Opbouw Peugeot speedfight 3 2takt brom 2011.

verklaar mij nu voor gek


Ga nog een speedfight 3 erbij kopen.. En ga hem waarschijnlijk zo halen.

Vond het wel een uitgelezen kans voor 500 euro.. (had het voor hoger niet gedaan)

Dat ik eerder de moeite moest doen om ergens een frame vandaan te toveren was al bijna magisch..
Ben je van je Geloof af ???
Eerder zei je dit :
Uiteindelijk ga je toch aan die 2ehandse van een andere scooter gerecyclede spullen storen.. Want natuurlijk zijn die onderdelen behalve alles dan nieuw.

Stel je koopt een mooie nieuwe onderkap (omdat die van de cycle scooter niet zo best was) en je zet er dan de beschadigde voetenplank erop.

Nou dan wil je die over een tijdje alsnog gaan vervangen.. Het heeft ook geen nut om elke week het ding weer uit elkaar te moeten halen om dan weer een onderdeel te vernieuwen..

En schade die een andere eigenaar gemaakt heb, ben ik zelf niet zo zot op.. Aangezien ik zelf vrij netjes met me eigen spullen om ga.

Heb weinig scooters gehad die echt vol met krassen zaten.

Een ongelukje kan gebeuren, maar dan probeer ik het vaak ook weer te vervangen..
Post automatically merged:

Als die Donor van 2015 is , zou ik alles overbouwen op dat 2015 Frame .... Scheelt je 4 Bouwjaren Man .....
 
Last edited:
De andere speedfight 3 waar ik voor ben gaan kijken heb ik daar laten staan. Ik had er waarschijnlijk er een te iets goed beeld van.

Ten eerste de communicatie van de verkoper was al niet te best. (belg) daarna was hij nog wat aan de op vliegende kant. (zelf gewoon rustig gehouden en rustig met hem communiceren via chat marktplaats en mobiel. Op heel wat vragen kwam er ook geen antwoord (gewoon wat erover heen praten)

Hij wilde ook zijn kenteken niet verstrekken om te kijken op de site van de RDW.. Hij heeft dat eerder wel gezegd dat hij Dinsdag zat zou sturen en ze adres. Adres kwam wel en het kenteken nummer van ze scooter nog steeds niet. (moest ik maar bekijken als ik daar was)

Voordat ik ze adres kreeg wist ik allang waar hij woonde, want had het gewoon via telefoonboek opgezocht.. En d.m.v een foto van ze tuin in een andere advertentie, bevestigde al waar hij woont.. Dus kon daarom wel optijd een planning maken.

Heel mooi verhaaltje vertellen dat er al 8 mensen waren die intresse hadden. (zou maar wel zo waar kunnen zijn)

Daarnaast was de verkoper erg wantrouwig.. Vanwege ik zoveel vroeg, en zei of ik van de politie was of zo. Ik moest hem maar vertrouwen.. En andersom eigenlijk niet.

Verhaaltje betreft te scooter (had hem gisteren Dinsdag nog gesproken voor die afspraak) Zou 12.000km op de teller staan.
Kickstartrondsel van de carterkap was verrot, en zei dat er geen accu in zat
Het motorblok zou 1000km geleden zijn gereviseerd. (hij zei dat hij dat had laten doen en niet zelf heeft gedaan (kon ik zelf niet checken)

Hij zou dus op de accu te starten zijn.. Fijn.. Het wat overigens ook bekend dat hij andere uitlaten eronder hebt gehad..
(en ik vermoed zelf dat het ding ook nooit goed afgesteld is geweest( bekende grotere sproeier, andere rolletjes, andere trekveren)

Hij heeft op het ding 2 jaar geleden op gereden.(nou auto gekocht). En heeft tot op dit moment 2 jaar stil gestaan.
Heb natuurlijk gevraagd of dat hij het toen wel nog deed toen die stil kwam te staan.. Zei van vaag wel JA met nog wat aanvulling..
(maar mijn gevoel zei eerder, ding is gewoon defect gegaan tijdens het rijden en toen gewoon aan de kant gezet)

Van andere uitlaten erop laten zetten wist die wel beetje wat van, maar over stellen nooit van gehoord.

