Peugeot Ludix status topic

Het blok gaat nog best een dure worden.. Grappig dat die zo slecht te krijgen zijn..

Van de verkoper van het frame word het ook niks.. Heeft wel fotos gemaakt van 2 blokken.
Maar hij kan geen blok nummer vinden.. En die wil ik wel erop hebben staan als die naar de keuring moet.
Daarnaast blijft hij een beetje afwezig.. Dus ja, verder kijken is de enigste optie..

Anders word het alleen carters ergens vandaan toveren.. En kan dan alles los bij elkaar gaan zoeken. Helaas.
 
Nou net toevallig toch nog een blok gevonden.. Alleen afwachten wat daar op en aan zit.\

blok.jpg

Zit een boutje vast bij het achterspartbord (het bekende probleem) gelukkig geen gaten er naast geboord.
 
Volgende is besteld:

Koplamp (old stock voor een trend (die met grote lamp en kleine lamp) Zie deze originele allemaal richting de 60 en 110 euro..)
Heb deze voor 40 euro nieuw old stock.. Zit alleen geen fitting in (daarom die lagere prijs denk ik) Maar die fitting heb ik hier al liggen.

Daarnaast de kilometer teller gever.. Ding ook duurder gezien (hier voor 20 euro) Vond het nummer 737762 op ebay. Dus kwam al snel achter dat deze ook voor ludix is.. 20 euro. (heb deze originele veel duurder gezien)

En het opbergvakje onder het zadel.. (overal voor 9,99euro) dus dit bedrijf had deze ook voor die prijs.. Net maar gelijk erbij gedaan.
 
Die gene is er mee bezig.. Had niet de juiste doos ervoor (zou die van ze werkgever / baas een goede krijgen)

Ik had bijna een week een nieuwe voetenplank besteld.

Er word beweerd dat die volgende week word opgestuurd. (geen idee wat er iets gaat komen, maar zal het rustig moeten afwachten..

Hallo,

this part will be available next week & sent as quickly as possible to:

(is nog niks zeker)

Heb wel een 2ehandse gevonden voor 10 euro die er wrs redelijk uit ziet.. (echte ogen zien vaak meer dan een wat slechtere camera)
Maar voor 10 euro kan ik denk ik niet om gaan huilen toch?

Blok ga ik denk ik waarschijnlijk geheel uit elkaar trekken.. Ook al draait de krukas goed na 16.000KM.
Wil gewoon zekerheid hebben dat het blok van binnen schoon is, en niet dat er met powerfilter gereden is en troep tussen de lagers zitten.
Had eerder gedacht om alleen schoon te maken en krukas keeringen vervangen.. Maar straks is er toch iets meer mee. Kan ik hem dan als nog uit elkaar gaan halen. (lijkt me niet zo slim.) Als de krukas nog goed is, gaat die weer terug met nieuwe lagers en pakkingen en keerringen erin.


Vertanding lagers ook vernieuwen.

Durf nog geen datum te zeggen wanneer hij af is.. Deze maand gaat het natuurlijk niet lukken.. Misschien eind April??
Hoop op eind maart of 2de week van April.. Niks is nog zeker.. (blok kan ik wel redelijk snel al in elkaar hebben.

Balhoofd lagers bestel ik deze maand nog. En voorvork misschien eind deze maand.
Hoop hem i.i.g zo snel mogelijk op ze wielen te hebben.
 
Last edited:
Onderplaat en het boven spartbord ding voor achterlicht besteld.


Zit al 2 weken al met een kut gevoel met deze scooter.(wil veel doen, maar het is maar wachten op onderdelen). Gewoon dat gevoel dat het niet echt opschiet. (wil hem snel af hebben)
Ook omdat ik in April met de SPF3 verder wil beginnen en dan wil ik de vivacity ook weg hebben. En dan moet deze scooter in werkende staat wel gaan rijden nadat de blauwe plaat is vervangen voor een gele.

Wachten op dit, wachten op dat.. En geld gaat er ook best redelijk snel door.. (het is niet dat ik meteen alles koop in 1 keer)
Er staat nog een bestelling te wachten van 200 euro.

Daarin zit:

Beeldschild (dat ding wat op de voetenplaat geklikt moet worden)

Andere ECU die onbegrensd is (wilde ik eens uit testen) Met de hoop dat die unit beetje meer olie gaat gegeven.

2ehandse voorrem leiding die nieuw eruit ziet. (gebruik me oude viva klauw en pomp denk ik)

Bracket voor de uitlaat steun

Batterij box

Drukveer voor me kisbee.

