Peugeot Ludix status topic

Die kappen zijn bij schade niks meer van te krijgen.. En 649 euro + 250 euro verzendkosten.. = 800 euro plus moet hopen dat het een eerlijke persoon is. Kappen mooi, maar blok misschien niet zo best. Kan je zeggen dat ik daarom niet meer zo heilig meer om bent. Vertrouw niemand meer als het op scooters aan komt.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zadel.jpg kap.jpg ben.jpg
 
Last edited:
Die kappen zijn bij schade niks meer van te krijgen.. En 649 euro + 250 euro verzendkosten..
250 euro verzendkosten is denk ik wel wat veel, of je moet in zimbabwee wonen.

Mijn piaggio skipper was gratis voor de deur geleverd door de handelaar (utrecht naar zeeland), maar dat gemak kan niet iedereen krijgen idd.

maar ik ben benieuwd wat je er van maakt!
Post automatically merged:

precies.

hierop marktplaats eentje: https://www.marktplaats.nl/v/fietse...78273-peugeot-ludix-snor-12-inch-gold-edition

kan zelfs bezorgd worden.

maar het opbouwen er van is wel het leukste!
kijk trouwens even naar zijn MP account, hij heeft veel ludix onderdelen liggen vgm.
 
Alleen niet iedereen gaat gratis voor je rijden.. Zo werkt de wereld niet. Of je moet een goed willend persoon treffen..

Had gisteren ook geluk dat die kerel van het frame het voor 40 euro wilde brengen.. Maar normaal kost je dat zeker wel rond de 100 euro of meer voor die 150km (misschien was het nog wel meer). Heb vaak al alternatieven geprobeerd. Eens lukt er wel eens iets. Maar voor 9/10 keer is het zoek het maar uit.

En waarom zou je als je je auto rijbewijs hebt nog aan een scooter beginnen> De meeste doen hem daar juist voor weg.
 
Alleen niet iedereen gaat gratis voor je rijden.. Zo werkt de wereld niet. Of je moet een goed willend persoon treffen..

Had gisteren ook geluk dat die kerel van het frame het voor 40 euro wilde brengen.. Maar normaal kost je dat zeker wel rond de 100 euro of meer voor die 150km (misschien was het nog wel meer). Heb vaak al alternatieven geprobeerd. Eens lukt er wel eens iets. Maar voor 9/10 keer is het zoek het maar uit.

En waarom zou je als je je auto rijbewijs hebt nog aan een scooter beginnen> De meeste doen hem daar juist voor weg.
scooter zal ik altijd blijven rijden, ben nu wel overgestapt op een motorscooter, zodat het legaal wat vlotter gaat.
maar ik ben nog altijd wat jongeren vrienden aan het helpen met het sleutelen er aan.
 
Ik ben 34 en rij vanaf 16 jaar scooter. B rijbewijs in 2007 gehaald, nog zit ik vrijwel elke dag met de kont op de scooter(s).
Ook sleutelen nog steeds zo mag duidelijk zijn. alleen in de tijd(2015) wat minder toen mijn dochter geboren werd. Daarna rond 2017 weer opgepakt.
 
En waarom zou je als je je auto rijbewijs hebt nog aan een scooter beginnen> De meeste doen hem daar juist voor weg.
Ik ben nu 20 en heb iets langer dan drie jaar mijn B rijbewijs. Ik vind eigenlijk vrij weinig aan een auto, tenzij het een (aanstaande) oldtimer is. Een scooter/brommer/motor spreekt mij veel meer aan dan een Golf 7. Zelfs met dit weer en temperaturen.
 
Ik ben nu 20 en heb iets langer dan drie jaar mijn B rijbewijs. Ik vind eigenlijk vrij weinig aan een auto, tenzij het een (aanstaande) oldtimer is. Een scooter/brommer/motor spreekt mij veel meer aan dan een Golf 7. Zelfs met dit weer en temperaturen.
Daarom rij ik dus een dikke yaris 2006 1.3 mmi! :tearsofjoy:
Rij ook als het vriest. maakt me niet veel uit.
 