Maar goed hij was er niet alleen ze vrouw.

Kwam natuurlijk eerst in zeer bouwvallige wijk (zou het nog bijna geen afbraak noemen)
Het type vrouw wat ik zag verwachtte ik eigenlijk niet (kon wel eens ze moeder zijn)
Vond nogal een pauper sfeertje in de wijk hangen..

Nou ze vrouw was thuis (snapte eigenlijk ook de ballen van alles)
Toen ik binnen kwam was het meer van ` doe maar alsof je thuis bent` (zelf ernaar toe lopen (scooter) in iemand anders huis. (voelde wel wat vreemd) Toen zei ik van ga jij maar voor (dacht goh dit is toch wel je eigen huis of niet wa)

Eerste indruk van de scooter was matig tot redelijk. Goed ik snap dat het om een 8 / 10 jaar oude scooter gaat.

Maar al met al viel het me heel tegen.

Kon toen pas het kenteken in zien (heb maar me tel mee genomen met RDW app en beltegoed om daar te kijken (anders had ik dat wel even thuis kunnen doen voordat ik ging (was wellicht wat makkelijker geweest)

Kickstarter bekijken.. Beetje naar beneden bewogen met de hand, en voelde al snel dat inderdaad dat niet goed was.

Maar de sfeer verpestte al snel omdat de eigenaar erniet erbij kon zijn, er gewoon maar een accu in de accu bak geflikkerd had en niet eens was aangesloten. (zelfs de accu pool was helemaal gebogen en geboken (zat aan een kant vast)

Zag duidelijk zware schade aan het contact slot.. (leek wel geforceerd, zelfs ik kreeg dat niet klaar om dat ding zoveel schade toe te takelen.
Kappenset zag er matig uit.. Voor zijkant veeg schade (zag gewoon de schuur krassen zitten)

Scooter stond niet eens netje gepresteerd zodat je overal goed naar kon kijken.. Maar ergens in een soort patio hokje buiten waar die wel droog stond.. Maar nodigde niet echt uit om de scooter eens goed te bekijken.

Overigens loog die ook nog over het bouwjaar 2015.. Blijk uiteindelijk 2013 te zijn.. En ik zet ook mijn vraag bij of dat het frame wel bij die Dark side oranje / zwarte kappen hoort. Dus dan vermoed ik meer dat het misschien een scooter is waarop gewoon andere kappen zijn gezet of zo.

Uiteraard zet ik me bij die 12000km ook zo me vraagtekens bij.. (een 2ehandse teller is makkelijk te switchen.)


Er waren voor mij teveel dingen niet in de haak.

Er zat ook nog een losse oranje onderplaat bij die in de buddy bak lag (een scooter waar je een hoop losse onderdelen erbij krijgt is nooit een goed teken.

Hij had er wel een standaard uitlaat onder gezet (dat wel) Maar het ding zag er werkelijk ook niet echt meer super uit. Net of hij deze voor 15 euro van marktplaats heeft gehaald (hitte schild ontbrak zelfs)

Er reed zelfs ook politie rond op en aan.. Dus dacht dat gaat het met die scooter niet worden.

Daarnaast vond ik het ook die 500 euro niet waard. Van dat geld kan ik betere dingen van kopen.

Kan ook het blok niet checken om dat deze nog wel goed is.. Zeker als de verkoper niet aanwezig is en de accu niet kan aansluiten.
Ga natuurlijk niets op de gok mee nemen.
Wilde me volgens mij wel die losse uitlaten mee geven.. Maar anders had ik me hadden al vol gehad om die scooter thuis te krijgen.

Kan gewoon de conclusie trekken dat die scooter gewoon een soort van beunhok is. En voor onkunde gewoon blok defect is geraakt.

En met overschreven vond ik het al helemaal lachen.