Nieuw subframe voor de prijs van een 2ehandse.

Silent blok voor achterveer

Originele balhoofd stel van peugeot voor ludix (complete set (tegen de 50 euro)

En 2 nieuwe blok pennen voor het subframe..

Toch al weer boven de 200 euro voor dit alles.
 
Last edited:
Een gebruikte voeten plank is vandaag binnen gekomen.. Ziet er voor het geld 10 euro, bijzonder goed uit.
Natuurlijk geen nieuwe.. Linker kant lijkt die aardig kras vrij te zijn.. En rechter kant een beetje krassen. (voor dat geld kan ik er niet om huilen.

Ga de kap gebruiken als ik nog steeds geen nieuwe kan vinden..
Moet hem nog even goed wassen..


Motor blok hoop ik na Woensdag hier binnen te hebben.
Ben vrijdag vrij.. Dus dat word hopelijk de schuur een beetje opruimen en dan het blok uit elkaar halen.

Ga eerst de situatie bekijken en dan zie ik het wel verder.
 
Had gehoopt op een nieuwe onderkap, maar dat feest gaat ook niet door.

Heb voor de troost wel een nieuwe onderkap gevonden voor de ludix blaster )(een nieuwe) voor 15 euro.. (misschien blaster kappen erop zetten)
Dus dacht neem die dan maar.. (beenschild kan ik ook nog ergens krijgen

Remlicht houder word wel opgestuurd..

En dan komt er nog een gebruikte kilometer teller deze kant op.. voor 10 euro.. Gebruik hem als tijdelijke test object. Wil hem wel naar de keuring kunnen rijden en dan moet er wel een werkende teller op.. Maar wil nog wel een complete nieuwe kopen.

En nog een gebruikte spartbordje voor 5 euro.. (zag er prima uit voor 5 euro kan ik niet om huilen zo gezegd.

Motorblok schijnt ook opgestuurd te zijn...

Hoop vrijdag te schuur beetje te kunnen opruimen en de werkbank.. En dan moet dat blok er ook maar aangeloven.
Misschien dat ik direct ook een andere ontvetter bak ga bestellen voor op de grond. (heb er nou een van 8 liter die best wel in de weg op me werkbank staat. Wil dat blok goed schoon kunnen maken voordat het ding weer in elkaar gaat.
 
Last edited:
Waarom wil je een nieuwe teller? Puur uit principe dat er dan 00000 kilometers op staan? Ik gebruik nog een tweedehands teller waar 7.000 km op stond. Op mijn oude stond 18.000 dus ik vond dat heel prima.
 
Waarom wil je een nieuwe teller? Puur uit principe dat er dan 00000 kilometers op staan? Ik gebruik nog een tweedehands teller waar 7.000 km op stond. Op mijn oude stond 18.000 dus ik vond dat heel prima.


Kijk glas is bij een 2ehandse altijd bekrast.(vies en lelijk ook).. Het heeft zo ze leven gekend en gehad. De ene persoon is wat zuiniger op ze spullen dan een ander.
Die glaasjes (plastic) zijn niet zomaar nieuw te koop (die doorzichtige blank) ben alleen die smoke en die blauwe tegen gekomen van DMP.

Terug draaien van tellers ben ik niet zo fan van.. Je gaat het ding met een boormachine (neem aan dat je die gebruikt voor de aandrijving)
meer belasten, dan dat die normaal door het wiel en kabel word aangedreven.. (die lopen aangezien langzamer dan een boor machine )
En dan is zo`n teller snel kapot gedraait.. Of het heeft schade aan de teller gegeven en dan heb je kans dat die bij 20.000km bijvoorbeeld als nog de geest geeft. Dat vind ik al die moeite niet waard.

Nieuwe voetenplank bij de eerste in belgie gaat niet door schijnt toch een grijze kap te zijn. (adverteren zwart, maar die was niet meer leverbaar)
Die uit Duitsland heb ik niks van gehoord (ga ik binnenkort eens achterna, maar met veel geluk wrs geld kwijt)

Ik heb ergens anders een nieuwe voetenplank gevonden.. Ben er nog mee in de onderhandeling.

Heb ergens nog de schroefjes gevonden voor de zij panelen (die bij easyparts niet meer te leveren zijn)
Bestelling is geplaatst en hoop ze snel hier te hebben. (hoop dat die ze per envelope op wilt sturen)


Blok is vandaag binnen gekomen.. (word iets voor morgen als de schuur toegankelijker en op is geruimd. (en een werkbank waar ik de blok onderdelen netjes naast elkaar kan leggen)

Had ook al gezegd dat de onderkap niet door ging bij van seggeren (was niet meer beschikbaar) maar wel al een pakketje mijn kant op voor die houder voor het kententeken plaat en het remlicht.