Ik ben 34 en rij vanaf 16 jaar scooter. B rijbewijs in 2007 gehaald, nog zit ik vrijwel elke dag met de kont op de scooter(s).
Ook sleutelen nog steeds zo mag duidelijk zijn. alleen in de tijd(2015) wat minder toen mijn dochter geboren werd. Daarna rond 2017 weer opgepakt.

Dat zou mij denk ik ook gebeuren.. Heb je wel het rijbewijs, blijf je gewoon scooter rijden.
Een motor is voor mij persoonlijk niet nodig.. Gaat harder, snap ik.. Beleving is wel weer anders.
Scooter is gewoon net even wat beter in mijn optiek, mag je op de meeste plaatsen wel komen. Waar een motor niet overal mag komen.


Bestelling voeteplank is niet door gegaan, blijkbaar een false positieve. Zandri gaf aan dat er wat was.. Maar eindelijk weer dat voorraad verschil gelul waar je niks aan hebt.

Het nieuwe accu dekseltje is wel binnen gekomen vandaag.


12inch wielen geregeld (koste wel 50 euro) voor minder ga je ze denk ik ook niet vinden)
En het achterspartbord over het wiel 2ehandse voor 10 euro (geen idee of ik er wat aan heb, want vaak is goedkoop duurkoop in mijn optiek)
 
Last edited:
Dat zou mij denk ik ook gebeuren.. Heb je wel het rijbewijs, blijf je gewoon scooter rijden.
Een motor is voor mij persoonlijk niet nodig.. Gaat harder, snap ik.. Beleving is wel weer anders.
Scooter is gewoon net even wat beter in mijn optiek, mag je op de meeste plaatsen wel komen. Waar een motor niet overal mag komen.
Ik heb wel een auto maar ik woon 10 km van mijn werk en dan is het zonde om ermee naar t werk te rijden als het met de scooter kan. Mijn ouders wonen 2 km van ons af en gaan met de scooter tenzij we met zen 3en gaan en t slecht weer is of heel koud. Winkelcentrum is 500 m van ons af. Dus scooter gebruiken is beter dan de auto op deze stukken te gebruiken.
 
Ik ben nog een leuk verrassings doosje tegen gekomen.. Weet ooit dat ik een carb nodig had voor me speedfight 3.. En die was van een ludix en ook heel toevallig nog ludix onderdelen ermee kwamen.

Ga geen nieuwe foto van van het geheel maken, maar had die nog op de computer staan.

Inhoud:

- Een originele Dellorto ECU (status onbekend) (heb ook nog ergens een nieuwe imitatie rond zwerven)
- Een achterveer.. Met boutjes erbij. Vond het alleen raar dat de bovenste bout zo kort is.. Daar moet toch origineel iets van zo`n vul bus tussen?
maar de veer zou goed genoeg zijn voor tijdelijk..
- Een koplamp fitting (die dingen kosten ook al snel 6,99 euro voor een nieuwe. Lampje is gesneuveld, maar kan wel een nieuwe erin draaien natuurlijk. Zie ook dat sommige koplampen niet eens met die fitting komen..

- Gebruikt vario setje.. Nog wel te gebruiken.. (leuk voor als tijdelijke oplossing) Al gaat er bij de keuring wel de nieuwe begrensde vario met vario plaat begrenzer van de speedfight 3 erin, aangezien het ding dan maar 45km/u mag lopen voor keuring naar bromfiets.

En nog een membraan en een gebruikt origineel spruitstuk..

Alles komt van toepassing.
 

Attachments

  • ludix.jpg
    ludix.jpg
    118.3 KB · Views: 20
Last edited:
Ik heb nog wat extras erbij kunnen bestellen bij iemand die scooter gaat demonteren.

Had de 12 inch velgen en achter binnen spartbord al

Komt bij:

Kabelboom 8 pins
Achterlicht (nieuw kosten die dingen nog 54 euro ) AUW)
En alle 4 de knipperlichten met witte glaasje (ja met orange lampjes)
 
Momenteel is binnen:

12 inch velgen

Achterspartbord blok

Kabelboom (zou de 8pins versie moeten zijn.

volgens mij achterlamp (kenteken houder koop ik liever nieuw, soms kan die zwaar verkleurd zijn.. Dus daarom geen moeite oor 2ehands)

Knipperlicht setje. Met witte glaasjes.