Als ik hem dan zou willen kopen. Moest ik met zijn vrouw naar de plus rijden om het over te schrijven.. Moest ik volgens de verkoper eerst die 500 euro geven en kon ik hem daarna overschreven.

Grappig dat je als verkopende partij je je zelf goed gaat indekken, maar als koper maar alles risicos van dien maar moet nemen.

Ben blij dat ik het niet gedaan heb.


Ik vermoedde zelf gewoon een nette scooter voor me neus te krijgen, waarvan het contact slot op ze minst heel was, het afsluitkapje erop zat (want die ontbrak) Ik geen losse onderdelen van de scooter tegen zou komen (verwacht een hele scooter, geen bouwpakket)

Er waren genoeg tekens van onkundigheid te zien, en slecht ermee om te zijn gegaan. Kan mij niet voor stellen dat een normaal iemand een pool van ze accu zo kapot kan maken. (lijkt wel of een of ander beest dit had gedaan.) Geen accu aangesloten om het contact aan te zetten. (verwachtte ook nog even van mij dat ik terplaatsen zijn accu ging aansluiten of zo)

Stja dan is de kous bij mij echt af.. En dan maar denken hoe er gebeunt zou kunnen zijn aan het motorblok.
Een nieuwe krukas is echt niet goedkoop voor dat ding. Dan heb ik straks nog een wrak erbij staan waar eerst 100 uren aan gesleutel moet worden en 700 euro extra lichter voordat ik er een keer eindelijk (tijdelijk) mee zou kunnen rijden.

Geld kan beter aan me eigen spf3 worden gestoken (heb ik er meer aan)
Post automatically merged:

Ben je van je Geloof af ???
Eerder zei je dit :

Post automatically merged:

Als die Donor van 2015 is , zou ik alles overbouwen op dat 2015 Frame .... Scheelt je 4 Bouwjaren Man .....


Als je dat doet en je frame word gewokd of wat anders ben je wel je beste frame kwijt.

Ik rijd altijd eerst op me oudste frame.. Als dat ding bijv ongeldig word verklaard heb je er altijd nog een staan met een nieuwere bouwjaar.

En alleen een bouwjaar zegt niks.. (dat 2011 frame zag er nog zeer zoals nieuw eruit, dat ik er niet echt gigantisch veel eraan heb hoeven te doen om hem super te krijgen.. Er zijn frames waar je de verf plus metaal laag zo eraf kan krabben.

Of als ze de milieu eisen jaren weer omhoog willen gaan halen.
Post automatically merged:

Welke mest gebruik jij voor je geldboom in de achtertuin?! :smirkcat: :tearsofjoy:

Moet je een betere baan zoeken, verdien je ook meer.


Als je in geld bomen gelooft, kan je beter luchtgitaren kopen.
 
Last edited:
Als het ding meer in orde was geweest. En zag er normaal gebruik eruit had ik hem wel mee genomen.

Die kappenset was niet de moeite om deze te verkopen. Als die nog zo goed als hagel nieuw zijn kan je er per kap best wel aardig geld voor vangen. En dan kostte die scooter zelfs een heel stuk goedkoper.
Maar de kappenset was matig om te zien. En rest drama.. Wilde niet eens weten wat er achter de carterkap zat..
 
Nee dat niet, maar wilde je dan een afbraak foto zien dan? Zijn vrouw stond er naast.. Dus vond het nogal vreemd om dan fotos te gaan schieten als je alleen komt om de scooter te bekijken.

Contact slot was verrot genoeg om het niet te vertrouwen en of om het ding aan te kopen. Ook die ring die erop hoort, ontbrak.
Prima als je even snel de uitlaat erop wilt zetten.. Maar maakt je scooter dan wel zo goed, dat hij aantoonbaar is voor verkoop.

Waarschijnlijk was de accu die in de bak was gegooit (allemaal snel even gedaan) ook niet meer in zo`n goede staat om dat nog allemaal serieus te nemen.. Hoe in de wereld krijg je een accu pool van een scooter accu kapot.. Alleen een beuner lukt dan.
 
verklaar mij nu voor gek


Ga nog een speedfight 3 erbij kopen.. En ga hem waarschijnlijk zo halen.

