Lijkt mij met het geld en tijd dat je nu in een Ludix gaat steken , had je die Speedfight 3 klaar kunnen maken .
Speedfight 3 komt daar achter aan.. Ga er niet mee stoppen of zo. Maar die hoop ik eind april of in Mei aan te beginnen als de ludix af is.
En de vivacity kompleet weg is.. (eventueel gedeeltelijk naar de stort of zo) Haal er alleen af wat ik zelf nodig heb
De rest gaat MP op of gaat naar de stort. (of ijzerboer komt het ophalen)
@eurokit 190€ voor een kap vind ik echt heel veel. Daar kan je een crack-Ludix van kopen met waarschijnlijk meer bruikbare onderdelen dan die kap alleen. Inclusief een blok wat misschien niet loopt, maar die je dan toch maar gaat reviseren wat je blijkbaar ook wilt doen met het blok wat je nu hebt.
De bedoeling is dat het een nette ludix word, geen crack ludix.. Anders was ik er al niet aan begonnen.. Er is anders genoeg vuilnisbakken te vinden op marktplaats. Alles onder de 300 euro kan je zoiezo niet veel van verwachten.
Was ik niet aan dit barrel begonnen, had ik wel nutteloos meer als 500 euro in die oude crack vivacity gepomp waar nog een oer- motorblok onder zit uit het jaar ben pas net geboren.
Betreft het blok dat was wel een lachtertje eigenlijk.. Achterwiel 10 inch staal was er niet eraf te krijgen.
Waarschijnlijk was er een slim persoon die naar vasthangen van het achterwiel het ding daarna nog eens een tijdje ergens buiten heeft weg gezet.
Remblokken zaten vast aan het achterwiel zelf.. Was voor geen meter eruit te krijgen op normale methode.
Heb eerst de hele vertanding eruit moeten halen.(zat ook geen olie in trouwens). En toen was het nog vechten met het achterwiel.. Hoop kruipspray en imal tussen gespoten.
Met 2 platte schroevendraaiers het wiel eraf proberen te wrikken heel rustig. Beetje met beetje iets meer speling kunnen krijgen. Omdat ik beetje aan het wrikken was gelukkig de remsleutel eraf gevallen (zat overigens ook niet vast)
Echt een grote shitshow.. Heb daarna wel de veertje van de remsegmenten los kunnen meppen door er een platte schroeven draaier erop te zetten en met hamer eraf te meppen..
Heb zelfde rond de trommel nog met een brander gedaan. Dacht als ik de boel goed opstook komen misschien de remsegmenten van de rem trommel.. Ook een paar keer met een vuist op de trommel geslagen (ik dacht misschien springen dan de blokken eraf)
Ook niet. Heb als laatst maar gewoon een 125mm slijptol gebruikt en de spaken door geslepen (wiel ging toch al weg)
Had nog gedeeltelijk spaken over op de trommel waar ik dan uit eindelijk op kon meppen..
En toen pas eindelijk alles eraf gekregen.
Krukas is overigens nog prima te gebruiken.
Alleen linker carter is niet zo heel best.. Misschien ga ik er wat anders voor zoeken.
3/4 van de carterkap gaten zijn slecht helaas, ook waar het achterspartbord aan komt zit een boutje vast.
3 van deze heeft iemand al geprobeerd te boren en natuurlijk er naast.
Enigste manier op dat te herstellen.. Is door alu lassen die gaten te vullen en dan opnieuw een boorgat maken en nieuw draad snijden.
Maar voor dit moment misschien iets te veel extra werk wat er erbij komt kijken.
Jammer maar helaas.
Ben verder dan de fotos. Blok moet alleen nog gesplitst worden.
Misschien morgen of Zondag nog tijd.
Ben overigens aan de ludix begonnen omdat er veel onderdelen ook bruikbaar zijn van mijn oude vivacity.
En wilde daarnaast gewoon een makkelijk en simpel scootertje om als extra te dienen (waarvoor ik me oude vivacity weg ga doen en ook de tomos)
Uiteindelijk heb ik dan net zoveel brommers scooters als ik toen al had.
Dus je kan het zien dat de SPF3 mijn vivacity vervangt
En de Ludix mijn tomos..
Waarom dan de ludix over de tomos?
- Veel meer comfort
- Scooter blok loop krachtiger
- Ludix is als scooter bijna net zo smal als een tomos
- Heb een grotere benzine tank 5,5/5,8 voor ludix 4 liter voor tomos.