Ben opzoek naar een compleet blok met alles erop en eraan (aandrijving vario / riem poelie niet zo belangrijk)

Andere pakket met nieuwe dingen komt aankomende week binnen)
Post automatically merged:

langzaam aan komt er meer bij haha., bijna een dag taak al dat zoek werk


Zoek eerst het gene wat het lastigste, en belangrijkste is om het ding op ze wielen te krijgen..
Een kabelboom en 12inch velgen zijn ook niet makkelijk 2ehands te krijgen.. Een nieuwe velg kost over de 300 euro. (gaat me op dit moment een petje te ver)

En zoveel ads zijn er op mp niet.. En je moet ook geluk hebben of iemand wel wil reageren of niet..

Dingen die goedkoop kosten zoals een accu bak die 2ehands misschien 29 euro kost, en ik er een nieuw kan vinden voor 15 euro, dan snap je wel waar ik voor kies.
 
Aan de kabelboom zou niet gerommeld zijn..

IMG_20230129_010938[1].jpg

Daarom vertrouw ik niemand meer..

Zag eerst een groene stukje kabel voor de startmotor, toen werd die bruin (en ging bij mij een lampje branden niet goed, dus tape eraf gehaald..)

Helaas zat er toch een gebeund stukje draad op de kabel naar de startmotor..

Heb vast nog wel ergens een vivacity kabel boom die ik maar ga verknippen om dit probleem te herstellen.

En dan niet met draad verbinders.. Maar ga dit serieus solderen en dan een lange krimp kous erom heen.

Voor de rest was die wel goed.


Iemand misschien weet waar ik dit vul kapje kan vinden?
Weet ook niet waarvan het is, en of van welke model ludix dit af komt.

lud2.jpg
 
Last edited:
Dat is een kap van BCD. Net zoals die kap (flap) die daarboven zit. Dat is niet nodig. De originele zijkappen sluiten gewoon aan op de treeplank.
 
Het is alleen geen project.

Gisteren een hele grote gok genomen.. Ergens een nieuwe voetenplank besteld. (kans is echter best groot dat er niks geleverd gaat worden)

Dacht ik ook bij een ander bedrijf in duitsland, maar die hebben later het geld als nog terug gestuurd.

Ben momenteel bezig met een blok te zoeken.. (zodat ik die onderhanden kan nemen) Zal toch wel allemaal nagekeken moet worden.

Misschien zet ik het blok er zo eronder als die van zich zelf toch wilt starten.. Kan ik er i.i.g ermee naar de keuring..
Ze zullen vast ook de snelheid testen door aardig gas te geven (alleen wil ik dan op dat moment geen nieuwe originele cilinder eronder hebben die eigenlijk nog ingereden had moeten worden. Reviseer ik dat blok wel als die een bromplaat heeft gekregen.

En nog ergens een voetenplank besteld. Was ook de laatste optie.
 
Last edited:
Nou die motorblokken voor dat ding (althans het peugeot origineel is maar lastig aan te komen)

Had wel een site gevonden waar een mooie op staat.. (althans gebruikt, maar carterkap netjes.

Had voor de zekerheid maar een foto gevraagd van waar de achterveer komt.

Het schijnt nogal een probleem te zijn met mensen die er een achter spartbord erop schroeven, het hele gat in het carter weten te verkrachten.
En dat is niet bij 1 blok.. Maar komt bij meerdere voor.

Blok zag leuk uit.. En wilde een foto van de achterveer ophanging.

kapotkut.jpg

Dat het dempings rubber voor de achterveer wel eens laat af weten is nog niet zo`n probleem. Maar wat er rechts van zit is niet echt om blij van te worden, als die flippo er 90 euro voor dat ding wilt hebben.

Dus dat ga ik niet doen..

Ben maar weer in de onderhandeling met de verkoper van me frame.. Die had nog blokken genoeg liggen.
Hopelijk zit daar wel iets beters tussen.. Maar ga het denk zoiezo reviseren.. Ga de gok niet nemen met een gebruik blok.
Als de cilinder nog goed is, laat ik die er 50km erop.. En dan waarschijnlijk een nieuwe erop. (uiteraard doe ik dat om te keuren)
 
Back
Top