Verder vandaag binnen gekomen zijn de koplamp en het onderdelen bakje achter het zadel.
 
Dit begint echt op een heksen jacht te lijken naar het zoeken van onderdelen (althans nieuw)
2ehands is ook al best beperkt aan het worden.. (soms is echt een kwestie van geduld nodig)


Ik keek even op mijn favorite site.. Uiteraard eerder mijn mail adres erin gezet zodat ik een notificatie zou krijgen als er weer iets beschikbaar zou zijn.

En toen, (waar echt bijna nergens aan te komen was. (ja zag er een verkocht worden bij cityparts toen voordat ik dit plan had om die ludix te bouwen, en ineens met xmas niet meer beschikbaar was en dat erg enorm balen was.

Helemaal geen notificatie van gehad.. Maar ineens zag ik een enkele nieuwe voeten plank in het zwart. (volgens mij is dat C2)
Heb er wel helaas flink voor moeten bloeden, normaal kost zoiets tussen de 108 en de 130 euro..) Maar probeer maar eens te hopen dat je er ooit nog een zal vinden.. En toen stond er ineens 1 online voor 190 euro helaas.. Liever dat dan niet. (had er dan zelf niet eens meer dan 200 euro voor gegeven..

Gelijk ook de bestelling maar afgerond en een zak geld armer geworden..

Heb dus het volgende in bestelling staan:

- Uitlaat support (die lange stang)
- Nieuw batterij bakje (tevens niet meer op easyparts te bestellen)
- Schokdemper spacer (geen idee waar het voor is, maar voor 2,82 euro kon ik het niet achterlaten als ik het toch nodig blijk te hebben.
- Nieuw subframe (ongeveer even duur als ik een gebruikte zou kopen)
- Originele peugeot balhoofd set (ben allergies voor imitatie troep, waar je niet alles erbij krijgt)
- 2x subframe assen.
- En een nieuwe voetenplank in het zwart.


Ben ook nog op zoek naar een nieuw onder paneel.

Beenschild is nog wel aan te komen.

En dan een nieuwe stuurkap en een binnen stuurkap.

De schakelaars die haal ik denk ik van de vivacity af. Is wel een ouder model die ik overigens fijner vind werken. Plus heb die paar jaar geleden geheel nieuw op de vivacity gezet.
 
Ja en daar ga ik nou iets leuks over zeggen... Wat een K4NK3R zooi is dat zeg voor die 80 eur0.
Verwachtte geen nieuw blok natuurlijk, maar een beetje verzorgd blok was eigenlijk ook te min voor de gebruiker(s) ervan.

Dacht wel een redelijke mooi carterkap te krijgen.. Helaas verkracht door met een boormachine staalborstel over te gaan..
Blijkbaar een slechte gok genomen door de eigenaar en verder nooit meer afgemaakt.

Overigens zitten er niet 1 boutje vast gerot.. Kan er nog eens erbij komen dat er zeker 2 gelijk liggen met het carter vlak..

Daarom doop ik dit probleem blok om tot het project NO LOVE TLC.. (wilde eigenlijk project K van maken. (overigens niet te herleiden naar de ziekte..) Maar meer omdat het blok een K blok is. Waar ik weer lekker me hoofd tegenaan kan stoten.
Omdat die zo super slecht is ga ik hem maar helemaal uit elkaar trekken en maar zijn wat er te redden valt.

Zal een kolomboormachine en een goede kobalt boor moeten kopen om die oude bouten eruit te krijgen.... Word nog leuk..


IMG_20230210_145558[1].jpg

IMG_20230210_145733[1].jpg

IMG_20230210_145743[1].jpg


Blijkbaar nog een van de eerste generatie blokken???

Originele halfpoelie van een vivacity.. En de koppeling set ook. (euro 1 overigens)
Zag deze samen stelling al vaker voorkomen op het inet.
Dus dit is niet beun of zo.. Maar ga dit wel vervangen voor moderner onderdelen..

Ben wel blij dat de EGR pomp niet erop zit, maar het blok met een afdichting komt (deze nieuwe lastig aan te komen is van wat ik al gezien heb.
Al is er nog wel een stage 6 plug te vinden.
 
Last edited:
Back
Top