als het iets is, dan moet het met de vlotter te maken hebben, want vaak is het zo dat als ik de benzinekraan dichtdraai dat ie dan PER DIRECT goed is ( 9 op de 10 keer). Dus probleem zit hem in de carburateur. Maar daar kijk ik binnenkort naar, misschien vanavond weer een testje maken. Trouwens, ik heb vrijdag examenstunt op school, en misschien maak ik deel uit van de programma+pippi+

Edit:

Wat is dat dan?

[ir]http://94.100.113.118/579300001-579350000/579335101-579335200/579335134_6_o9Se.jpeg[/ir]
 
Last edited:
Is de oude kappenset van zijn Zippa
10 punten:*

Net even weer gereden met een kleinere sproeier, maar heb helaas geen tijd gehad om lang te testen, moest alweer binnen 10 minuten stoppen.

Voor de rest geen verzuipverhaal meer, dus het gebeurt alleen als ik te lang stilsta met een open benzinekraan, niet meer doen dus.

En tenslotte ga ik niks meer aan de zip doen kwa afstelling, hij gaat vrijdag maar de bank op. En de eerder vermelde mogelijkheid van mijn participatie aan het examenstunt doe ik ook al niet meer, je weet maar nooit wat er fout kan gaan.
 
Als je gewoon op je temp blijft letten kan er weinig fout gaan

K heb hier ook een aardig showtje gezet


Ik dacht trouwens dat je gewoon je oude set opnieuw had laten spuiten?
 
Het hoeft niet zozeer een temperatuur kwestie te zijn.
Zit nog veel rompslomp eromheen.

En de kappenset heb ik verkocht aan een SOBW-racer, zelf heb ik een blanke set gekocht en laten spuiten
 
Vandaag zipje weggebracht voor het afstellen.

Tevens heb ik ervoor gekozen om NIET naar Sluiskil te gaan omdat ik de dag erop Centraal Schriftelijk Examen Wiskunde heb, waar ik al mijn concentratie en energie voor nodig zal hebben.
 
Argh, ben net wakkergebeld door Anthony, maar gelukkig had hij goed nieuws voor mij. Zipje is klaar en kan worden opgehaald. Bij binnenkomst had het ding 20.5, maar bij 80km/u zakte het vermogen al gauw naar 14. Ach ja wat wil je met zo wat 20 maten te grote sproeier uit voorzorg? In ieder geval zijn er pk's bijgekomen en loopt het ding constant

Zoals ik al zei, zie jullie allemaal een keertje na Sluiskil wel:*