Minimale lengte voor een Peugeot Jetforce?

Advertisement - register to remove this

Is best een Flinke Zware Scooter , niet geschikt voor een Dame van 1.66.
Gaat ze niet eens op de midden bok / standaard krijgen
Dan is een Speedfight 3 een betere Optie , ook de instap namelijk .
ik ken deze dame niet, maar daarom zou ik oppassen met dit soort uitspraken: ik heb een meisje/jonge dame gekend van die lengte die dat gewicht boven haar hoofd kon tillen.. en kon lopen met in iedere hand 150 kg ijzer..
Opbokken is een kwestie van standaard naar beneden trappen en buddy aan de greep aan de achterkant omhoog trekken, wat ik ook met een motorfiets van 205 kg kon toen ik zelf 65 kg woog.. mijn Kymco springt achteruit op de bok als ik mijn lichaam zich vergist en "terugdenkt" aan die motor.
 
Mijn dochter is heel tenger, we zijn vandaag gaan passen en verrassend genoeg ging het prima! Op de standaard zetten ging niet helemaal soepel, maar desnoods zetten we er een zijstandaard op.
 
Mijn dochter is heel tenger, we zijn vandaag gaan passen en verrassend genoeg ging het prima! Op de standaard zetten ging niet helemaal soepel, maar desnoods zetten we er een zijstandaard op.
hoop wel dat ze'm de bocht in (en uit) krijgt.. kwestie van oefenen.
 
Op de standaard zetten ging niet helemaal soepel
Dit is echt een kwestie van techniek, kracht heeft daar niks mee te maken.

  • Links naast de scooter gaan staan.
  • Linker hand aan het stuur met wiel recht vooruit
  • Rechterhand achteraan de buddy of buddiebeugel.
  • Scooter recht houden.
  • Met je rechtervoet de hevel van de standaard naar beneden drukken, totdat beide benen van de standaard de grond raken.
  • Dan met je rechterbeen en volle gewicht op de hevel gaan staan en met je rechterhand lichtjes de buddie of buddybeugel omhoog trekken.
Dit trekken is niet om de scooter op de standaard te trekken maar meer om je evenwicht te houden.
De scooter trekt zichzelf op de standaard door het gewicht op de standaardhevel.

hoop wel dat ze'm de bocht in (en uit) krijgt.. kwestie van oefenen.
Inderdaad, ik heb altijd motorgereden en de eerste keer op een scooter was erg vreemd.
Ik mistte de tank om de motor door de bocht te sturen.
Zelf merk ik bij de scooter dat als ik rustig rijd, je meer met je heupen stuurt dan met je benen en gewichtsverplaatsing.
Alles een kwestie van wennen, maar dat komt wel goed.
 
Achterveer systeem zit in het midden. Maar dat schijnt ook best wel te slijten hoor.

Heb persoonlijk toch liever een normaal veer systeem.

Voor die Jetforce heb je wel een speciaal type veer nodig dat duur is en steeds lastiger te krijgen is.

Zie dat de witte waarschijnlijk voor 88 euro te koop is bij easyparts.

Dat is opzicht nog wel te doen.

De zwarte veer kost 170 euro.. Maar als deze over 1 jaar waarschijnlijk niet meer aan te komen is dan hang je..
Zelfs voor de new vivacity als de speedfight 3 word het lastiger om echt aan alles te komen.
Hier en daar ook onderdelen die niet meer vanuit peugeot leverbaar meer is.
 
Back
Top