Toch nog maar even een update er tussen door.
Spullen klaar gelegd om het blok in elkaar te zetten.. Alles zo ongeveer overzichtelijk erbij gelegd. (ben alleen nog me krukas trekker kwijt)moet ik dus nog even gaan opzoeken) Ook al vast een klein proefje gespoten met alu zink spray (ziet er wel anders uit, maar zeker niet verkeerd)
En beetje meer ruimte in de schuur gemaakt, paar doosjes en kistje de kelder in gezet.. En ludix frame omhoog gehaald.
Zag dat het best nog wel een kut klusje word om het frame goed te krijgen. Typische problemen zoals roest in naden waar je met een schuur papiertje niet zomaar even erbij komt. Ongeveer de zelfde kwaaltjes als bij de peugeot kisbee.
Misschien dat ik het frame toch wellicht geheel ga overspuiten met 2k zwarte lak. De roest plekken zal ik toch moeten gaan stralen.
Is naar mijn idee de beste manier om die plekken goed schoon te krijgen.. Overigens ga ik niet alle verf eraf halen, maar dat zal ik denk ik gaan opschuren, en dan spuit ik naar met 2k opnieuw overheen..
Ook zag ik dat het frame nummer in het frame zelf redelijk leesbaar is. In de onderlaag van de verf begint roest bubbels te komen. (Alu ID plate is wel aanwezig waar het nummer nog wel goed erop staat)
En om het nummer nog enig sinds leesbaar te houden ga ik daar geen verf weg halen, aangezien dat nummer dan helemaal onleesbaar word.
Wellicht dat ik ergens anders op het frame opnieuw het nummer erin laat tikken bij de RDW.. Aangezien het voor langer termijn misschien een probleem kan gaan vormen. Maar hier kijk ik pas na als de scooter in elkaar zit.
Planning is dat ik zondag hopelijk het blok kan gaan opbouwen.. Roest verwijderen frame misschien volgende week. (het zijn overigens maar plaatselijke plekken).. En natuurlijk het bekendste plek bij de ludix, bij het subframe.
Roest in de frame buizen aan de achterkant kan ik wellicht verhelpen met een flex hoon tool..
En dan eventueel zwarte verf erin spuiten.. Of roest omvormer.
Ik heb nog wel even de schroef draden even nagelopen, van het achter spartbord, zadel / tank en even gekeken hoe het accu bakje gemonteerd moet worden.
Net deze mobiel straler besteld.
Ik was van het handpistol met reservoir best wel tevreden voor wat kleiner werk.
(heb er een van een ander merk, maar type het zelfde)
Vullen van het ding is echt een ramp en geeft je echt veel onophoud.
Daarnaast heb ik ook nog de 45liter en een kleinere 20 liter straal ketel staan, die naar mijn ervaring en gebruik best een ramp waren om te gebruiken op mijn compressor.. Steeds blokkeren en grit komt er niet gelijkmatig eruit.. (misschien vocht probleem of ontwerp van deze ketelt)
Ik dacht probeer me eens zo`n trechter ketel. Wilde eerst de 50 liter maar die was wel een stuk duurder.. En ik er ga toch niet het hele ding vol gieten en dat alles weer vast blijft hangen.. Dus ik dacht neem de kleinere wel. Goedkoper, makkelijker te ontstoppen en medium blijft niet te lang in die ketel hangen zodat het vocht gaat opnemen en alsnog vast gaat zitten.