Vond het wel een uitgelezen kans voor 500 euro.. (had het voor hoger niet gedaan)

Dat ik eerder de moeite moest doen om ergens een frame vandaan te toveren was al bijna magisch..

Maar dat iemand een 2takt Speedfight 3 met een bwj van 2015 verkoopt vind ik het nog meer.

Er zit wel een hele grote MAAR in dit verhaal.. Koop hem dus alleen voor de onderdelen.

Kan het ding er eigenlijk niet erbij hebben.. Maar me oude vivacity als reserve scooter gaat het hem niet meer worden.

Ding is zo oud en gevaarlijk dat ik hem liever niet meer gebruik.. Laatste keer dat ik ermee gereden heb leek die moeilijk, zwaar te lopen.
Net of de zuiger wat aan het klemmen was. En dan nog de gebrekkige banden vering en voorvork. De vork had anno 2012 al vervangen moeten worden en was toen al niet veel soeps.. Heb er letterlijk erg lang ermee door gereden..


Daarnaast momenteel een klein probleempje met de kisbee.. Hij rijd nog wel.. Maar het ding heeft er een slechte zuigerveer erin zitten.
In het begin merkte je het een beetje. Maar kwaaltje word steeds erger vermoed ik..

En denk niet dat ik in die kou 5 uur lang buiten ga zitten sleutelen (of het moet iets zijn wat snel te maken is.
En de kisbee kan ik zoiezo niet missen, want dat is momenteel me enigste vervoer (alweer natuurlijk)


Had eerder een peugeot new vivacity 2takt gezien van 2010 en die gene wilde er al minimaal 550 / 600 euro voor.. En dat vind ik het persoonlijk niet waard. (veel geld voor dat oude bouwjaar) plus hoe die eruit ziet.


Dus dacht koop me die speedfight (ene kanteking is dat die al 2 jaar stil gedaan heeft en niet start) Dus nou kan ik dat eerst gaan oplossen

( ik weet wel wat de procedure is van een stilstand scooter (moet zoiezo nieuwe benzine in)

Alleen moet kijken of dat het ding compressie heeft (volgens die kerel zou het ding 1000 km geleden een revisie hebben gehad (staat 12000km op de teller) (maar goed vind het natuurlijk wel vreemd dat je bij zo`n km al een revisie nodig hebt) (dus vermoed dat er waarschijnlijk wel meer aan de hand is)
Voor de rest is de kickstarter door getrapt en rondsel zou dus versleten zijn.. (heb hier uiteraard wel een andere goede kap liggen (en ster kan ik ook wel vervangen als dat moet)

Maar wil er denk ik tot midden april erop gaan rijden als ik hem aan krijg.
En dan haal ik die spug lelijke kappen eraf en dan verkoop ik deze (heb die set niet nodig)

En dan alle goede van die scooter over zetten op me 2011 frame. (heb dan nou ook het voordeel bij het demonteren van die andere, dat ik direct weet hoe deze scooter in elkaar zat en makkelijk over kan zetten op die oude.

Dus uiteindelijk hou ik een extra frame over van 2015 en een SD blok ( wilde eigenlijk al een SD blok bouwen (maar die carters alleen al kosten 400 euro ongeveer) Dus deze nieuwe scooter wil ik voor de onderdelen gebruiken. Dus uiteindelijk rijd er maar 1 speedfight 3 hier rond.

Wat bruikbaar is hou ik voor me zelf.. Wat over is gaat in de verkoop.

En om plaats te maken in de kelder.. Ga ik de rest van die oude delen allemaal verkopen.


Dezelfde scooter staat nou weer online.. Nou vraag die er 100 euro minder voor.
Kan je nog even de fotos na zien waarom ik hem heb laten staan..
Kappen zien er in het echt wat slechter uit.

 
Back
Top